haha dat was ook precies wat ik van plan was. Wij hebben een bakker hier die staat bekend om zn koeken..dat zijn van die grote roomkoeken met een laagje glazuur erover en die heeft hij in alle kleuren
En ik heb daar gewerkt... En heb me er helemaal ziek aan gegeten!!!! Ze zijn zo gigantisch en echt NIET duur!!!! En je hebt er bijna 3 maaltijden aan! Hmm... nu je erover begint... bedankt he! Overigs: hij heeft ze niet in het blauw... wel in groen, oranje, wit, bruin, roze, wit met spikkels en bruin met nootjes... dus je kunt daar gewoon de kleur van je kindje uitzoeken! Smeren: ik smeer weleda zwangerschapsolie, erg lekker en ik kan er tegen. Krijg allergie van zwitsal. Onderwijs: ik krijg zin en energie van jullie verhalen over de klas in orde maken, les geven en rapporten!!! Mijn Pabo start volgende week en kan niet wachten! Moedervlekken: Moedervlekken veranderen ook door de invloed van hormonen. Het is absoluut heel goed om ze in de gaten te houden en bij twijfel zou ik ze ook zeker weg laten houden, maar jeuken, beetje veranderen van kleur is wel bekend probleem tijdens zwangerschappen... (zei mijn huisarts en google bevestigde dat hahaha) Eten: wat eten jullie veel!!! pff... Ik kan zoveel niet op!!! hoe graag ik ook zou willen!!!! Probeer goed te eten, val niet af... doe mijn best! Roosvicee: mijn ferritine was wat laag dus daarom ook ferro in de koelkast staan en met mijn darmen gaat er af en toe ook glaasje laxo in! Ben vast de enige die geen verschil proeft met original, ferro en laxo hahahaha
echt, heb jij daar gewerkt, o die koeken zijn echt goddelijk!! Ik woon er nu ook nog eens vlakbij, dus ik moet mij echt inhouden om er niet elke dag heen te fietsen. O geen blauw?? dacht dat ik die wel eens gezien had, maar dan kies ik wel een andere kleur hoor. Ik hoef dan idd geen middageten meer als ik er 1 op heb.
Krijg trek van jullie ver halen over koeken. Heb al dagen zin in chocobatons.. Net junior masterchef gekeken, ze moesten cheesecake maken... Zin in! Haha. Vandaag nog ff weer geschuurd... Maar zitten zoveel elementjes aan.. Hoe schuur ik dat ik vredesnaam... Maar we gaan gewoon door!
haha ja die cheescake heb ik ook gezien...jam jam smeren; smeer nu nog niet, de vorige keer ook niet veel gesmeerd en geen spoortje erbij (heb er al veel wegenbs schommelend gewicht) dus verwacht er nu ook geen dani; ik maakte me gewoon zorgen omdat je je vaak ook niet fit voelt maar je zit idd ook gebonden aan wat je kan eten met je maagband. Maar ik zou vragen of je bloed misschien geprikt kan worden op vitamines want je neemt denk ik nu niet van die hele sterke meer omdat je zwanger bent. Als ik dat zo lees ben ik blij dat ik net nu zwanger ben geworden. Ik zou 15 mei geopereerd worden en zou een gastric bypass krijgen...10 mei testte ik positief en gelijk door het ziekenhuis laten bevestigen dus de operatie is tijdenlijk van de baan maar misschien zo maar beter want nu is de kinderwens compleet als ik wel geopereerd wordt.
Tulip, aaah! Dan weet ik ongeveer waar je woont! Heb er 1,5 jaar gewerkt! paar jaar geleden dat dan weer wel! Wat woon je heerlijk centraal! Stefanie, wow, wat goed dat je net op tijd positief teste dan! Ik smeer voornamelijk omdat mijn huid zo droog is en zo jeukt door de zwangerschap....
