hii kletskouzen hier aant werk straks boodschappen halen voor Jinte dr verjaardag morgen ! demi welcome back
Welkom terug Demi!! Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad en alles goed is met jou en de beeb. En ik deel ook mijn mening dat een kat/hond niet op de slaapkamer hoort te liggen! Knuffel haar voor je naar bed gaat en geef niet toe aan het gejank. Dit is mee even irritant en moeilijk maar na 1week worstje geduld beloont. Helaas hier het zelfde. Kan om het minste geringste janken. Ook als Ik alleen ben. Ik hoef maar een zielig deuntje te horen op tv of op de radio en de tranen vloeien tot einde deuntje Ik kan er niks aan doen en kan de tranen niet bedwingen!! En soms huil ik zo hard dat mijn hele nek nat is hahahahahaha Bahhhhhhh HORMONEN!!!!!
Hallo Allemaal, Lang geleden dat ik hier geweest ben, moet ik me opnieuw voorstellen? @Demi, Hoe moeilijk het ook is, bij de meeste katten helpt het als je ze negeert en buiten je slaapkamer houdt. Bij ons mag ze wel op de slaapkamer en gaat gelukkig naast me op het nachtkastje liggen, maar als we zitten te eten heeft ze sinds kort, dat ze naar de gang gaat en daar gaat zitten mauwen om aandacht. We roepen dan 1x we zijn hier en daarna negeren we haar. Vervolgens houdt het vanzelf op. Ik denk dat het een kwestie van volhouden is en idd straffen als ze te lang bezig blijft. Maar goed, ook elke kat is anders en die van ons krijg je het schooien niet afgeleerd, terwijl we nooit iets geven. Hooguit 1x per jaar komen we in de verleiding om het toch te doen en daar betalen we vervolgens de rekening voor, maar elke dag loopt ze om onze benen te schooien, wordt wat als de baby zijn eten op de grond gaat mikken @feest voor de kat Succes ermee! @dani, Vervelend, dat je zo belemmerd wordt in je doen en laten. Kan het over gaan of moet je de rest van je zwangerschap zo rustig aan blijven doen? @hier een hoop gelezen, maar niet alles. Zijn er al veel die de baby kamer al klaar hebben? Ik las deze vraag eerder, maar kan me er geen antwoord op herinneren . Wij hebben de baby kamer besteld. Bopita Camille, bij (jawel) Babydump. Mijn ouders vonden het een geweldige winkel (wel jammer van die naam ) Gisteren alleen telefoontje gehad, dat het ledikantje en de kast pas in week 51 komen @balen! Maar goed, gevraagd om een leenledikantje zolang en we zien het wel, gaat vast goed komen. Verder hebben we nog niks aan de babykamer gedaan. We hebben ook de kinderwagen besteld, de bugaboo Cameleon 3 met als bekleding spijkerstof. Als je dat zo uitspreekt klinkt het net als: Wauw! de nieuwe nimbus 2000! (Harry Potter). Maar een mooie wagen en we zijn er heel erg blij mee. De kinderwagen en de kamer vonden we het belangrijkste. De rest gaan we eerst eens kijken wat we 2e hands kunnen krijgen. @Gezondheid, Ik merk (afkloppen) nog steeds heel erg weinig. Ja, ik ben moe als ik de trap op loop of als ik eindelijk mijn schoenen aan heb, maar dat trekt gelijk weer bij. Wel ben ik na een dag werken te moe om 's avonds iets te doen. Moet mezelf dan echt verplichten iets in het huishouden te doen. Maar over het algemeen, lijkt het allemaal gewoon en niks veranderd, behalve een dikkere buik, dan dat ik al had. Ik ben wel heel erg blij, dat ik ben gaan zwangerschapszwemmen. Geeft heerlijke inspanning en daardooor ook ontspanning. Na de les met zijn allen hup het bubbelbad in, lekker chillen en verder bijkletsen over vanalles en nog wat. Een echte aanrader voor wie nog iets zoekt om te gaan doen.
