16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

vanmorgen even op de weegschaal gestaan en ben nu 6 kilo afgevallen. weet wel waardoor het komt denk ik, ik drink geen cola meer en geen redbull eet minder want kan minder eten dus het zullen de suikers wel zijn. ga het de volgende keer weer vragen maar bij wesley kon het ook geen kwaad volgens de gyn en ben die 7kilo precies weer aangekomen dus ga daar nu ook maar vanuit.

2. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Denk dat dat inderdaad geen kwaad kan. Ik ben nu 3,5 kilo kwijt en nog niets aangekomen. Zal nog zeker wel komen denk ik. Goed, gezond gevarieerd eten en dan is het goed.

3. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    *klaagmodus aan*

Ik vind het niet leuk dat mijn zusje nooit reageert op de zwangerschap... Op mijn echofoto's als ik die mail reageert ze standaard niet. De dvd wilde ze niet zien want ze had de echo foto's toch al gezien en ze wist toch al dat het een jongetje werd.
    Als ik haar zie praat ze er nooit over, vraagt niets... en vind het hoogstvervelend dat ik vraag of er op haar verjaardag in september niet binnen gerookt kan worden (want dan rookt er 10 man binnen en ik wil als zwangere niet in de rook zitten)

heb wel eens gevraagd waarom ze zo doet zegt ze: "Ja, sorry dat ik niet reageer, moet er nog aan wennen en wil zelf graag kinderen, maar het is nog niet het juiste moment".

Ja, prima, maar dan kun je toch wel op mij reageren en blij voor mij zijn? :(

*klaagmodus uit*

4. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    @danielle: bah, wat flauw dat ze zo reageert.. doet jou veel pijn als ik het lees. Ik vond het specialer toen mijn zus zwanger was, dan mijn schoonzus.. wat raar..
    heb wel vriendinnen die afstandelijker zijn, maar die hebben allemaal een grote kindewens, en geen partner.. Iedereen om hen heen gaan trouwen en zijn zwanger. Dus dan snap ik het wel.

Dikke knuffel voor jou! Want het is nooit leuk als je zo teleurgesteld wordt!

Was ff mijn pauze van schuren, ga weer verder (heb alleen lamme armpjes, haha!!)

5. tulip

tulip Niet meer actief

Danielle, o wat rottig dat je zusje niet enthousiast is..als ze nu net een mk gehad heeft ofzo snap ik het wel, maar dat is niet aan de orde dus??

Over die ambu, als je boven in bed ligt nemen ze je wel mee hoor als je een hartaanval krijgt;) maar dan is de kans groot dat ze je uit het dak takelen, lijkt mij nogal genant:p Nu maakt dat ws niet meer uit als je een hartaanval hebt...maar dat is wel de reden dat ze voor een bevalling dat risico niet nemen.
    Ik ken ook een aantal mensen die vanwege bmi verplicht in het ziekenhuis zijn bevallen.

6. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Goedemorgen dames

hier drukke ochtendprogramma achter de rug:
    Fysio was erg fijn en heeft me goed gedaan, bij tandarts 3 min in de stoel gelegen en daarna bij de vk.
    Helaas weten we nog niet wat het word want de uk lag in kleermakershouding (ben wel beetje teleurgesteld) wel hartje gehoord en mooie armpjes gezien. van hoofd tot billen is de uk nu 12,4 cm benen lagen opgetrokken dus ging niet met meten.
    Vruchtwater was hetzelfde gebleven als vorige keer (wat goed teken is) qua gewicht maakte het niks uit zolang ht geen 10 kilo worden.
    Over 2 weken de 20 weken echo bij een apart centrum en 2 weken daarna weer afspraak bij de vk.

Ben wel beetje aan het balen dat de kleine het goed verborgen houd....

@maagbandje is niet iedere keer een operatie hoor haha dan was ik er niet aan begonnen. nee de maagband zit op 1/3 van de boven kant van je maag. daaraan zit een slangetje die ze op 2 plaatsen bevestigen aan een spier en onder aan het slangetje zit een poortje. hard gedeelte met een kussentje waar ze dor de buik kunnen prikken met een lange naald tot aan het poortje en dan kunnen ze zo de vloeistof (soort water) inspuiten.

