16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

2,5 uur. En ik liep precies tegen hetzelfde aan als jij. Ik had heel erg de behoefte om erover te praten omdat ik het allemaal nog niet zo goed besefte. Maar elke keer: ach joh...jouw bevalling was zo klaar...ik heb er 3 dagen over gedaan....grr ja fijn voor je, maar ik wil nu graag mn verhaal doen. Ben er op een gegeven moment ook maar mee gestopt en een goed gesprek met de vk gehad. Dat was prettig.

En die naweeen waren echt een hel, dacht er serieus dat er nog 1 achteraan kwam.

2. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Dag dames,

Weer druk.gekletst!! Niet alles onthouden...
    @lydia en Demi: mooi hoor! Leuk dat verschil in buikkramp :D

@kamertje: ziet er gaaf uit!

@bevallingsverhalen: je hoort.som:ps van die verhalen.. Brrr, daarom.zie ik er wel tegenop, maar goed.. We shall see..
    @voelen: vorige week heel vaag en soms. Maar.deze week voel ik het duidelijk. Vooral als ik ontspannen ben. Schrik er gewoon soms van, haha. Maar ben wel blij dat ik het voel neemt toch een onrustig gevoel weg. Al ben ik soms tochtig onzeker hoor. Dinsdag de echo maar afwachten.
    Ten sloten ook nog mijn buikje met 18, 4

3. tulip

tulip Niet meer actief

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik dacht dat mijn buik niet groeide... maar als ik het zo zie dan groeit hij wel degelijk! Komende week komt een 20 weken foto!

5. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier een bevalling van 02.30 serieuze ikeilnudevkzien weeƫn en om 7.30 bevallen.. Zei 10 min na de bevalling dat ik het wel mee vnd vallen ;) HiHi had ook zoeits van ikziewel. Wel een stagiaire die de hechtIngen te strak had gezet en heel veel pijn aan gehad ( meer dan de bevalling!) 4 dagen. Heb nu ook aangegeven dat Ze mag KIJKEN en ni aankomen !

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Mooie buikiej weer!

7. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    Zie weer mooie buikjes langs komen!

@demi: wat lekker dat je weer eens gesurfd hebt!

@spullen aanschaffen: niet zo veel op zich, maar wil nu wel wat meer echt meisjesspullen gaan kopen en de neutrale/ jongensspullen vervangen! Babykamer gaan we ook helemaal pimpen! Kan niet wachten :D Loop trouwens in de winkels automatisch de jongenskleertjes te zoeken, maar MAG nu toch ook echt naar de meisjeskleertjes kijken! :D

@bevalling: de jongste was in 2 uur en 50 minuten geboren! Je krijgt inderdaad veel opmerkingen van: wat een makkie en wat snel zeg. Maar de mensen staan er niet bij stil dat het je totaal overvalt en eigenlijk veel te snel gaat! Vooral het laatste uur bij mij. Om 7 uur nog 'maar' 4 centimeter en 30 minuten later dus volledig en nog geen 8 minuten persen en meneer was er! Heel klein beetje ingescheurd en alleen onderhuids hechtingen, dat was wel prettig! Bij de oudste trouwens wel een knip gehad zonder verdoving. Hechten doen ze wel altijd met verdoving voor zover ik weet! Maar een knip niet altijd.

Nu snel naar bed, weer veel te laat, ben nog moe van het weekend met moeders op stap en morgen weer werken! Oudste zoontje heeft nog een week vakantie en dan mag hij volgende week voor het eerst naar school alle dagen! Zal wel wennen worden dat nieuwe ritme, voor ons allemaal.
    Slaap lekker dames!

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Goedemorgen dames!!

Ik had vanochtend zoo'n zin in een wit broodje met filet american dat ik naar de supermarkt ben gelopen zodra hij open was en witte broodjes met hagelslag heb gekocht! Je moet toch wat! ;)

9. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Goedemorgen!!!

Die filet american tik heb ik ook, elke keer als ik het zie denk ik jummieee op stokbroodje op toastje!! Maar helaas we moeten dat vak overslaan. Ik ga na de bevalling hele week biefstukken eten denk ik hihi

Vanavond naar de vk, ben benieuwd!! Zo fijn om onze kleine weer even te zien. Dan over 1,5 week de 20 weken.

Dames wat gaat de tijd snel he, alweer bijna op de helft!!!

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Goedemorgen,

Mooie buikjes zie ik voorbij komen :D

20-wekenecho: Hebben wij morgen, ben echt wel zenuwachtig. Een oud-klasgenoot had hem 2 weken terug en was dus niet goed. Kindje had een driedubbele hartafwijking en zou de bevalling niet overleven, dus hebben ze besloten de zwangerschap af te breken. Drukt je wel even met je neus op de feiten.

Filet americain: Hou ik niet zo van, biefstuk wel! Bij mij in de familie is het traditie om na de bevalling een biefstukje te brengen naar de kraamvrouw om aan te sterken. Verheug me er nu al op haha...

11. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    hmmm zie dat iedereen zijn twintig weken echo zo laat heeft ik heb hem morgen en dan ben ik precies 19 weken hoezo vaag

12. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Spannend hier inderdaad met alle 20 weken echo's die komen gaat! Wij hebben hem woensdagmiddag!
    Laten we hopen dat hij bij ons allemaal goed is!

13. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    @ Tulip en Daniƫlle: mooie buiken hoor!! :D:D
    @Leny: ik heb morgen mijn 20 wekenecho. Ik ben dan 19+1, dus ik hem ook 'vroeg'.
    @Kwebbelsnoes: bah... ik hoop gewoon zo dat alles goed is. Ben echt zenuwachtig. Ga morgenvroeg ook eerst naar mijn werk. Dan moet ik de overdracht doen, dan leidt mijn gedachten hopelijk af!
    @foto: mijn telefoon doet vaag bij de pagina (vandaar ook vorige berichtje vol met spelfouten, stomme autocorrector..)
    Ik heb hem even naar mijn mail gestuurd en zal hem nu als bijlage doen.

(zie dat ie schuin is.. sorry!)

Bijgevoegde bestanden:

14. tulip

tulip Niet meer actief

mooi kaatje!!

kwebbelsnoes, o wat vreselijk...dat is je grootste angst om te horen tijdens die echo.

Ik kan ook echt wel een moord doen voor een biefstukje...erg he.

15. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Oohh vreselijk als je zo'n echo krijgt. Wij wachten daarom ook tot na de 20 weken echo om de kinderkamer te bestellen. Dat is toch iedereens grootste angst!

Wat weer een mooi buikje!!

Ik ga het elke week vragen, hoeveel zijn jullie nu aangekomen?? Hier nog steeds niks!! Vind het ook best wel beetje vreemd!
    Hoop niet dat ik straks extreem veel aankom in een korte tijd hihi

16. tulip

tulip Niet meer actief

saga, geeft niks hoor...als je maar zorgt dat je gezond en gevarieerd eet.

Ik ben eerst 2,5 kilo afgevallen en nu 1,5 bijgekomen. Dus 1 kilo onder mn normale gewicht, zit nu op 53.

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    he bah wat een nare ervaring lijkt me dat... ik zou er niet aan moeten denken in dit stadium nog.. maar ja het is inderdaad geen pretecho he, al is het 30 min kijken naar je kindje wel leuk :)

1,5 en 2,5 uur bevalling djeeez. de mensen die zeggen dat je het dan makkelijk hebben gehad weten niet waar ze het over hebben. tuurlijk kan het prettig zijn. De snelste van mijn beste vriendin was drie kwartier aaaargh en ze vond de naweeen ook wel meevallen en ze vond alles best. Tja het kan, die had dus een droombevalling maar het lijkt mij echt te snel. Heftige naweeen ook en flink inscheuren, die kans is ook groter denk ik ja... Ik teken op zich (behalve dan 4 weken te vroeg) voor mijn bevalling van 10.5 uur. Moest 1,5 uur persweeen wegzuchten omdat ik 'nog n randje had', heeeel irritant en t persen zelf duurde ook een uur en 10 min, mag ook wel sneller dit keer maar op zich... ik kijk echt uit naar de bevalling, gek he? (niet dat ik het al zat ben hoor)

Broodje filet jaaaaaaaaa zin in!!! Van de week wel beef teriyaki gemaakt. Beetje jammer dat je het vlees niet rose mag laten maar het was nog net mals genoeg :D

mooie buikjes danielle en tulip ennne... wie was dat ook alweer waar ik nekpijn kreeg van de foto bekijken? hahaha ook al zo'n mooi en ook bescheiden buikje!

Hier nu 4 kilo, weet niet meer wie het vroeg. Ik zat de vorige keer rond de 17/18 (ben de laatste 2 weken niet meer op de weegschaal geweest haha). Ik hoop nu meer rond de 12 te belanden maar dan moet ik niet zo vaak frietjes, kapsalon, chippies, chocola etc eten hahaha

18. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Mijn grootste angst is thuis bevallen zonder hulp alleen met man en kind dus ik ga dat nog even bespreken met de gyn. Het voordeel was wel ik was best snel op de been en kon alles snel zelf dien maar toch het lijkt mij gewoon fijn om naar het moment te leven van ja nu mag het!

Gewicht, laatst 6 kilo afgevallen. Ga morgen op de weegschaal staan.
    Bij de eerste 7 afgevallen en 7 bij gekomen. Na de 23 weken kwam het er weer aan.

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Snelle of lange bevalling: het is niet voor niks dat een cm ontsluiting per uur volgens het boekje is. Zowel een snelle als hele langdurige bevalling is niet prettig. Altijd zo vervelend als mensen jouw bevalling als makkelijk of moeilijk bestempelen terwijl ze niet weten waar ze het over hebben.

Kaatje: mooi buikkie!

Aankomen: was eerst flink afgevallen. Zit nu ongeveer 0,7 kg boven startgewicht.

20. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Mag je trouwens voor een ruggenprik kiezen in het ziekenhuis of ook al niet in NL?

Ik ben zooooo bang voor te lang in bevalling zijn en kindje niet genoeg zuurstof krijgt. Als het eruit moet, moet het eruit en maakt het me niet uit hoe. Als ik zie hoe alles in amerika gaat, heb ik het idee dat NL nog heeeeeel ver achter is. Dat geeft me wel wat angst

Deel Deze Pagina