@zograag welkom terug! haha voorstellen hoeft nog net niet Fijn dat de babykamer en de bugaboo besteld zijn. Bugaboo had ik ook graag gehad (petekindje had dat ook) en vind het een GEWELDIGE wagen alleen broertje lief was me voor dus hij krijgt die wagen naja pech gehad haha Wij hebben d ekinderkamer wel af moet nog dingen halen zoals: babyfoon, manicure set, extra lakens, kruik+hoes, campingbedje, badspeelgoed, zak voor aan de box voor speelgoed in te doen, wat speelgoed twijfel over flessenwarmer en flessensteralisator (is het nodig) ook moeten we nog een jasje voor de kleine man voor de rest hebben we alles. @rust ja ik dien tot het eind van de zwangerschap deze rust te houden en in acht te nemen dus word een hele opgave voor me. alhoewel het me vandaag goed afgaat. Merk wel dat ik daardoor op internet rond struin en vanalles wil aanschaffen voor onze kleine man en dat is niet de bedoeling, wil graag een keer met vl naar de winkel gaan en dingen aanschaffen en het echt zien/voelen wat is jou planning vandaag?
Demi, welkom terug, fijn dat je een lekkere vakantie gehad hebt! En ik denk net als de rest dat je idd ff moet volhouden bij je kat...is ff moeilijk.. Net uit mijn werk, dus heb nu lekker weekend, straks even boodschappen doen. Morgen wil ik iets leuks gaan doen maar weet niet wat, word aardig weer geloof ik en zondag moet vl voetballen dus dan ga ik heerlijk niksen
babykamer is al af het is de kamer van zoonlief. ik wil alleen aanpassingen eraan doen maar dat kan pas als zoontje naar zijn nieuwe kamer gaat. denkd at het half november wil doen en hou hem denk ik maar gewoon in zijn ledikant en de baby in de wieg. daar kan hij tot een half jaar in dus dan hebben we tijd zat op te oefenen met zijn nieuwe bed. zograag, fijn dta je weer terug bent. mooi dat je buik groeit en wees blij dat je geen kwaaltjes hebt!! jammer dat je ledikantje pas zo laat komt. demi, wat je kat btreft zou ik haar ook echt niet op de kamer nemen, ben net zoals als de rest beesten horen niet op bed. je kunt ballonnen in je kamer leggen en in het bedje,box, kinderwagen en maxicosi dat vinden ze vaak eng. wat de anderen ookal zeggen volhouden kan je mooi vast oefenen voor straks dani, balen dat je tot het einde rust moet houden maar alles voor je ventje he! manlief en ik hebben alleen de grote dingen samen gekocht en de rest liet ik of zien op internet of kocht het gewoon en dan thuis hoorde ik dan wel of hij het wat vond maar wij hebben ook heel veel winkels afgelopen hoor en kocht eigenlijk nooit wat omdat het via internet vaak goedkoper is. Gisteren een leuke en goede 20 weken echo gehad! moet zeggen dat ik het toch enorm spannend vond juist omdat je al een kindje hebt. kleintje was ontzettend druk en soms echt aan het dwarsliggen en schoppen. we hebben eindelijk zijn gezichtje kunnen zien en mooie foto's meegehad.
