bedankt voor je felicitatie, p.s. 20 april 2012 was de eerste dag van mijn laatste menstruatie, dus als je 9 maanden er bij teld is het 20 januari toch of heb ik het nou hele maal fout. alvast bedankt voor je reactie. groetjess
@jackystory: een zwangerschap is niet precies 9 maanden, maar 40 weken dus dan ben je de 24e uitgerekend. Maar dat is als je precies op dag 14 je eisprong hebt gehad en weer 14 dagen daarna je NOD.
zo,dames,hier ben ik weer even! het bloeden is gelukkig gestopt,alleen af en toe nog wat bruin-verlies!!!joepieee!!! donderdag wil mijn ha nog eens een bloedafname doen om mijn hcg te testen en ook om mij nog wat gerust te stellen en volgende week dinsdag terug een echo,wat gaan de dagen heeeeeeeeeel traaaaaaaaag nuuuuuuuuuu.... stefanie78:ja hier in belgie was het vandaag ook bakken,ben maar binnen blijven zitten! aurora25:welkom en gefeliciteerd!! jackstoryok welkom en gefeliciteerd!! mvm is helaas in belgie niet anders had ik daar ook graag aan meegedaan! kimster87:1ste keer raak?dan heb je echt veel geluk gehad,want meestal moet je toch even wachten eer het zover is,gefeliciteerd! oooh en die info,tja je zoekt er zoveel mogelijk van op,zelf ik nu nog ,nu nr 4 opkomst is! livelifeoh is dat boek interresant?heb hem zien liggen in de winkel,maar niet gekocht...
@opzoeken, ik zoek ook heel veel op en lees ook alle boekjes! @vakantie, ik weet dat ik goed moet smeren en moet opletten met water en fruit en vlees. ik dacht dat je pas een zwangerschapsmasker kon krijgen in het tweede trimester maar kan het fout hebben. livelife, de kans dat mijn vruchtwater weer op kan raken is erg groot en daarom worden we extra in de gaten gehouden mocht het nodig zijn. wat leuk dat jezelf een reis gepland hebt, lijk me alleen wel zwaar rond die tijd wanneer je buik echt gaat groeien. ik wil op iedereen reageren maar mijn kleine dreumes en de hitte hebben me gesloopt dus er blijft niet veel hangen sorry! jackystory, ik heb ook mijn eerste dag van mij laatste menstruatie gehad op 20 april en ik ben 25 jan uitgerekend, had een cyclus van 29 dagen. tel altijd 14dagen na de eisprong erbij en het klopt altijd haha.
Zwangere Mama's 16 t/m 31 Januari 2013 16. - Nursy (2e kindje/thuis/bv) 17. - Kwebbelsnoes (2e kindje) (ziekenhuis/bv) - Tourmaline (2e kindje) 18. - Abri (3e kindje/thuis/ bv) - Wouw83 (1e kindje) - Lauren84 19. - Minieme84 (1e kindje) - Stefanie78 (2e kindje) 20. - Livelife (1e kindje) - Manon77 (3e kindje) (ziekenhuis/bv) - Pjpj (1e kindje) ( ziekenhuis/thuis/bv) 21. - Kaatje1984 (1e kindje) (ziekenhuis/bv ) - Evie10 (1e kindje) - Alyne - Lintje (3e kindje) (thuis/bv) 22. - Lovelymom (3e kindje) (ziekenhuis/thuis/bv) 23. 24. - Sofie28 25. - Dreamer83 (2e kindje) (ziekenhuis) - Sammie121 (2e kindje) ( ziekenhuis/kv) - jackystory (1ste kindje) (ziekenhuis/thuis/bv) 26. - Dalia03 27. 