16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @Melanie mijn broertje is met de fiets gevallen stuur daar gekregen ketting vloog er opeens vanaf. Hij word nu voor 24u opgenomen en dan kijken hoe en wat anders mag hij morgen naar huis dus ja is afwachtten
    Ik lig nu weer in mijn bedje met vl tv te kijken. Weer wat last maar is te verdragen. Net nieuwe buurvrouw gekregen (oudere vrouw) ligt te spugen enz dus word onrustige nacht ben ik bang.

2. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    @kaatje, dankjeewel. Nee ik had in turkije ook een echo laten doen.
    Beebje liet eerst niks zien maar ze zei toch: ik denk een meisje.
    Dus manlief vroeg of ze het niet zeker wist. Daarna zei ze wel is zeker.
    Maar ik vertrouwde het niet helemaal dus heb op de 20 weken echo gewacht.

@melanie, dankjewell. Fijn dat jou 20 weken echo ook goed was. Controles vind ik ook leuk gewoon interessant haha.

3. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Dani, duim voor je! Wat een gedoe allemaal zeg, en nu je broertje ook nog....sterkte...

Vandaag bij de vk geweest en wat ik al dacht zei ze: het is wel een kleintje he?! Ik zei: ja, die ken ik...mijn zoontje vonden ze ook erg klein, kreeg groeiecho`s en een GUO... hij werd op 6 pond geschat, maar er kwam toch echt een dikke 8 ponder uit! Dus maak me geen zorgen. Alleen moet ik nu nog een diabetes test laten doen wat inhoud: nuchter bloed prikken, dan een glucose drankje en dan weer 2 uur niets eten, drinken en zo min mogelijk bewegen. En dat omdat ik qua bmi 0.9 boven de grens zit qua risico. Was bij mijn zoontje even zwaar, zelfde bmi en hoefde toen ook geen onderzoeken. Ben ook nog maar 5 kilo aangekomen, dus das ook helemaal niet overdreven veel. Nou ja, doe wel mee maar vind het wel onzin moet ik zeggen. Maar goed....

Heb verder wel toenemende last van ischias, dus morgen maar ff fysio bellen. Heb me maar ziek gemeld voor morgen, want vandaag was echt te erg.

Allemaal fijne avond dames!

4. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Dani, duim voor je! Wat een gedoe allemaal zeg, en nu je broertje ook nog....sterkte...

Vandaag bij de vk geweest en wat ik al dacht zei ze: het is wel een kleintje he?! Ik zei: ja, die ken ik...mijn zoontje vonden ze ook erg klein, kreeg groeiecho`s en een GUO... hij werd op 6 pond geschat, maar er kwam toch echt een dikke 8 ponder uit! Dus maak me geen zorgen. Alleen moet ik nu nog een diabetes test laten doen wat inhoud: nuchter bloed prikken, dan een glucose drankje en dan weer 2 uur niets eten, drinken en zo min mogelijk bewegen. En dat omdat ik qua bmi 0.9 boven de grens zit qua risico. Was bij mijn zoontje even zwaar, zelfde bmi en hoefde toen ook geen onderzoeken. Ben ook nog maar 5 kilo aangekomen, dus das ook helemaal niet overdreven veel. Nou ja, doe wel mee maar vind het wel onzin moet ik zeggen. Maar goed....

Heb verder wel toenemende last van ischias, dus morgen maar ff fysio bellen. Heb me maar ziek gemeld voor morgen, want vandaag was echt te erg.

Allemaal fijne avond dames!

5. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    @dani: hopelijk ga je een rustige nacht tegemoet en heb je morgen weer een goede echo. Wat schrikken van je broertje zeg! Hopelijk mogen jullie allebei snel weer naar huis.

@roosje: welkom terug van weggeweest en succes weer met het gewone leventje ;). Fijn dat de 20 weken echo goed en er nog steeds een meisje in je groeit!

@nursy: balen van die isschias! :( Weet hoe vervelend het kan zijn, ben gelukkig zelf nog niet in dat stadium! Succes ermee! Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen. Ben hier ook toegewezen aan alle extra onderzoeken ivm te hoge BMI! Vind het ook allemaal lichtelijk overdreven, maar ja, het moet maar!

@danielle: yeah, weer een goede medische echo! :D Dat gaat de goede kant op! Fijn dat je nog zo snel bij de gynaecoloog terecht kon, hopelijk gaan je klachten snel over!

@kaatje: balen zeg zo'n drukke week! Sterkte ermee en voor je het weet is het om :cool: Lekker ontspannen met een goed boek kan goed helpen!