@Dani: jeetje wat schrikken zeg!!!!! Kan me helemaal voorstellen dat het een emotioneel en moeilijke week is geweest. Hoe voel je, je nu?? Behalve de verveling wel rustig, of toch wel erg bang dat je te vroeg gaat bevallen? iig goed je rust nemen, hoe vervelend ook hoor meis! Ik zal binnenkort weer even buikfoto maken! Toevallig vanochtend gedaan, maar met gezicht.. en dat hoeft dan ook weer niet, haha! Qua spullen: heb een reddingsboei met daarin klokje gekocht om op te hangen en een blauw met witte vuurtoren. Heel schattig met schelpjes, touw en visjes. Verder nog heel zacht knuffel kussentje voor in de box en een flesje met geurstokjes speciaal voor in de babykamer om lekker te slapen. Kleertjes was echt 10x niks. Alleen maar voor meisjes en dan echt Spaans over the top met strikjes, kantjes etc. Voor jongetjes was er werkelijk niets te krijgen! @Kat: ja ik weet het.. Heb al aardig wat katten gehad en dit echt nog nooit meegemaakt. Negeren lijkt echt niet te werken, is ook wel stukje karakter dat ze bij alles jammert en drama maakt. Ach ja, ik vond een beetje moeilijke en extreem op mensengerichte kat zo leuk, dus nu zal ik het weten ook! Met de oude slaapkamer lukte het dus wel, in die zin dat ik haar liet miauwen en als het niet stopte deed ik oordoppen in! Was met 2 deuren en gang er tussen ver weg genoeg. (deed ze na 2 jaar dus ook gewoon nog regelmatig!) Helaas houden de oordoppen het nu niet tegen, haha! Maar goed, ik blijf het toch nog maar een tijdje proberen. vervelende is dat mn nieuwe slaapkamer dus een gedeelte van mn (oude) woonkamer is en ik om naar de wc te gaan door de woonkamer moet! Dat moet ik tegenwoordig altijd wel minimaal 2x per nacht, en dan glipt ze meteen de schuifdeur door of wordt iig weer wakker en geattendeerd op het feit dat ik daar lig. @huilbuien: gelukkig geen last van!! Lijk eigenlijk juist veel rustiger en (nog) vrolijker dan normaal. Af en toe wel even een momentje dat ik wat minder kan hebben, maar is echt een zeldzaamheid. Misschien door mn toch eigenlijk best rottige situatie qua werk, de papa, er alleen voor staan etc dat de strijdlust overheerst ofzo?! Maar als je er wel last van hebt zou ik me er gewoon lekker aan overgeven!! Blijkbaar moet het er uit! @Lydia: alvast gefeliciteerd!! Veel plezier morgen! @Hier: vandaag de bank en fauteuil bezorgt. Tussen 7.30 en 14.00. Kwamen uiteraard om 14.20 Vervolgens blijkt er een gaatje in de bank te zitten en meerdere zwarte vegen en een grote lijmvlek. Beetje jammer! Zeker als je bedenkt dat ik er 3 maanden op gewacht heb! Maar goed, foto's gemaakt en gemaild. Als het goed is worden er nieuwe hoezen besteld. Ben wel enorm blij met hoe het in mn woonkamer staat! Verder vandaag weer uitstrijkje laten maken. Duimen dus dat die rottige bacterie nou eindelijk weg is!! Mn vader komt straks met een vriend mn oude hoekbank weghalen en daarna ga ik met hun en mn moeder lekker chinezen! Gisteren al grieks met mn oma en een vriendin, dus blijf gewoon nog even in de vakantiestemming, haha!
@Sammie: wat fijn dat de echo goed was!!! Heerlijk ook zo'n kleine druktemaker. Weet je iig dat hij zich druk aan het ontwikkelen is! (zeg ik nu, als we straks bont en blauw geschopt worden vind ik het vast minder leuk.. hihi) En wat de kat betreft, ik weet het..! Volhouden! Wil haar ook echt niet op de slaapkamer, daar altijd op tegen geweest. Had overigens vannacht meer zo'n 'dit gebeurd straks ook' gevoel. Kat mag dus ook niet op bed liggen en was echt elke keer opnieuw zelfde ritueel: 'Nee' zeggen, kat oppakken, van bed terug in mandje, belonen, aai over bol en daarna weer slapen. Om het een half uur later gewoon vrolijk weer te doen! Dacht wel even aan de nachtvoedingen straks.
