16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hmm Melanie... balen... wat een vervelende situatie. Ik ken je bedrijf en ook hoe ze bij verzuimreductie werken. Mijn buurvrouw was ook filiaalmanager binnen dat bedrijf...
    Geef gewoon heel duidelijk je grenzen aan. Ik snap dat ze willen dat je op een andere locatie, ander filiaal, werkzaamheden gaat verrichten. Echter, als jou dat geen rust geeft, veel harde buiken dan is dat niet de oplossing lijkt me, want het is juist de bedoeling dat jij het rustiger aan gaat doen en je daardoor beter gaat voelen.
    Ik weet ook dat het bedrijf wil dat je zsm weer meer gaat doen, maar blijf je eigen grenzen aangeven. Jij bent zwanger, jouw lichaam en jouw kindje.
    Mij lijkt het fijn wanneer jij in de ziektewet gaat en een aantal uur arbeidstherapeutisch werk verricht. het UWV betaald dan jouw bedrijf en jouw salaris dus het kost het bedrijf niets en jij zult meer rust ervaren en dat lijkt me wel belangrijk gezien je situatie nu.

Josjo, jeetje wat een nare situatie :( Hopelijk blijft het allemaal goed gaan... Sterkte ermee!

Gewicht: hier lijk ik nu iets aan te komen! nog 200 gram en ik zit weer op mijn startgewicht!

Wasmiddel: wie adviseert eigenlijk op neutral te gebruiken? Kraamzorgbureau's? Neutral zelf? Verloskundigen? Ik ben zelf erg allergisch voor wasmiddel etc, maar kan wel goed tegen Ariel... moet ik nu voor de uk Neutral gaan gebruiken of kan ik gewoon met Ariel wassen? (Ariel heeft inderdaad ook nog een sensitive)

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    nee dat ik logisch maar het ging jou erom dat je dan bij andere collega's zit ;) (zeg je net )

als je merkt dat je niet meer kunt werken ivm beebje/ en je lichaam die dat dus aangeeft is het een ander verhaal ;)

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    wasmiddel: gewoon de onze altijd gebruikt geen problemen mee gehad..

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    HALLO, daar gaat het hele bericht toch over:p
    Ik heb veel harde buiken en had donderdagmorgen steken in mijn onderbuik...geen blaasontsteking!
    Mijn baan is vaak ook erg stressig waardoor ik ook last heb van harde buiken,werkdruk dus!!
    Als ik naar een ander filiaal zou worden overgeplaatvangen ik bang dat ook last ga krijgen van harde buiken omdat ik me niet prettig zal voelen tussen vreemde collega's en natuurlijk een vreemde werkplek!

Oké daar hebben ze zit kassa's maar nu had ik ook een zwangerschapskruk die ik kon gebruiken.
    Toch moet je vaak opstaan en bukken om klanten te helpen.
    Daarbij zullen er niet uren achter elkaar klanten aan de kassa staan en zijn er dan weer andere taken die gedaan moeten worden.
    Dat zijn dan weer taken die zwaar zijn omdat je daarbij alleen maar bukt en zwaar tilt.
    Blijft lastig. :(

Denk dat ik dan toch maar op arbeidstherapeutische basis ga werken en dan maar een paar uur per week.
    Dan kan ik bv make-up bijvullen en wat spiegelen in de winkel...weet het anders ook niet.
    Voor mezelf ben ik eigenlijk gewoon liever thuis,geen risico's en denken aan mezelf en aan mijn gezin.
    Maar wil ook niet veroordeeld worden:(

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Parfum kan een probleem zijn maar eigenlijk is wasmiddel van de natuurwinkel nog veel puurder. In Neutral zit geen parfum maar wel alle andere zooi die in wasmiddelen zit.

6. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Zo, weer even goed bijgelezen en reageren ;)

@ Dani: gaat het goed? We zijn allemaal in gedachten bij je en ontzettend benieuwd hoe het nu met je is!! Sterkte in elk geval weer!
    @Sammie: ja, sommige mensen zou je wat.. :x
    @Wen: Jammer van dat uiteten he?! Ik neem meestal iets vegetarisch, maar dat is ook niet altijd te kanen hoor ;) Maar beter dat, dan van dat vies doorgebakken droge vlees..
    @Juju: thnx voor het uitleggen. Ben op baby-gebied echt een leek..! Nog geen tijd en puf gehad om me erin te verdiepen. Zou blij zijn als het bedje staat. Dan kunnen we op zoek naar een matrasje. Het enige wat wij hebben gekocht zijn 2 kruiken, omdat ze in de aanbieding waren de Prenatal een poosje geleden. haha.
    @Josjo: wat erg voor dat kindje en je vriendin!! Bah!! Krijg er kippenvel van...
    @ Melanie: getverderrie, wat een nare situatie. Heel duidelijk aangeven dat jij dus NIET naar een andere vestiging wil. Als jou dat al zoveel stress geeft, is dat niet goed. Dan zou ik gewoon thuisblijven! (heb makkelijk praten hoor, vind het enorm moeilijk om grenzen aan te geven, maar daarover zo meer ;)) Succes in elk geval, hou ons op de hoogte!

@hier; vorige week lange dagen gemaakt. Ik zit er nog zo mee in mijn maag dat mijn collega zo lullig reageerde op het feit dat zij een vak extra moest geven, terwijl ik er echt geen ruimte voor heb!
    Vandaag veel hoofdpijn en steken in buik als ik aan morgen denk. Maagzuur.. oef! Heb gelukkig al familiepak Rennie in huis..
    ML heeft de auto mee morgen, dus ik moet zeer vroeg weg. (Hij heeft nooit de auto, is uitzondering vanwege sollicitatiegesprek) Maar ik heb ook 's avonds Ouderraad. Begint pas om 19.00 uur. Oftewel, ik heb ws morgen een werkdag van 7.15 tot 21.00 uur. Hoe ga ik dat in Godsnaam doorkomen? Naar huis gaan heeft geen zin, omdat ik met openbaar vervoer moet. Dan ben ik alleen maar aan het reizen, dan is het rustiger om te blijven.
    Ik vind het ook zo vervelend dat mijn 'duo's' zich totaal niet verantwoordelijk voelen voor de groep. Ik krijg alles op mijn bordje en er wordt verwacht dat ik alles keurig achterlaat. Ik heb gewoon geen tijd, want ik zit ook in veel werkgroepen. Heb echt ouders die zeuren dat ik hun kind niet aan mag pakken in de klas. Dan moet ik een apart gesprekje met ze voeren. Nou, ik vind dat ik best mag zeggen dat een kind zijn best mag doen waar iedereen bij zit. Jemig, dat hele-tere- kinderzieltjes -gedoe komt me ondertussen de neus uit!! Lekkere voorbereiding op de maatschappij! Heb er 30, geen 2 zoals daar thuis. Grr..:x:x Sorry, ben erg gefrustreerd over dat gezeur! Voel me soms zo niet serieus genomen als professional...

Morgen wil ik dus een gesprekje met directeur dat ik het zo niet ga redden. Ik moet ook pauze houden, maar dat wordt vaak volgepland met gesprekken en overleggen.
    Zie er erg tegenop om het te zeggen... Iedereen heeft het pittig, maar poeh!!

Zo, genoeg gezeurd van mijn kant. ;) Lucht wel op om het even van me af te typen! Thnx.. :):)
    Zo lekker soeppie eten (nu al zin in!! mama's recept voor de everbest groentesoep!!:D:D)

Liefs!