Damesssssss wat kletsen jullie veel. Heb eigenlijk ff geen zin om alles na te lezen aangezien het toch over lekker eten gaat. Hahahaha Vandaag bij de vk geweest en ze kon gewoon al voelen hoe ze lag. Zo leuk!! In totaal 1,2kilo aangekomen heel netjes dus. Volgende x gaan we bespreken of ik een waterbevalling mag en of zij dit wel willen doen. Ze zouden overleggen! Verder heb ik een nieuwe hobby en kwaal:x ik moet plassen om de 20 à 25minuten ze ligt dus ECHT met haar hoofd in mijn blaas. Het zijn dan ook kleine plasjes Buik: beweegt jullie buik ook al zo goed? Ik zie mijn buik als ik heel goed tuur als ze beweegt lichtjes opbollen...zo lief! Hier nog een foto van mijn bolle buik
Ik slik nog iedere dag mijn vitamine supplement en daarbij foliumzuur met vitamine d en ijzer tablet. gbp is ook blijvend en niet omkeerbaar hè maagbandje kan nog altijd eruit gehaald worden als het echt niet meer gaat (alleen maar spugen en niks opnemen.) Ook bij een gbp heb je laat van dumping en dan vooral bij vettig eten en droog eten (brood) overleg het je goed is een ingrijpende gebeurtenis en verandert je hele leven. Ook die van je man en kinderen. Uit eten enz word allemaal anders. Ik ga naar bed dames ben hartstikke moe en morgen vroeg op. 8.20 u fysio 9.10u tandarts 10.15u vk Trustee xxx
@Tulip: haha, goed zo!! Klinkt als een erg lekkere koek! Krijg er trek van! Ik ben helemaal gek van die roomboter koeken van de versafdeling van AH, met klein laagje roze glazuur er over. Jammie! Denk dat ik morgen weer eens een rondje maak door de AH.. @Danielle: ja ik hoorde van mn huisarts ook dat pigment kan veranderen door de zwangerschap, alleen helaas was ie ruime tijd daarvoor al onrustig.. ik ging er alleen nooit mee naar een dokter. stom, ik weet het! Ik heb ook erg last van jeukende huid, dus vrolijk smeren maar verder! @Melanie: Wat super leuk dat je, je buik al ziet bewegen!! Ik voel nog altijd niks (of misschien 2 keer lichtjes), laat staan dat ik mn buik zie bewegen.. Geduld is een schone zaak! Ik overweeg ook een waterbevalling trouwens, leuk
Oh en @Wen: wat fijn dat je klas zo leuk is! Jammer dat je ze waarschijnlijk niet terugkrijgt na je verlof.. Nu maar extra van genieten dan!! tegen de tijd dat je terugkomt is het alweer bijna zomervakantie gelukkig..
Wat een gekletst dames, zes pagina's bij te lezen...! @buik zien bewegen: dat vond ik altijd zo geweldig mooi om te zien. Helaas nu dus nog niet, zit nog steeds te wachten op het bewegen overtuigd voelen. Toch nog steeds niet. @kaatje: helaas bij vorige zwangerschap 3x gehad. Na pillen was het snel over. Vooral snel aan de bel te trekken. Tot nu toe nog geen last, hopelijk blijft dat zo. Tot nu toe wel bij alle zwangerschappen bijna dezelfde kwaaltjes, dus dat belooft niet veel goeds. @vandaag: leuke dag gehad met nichtje van 11. Naar soort vam dierenpark geweest bij ons in het dorp. Veel veranderd, nooit geweten dat het zo leuk geworden is. Gaan we snel weer eens heen, jongens hebben ook genoten. Morgen is ze er ook nog. Nu snel naar bed. Slaap Lekker allemaal!
Wat een mooie buik!!! Hier helemaal nog niet echt een zwangeren buik, maar zat ook al aardig laagje vet op haha. Lijkt nu gewoon nog dikker!! Hebben jullie soms ook zo last van je buik? Ben half 6 er maar uit gegaan omdat ik zo last had. Gister heel druk geweest en voor het eerst een harde buik. Wat een juffies hier, ik heb altijd een bloedhekel gehad aan school haha. Stefani fijn dat je net op tijd teste!! Mag je gelijk na zo bandje/operatie wel zwanger worden? Want je moet juist goed eten als je zwanger bent en je komt zowiezo aan! Dani moet je dan elke keer een operatie als ze dat bandje kleiner maken? Ik kruip hier nog maar even op de bank!
Goedemorgen dames! @Saga; toevallig. Vanochtend werd ik ook wakker met een gespannen gevoel in mijn buik. Dit had ik nog niet eerder gevoeld. Tijdens het douchen bleef het ook nog, maar nu is het wel iets minder. Over aankomen en lekker eten gesproken. Vriendin van mij is 4 maanden geleden bevallen. Ze wilde graag thuis bevallen en dit was volgens de VK geen probleem. Totdat er bij één van de laatste controles doodleuk werd verteld dat ze niet meer thuis mocht bevallen vanwege de hoogte van haar BMI. Haar BMI was, volgens mij, boven de 35. En blijkbaar is dat een grens dat je niet meer thuis mag bevallen. Mijn vriendin zei ook; als ik had geweten dat één van de voorwaarden was had ik wel wat Snickers minder gegeten. Dit heeft bij mij wel een belletje doen rinkelen. Want ik wil graag thuis bevallen. Volgende week donderdag heb ik afspraak bij VK, wel één van de dingen die ik graag wil vragen. Weten jullie of dit bij jullie ook zo is? Fijne dag! Lfs, S.