Wji moeten idd ook nog verven en verder alles aanschaffen. We kregen een box bij de kinderkamer, dus die hebben we trouwens ook en nog wat losse spullen zoals matrasje, aankleedkussen, haarborsteltje e.d. Maar we gaan nu eerst even verven en dan gaan we ons verder verdiepen in evt. aankleding. Wel gaan we vast kijken voor campingbedje, maxicosi, e.d. Weet je waar ik echt van baal, \oiets stoms en kleins en het slaat eigenlijk nergens op, maar op vakantie zagen wij de mobile van woezel en pip (nog in de originele kleuren) en we hebben hem niet gekocht. Nu zie ik hem nergens meer, alleen nog maar in de nieuwe kleuren baby blauw en roze en die vind ik niet leuk. BAH! Hopelijk komen we een andere leuke tegen Vanavond lekker zwangerschapszwemmen! @hebben jullie dat ook??? Wij zijn te eerlijk, dat is soms een probleem en dat weten we, maar we zijn wie we zijn. Als mensen ons vragen of we weten wat het wordt, dan zeggen we ja en daarbij dat we het nog niet willen vertellen. Er zijn er heel veel, die daar gewoonweg geen genoegen mee nemen, die blijven aan je kop zeuren om het te vertellen en gaan op alles letten van: Je zei, hij, dus het wordt een jongen (conclusie getrokken!). Wij zouden dit zelf nooit doen en respecteren dat iemand het niet wil vertellen, maar blijkbaar waren we hierin naïef om te denken, dat anderen ook onze keuze zouden respecteren. Het ergste nog vind ik dat het vooral de mensen zijn, die het dichste bij je staan qua vriendschap. Juist van hen zou ik meer wijsheid verwachten. Een van onze vriendinnen moest ik tot 5x toe zeggen; ik vind het niet leuk dat je loopt te vissen, wil je daar a.u.b. mee ophouden, maar tevergeefs, helaas, oor kapot? Batterij gehoorapperaat leeg? Waarschijnlijk oost-indisch doof! Wij vinden de lol er zo wel vanaf, we wilden even wachten met vertellen en het op een leuk moment vertellen, maar nu is het al helemaal niet leuk meer om te vertellen. Erg frustrerend! Mijn vraag: Hebben jullie dat ook?
zograag: hier niet maar we vertellen het gewoon aan iedereen. maar vind het stomd dat ze niet gewoon accepteren dat jullie willen wachten.. jeetje zeg indd zo is de lol er wel af!..
@Demi, lekker hoor dat je zo genoten hebt! Zo zie je maar wat drukte/stress weer kan doen aangezien het daar beter ging (ook misschien de warmte). Wij hebben onze zolder geen deur, dus de kant kan altijd komen. Moet zeggen dat hij na een vakantie extra knuffelig is. Normaal laat hij ons met rust. Misschien heeft het alleen met de vakantie te maken? Dat is inderdaad een domper, hopelijk gaan ze er snel wat aan doen. @Kaatje, dat is niet echt fijn nee. Blijft lastig. Soms is thuis zitten ook niet de beste oplossing, maar dat is per persoon ook verschillend. Misschien mee en dan niet alles meedoen (lees winkelen, ergens wat eten?). @Lydia alvast gefeliciteerd! @Saga, moest gister van boosheid opeens erg huilen. @Sammie, fijn dat alles goed was! @Zograag, ken dat wel. Heb dat wel eens met mijn ouders. Die gingen ook vissen naar de meisjesnaam aangezien het toch een jongen is. Heb ze niet verteld. @Hier, moe beetje duizelig (pas sinds thuiskomst, na het fietsen). Tijdens het fietsen last van harde buiken. Lekker dagje gehad met de kids. Redelijk druk weekend in ieder geval verjaardag vieren van mijn man. Morgen kijken of ze bij de V&D in Zoetermeer nog het pakje hebben. Hoop het zo!