28. - Hopelessinlove(1e kindje) (ziekenhuis/kv) 29. - Yvon1893 30. 31. Vlindertjes/sterretjes: - Isabel Olivia Afsprakenlijst: - 21 mei: MVM Kaatje1984 - 21 mei: MVM Nursy - 22 mei: MVM jacky - 23 mei: MVM Abri - 25 mei: intake vk Abri - 26 mei: smorgens MvM, smiddags intake + 1ste echo Evie10 - 31 mei: 1ste echo Lauren84 - 4 juni: 1ste echo Abri - 5 juni: 1ste echo + intake kwebbelsnoes - 6 juni: 1ste echo + afspraak gyn Sammie121 - 6 juni: 1ste echo Livelife - 6 juni: 1ste echo Minieme84 - 11 juni: 1ste echo Kaatje1984 - 11 juni: afspraak vk Manon 77 - 12 juni: Lovelymom - 13 juni: 1ste echo hopelessinlove - 14 juni: 1ste echo Tourmaline - 19 juni: afspraak vk Alyne
he dames, sofie28, bedankt voor je felicitatie, gelukkig is het bloeden bij jou gestopt. nu kun je lekker genieten. sammie121, ik heb mijn datum veranderd. thanx kwebbelsnoes, bedankt voor je uitleg. super. kimster87, wat leuk dat jullie gaat trouwen, en dat jullie zo snel zwanger geworden zijn. gefeliciteerd.ik wil ook al alles kopen hahaha. livelife, bedankt voor je reactie. erg he dat moe zijn, ik heb gelezen dat het bij 4 maanden weer minder word. ff een vraagje is het raar dat ik buiten de moeheid helemaal geen klachten heb of kwaaltjes? bedanakt voor julie reacties. p.s. let aub niet op mijn spelfouten ik heb last van dislektie, als jullie iets niet begrijpen gewoon vragen. groetjesss
Kan nu de lijst even niet bijwerkingen, doe ik straks wel. Maar iemand anders mag het uiteraard ook doen hoor. Wat betreft tijdschriften ik heb vandaag de zwanger gekocht. En ik krijg nog altijd (sinds de mk) vanaf het moment dat je zwanger bent totdat je kind 1 jaar is de gratis wij jonge ouders! Leuk tijdschrift hoor!! Wat betreft de klachten ik voel me alleen met uit bed stappen raar en verder ben ik ook wat sneller moe.
@Nieuwe zwangeren: welkom en gefeliciteerd @Sophie: super dat het bloeden minder wordt! @Hopelessinlove: ik heb op 11 juni 1e echo, 18 juni intake gyn+echo @Kwaaltjes: buiten slijmverlies en opgeblazen buik om geen kwaaltjes en dat vind ik maar eng! Bij mn dochter was ik met 3,5e week al kotsmisselijk en had ik megaveel kwaaltjes. Zal het wel een jongen zijn nu Volgens de chinese kalender wel. @All: vandaag aangemeld bij de gyn. Mocht eigenlijk 12 juni komen voor intake+echo, maar we hebben 11 juni al de eerste echo in de kliniek. Dus nu een weekje later, lekker 2 weken achter elkaar een echo! (en als we het goed spelen hebben we 5 weken lang elke week een echo, we gaan ervoor )
@ hopelessinlove gaan jullie het dan pas vertellen?Met het trouwen of vertellen jullie het al eerder? Wij hebben er voor gekozen het nu al te vertellen! Ik zou de steun echt nodig hebben mocht het een MK worden waar we natuurlijk niet liever aan denken maar wel moeten meenemen!