Wijzing:
    Wasmiddel. Ik gebruik ook Neutral, maar dat komt omdat ik nog steeds niet tegen luchtjes kan.. vooral de 'toegevoegde' geurtjes.. Dus ik was lekker met Neutral en azijn. De nieuwe wasmachine helpt ook een handje mee, dus gaat hier heerlijk! ;) Oh en wasverzachter gebruik ik niet.. krijg ik schimmels (die ik nu ook vaak heb..) van. Dus tja! ;)

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hè Kaatje vervelend zeg!!
    Ik begrijp dat ouders het soms niet eens zijn met leraren,maar goed.
    Zoals je al zegt heb je 30kinderen in de klas en dat is heel wat om die uren stil te houden.
    Ik vind dus dat je kinderen wel "streng" mag aanpakken als hier een reden voor is!
    Welke groep heb je?

Bij mijn zusje in de klas (groep4) worden ze al bekroond met sterren hoe ze functioneren in de klas!
    *= slecht
    **= matig
    ***= goed
    ****= super goed.

Vind dit echt niet normaal want ze worden gewoon al bestempeld.
    Alle ouders vinden deze manier maar niks.
    In groep 3 hadden ze ook al een rang, maan,zon en ster kinderen.
    Hebben jullie dit ook op school?

@hier:
    Gaat niet echt lekker met me.
    Harde buiken blijven komen zodra ik huishoudelijke taken doe wat zwaar zijn.
    Zuigen,dweilen,de was doen.
    Ook emotioneel gezien gaat het slecht met me....moeilijk om dit toe te geven maar zo voelde ik het al weken maar nu wordt het steeds erger.
    Als ik weg ben van huis en leuke dingen aan het doen ben heb ik nergens last van.
    Zodra ik thuis ben voel ik me meteen een beetje depri.
    Van zoonlief en manlief kan ik NIKS verdragen en heb steeds het gevoel alsof ze me in de weg lopen.
    Ik erger me aan de kleinste dingen waardoor ik dan weer harde buiken krijg.
    Ik moet het woensdag toch maar even met de vk overleggen want vind het best eng worden en ben bang dat het straks zo erg is dat ik er niet meer uitkom.
    Als manlief een scheet laat vlieg ik al uit de pan en huil ik van boosheid en ergernis terwijl ik dit allemaal eigenlijk niet wil.
    Pffff sorry voor mijn geklaag maar hier kan ik tenminste eerlijk zijn en zeggen wat ik voel zonder iemand voor het hoofd te stoten...oké alleen mezelf!

8. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Danielle vond het wel jammer, had er wel zin in maarja vind het dan ook gewoon zo zonde. Heb ik ook meerdere malen gezegd.
    @Josjo, dat is inderdaad helemaal niet leuk, sterkte! Dat het maar snel beter mag gaan met de kleine. Al die toeters en bellen aan die kleintjes is niet fijn om te zien. Hier ook fan van overslagrompers.

@Melanie, inderdaad een lastige situatie. Snap dat je gewoon op je oude vertrouwde plekje wilt blijven. Therapeutische basis is dan toch een handigere optie en dat zij jou dan weer snel meer uren willen laten werken is dan hun probleem (klinkt heel makkelijk, weet ik), maarja als het niet gaat kunnen ze je niet dwingen. Maan, zon, ster kinderen heeft te maken met de leesmethode van Veilig leren lezen. Let inderdaad goed op jezelf, anders ben/word je straks overspannen. Inderdaad even goed overleggen met de verloskundige.

@Kaatje, ze hadden wel een wrap met groente, maar daar zat geen saus bij en dat is dan ook weer zo droog. Gewoon geen zwangere restaurant haha.
    Wilde inderdaad net net vragen of een gesprek met de directeur een optie is, maar las iets verder dat je dat gaat doen. Is inderdaad niet leuk en eerlijk dat je dan 5 dagen moet “dragen” als je niet eens de hele week werkt.

@Lodger, ik twijfel nog een beetje. Zijn kleertjes, een wikkeldoek en een dekentje ook niet genoeg. Lijkt me wel.