@danielle wat vervelend dat je zus zo reageert. lijkt voor mij alsof ze zelf TE graag nu een kindje wilt en jij haar "voor" bent. probeer eens met je ouders of je zus zelf te praten. kan het wel begrijpen hoor hier broertje is precies hetzelfde. hij word begin december zelf papa en is niet geintereseerd in mij andersom vraag ik wel altijd.

@plannen ga nu even wat eten dan naar vvv voor autobahnvignet voor Oostenrijk, auto kleine beurt geven, kinderkamer verder inrichten (commode en bedje zijn er :D) en bij vriendin dvds ophalen. voor de rest ga ik eens kijken om nog een echo te laten maken voor we op vakantie gaan zodat we toch weten wat het word haha erg he!

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    danielle, wat flauw en niet leuk van je zusje zeg :( .

was alles goed met de echo ?

x

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Zusje: Ze zijn zelf nog helemaal niet bezig met kinderen (wil ze wel) maar dus geen miskraam oid aan de orde. Als ik er met mijn ouders over praat zeggen die: "ja, we hadden gehoopt dat jullie beter contact zouden krijgen als jullie ouder worden, jammer hoor". Dus ja, heb ik ook niets aan. Zusje zegt zelf ook niets. Heb me maar voorgenomen me rustig te houden, en me er maar niet teveel van aan te trekken. EƩn van haar onvolwassen kuren (ze konden niet op verjaardag van mij komen pas en krijg dan dus ook op geen enkele wijze een felicitatie (zelfs niet via facebook)).

Amulance: Ah, fijn dat ze me met een hartaanval wel meenemen dan! ;) Overigs weeg ik nog geen 100 kilo, maar ja, als er veel kilo's aankomen tijdens de zwangerschap zou het wel eens kunnen dat ik erover heen ga...

Kaatje, goed bezig met de kamer!!

Dani, wat fijn dat de controle goed was, maar wat jammer dat de uk in kleermakerszit lag!! :( Ik snap dat je beetje teleurgesteld bent, je hoopt en wilt toch graag het geslacht weten! Hopelijk lukt er nog een pretecho voor de vakantie!!!! Succes met de kinderkamer en de laatste vakantie dingetjes!

Medische echo hier:
    Onze uk was gedraaid en konden dus een prima meting in zijn hoofdje doen!!! :) Keurige uitkomst, net iets onder gemiddeld (en pas bij veel boven gemiddeld is het gevaarlijk) dus dat is fijn. Daarna even fijn met de gyn gesproken over hoe ik me voel enz, dus dat luchtte ook wel even op. Hele fijne vrouw!!

Daarna nog even naar Rosada (outlet) geweest, je hebt daar een Sola pannenwinkel. Ik heb daar 3 jaar geleden mijn pannenset gekocht. Steel in steelpannetje was lek waardoor er water in kwam wat kookt tijdens koken, dus steel is niet meer vast te houden, zelfs niet met 4 pannenlappen. Een andere pan was heel raar verkleurd en de deksels van mijn 6 pannen daar zit glas in en op de naad was het wat gaan roesten en was vuil tussen gekomen etc.
    Conclusie: gewoon gratis 1 nieuwe steelpan, schoongemaakte andere pan en 6 nieuwe deksels zonder glas gekregen!! Fijn die levenslange garantie!!! :D

9. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Ja gelukkig was wel alles goed ook hartje klopte mooi.