Hoi dames, Even weer een update. 20 wk echo was goed en het is nog steeds een jongen. Ik voel hem regelmatig bewegen en schoppen. Ook reageert hij al op de muziekmobiel die ik van mn ouders heb gekregen. Die houd ik dan tegen mn buik en dat voel ik hem schoppen. Heel apart, maar wel leuk om zo al wat contact te hebben. De babykamer schiet ook al op. In ieder geval is het een knal kamer met rustige meubels. 1 muur is appeltjes groen en de rest is een knal streeppatroon van 2 kleuren blauw/wit/appeltjesgroen. Van mij mogen de meubels al eerder komen, want ik heb al flink wat spullen gekocht en gekregen. Verder veel last van harde buiken door stress/spanning op het werk. Blaasontsteking is vandaag uitgesloten, dus het is echt van de stress/spanning. Kwaliteit van de zorg is slecht momenteel door personeelsproblemen, waardoor er veel druk op mij komt. Verder ook net te horen gekregen dat ik na mijn verlof niet meer terug kan in het vaste team, omdat ik terug wil naar 24 uur. Ook dit ivm personeelsproblemen die ze maar niet opgelost krijgen. Nu maar hopen dat ze via het interne flexbureau (zelfde werkgever) mij tegemoet kunnen komen voor het aantal uren. Ik ga aankomende week nog even aankijken en als de harde buiken blijven, zal ik het advies van de VK opvolgen een minder gaan werken. groetjes Linda en JJ
Zograag,wij hebben het aan iedereen verteld maar merk wel als iemand vraagt of we al weten wat het wordt en ik zeg "ja" dan blijven ze ook met grote ogen kijken zo van "jaaaa en??" Ik zou gewoon een paar keer expres "zij of haar" zeggen en dan weer eens "hij". Toch zou je zeggen dat er bij een jongen minder opgelet wordt aangezien je standaard al "hij" zegt ook al weet/wist je het niet. Hier ook sinds vandaag veel harde buiken als ik bezig ben. Ik moet morgen de hele dage werken en als ik dan nog last heb ga ik ook de vk bellen. Pffff zit me soms ook niet mee met die 2mannen in huis. Zoonlief kan echt doorgaan tot het uiterste en luisterd voor geen meter. M Met ml voer ik ook de een na de andere discussie en ik ben in zijn ogen een zeur! Sorry maar als ik de hele dag gepoetst heb en hij komt binnen en gaat vervolgens een uur later weg en mijn huis is weer een puinhoop (zand overal,buiten lopen door het gras dan weer naar binnen) mag ik dan Mss ff zeuren!!!!!!??? Heb al eens uitgelegd dat ik harde buiken heb en dit gevolgen kan hebben voor mij en de baby,maar schijnbaar doet hem dat niets...iniedergeval zo voelt het niet!
Gewoon iets roze kopen en per ongeluk laten slingeren. en dan zeggen oh dat is voor een kraamkadootje oid. (beetje stuntelend)
hoi meiden, zo terug van een heerlijke midweek centerparks, ik val hier ff in, is beetje veel om terug te lezen. Belangrijkste dat dani dr beeb nog zit las ik, dus dat is hartstikke fijn...goed je rust houden meid!! morgen weer een dagje efteling haha, vanmiddag de hele middag geslapen
Wat fijn om te horen dat alle 20e echos tot nu toe goed zijn! Hebben we nu iedereen gehad?? Hier zeg ik ook gewoon tegen iedereen wat het is, alleen schoonouders willen het niet weten, heb al gezegt spijt me als het eruit floept en dan kijken jullie maar niet voor de geboorte naar de kinderkamer.
Welkom terug tulip!! Pffff ik ga zometeen de deur uit om te werken. Heb er echt totaal geen zin in en ben nog zooooo moe!!! Heb tot nu toe nog geen harde buik gehad,maar heb dan ook nog niks gedaante was inzetten en koffie maken na Hopenlijk gaat de dag een beetje snel voorbij!! Fijn weekend dames!!