@Hier, gesloopt. Vanmorgen boodschappen gedaan en van half 1 tot kwart voor 6 weggeweest. Waren bij zwager en schoonzus op visite (hebben twee kleintjes) en andere zwager en schoonzus (3 kleintjes) kwamen ook. Erg gezellig. Heb Aerosleep lakentjes gekregen en heel veel kleertjes vooral maat 74.
    Ook een lekker fleecedekentje gehad, heeeel zacht, een kaars en een soort van rechthoekige lijst, binnenin memobord. En dan drie magnetische fotolijstjes erin. Echt super, komt op de kamer van de kleine. Allemaal nog voor onze verjaardagen.

Net even lijstje gemaakt met wat we nog nodig hebben (en wat ik nog wil hebben of kan vragen) en wat ik tijdens de MMMdagen kan kopen aanstaande dinsdag.

9. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    @Melanie: Ik heb groep 6/7.
    Wij werken ook met zon en maan kinderen, maar dat heeft inderdaad te maken met de methode (VVL, Veilig Leren Lezen). Wij werken wel met stergroepen met rekenen, maar dat is pas vanaf groep 6. Ook dit heeft weer met de methode te maken (Pluspunt). En ieder kind leest op zijn eigen AVI-niveau met lezen.
    Het was namelijk zo dat dit kind was onderzocht en iedereen druk is om zijn cijfers omhoog te krijgen. Maar weigert gewoon een kaart te gebruiken, die oh zo handig is! Daar heb ik toen meneer op aangesproken. TOen kwam moeder dat hij het toch zooo vervelend vond dat ik hem aansprak in de klas. Ik vind het zoooo vervelend dat ik me een slag in de rondte werk ook voor hem! Voort wat, hoort wat hoor!
    Mijn frustratiepunt ligt ook vooral dat het echt gezeur is! Ik weet nog wel van vroeger, als ik me misdroeg op school, had ik echt een probleem thuis. Nu mogen ze ondertussen de halve klas afbreken, maar ooooh stel je voor dat je er iets van zegt. :( Word er zo moedeloos van!
    Echt sta met eer en geweten voor die kids, doe zoveel! En dan dit soort dingetjes kan ik gewoon niet handelen, nu helemaal niet.
    Ben soms meer bezig met opvoeden dan lesgeven, en dat vind ik wel heel jammer. Ik merk dat het me ook steeds meer stoort dat ouders de opvoeding steeds meer bij school laten, om zo alleen maar de 'leuke' :(ouder te zijn. Bah! Genoeg nu, want krijg al weer een harde buik en steken!

Goed dat je het bij de VK aangeeft straks! Tuurlijk mag je hier lekker ventileren, doe ik ook ;) :p! Heb je ook al met ML erover gehad? Neem aan dat het niet express gaat ;). Misschien dat het al helpt om het ook tegen hem te zeggen.

@Wen: ja soms heb je van die restaurants.. Er zijn ook zoveel restaurants die echt niet op de hoogte zijn wat een zwangere niet mag.. bijna lachwekkend. :)
    Klinkt voor vandaag gezellig, maar inderdaad vermoeiend ;).
    Oh, wat bij mij ook nog is... de directeur is één van mijn duo's...
    AArrgghhh! Zo maar met 2 paracetamol op bed, want heb koppijn.
    Oh wij gaan de kinderstoel (witte) van de Prenatal halen. Niet de TripTrap (veel te duur!!). Die van de Prenatal is goede kwaliteit, want broerlief heeft hem na 6 jaar nog en ze gebruiken hem elke dag!

Meiden, truste. Morgen reageer ik dus niet, aangezien ik pas rond 22.00 uur thuis ben :(.

Liefs

10. tulip

tulip Niet meer actief

kaatje, de ouders zijn vaak lastiger dan de kids;)

melanie, snap jou goed hoor, maar in het kader van het verzuim zijn ze wel verplicht ander werk voor jou te zoeken, ook al is dat in een ander filiaal, ik vrees dat je dat op zn minst moet proberen eerst. Ik denk eigenlijk niet dat je meteen kunt zeggen dat je dat niet ziet zitten??? Maar dat zul je dan van hen wel horen denk ik..

danielle, nee bedoelde echt de bunker, hij is wel wat langer, maar de onderste flap vouw je dan gewoon om, hij is heel soepel hoor.

