16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Melanie, ja dat is zwaar he. Dat had ik vorige week. Heb nu gelukkig weer een rustigere week. Ga elke dag braaf op tijd naar huis en geen minuut later. Week erop is helemaal lekker. Maandag studiedag, dinsdag prinsjesdag, woensdag halve dag, donderdag vrij, vrijdag wel een hele dag maar dan wandel ik vaak om kwart voor 5 de school uit.
    Ben benieuwd hoe hij/zij erover denkt, maarja dat is niet jouw probleem :D

@Lydia, ja ik zie echt enorm verschil, verloskundige zei het al. Na 20 weken zouden mensen niet meer kunnen denken dat het een gewoon buikje zou zijn.

@Danielle, bedankt voor het erbij zetten. Vooral harde buiken als ik naar het toilet moet. Nog steeds pijn in mijn stuitje na het fietsen. Bij twijfel toch gewoon bellen hoor!

@Dani, wat fijn om te horen dat het beter gaat. Hopelijk kan je nu weer langzaam aan genieten en blijven de weeën weg. Doe rustig aan meid.

@kaatje weer een beetje opgeknapt?

Was leuk bij mijn ouders. Ze konden het niet laten om dingen te kopen, maar dit keer ben ik er echt super blij mee (zie link)

http://kleintjekruisbeek.babysite.nl/account.php?module=fotoalbum&action=show_foto&sort=asc&id=263874&foto=8218421 Skippykoe

http://kleintjekruisbeek.babysite.nl/account.php?module=fotoalbum&action=show_foto&sort=asc&id=263874&foto=8218423 Pluche vliegtuig met ruitjes en een ster. Gaan we nog aan het plafond hangen.

http://kleintjekruisbeek.babysite.nl/account.php?module=fotoalbum&action=show_foto&sort=asc&id=263876&foto=8218425 Nog wat kleertjes.

2. tulip

tulip Niet meer actief

melanie, jeetje wat een lange dagen, dat je het volhoudt..

wen, wat een leuke dingen hebben ze gekocht!

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hey meiden

Ik schrijf in het andere topic, maar lees hier af en toe mee, en wou Dani en haar vriend even heeeeel veel sterkte en een dikke knuffel geven, ik hoop zo dat alles goed komt meid! Dikke knuf

@melanie: nu je zwanger bent heb je recht op 1 uur extra pauze per dag als je 8 uur of langer werkt die dag, daar heb je recht op en word doorbetaald, dus als jij morgen 10 uur werkt heb je recht op 1 uur extra pauze (geld vanaf de zwangerschap tot 6 mnd na de geboorte)

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Dani, fijn om te lezen dat het voor nu onder controle lijkt! Hopelijk blijft dat zo!!!!

Kaatje, vervelend dat jij ook die klachten hebt, fijn dat je wat opgezocht hebt (durf ik zelf niet meer hahaha), een aantal dingen komen wel overeen: extreem veel pijn bij opstaan uit bed en van de bank, pijn bij volle blaas, omdraaien in bed doet ook pijn in buik. Soms een gevoel alsof er een hele strakke riem om mijn buik zit. Pijn in linkerzij is continue aanwezig.
    Urine was wel schoon, klein spoortje van eiwitten. Morgen heb ik om 9.00 uur echo, maar heb dan geen afspraak met de gyn maar loop dan langs de balie en leg mijn klachten even uit (die zou ik tenslotte ook aan de lijn krijgen als ik bel).

Wen, wat een leuke spulletjes!!!! :D

5. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    @wen86: mooi buikje al en leuke spulletjes gekregen van je ouders!!!
    @melanie86: heel veel succes morgen met je lange dag! Ben zelf van half 8 tot 6 van huis (van half 9 tot 5 op het werk), is mij ook al veel te lang. Hopelijk heb je een goed gesprek met je baas!
    @dani86: fijn dat je wat bezoek hebt gehad, dat breekt de dag een beetje. Hopelijk gaat het morgen ook goed zonder de medicijnen! Kop op meid!
    @warmte: vond het ook veel te warm vandaag en was ook erg moe, en dat is geen goede combi. Gelukkig was manlief thuis en die heeft veel van me overgenomen.
    Ga nu nog even relaxen en zo naar bed. Morgen weer werken.

6. tulip

tulip Niet meer actief

o nou ik ben ook echt toe aan herfstweer, ik trek die warmte gewoon niet meer. Gelukkig een weekje in center parks relaxen.

