16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    mooie buik hoor, hier geen streep. Vorige keer ook helemaal niet

kaatje; lekker genieten van je vrije dag en succes vanavond

2. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    @greatdane: nog even ter aanvulling. Ik heb even gegoogled naar SI-gewricht en dat lijkt veel op zwangerschapsisschias, alleen bij dat laatste straalt het dus ook uit naar je been, dan is er dus een zenuw beknelt. Bij het SI gewricht heeft het meer met je bekken te maken. Dus weet niet wat bij jou nu het geval is.
    Gewoon even aan de bel trekken bij de fysio en dan kun je daar de juiste oefeningen en/ of massage voor krijgen. Dat helpt zeer zeker!

3. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    Spannend! Lekker dat ze mag gaan wennen en dat de school uiteindelijk toch gebeld heeft.
    Ze heeft dan gelijk alweer bijna vakantie!

4. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Kaatje, dat is het hem vaak. Je hebt het nodig dus je moet wel. Ja lekker he vrij zijn. Hier ook een half jaar in therapie geweest. Heb er ook al meerdere keren aan gedacht om te stoppen, maarja wat moet ik dan gaan doen? En de vakanties zijn wel lekker met kinderen.
    Vervelend is dat he. Mijn schoonmoeder praat juist vaak in enkelvoud en noemt dan alleen mijn man, kan ik me soms ook aan irriteren. En in het begin was het al kleine Joey (ook toen we nog niet wisten dat het jongen is).

@Melanie, mijn man wees me erop. Hij is wel heeeeel licht maar zag hem wel, hij loopt tot onder mijn navel, erboven niet. Rond mijn navel heb ik nu veel donkere haartjes.

@Josjo helaas gaat het denk ik bijna overal zo in het basisonderwijs en als dat niet zo is, dan gaat het vaak meer naar de andere kant en dan bedoel ik echt de kantjes eraf lopen.
    Rust lekker uit, hopelijk ga je je snel beter voelen.

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    oh ja basisonderwijs... tja er wordt wel veel gevraagd van jullie vind ik.. mijn zus is juf en die heeft het er ook zwaar mee soms, zeker toen ze 2 dagen werkte, dat is eigenlijk niet te doen zegt ze.. bij ons is het ook vrij normaal om over te werken, thuis te werken etc. we hebben nu een iphone, lekker makkelijk; kunnen we overal bij onze mail ;). maar ja, ik probeer wel echt mijn uren te werken tegenwoordig hoor. Ik ben niet 24 uur gaan werken om vervolgens alsnog 32 te werken, dan klopt er gewoon iets niet in mijn takenpakket. Moeilijk te beoordelen hoe dat in het onderwijs werkt maar het zou niet heel anders moeten zijn (eigenlijk) toch?

6. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

@zwangerschapsischias, vorige zwangerschap ook gehad en nu ook weer. doe er niet veel tegen gewoon af en toe masseren en niet te veel doen op 1 dag. heb het nu wle ietsjes minder dan de vorige keer maar we zijn nog geen 30 weken.
    op internet staan ook genoeg oefeningen.

@streep, heb hem nu niet maar de vorige keer wel.

@werkdruk geen last van. heb alleen een kleine dreumes die soms lastig is en waar je niet stil bij kan zitten.

wij hadden 3 weken geleden de kinderwagen besteld en hadden hem nog steeds niet binnen. vandaag maar weer eens gebeld en hij is op gestuurd met een heel lang verhaal dat het naar een verkeerd bedrijf wat gestuurd door de leverancier terwijl ze eerder zeiden dat hij in het magazijn stond. nouja we zullen morgen moeten wachten of het binnenkomt.

7. tulip

tulip Niet meer actief

sammie, maar kon die al zo snel geleverd worden, op onze mutsy zat destijds 12 weken levertijd.

8. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Hij was op voorraad toen wij bestelde. Dus dan verwacht ik dat het snel geleverd word haha.

9. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Net de 20wkn echo gehad en alles is goed met onze kleine meid :D
    Ze ligt lekker laag, dus vandaar dat ik de meeste schopjes enzo ook laag voel, haha.

Was ook fijn om dr weer ff te zien:D ze lag lekker druk te doen en moest nog ff mijn buik schudden om haar anders neer te leggen, haha.

Gisteren bij de fysio geweest en heb tape op mijn rug voor beetje ondersteuning, helpt een beetje..en oefeningen gehad, mag maandag weer.

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    fijn wuppie!!! Goed nieuws :)

11. tulip

tulip Niet meer actief

Fijn,wuppie dat alles goed was.

Sammie, o ja dan zou ik dat wel met een weekje verwachten vanaf de besteldatum.

12. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    @Wuppie: wat fijn dat alles goed is!! :D

13. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    Fijn dat het allemaal weer goed was!!!
    En mooi dat de tape een beetje helpt!

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jippie weer een goede echo! Gefeliciteerd!

15. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Nou vertellen mn ouders me net pas dat mn zus een aangeboren hartruis heeft! Hadden ze nooit bij nagedacht. Blij dat ik zowiezo nog terug mag naar de 20w echo. Zo komen er steeds meer dingen boven die ik echt nie wist.

Lig er even wakker van en lekgestoken door de muggen!!
    Slaap lekker allemaal en anders voor straks goedemorgen!!

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm Saga dat is wel fijn om te weten inderdaad! Gelukkig mag je nog terug en kunnen ze nog een keer extra kijken.

17. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Saga gelukkig mag je nog een keer kijken, ruisje komt heel veel voor hoor (mijn man, schoonzus, dochter van mijn zus ;)) Bij mijn man is het zelf nooit helemaal dichtgegroeid (gebeurt bij 90% voor 2 jaar) maar die heeft geen enkele beperking behalve dat hij niet in dienst hoefde en voor een grote operatie preventief AB krijgt. Maar Dr Amelink is nogal een expert als het gaat om hartjes dus als er wat was dan had hij dat al gezien hoor.

Zijn hier trouwens ook draagdoekenexperts? Ik wil er graag een voor de kleine spruit voor na de geboorte maar weet niet zo goed wast ik hebben moet. Wil graag iets wat ik kan gebruiken vanaf de geboorte voor kleine frummel, niet teveel hoef te knopen en wat ik ook kan gebruiken als rugdrager voor mijn dan peuter..bestaat dat???

18. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ja, weet het, maar toch ff schrikken, ze waren het ook helemaal vergeten en weet 100% zeker goed te zitten bij Amelink!

Niet helemaal te vergelijken natuurlijk maar we hebben een hond met harthuis, ook al vanaf dag 1 dat we hem hebben en ook onderzoeken en hartfilmpjes laten doen. Dus weten er een klein beetje van.

Draagdoek lijkt mij ook heel fijn. Lekker je kleine dicht tegen je aan, helemaal voor boodschapje of wandelen met de honden enz. Maar je ziet idd zoveel soorten en merken voorbij komen!

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Draagdoek: Ik heb mijn zoontje veel gedragen. Ben begonnen met een rekbare doek (tricot slen). Dit is makkelijk om de eerste periode mee te oefenen. Omdat mijn zoontje vrij zwaar was rekte die doek op een gegeven moment te veel. Toen heb ik een geweven doek gekocht (van Hoppediz). Deze zijn wel een stuk duurder maar vond ik toen zoonlief groter werd wel prettiger. Maar dan moet je wel wat geoefender zijn met knopen. Er zijn ook draagdoeken waarbij je minder hoeft te knopen. Die heb ik zelf niet gehad maar wie weet is er iemand die daar wel ervaring mee heeft.

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier ook een fanatiek drager!

Eerste tijd een rekbare draagdoek gebruikt (bykay, tricotslen), dat knoopt makkelijk, omarmt je baby), is ideaal voor de winter wat lekker warm ;)

Mijn vriend gebruikt een ergonomische drager: een draagzak zoals je ze wel vaker ziet maar dan beter. Een chicco, babybjorn en Stokke drager 'missen' iets wat een ergonomische drager wél heeft. Belangrijkste is de vorm van de heupjes: kikkerhouding (kontje lager dan de knietjes), goede ondersteuning (en dus niet hangend maar echt zittend), een zacht rugpand die je kindje niet in een houding duwt maar zelf een houding laat aannemen tegen jouw lichaam aan, en voor de drager goede heup-en schouderbanden die het dragen minder zwaar maken als je kindje groter wordt.
    Zelf hebben we een Beco Butterfly II, andere gpoede merken zijn de Bondolino, Manduca en zo zijn er nog veel meer, google is your friend ;)

Ik heb ook een mei tai, zelf gemaakt. Is tussen een draagdoek en draagzak in. Zeg maar een rugpand, en de rest moet je knopen. Draag ik mijn zoontje mee op de rug (nou ja, nu eigenlijk niet meer ivm zwangerschap) omdat ik dat met een doek nog wat eng vindt.

Geweven draagdoek: Mezelf op getrakteerd toen zoonlief 1 werd haha, prachtig, draagt zó fijn, ik denk dat de baby daarin gaat wonen ;) Wel een stukje duurder dan een rekbare doek (al is er een goede tweedehands markt voor draagdoeken) maar heel fijn (en zohooo moooooi ;))

Niet doen: minimonkey oid.
    ALs je meer info wilt of een vraag heb pb me maar. Ik kan uren praten over dragen ;)

Deel Deze Pagina