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Volgens mijn vk wel.
    Ook mijn maneger zelf zegt dat ik duidelijk moet aangeven wat ik wel en niet wil!
    En omdat zij zelf ook al ervaring heeft gehad met hun weet ze dat diegene wat ons begeleid een hele lieve behulpzame vrouw ik.

Ik krijg nu alweer een kei harde buik en ik zit al 2uur op de bank:(
    Vind het echt een heel eng gevoel en kan me niet bewegen.
    Als ik dan bv wil opstaan van de bank doet het pijn:(
    Mss zit het tussen mijn oren maar vanaf 12wk zwangerschap heb zeg ik al dat ik het idee heb dat ze te vroeg geboren gaat worden;)
    Nu wil ik niet zeggen binnen nu en een paar weken maar gewoon vanaf een week of 35.

Morgen tussen 14:00-16:00 moet ik weer bellen met ze.
    Zal dan even komen laten weten wat ze gezegt hebben.

12. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    @tulip: hoe is het nu met je? Niet meer draaierig enzo geweest?
    @kaatje: slaat de medicatie al aan? En sterkte morgen met je lange dag!!! En wat balen dat je op het moment niet meer zo kunt genieten van je baan. Sommige ouders hebben inderdaad altijd wat te zeuren en verwachten veel te veel van school en verwachten dat anderen de opvoeding wel voor hun doen. Succes ermee!
    @melanie1986: hopelijk kom je er uit met je werk en wordt het voor jou een prettige oplossing!
    @dani86: hoe gaat het met jou? Hopelijk is alles goed gegaan!
    @wasmiddel: hier gewoon beide keren alles gewassen zoals ik altijd was, dus gewoon wasmiddel met wasverzachter. Ging beide keren goed. Zo niet, kun je het altijd nog met Neutral wassen toch?
    @hier: we zijn weer terug van een heerlijk weekendje weg met schoonouders! Erg leuk gehad en genoten met de kids. Morgen helaas gelijk weer aan het werk. Gelukkig gaan we in november weer een heerlijk weekje daar naartoe!
    Ga nu gauw mijn bedje opzoeken!

13. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Melanie, wat vervelend die harde buiken...doe maar rustig aan....
    Dani, hoe is het?

Kruiken: ik weiger heet water kruiken te gebruiken! Ik werk op een kinderafdeling een zie wat voor nare verbrandingen je ervan kan krijgen...ik heb een electrische kruik die ook erg lang lekker warm blijft en dus niet kan lekken of te heet is. Ideaal! Heb ook speciale pittenzakken (geen kersenpitten, weet ff niet hoe die pitten heten die erin zitten maar zijn verantwoord) van Cosibag die je in de magnetron kan opwarmen en heerlijk naar lavendel ruiken. En ze zien er leuk uit :) Ook handig voor in de wagenbak als het koud is omdat je in de wagenbak officieel geen kruiken mee mag nemen ivm kans op lekken.

Bunker: ik heb de bunker, erg fijn maar vind hem te groot in de wagenbak. Kreeg toen van de kraamverzorgster de tip om de voetenzak die ik had voor de wandelwagelinzet te gebruiken in de wandelwagenbak. Die kun je ook strak om het hoofdje trekken als extra muts/bescherming.

Wasmiddel: gewoon met eigen wasmiddel + verzachter gewassen. Geen enkel probleem mee gehad. En anders weet je snel genoeg als de baby er niet tegen kan.

Hier deze week beginnen met de babykamer. Ons zoontje heeft nu zijn grote jongens kamer en nu mag de baby, zijn broertje zoals hij zegt, wel zijn meubels lenen :) Zo schattig! Hij heeft er echt afstand van gedaan want die kast en commode zijn echt alleen voor baby's zegt hij dan en hij wordt grote broer....echt, ik smelt gewoon. Hij praat veel over zijn aankomended broertje, knuffelt uit zichzelf mijn buik, vraagt elke ochtend als hij wakker wordt of hij zijn broertje mag voelen en of hij al geboren is en wanneer hij nou eens komt. Gisteren ging hij zelfs uit het niets aaien over mijn buik en slaap kindje slaap zingen....lekker emo momentje zoals jullie begrijpen :)

Nou, ga maar es slapen...

14. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Goeden nacht dames

Sorry voor de late reactie maar hier erg moe geweest afgelopen weekend van de spanning en onzekerheid. Gisteravond alleen gaan uit eten met vl en de rest voornamelijk gerust, geslapen en niks gedaan dus sorry dat ik jullie nog niks heb laten weten

Update: Ze hebben afgelopen vrijdag het pessarium geplaats (zonder hormonen)
    Het is een blauwe silliconen ring van ongeveer 5/6 cm groot wat ingebracht is om het begin van de baarmoederhals.
    Het was snel gedaan (4/5minuten) maar wel erg pijnlijk
    Het zorgt ervoor dat de baarmoederhals omhoog geduwt wordt en de kleine man er niet meer zo makkelijk "doorheen" kan trappen.
    Daarna moest ik gaan staan en bleek de hormoonspuit ook al binnen te zijn (sneller dan gedacht) dus die werd mooi in mijn bil gezet. was niet pijnlijk ofzo maar de vloeistof voelde je wel naar binnen lopen.
    Ze doen nu het maximale wat mogelijk is om de kleine man binnen te houden.
    Vl voelt zich er veel fijner bij en heeft het gevoel dat het wel allemaal nu goed gaat ik ben er nog niet zo zeker van.
    Voel het pessarium soms zitten, de kleine trapt er regelmatig tegen wat erg pijnlijk is en ben erg gefocust op alles wat ik voel/merk.

Door al die spanningen stress alleen maar afgevallen (ondanks het eten wat ik doe zelfs al wat gezondigd hier met ijs, aardappelkroketjes, warme chocomelk enz)
    Nu op -7 kilo.
    door al dat gefocus ook erg moe en lusteloos dus veel geslapen met als gevolg dat ik nu al vanaf half 4 wakker ben omdat de kleine flink aan het trappen is.

Mag van de arts die het pessarium heeft geplaatst ook weer wat meer doen (THANK GOD) mag kleine stukjes auto rijden, blokje om wandelen, afwas doen of koken.
    Daarbij aan te raden als je ligt benen hoger te leggen en te blijven bewegen ivm trombose.

Daarbij moet ik nu iedere vrijdag terug naar het ziekenhuis vor een inwendige echo en de hormoonspuit dus ben nog wel even zoet maar hoop dat de kleine nog zeker 8/9 weken blijft zitten
    Met 32 weken stoppen ze met de hormoon behandeling en mag de kleine van hun uit komen (dat is eind november begin december als ik het goed onthouden heb)

Merk sinds dat dit allemaal speelt ik een stuk vergeetachtiger ben, VEEL emotioneler (logisch ergens) en heel slecht tegen drukte kan.

Hoop dat ik weer vertrouwen in mijn eigen lichaam krijg en me hier ook fijn bij kan voelen net zoals vl dat het goed blijft gaan.
    kan niet wachtten tot volgende week woensdag dan zit ik op 24 weken en dan is er al 1 opluchting.

Vandaag komt mijn mams om wat huishouden te doen en komt schoonpa me rond half 4 halen zodat we daar kunnen mee eten (even weer eruit)
    tot die tijd lekker rustig aan doen en bankhangen en wat zakelijke dingen regelen (rekeningen, papieren voor de auto, papieren voor school en stage enz)