7. tulip

tulip Niet meer actief

vervelend danielle dat je ook zo'n pijn in je buik hebt. Van binnen totaal geen pijn hier, het enige waar ik op het moment last van heb is zitten, zodra ik zit trekt mn vel aan alle kanten en doet het zeer..ik herken het van de oudste, toen had ik dat met periodes ook zo.

Ik probeer dan achterover te leunen, maar dan krijg ik weer last van mn rug haha. Dus een beetje achterover met kussentjes.

8. tulip

tulip Niet meer actief

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nice Tulip:D

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lief Tulip!

11. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Melanie, hoe was je gesprek gegaan? ben benieuwd!

Tulip, mooie buik!

Vandaag weer medische echo gehad en had natuurlijk het hele weekeind veel buikpijn en buikkrampen. Vandaag had ik een echo zonder afspraak bij de gyn (mijn vaste gyn was er niet wisten we van te voren had dus alleen echo zonder controle, de uitslag is telefonisch doorgesproken door de echoscopist) en toen ik de balie medewerker de klachten uitlegde heeft ze meteen een afspraak met de gyn gemaakt die dienst had zodat ik nog even gezien werd! Enorm fijn!!
    Klachten konden nog duiden op restje blaasontsteking (dus dat is nog gecontroleerd in het ziekenhuis) en moet goed blijven smeren met mijn schimmelcreme.

Daarna kijkje genomen op de kraamafdeling, verloskamers en verblijfkamers omdat ik niet naar de open dag in het ziekenhuis kan. Zag er goed uit! Eind van de maand nog informatieavond over bevallen in het andere ziekenhuis hier vlakbij. Kijken hoe het daar is.

12. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    goedemorgen dames

hier weer een nieuw dagje en nog steeds in het ziekenhuis. gisteravond had ik toch last van krampen/steken maar kon niet zeggen of het van de weeën was of van de darmen (2dagen niet naar de wc geweest) dus hebben ze om half 1 vannacht echo gemaakt en daar was de baarmoedermond veel beter dan vrijdag maar schommelde wel heel erg (qua breedte en diepte in mm) maar niks om me zorgen over te maken.
    Vandaag een dag zonder medicatie en vanmiddag nog een keer inwendig onderzoek om te kijken hoe en wat.
    En dan kijken ze morgen weer verder dus lig er zowiezo nog 1 nachtje. wel erg vervelend aangezien ik nu alleen op een kamer lig.
    Vl is vandaag niet gaan werken en is vanaf 11uur hier. Vandaag is hij wat emotioneler en dringen de afgelopen dagen goed bij hem door en maakt zich veel zorgen.
    Ook alleen thuis zijn vind hij vreselijk en slaapt slecht enz.
    Als er vanavond nog niemand op de kamer ligt wil ik vragen of vl mag blijven slapen is voor hem ook fijner.

Zit nu op de laptop in het zh (fijn om in een stoel te zitten) om wat bankzaken te regelen.

@Danielle fijn dat je nog naar de dienstdoende gyn kan voor controle ben benieuwd. ga voor je duimen.
    @Tulip wat een mooie buik (die van mij ziet er nu net zo uit haha)

@de rest een fijne dag doe rustig aan en houd jullie op de hoogte

Groetjes
    dani

13. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Dani hoop dat je snel lekker naar huis mag en dat vl vanavond lekker bij jou kan slapen.
    Veel sterkte voor jullie!

Uhm weet ff niet wie zijn buikfoto ik zag (geloof tulip) maar mooi hoor!

Kom net uit mijn werk , ff zitten en straks weer fysio...

14. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Tulip mooie buik!

@Danielle, fijn dat ze je serieus namen en je direct even een check kreeg.

@Dani, is te hopen dat je dan lekker snel naar huis kan en mag. Hoop dat vl gewoon lekker kan blijven slapen.

@Hier, dacht vanmorgen echt dat ik flauw ging vallen, na een half uur ging het gelukkig beter.

Hoor ik net van een collega dat wij geen recht meer hebben onze halve dag vrij, aangezien wij toch altijd maar onze afspraken onder werktijd plannen (naar de verlos bijv.). Nou ten eerste hebben wij dit allebei 1 keer gedaan omdat het niet anders kon en ten tweede heb je hier ook gewoon recht op. Stoom kwam uit mijn oren toen ik het hoorde!
    Dus ga ik morgen achteraan.

15. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Goedenavond dames

hier weer even een update:
    Hebben vanmiddag een inwendige echo gedaan en de bmm is 2,5 cm breed (moet tussen de 2 en 4 cm zijn) de baarmoeder en het vruchtwater lopen in een tuit vormig iets naar de bmm waardoor er een druk ontstaat.
    mocht vanmiddag even naar beneden wat drinken met vl in restaurant maar wel in rolstoel.
    Dat ging allemaal goed en daarna weer rustig aan gedaan en gelegen/gezeten.
    Ik krijg morgenvroeg weer een echo en hartje word geluisterd en dan mag ik misschien morgen naar huis (duimen draaien)

Vanmorgen trouwens CTG gehad was erg leuk en apart om mee te maken
    Net samen hier gegeten keeg wel lichte steken maar zijn nu weer weg.

Krijg vanavond nog iemand op de kamer dus vl kan niet blijven slapen helaas :(

Net onder het eten sms van mijn pa gekregen dat mijn broertje met ambulance en spoed naar zh hier (in heerlen) word gebracht.
    Is met de fiets gevallen en heeft de milt gescheurd en 1 nier dus mijn mams kwam niet op bezoek maar was daar (logisch) maak me wel wat zorgen nu dus vl is nu naar mijn moeder en komt mij zo halen.
    Ongelooflijk ik en mijn broertje in een korte tijd in het zelfde ziekenhuis Mijn arme ouders.

Ga zo met een rolstoel erheen en dan is het afwachtten.

@wen dat is idd niet netjes ben benieuwd wat ze gaan zeggen. daarbij is die controle een onderdeel van de zwangerschap dus heb je recht op verlof succes ermee!!!

Groetjes
    Vanaf zh heerlen

16. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Oh dani het zit je niet mee... sterkte en hoop dat je snel naar huis maar en sterkte met je broertje !!

17. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Ja dank je. Vl zei al hetzelfde en schrik zich rot. Heb geen geweldige band met mijn.broertje maar hij is ook een a.s pap (12 weken nog) en dit kan.behoorlijk heftig zijn ben al naar de kapel geweest net om te bidden en heb kaarsje aangestoken voor ons en hem hopelijk helpt het.

18. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hey meiden. Ben er weer. We zijn terug eindelijk !
    Heb een leuke vakantie gehad maar wilde wel terug.
    Ik heb geen internet meer thuis nu alleen via mobiel.

We hebben vandaag de 20 weken echo gehad en alles was prima.
    Mijn placenta ligt alleen laag dus moet met 32 weken weer terugkomen voor controle.
    En ow ja het wordt toch een meisje hihihi :D

19. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Avond!!

@ Dani: wel fijn dat het met jou beter gaat en dat je meer 'vrijheid' hebt. Hier draaien ook de duimpjes voor je hoor.
    Dat van je broertje.. Jee... Hopelijk is alles goed met hem, en mogen jullie allebei het ziekenhuis gauw verlaten.

@Tullip: mooie buik!! :)

@ Roosje: welkom thuis. Snap dat je liever op vakantie bent, haha! Vandaag ook weer een heftige dag gehad op werk, dus snap het ;)
    Wat fijn dat je echo goed was! :D En een meisje, wat leuk!
    Ben misschien ff in de bonen, maar was eerst gezegd dat het een jongen was dan? :)

@ Wen: wat?!?! :(:( Ik zou ook woest zijn :x!!! Het is ons beroep al verrekte lastig en je plant daardoor al bewust vaak na schooltijd! Tegen dat soort dingen kan ik dus inderdaad ook niet.. Vandaag nog een ouder bij mij gehad, dat het onze schuld was dat haar kind een achterstand in iets had (ben je dan zo druk mee). Moest ook echt ff tot 10 tellen hoor...

@ Wuppie: weer een behandeling gehad? Merk je nu ook goed verschil als je bent geweest?

@hier: moe..!! Vandaag zoals al eerder vermeld, een heftige dag gehad! Lln nog steeds niet aan medicatie, dus weer mail uitgedaan, dat het niet te doen is met 30 lln.. Veel voorbereiding, tegen dingen aanlopen, omdat het de eerste echte lesweek is.. ouders die nu al zeuren (sorry, voelt echt zo..! Is niet professioneel, maar wij doen ook gewoon onze uiterste best.) Ouders die gesprekken eisen, tig werkgroepen waar ik in zit.
    Bleh! Momenten zoals nu kan ik dat slecht handelen.. het is maandag mensen ;)
    Morgen opening van het schooljaar, dus een werkdagje van 7.30 tot 21.00 uur.. :( Woensdag cursus tot half 5.. Dagen weer goed gevuld, om het maar zo te zeggen.
    Ga zo lekker vroeg naar mijn nest, mooi boek mee.

Fijne avond iedereen.

PS voel de kleine soms zo lekker schoppen!! Heerlijk, echt het gevoel dat ik niet alleen ben ;) :D :)

20. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Deel Deze Pagina