Hallo allemaal, Hier ook even een berichtje van deze kant. Ik heb niet zoveel gelegenheid om hier te komen en te lezen, en het zal niet altijd lukken om te posten, maar ik vind het wel heel erg leuk om hier te zijn en met jullie te kletsen. @ nieuwe zwangeren: gefeliciteerd!! @ Sophie, wat fijn dat het bloeden stopt! Daar word je zo onzeker van he? Ik heb het ook gehad met de meiden, en ik maakte me zoveel zorgen! @ klachten: nog niet zoveel. Gevoelige borsten, maar dat komt en gaat. En af en toe een wee gevoel, maar niet echt misselijk. Ik denk wel dat ik eerder moe ben dan anders, maar het is moelijk te zeggen, want het is sowieso een drukke week met de Avondvierdaagse die we lopen . @ lezen. Dat is heel herkenbaar. Toen ik zwanger was van de tweeling las ik echt alles wat los en vast zat! En ook nu vind ik het superleuk om op internet te kijken, bij te houden hoe groot het kleintje is enz. Ik heb nu alleen veel minder tijd dan toen. Ik heb nog geen afspraak met de VK. Ga vrijdag bellen (dan ben ik vrij en zitten de kids op school). Spannend! MvM weet ik nog niet of ik meedoe. Wij wonen in een klein dorp, en het dichtsbijzijnde verzamelpunt is meer dan 10 km hiervandaan. Dat vind ik best ver. Ik moet trouwens in het ziekenhuis bevallen omdat ik met de tweeling uiteindelijk een keizersnee heb gehad (water gebroken, veeeeeeel weeen maar geen ontsluiting). Maar ik zou liever thuis bevallen. En ik wil zeker weer borstvoeding geven, vond het echt super! Groetjes, Dalia
Mijn ouders weten het al. Maar met de rest willen we toch even wachten tot de bruiloft of een goede echo. Ik weet alleen niet of ik het vol hou! Ook omdat de meeste vanwege de vorige mk weten dat we er mee bezig zijn. Ik vond de steun de vorige keer heel fijn, maar tevens vond ik het ook dubbel omdat de dag nadat mijn familie het wist ik begon te bloeden. Ik heb trouwens zaterdag mijn vrijgezellenfeest en zal dan vast wat vragen krijgen over dat ik geen alcohol drink, kom ik er gelijk achter of ik kan liegen over mijn zwangerschap of dat ik juist automatisch een big smile op mijn gezicht krijg.
Hopelessinlove: Wel lastig zo'n vrijgezellenfeest, zou het knap vinden als het je lukt om niks te zeggen. Bah, ben vanmorgen echt kotsmisselijk, niks aan. En dan heb ik ook nog een drukke dag, hopelijk blijf ik op de been.
goedemorgen... hier was ik opgestaan met lichte krampjes en net weer wat bloed verloren...ik hoop echt dat het niet doorzet!pppppffff die onzekerheid he dahlia03:ja heel vervelend die onzekerheid!! heb jij ook gebloed dan?en is het nog goedgekomen? hopelessinlove: ja dat is echt tandenbijten als je wil zwijgen,maar een goede test voor jou!hopelijk lukt het!! kwebbelsmoes: ja misselijkheid kan je echt moe en ellendig maken. ik heb last van geen eetlust,moet me echt dwingen om iets te eten.
Sofie: o jee. hopelijk zet het niet door. ik duim voor je hoor. Ik heb ook weinig eetlust maar moet wel eten anders wordt de misselijkheid ook niet minder.