@Koeka ledikantdeken wat is die leuk zeg :D
    @kwebbelsnoes ik ehb de was nog eens met een gebitstablet gewassen helaas zonder resultaat dus ik heb de hydrofiel luiers/doeken verwassen, 1 shirtje en laken. Denk als dit niet werkt dat ik het kan vergeten toch?
    Nu iig de donkere was instaan (blauw/grijs/zwart) en dan heb ik alle kleertjes voor het begin gewassen.
    Doe het alleen met waspoeder geen wasverzachter (dat is toch goed neem ik aan?)
    @Melanie wat een gedoe met je werk pfffff...... heb het 2 x moeten lezen voordat ik het begreep haha SORRY.
    Hoop dat er iets uitkomt voor je in het bedrijf waar je nu werkt en niet over geplaatst gaat worden. lijkt me idd vreselijk nu.
    Wat deed je nog eens voor werk (Ben het kwijt sorry)
    Mijn duimen draaien voor je voor het gesprek van vandaag!
    @wen hoe was het uiteten? toch niet iets gevonden voor te eten?
    @josjo wat erg voor dat kindje van je vriendin. Heel veel sterkte en beterschap.
    Veel onzekerheid nu en logisch dat je dan minder hier bent geweest! houd ons aub op de hoogte hoe het met het kindje verloopt en wat er uiteindelijk uit komt qua diagnose
    @Kaatje gaat heel makkelijk klinken wat ik nu zeggen maar heb SCHIJT aan die collega. Die is niet zwanger
    Ja wat betreft ouders kan ik me voorstellen hoe je je voelt. Je bedoelt het goed en wilt het goed voorbereiden en in de ogen van de ouders is het nooit goed.
    Neem je rust en heel veel succes met die lange dag vandaag.
    Is er geen park of eetgelegenheid in de buurt om even heen te gaan en te ontspannen??

@melanie wat betreft die harde buiken probeer rustig aan te doen te veel harde buiken lijken me ook niet goed.
    Neem eens een middagje schoonheidspecialiste, daar kun je echt relaxen en misschien helpt het je wat ook ivm ml en zl.
    Dikke knuffel

@vraagje (Beetje genant en vreemd misschien maar wil het toch even stellen)
    Ik heb sinds een paar dagen last van veel afscheiding. maar niet meer echt vast en dik maar meer waterig en beetje creme kleurig kan dit kwaad?
    Weet dat ui de kweek de ze hebben genomen is gekomen dat ik een blaasontsteking heb en neem dus sinds vrjdag een kuur ervoor in in de hoop dat het dan weg is maar weet niet of het met elkaar in verband kan hangen.
    Maar lijkt soms alsof ik in de broek heb geplast (klein beetje) maar blijk dan die afscheiding te zijn.

Zo het is een heeeeeeeel verhaal geworden maar ja

Ow ja en goedemorgen iedereen!:p

XXX

15. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Goede morgen dames!!

Dani,fijn dat het gelukt is.
    Hopenlijk blijft dat klein monstertje nog even binnen zitten,hij is vast nieuwsgierig wie daar steeds tegen hem praat:D
    Kan me voorstellen dat jij je nog steeds zorgen maakt.
    Is ook niet niks hè.
    Fijn dat je ook nog iedere week die controlle krijgt.
    Zo houden ze in de gaten of de ring nog op zijn plaats zit neem ik aan.

Hier vanmorgen (05:15) weer wakker met steken onder in mijn buik. :(
    Heb de vk maar niet gebelt omdat ze me vorige keer adviseerde niks meer te doen die dag en in bed te blijven met een paracetamol en een warme kruik!
    Ben gelukkig wel nog in slaap gevallen maar helaas om 07:00 er alweer uit voor zoonlief.
    Ik breng heb zo naar school en dan ga ook ik mijn moeders halen:D
    Ze wilde graag een uurtje mee komen poetsen.
    Sterker nog,ik moest maar een Tukkie gaan doen,maar dat doe ik niet...heb ik dan geen fijn gevoel bij.
    Heb nog wat strijk staan dus probeer dat over de dag heen weg te strijken!

@kruiken,hmmmm heb ze toevallig gisteren avond van zolder gehaald!
    Maar jullie laten me inderdaad wel twijfelen wat betreft lekken en brandwonden:$
    Iemand bekend met de oplaadbare kruik?