Hier weer net een mooie gehad
    Loop in de winkel voor boodschappen te doen (plus) en loop met mijn kar door een gang kom op het einde en komt er een vrouw met kind (die de wagen duwde) van jaar of 8 met volle vaart aan en kind knalt zo met de wagen recht in mijn buik.
    Had meteen buikpijn en flinke pijn en ben nu thuis en nog steeds pijn. geen bloed maar wel kloppend gevoel in buik (moeilijk om te omschrijven)
    Vrouw zei sorry en liep meteen door kind kreeg geen uitbrander en hoefde geen sorry te zeggen

Wat moet ik nu doen dames?
    Maak me zorgen maar denk dat het stom is om de vk te bellen nu

10. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    He getsie Dani! :( Wat vervelend! Ik denk dat ik voor mijn eigen gemoedsrust even de vk zou bellen om te overleggen. Niet omdat ik nu denk dat het echt kwaad kan (je vruchtwater beschermd je kindje immers goed) maar voor mijn eigen geruststelling.
    Bij twijfel altijd bellen, beter 20 keer 'voor niets' dan ƩƩn keer te weinig!

11. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    bij twijfel bellen hoor.. !

12. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Heb de vk gebeld en moet een warme douche nemen voor de spieren en 2 pracetamols en kan vanmiddag even op controle komen voor echo om naar kindje te kijken. ook voor eigen geruststelling

Voel me zo verdrietig bah

13. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    He getsie!! Fijn dat je dan langs mag en kan komen bij de vk!! Probeer inderdaad te ontspannen in de douche en het even los te laten. (wie weet is vanmiddag het geslacht wel te zien ;))
    Dikke knuffel!

14. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Dani, getver! Dat jij niet boos werd op dat kind. Mijn 'juf'zijnde komt dan altijd ernstig omhoog, maar dat heb ik al.
    Wat fijn dat even langs mag komen! Probeer inderdaad te ontspannen.. hoe lastig ook!

@ Daniƫlle: daar heb je dan ook niks aan met zo;n antwoord.. Ik heb ook niet al te beste band met mijn zus, maar gaat ietsje beter. Soms gewoon laten het beste, maar doet wel zeer. Juist omdat het familie is!
    Wat fijn dat het weer een goede echo is geweest! Blij voor je! :D

Ik duik nu de auto in, ff naar de dok. Eens kijken hoe lang we vandaag weer wachten, haha!

15. AHzondag

dani, jeetje wat schrikken zeg..pff dat je niks gezegd hebt maar je zal wel een beetje in shock geweest zijn. gelukkig kan je strakjes langs komen en hopelijk is alles goed.

danielle, jammer van je zus maar zo gaat dat soms. ik was vorig jaar gelijk met szus zwanger en wij moesten op elke echo en elk schopje reageren en daar had ik echt geen zin in (hormonen en eigen zwangerschap beleven) dus dat ook niet gedaan want zei vroeg nooit aan mij hoe het ging enzo. soms kun je mensen teveel pushen om het leuk voor je te vinden en daarom reageren ze soms juist niet zoals je wilt. wil niet zeggen dat het zo is natuurlijk maar dat was hier het geval. nu weer geen interesse van haar kant en ook niet echt van sma maar ach het zal me een worst wezen. mijn eigen zussen spreek ik al helemaal nooit ergens over terwijl ik bij hun zwangerschappen echt blij en interesse toonde maar goed tussen mijn zussen en mij is heel wat gebeurt dus daar verwacht ik ook niks van niet meer in elk geval. leuk is anders maar laat het even los wie weet komt ze vanzelf wel.

16. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Nou Dani je hebt het wel he laatste dagen pffff zit je niet mee!

17. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Kan nu naar de vk ben benieuwd.

18. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Zo ik zit nu nog in de auto en met de ik was alles goed. Mooi hartje en handje gezien en ook hoe het drinkt.
    Bij toeval zag ik wat het word. De band is flink geraakt en waarschijnlijk gekneusd moet dus rustig aan doen en warm houden.
    Nu even aanstaande papa bellen kreeg hem niet te pakken.

Wat een pech week bah!

@sammie en kaatje wilde wat zeggen maar was in shock.

Xxx

19. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Fijn dat alles goed was met de uk!! :) Een hele geruststelling!

20. AHzondag

dani, gelukkig was alles goed en goed rusten en ontspannen nu. lekker een warme kruik of hittepit en op de bank met die benen.
    ohhh spannend dat je toch nu weet wat het word...

Deel Deze Pagina