Goedemorgen allemaal, pff hier voor het eerst goed misselijk, heel fijn als je op je werk zit..not merk wel dat ik minder lees dan de vorige keer maar ja weet inmiddels wat meer. Mijn onzekerheid is er niet minder op geworden helaas. Zat me vannacht te bedenken dat het toch wel echt praktisch zou zijn als het een meisje zou worden, alles is hier roze. Ik heb bendes met kleren en zelfs de MC is roze Hmm als het een jongen wordt maar een mama vinden die een meisje krijgt en alles ruilen
Zwangere Mama's 16 t/m 31 Januari 2013 16. - Nursy (2e kindje/thuis/bv) 17. - Kwebbelsnoes (2e kindje) (ziekenhuis/bv) - Tourmaline (2e kindje) 18. - Abri (3e kindje/thuis/ bv) - Wouw83 (1e kindje) - Lauren84 19. - Minieme84 (1e kindje) - Stefanie78 (2e kindje) 20. - Livelife (1e kindje) - Manon77 (3e kindje) (ziekenhuis/bv) - Pjpj (1e kindje) ( ziekenhuis/thuis/bv) 21. - Kaatje1984 (1e kindje) (ziekenhuis/bv ) - Evie10 (1e kindje) - Alyne - Lintje (3e kindje) (thuis/bv) 22. - Lovelymom (3e kindje) (ziekenhuis/thuis/bv) 23. 24. - Sofie28 25. - Dreamer83 (2e kindje) (ziekenhuis) - Sammie121 (2e kindje) ( ziekenhuis/kv) - jackystory (1ste kindje) (ziekenhuis/thuis/bv) - Kimster87 (1ste kindje) 26. - Dalia03 27. 28. - Hopelessinlove(1e kindje) (ziekenhuis/kv) 29. - Yvon1893 30. 31. Vlindertjes/sterretjes: - Isabel Olivia Afsprakenlijst: - 21 mei: MVM Kaatje1984 - 21 mei: MVM Nursy - 22 mei: MVM jacky - 23 mei: MVM Abri - 25 mei: intake vk Abri - 26 mei: smorgens MvM, smiddags intake + 1ste echo Evie10 - 30 mei: MVM livelife - 31 mei: 1ste echo Lauren84 - 4 juni: 1ste echo Abri - 5 juni: 1ste echo + intake kwebbelsnoes - 5 juni: 1ste echo ziekenhuis Stefanie78 - 6 juni: 1ste echo + afspraak gyn Sammie121 - 6 juni: 1ste echo Livelife - 6 juni: 1ste echo Minieme84 - 7 juni: intake vk Stefanie78 - 11 juni: 1ste echo Kaatje1984 - 11 juni: afspraak vk Manon 77 - 11 juni: 1ste echo Dreamer83 - 11 juni: intake vk Minieme1984 - 12 juni: Lovelymom - 13 juni: 1ste echo hopelessinlove - 14 juni: 1ste echo Tourmaline - 14 juni: Echo in het ziekenhuis Yvon1893 - 18 juni: intake gyn + echo Dreamer83 - 18 juni: Termijn echo Minieme1984 - 19 juni: afspraak vk Alyne - 20 juni: intake vk Livelife Weer bijgewerkt!
trouwens ik betrap mezelf er ook op dat ik in gedachten de hele babykamer al aan het inrichten ben haha. Wil zo een behangboom op de kamer en de rest ook in uiltjes/vogeltjes stijl. Maar ik moet natuurlijk eerst het geslacht van ons kindje weten!
dan hebben wij heel erg dezelfde smaak, zo ziet de kamer van onze dochter er namelijk uit zal als ik thuis ben wel effe foto's posten. Wil jij de boom van Inke? Wij hebben zelf een boom met uit van MDF gemaakt en wij hebben deze tak op de muur en dan de april versie Klein Design Hoorn - Behang - Inke behang - Inke behang tak goud Wij zijn nu al aan het bedenken dat we voor de volgende met zo crea moeten worden dus als het een jongetje wordt een mooi piratenschip van hout of een kasteel ofzo
@ nieuwe mama's, gefeliciteerd! @ kimster en hopelessinlove, Leuk te lezen dat jullie ook binnenkort gaan trouwen. Wij gaan over 4 wk trouwen. Idd met een vrijgezellenfeest weet je het maar nooit. Daarom heb ik het mn vriendinnen al wel verteld. En ik dronk vanaf kerst al geen alcohol meer. Wilde dat mn lichaam goed voorbereid zou zijn als het zou lukken. Maar goed nieuws! Er is ook alcoholvrije wijn, die hebben we gister bij het eten geprobeerd en is goed te drinken.... En dat alcoholvrije rosebier mmmmm, die gaan zeker mee op vakantie. @Sofie, Echt rot als je in die onzekerheid zit. Hopelijk zet het niet verder door... @ all, de klachten vallen mee op het moment. Alleen snel moe, gevoelige en stevige borsten, heel af en toe een steekje. Vandaag een afspraak gemaakt bij de VK. 11 juni hebben we 1e gesprek en 18 juni hebben we een termijnecho.