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Dani: Fijn dat het allemaal gelukt is. Hopelijk blijft het nu goed gaan allemaal. Kan me wel goed voorstellen dat je er nog onzeker over bent.

Melanie: Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in een soortgelijke situatie gezeten met werk. De vk zei stoppen maar op het werk probeerden ze me te pushen om toch te komen en andere taken te doen. Wel geprobeerd maar de klachten bleven. Toen heeft de vk een verklaring meegegeven voor werkgever en heb ik zelf het uwv gebeld. Het uwv wil geen enkel risico als het om zwangerschap gaat. Dus als je bij hun aangeeft 100% in de ziektewet te willen vanwege klachten mbt zwangerschap staan ze vierkant achter je en zij zijn degene die dan voor je betalen en niet je werkgever.

Zoonlief en ik zijn allebei ziek. Jelmer had het gister al steeds over zijn buik en wilde niet eten. Gisteravond had hij 39,2. Ging om 19:00 naar bed en slaapt nu nog. Zelf ben ik erg misselijk en last van hoofdpijn. Hopelijk geen buikgriep.

17. tulip

tulip Niet meer actief

Dani, blijft soannend, maar fijn dat je weer wat dingetjes mag doen.

Ginie, nee gelukkig niet meer

@kruiken, ik gebruik hier gewoon de ouderwetse. Als je ze goed nakijkt en gebruikt hoef je niet bang te zijn voor brandwonden.

18. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Melanie, rustig aan dan maar vandaag..maar als je er nog 1 hebt rondlopen is dat makkelijker gezegd dan gedaan....ik heb dus ervaring met die oplaadbare electrische kruik en ik vond het ideaal! Even opladen en hij blijft een paar uur warm.

Dani, gelukkig is het goed gegaan en kun je verder broeden :) Die afscheiding klinkt normaal, maar met een AB kuur heb je wel een grotere kans op een schimmeltje dus houd het in de gaten of je jeuk krijgt en of het veel en sterk ruikende afscheiding wordt. Of van kleur veranderd.....

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Kwebbelmoes,beterschap voor je kleine man en voor jou!
    Altijd zo zielig als de kindjes ziek zijn hè!
    Bedankt voor je tip van UWV!
    Ben ook erg benieuwd wat ze zeggen vanmiddag maar mijn maneger zei inderdaad ook dat ze met zwangeren sowieso voorzichtiger zijn.

@nursy
    Inderdaad,want zoonlief is ook niet altijd de makkelijkste en is vaak ook erg druk!
    Maar ja,kinderen voelen dat ook aan hè.
    Die kruiken zag ik op internet en zijn wel erg duur zeg.
    50,- per stuk...jeetje!

20. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Dani, fijn te horen dat alles goed is!

Meiden met veel werk, denk aan jezelf, ook al zitten er eikels van bazen bij!!

Hier denk ik last van BI te hebben, ik had eens opgezocht waar SI gewricht zat, maar daar heb ik al jaren dus last van.
    Ik heb 15 jaar heel intensief paard gereden, paarden beleren/inrijden, leren springen enz. Dus de nodige klappers gemaakt, op grond en door hindernissen. Rij nu een jaar of 5 helemaal niet meer, was tijd voor mn eigen leventje. Als ik last van mn rug had was het altijd dus erg laag bij mn stuitje aan beide kanten. Moet dus haast wel mn SI zijn geweest.

Alleen krijg ik sinds deze week steeds meer last van mn bekken/si gewricht, met vreemde steken helemaal door mn vagina.
    Geen stoel zit lekker, elke 10min zit ik ergens anders, lang stil staan lukt niet meer. Doe geen oog dicht snachts van de last.

Vanavond naar vk voor controle dus zal eens vragen wat ik eraan kan doen en hoe nu verder?? Ik heb werkelijk geen idee.

Is nu iedereen van de lijst voor de 20 weken echo geweest??

Deel Deze Pagina