Enibas, ja van die bmi grens is overal volgens mij. Ik weet niet precies hoe hoog, want het is bij mij niet van toepassing. Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen en mijn bmi is 20 Buik bewegen, hier heb ik van onze oudste echt een,super filmpje van. Was wel een stuk verder in de zwangerschap, want dan is het echt duidelijk. Dani, zo jij hebt een druk programma, hopelijk lopen ze niet overal uit Vanmiddag met vriendin en zoontje naar de stadsspeeltuin. Lekker spelen en picknicken. Zo eerst nog even boodschapjes doen. Jullie nog plannen vandaag?
@Wen: wat fijn dat je een leuke klas hebt, maar wat bijzonder raar dat je ze niet weer krijgt. Hoezo niet dan? Als ik na mijn verlof terug komt, gaat de invaller weer weg... Jullie zijn gelijk al hard aan de slag? Wij beginnen altijd 2 (hele...) dagen met groepsvorming. Ontzettend lang is dat... maar ze zijn ook wel ietsje stiekem aan het werk hoor, hehe! Anders trekt juf het niet Vannacht hopelijk weer goed geslapen? @Melanie: mooie buik!!! Wauw! Zo ver ben ik nog niet. Maar nu al zien bewegen joh? Ik voel het kind nog niet eens (al kreeg ik gister geloof ik een schopje toen ik bed lag, schrok ervan!) Maar gaaf!! @ Ginie: altijd leuk om verrast te worden! Geniet vandaag nog ervan! @Saga: sorry.. hopelijk halen we niet teveel herinneringen voor je op @Tulip: veel plezier met picknicken! Gezellig planning hier. Uuuhh... ff goed wakker worden. Ga denk ik zo nog maar weer eens schuren, vanmiddag nog ff de stad in om een paar leggings te kopen en nieuwe onderbroeken. Ik droeg altijd hema S, maar begint zeer te doen op mijn buik.. Deukt ook helemaal in door het elastiekrandje.. Dus maar wat groter gaan dragen gok ik.. Daarna door naar de dokter (is op route) en vanavond heerlijk uiteten mijn lief. We gaan naar ook Indonees/ Kantonees. Hebben nog een bon liggen van 40 euro. Ben benieuwd. Ws neem ik wel iets vegetarisch. En vraag uiteraard naar seniorenmenu (is minder groot, krijg het anders niet weg). Hebben jullie trouwens ook, als je 's avonds in bed ligt, dat je al weer trek hebt? En dat je maag echt knort? Kreeg er gisteren gewoon de slappe lach van! haha! Ik trek weer de kluskleren aan!!
Goedemorgen dames! Dat soort drukke programma's ken ik Dani! Helaas ook dat afspraak 1 uitloopt en de rest van mn 'programma' in de soep.. had ik vorige week nog, haha! Succes iig! @Tulip: wat een gezellig dagje! En het lijkt me zo leuk die kleine te voelen en helemaal om te zien bewegen!! Ben echt benieuwd hoe lang het nog duurt. Had vannacht weer heel even gevoel dat ik hem voelde.. Maar niet overtuigend iig. Hier vanmiddag naar vriendin met zoontje van net 1. Wonen stuk verder dus al tijdje niet gezien. Heb er erg veel zin in! blijf daar waars mee eten en dan rond 21.00 weer thuis zijn voor vriendin die hier op visite komt. Heel veel plezier vandaag en picknick ze!! @Buik:Ik heb altijd 's nachts als ik wakker wordt last van een harde buik, althans dat hij harder is normaal. Dacht eerst dat het kwam omdat ik ook altijd moet plassen dan, maar zelfs nu dat niet zo was nog steeds die harde buik. Verder heb ik t idee dat maag en darmen toch meespelen in de omvang hier hoor. Als ik 's ochtends kijk zie ik m echt wel groeien, maar kan ik het nog goed 'verhullen' (niet dat ik dat wil ) in kleding. Zo gauw de dag vordert niet meer en blaast hij steeds verder op. Fijne dag allemaal!!
Gewicht/BMI en thuisbevallen: Mijn VK vertelde ook dat wanneer je gewicht boven de 100 kilo is je een bed beneden moet hebben staan (begane grond) omdat mocht je door de ambulance naar het ziekenhuis getild moeten worden 100 kilo de grens is ofzo (maar goed, als ik 110 weeg en krijg een hartaanval zegt de ambu dan ook dat ze me niet mee nemen als ik net toevallig boven in bed lig??) Bewegende buik: Wat gaaf!!! Ik heb over een uurtje weer medische echo... is toch weer spannend... Fijne dag allemaal, de plannen klinken goed!!!