@tulip: mooi buikje!

@hier: vandaag was ik ziek, ben niet gaan werken... Voel me nu weer redelijk, nog wel erg gammel. Had behoorlijke hoofdpijn, buikpijn en was misselijk. Veel op bed gelegen. Manlief was gelukkig thuis, dus dat scheelt. Hij was samen met zn ouders druk bezig op zolder! Het begint er steeds meer op te lijken. Inmiddels een wand behangen. Nu nog de schotten erin, de rest behangen, plintjes erin en nog wat schilderwerk. Hopelijk eind deze maand klaar!
    Morgen druk dagje. Manlief is al om 5 uur in de ochtend weg, dus 's ochtends zoonlief naar school brengen en daarna met andere zoonlief zwemmen en boodschappen doen. Als hij op bed ligt zelf even op zolder bezig of ook even slapen??? :D 's Avonds dan nog weer naar zwangerschapszwemmen!
    Ga nu snel naar bed, hopelijk kan ik nog slapen na een dag veel geslapen te hebben.

6. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Goedemorgen dames

@mijn broertje die hebben ze een nacht ter observatie gehouden. Op de echo was niks te zien maar wel flinke zwelling bij de milt dus onder controle blijven. Broertje mocht al om 9uur gaan en ik moet nog wachtten.
    Vanmorgen weer hartje gehoord en onze uk is erg beweeglijk.
    Gisteravond wel last gehad weer van steken dus moet me na 18uur rustig houden en overdag mag ik wat bewegen.
    Tussen 10 en 11 uur komen de artsen alles controleren en dan is de vraag wat er gebeurt.

@nursy ze kunnen het beter onder controle houden toch? kan ook net wel zo zijn dat het kindje toch lichter is. Had eergister iemand naast me die had kindje met 39 weken gekregen en was 45 cm en 2200 gram en hadden ze helemaal niet op echo's enz gezien dus beter dat ze het doen!

@roosje welkom terug en fijn datt de 20 weken echo goed was en het nog steeds eenmeisje is!

@nursy icheas lijkt me erg vervelend. Fysio is dan idd erg fijn! succes en probeer wat vaker te rusten.

@Ginie fijn dat het opschiet op de zolder. Hoe gaat het vandaag met je? hopelijk niet meer zo gammel als gister.
    Zwem ze en doe lekker rustig aan

Groetjes
    vanuit zh

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Dani;fijn dat alles goed is met je broertje en hopenlijk ma je zo naar huis

Ginie; beterschap en hoop dat het klussen opschiet

Nursy; ik snap je wel, vorige zwangerschap grote paniek, elise had maar 2 vaten in de navelstreng en vergrote nierbekkens dus we moetsen rekening houden met een te klein kindje, vroege bevalling en chromosonale afwijkingen...nu 41 weken, 8 pond en kerngezond. Nu dus ook bewust geen GUO gedaan omdat ik dat medische gedoe niet wil. Ik moet trouwens dit keer ook zo'n uitgeberuid suiker onderzoek, vorige keer ook niet. Ik heb nu al 3 keer mijn bloedgeprikt en telkens rond de 4,7 dus verwacht niets schokkends

Roosje; welkom terug

Voor alle juffen...sterkte!:)

Hier vanmorgen mijn bondolino draagzak binnegekregen, effe uit de losse hand geprobeerd en mijn dochter erin gedaan, paste gewoon voorop nog ondanks zwangere buik en ze vond het echt heerlijk :D toen ik hara na 10 minuten eruit haalde begon ze te jammeren (zoals dreumessen dat briljant kunnen) en strekte ze haar handjes uit...voor de oudste dus een hit! Maar hij zit echt 1000 keer beter dan een bb want ik voelde haar gewicht echt niet terwijl ze bijna 12 kg is en ik bi heb;)

8. Juupje

Juupje Lid

24 mei 2012
    61
    0
    0
    Alkmaar
    Dani, ik lees het nu pas. Hopelijk gaat het allemaal goed, dikke knuffel!

9. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    @nursy ik heb die test met 10 weken al gehad omdat het eerst heel hoog was, mn suiker. Vies dat dat drankje is, je mag niet eens lopen, plassen of water drinken! Nou was blij met mn flesje water in mn tas om stiekem die smaak weg te spoelen hihi.

Je hoort veel mensen die ziek zijn!!
    Hier gelukkig niks aan de hand, vanavond de nieuwe 20w echo, hopen dat de kleine vent iets meer mee werkt!!!
    Hoop ook mooie fotos te krijgen. Hij baalde er zelf ook van dat ie niks "leuks" had kunnen schieten. Mooiste was zijkant been/voet en hand voor de rest niks hihi. Om kwart over 8 vanavond pas dus ik ga maar eens verder met een kleedje haken. Haken.... Wat zwangerschap al niet met je doet :D

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dani sterkte meis!

Stefani heerlijk he een geode drager! Hebben dit weekend ons zoontje gedragen (mijn man dan, ik draag niet meer) in de beco butterfly, zoonlief vond het geweldig (inderdaad drammen toen hij er weer uit moest haha).

11. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Dani, jeetje meid zit niet mee he. Ook broertje in het ziekenhuis. Jammer dat je toch nog iemand erbij kreeg op de kamer.

@Roosje, fijn dat alles goed was! Wel lekkere vakantie gehad?

@Kaatje. Verhaal blijft veranderen, nu heeft mijn collega wel ergens recht op en ik weer niet. Dus ik weer een mailtje gestuurd. Ja maar je mag kiezen of die dag, of nog 29 uur in een werkgroep. Nou dat klopt dus helemaal niet! Ga nu dus alles tot op de bodem uitzoeken. Hoef geen vrije dag maar wil gewoon eerlijk behandeld worden. Neem aan dat ik niet even veel activiteiten moet uitvoeren als een niet zwangere (commissie sint etc).
    Zo te lezen geniet jij ook van het juf zijn. Soms denk ik echt welk vak heb ik gekozen….Als het niet gaat inderdaad aan de bel (blijven) trekken. We hoeven er niet aan onderdoor te gaan. Sterkte deze lange dagen.

@Nursy dat lijkt me ook vervelend zo’n onderzoek. Rust lekker uit en hopelijk heb je er snel weer minder/geen last van.

@Ginie, beterschap!

@Saga veel plezier vanavond, koppige kleintjes inderdaad. Laatste keer zag ik totaal niet dat het een jongen is. Wel jammer naja volgende week weer beter.

12. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Wat is het hier rustig vandaag!!

Ik las net, 2 suikerklontjes nemen voor de echo, dan is de kans heeeeel groot dat het druk is. Ben benieuwd of dit echt zo is. Moet zeggen dat als ik savonds een glaasje cola neem ik het wel erna veel duidelijket voel en drukker is. Dus ik ga het eens uitproberen. Kan nooit kwaad :D

13. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Even opgezocht, hier staat dan geen suikerklontje maar wel;

"Probeer vooraf iets kleins te eten en drink een half uurtje voor je komst een drankje met suiker bijvoorbeeld fruitsap, dit zorgt ervoor dat je kindje wakker is en we meer kans hebben om mooie en speelse beelden te maken."

14. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    @wen, ja was leuk alleen weer was soms lekker en soms fris :D

15. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Dat kleine monsterje van ons.... Lag weer hetzelfde!!!!
    3D werd ook niks, armen en benen voor zn hoofd haha.

Heb een por gegeven in mn buik en kon die eindelijk het hartje zien hoe die wou. Maar voor de rest dus helemaal geen mooie fotos haha. Moet wel hard lachen om ons dwarse ventje!

16. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Kom net bij de vk vandaan, alles was goed.
    Vk heeft sinds vorige week nu ook echoapparaat(daarvoor moest ik ergens anders heen voor de echo's) dus ze ging gelijk ff gluren naar onze meid:D was leuk dr weer te zien en dr ook te zien schoppen en t dan te voelen:D

17. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Saga; balen zeg dat jullie minimonstertje niet mee wilde werken, het is wat he nu al zo'n eigen wil :)

Wuppie fijn dat je effe mocht kijken, altijd leuk!

dani; hoest afgelopen in het ziekenhuis??

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ahhhhh wat balen Sage!!
    Nu al een donder hihihi

Hier vandaag naar de vk geweest.
    Ben in totaal 3kilo bijgekomen.
    Dat vind ik erg netjes,bij zoonlief op dot termijn al bijna 5kilo erbij.
    Hoeveel zijn jullie aangekomen?

Morgen weer een lange dag werken,weer 10uur.
    Wordt er gek van Grrrrrrrr
    Fijne avond allemaal!!

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zit nu (20 weken) op 3 kilo ongeveer. Bij mijn zoontje ook zoiets.

20. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Wuppie wat fijn dat je daar nu niet voor heen en weer hoeft!

Jullie dus ook weinig aangekomen, hier nog steeds niks!

Ja wel balen maar, heeft alles goed kunnen zien, we hebben alleen pech met fotos en 3d beelden

Deel Deze Pagina