16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Dani, afschijding is heel normaal ( maar wel vies indd ;) )

hier straks werken, net gezwommen met Jinte en nu ff chillen :D

2. tulip

tulip Niet meer actief

Saga, je kunt een,fysio bellen, mag zonder verwijzing.

Iemand nog naar de mamamazzeldagen?? Ik ga morgenavond even.

3. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

Dani De ontwikkelingen zijn klein, maar positief, dus. Snap dat je erg onzeker over je lichaam en een emotioneel wrak. Maar dat is te begrijpen. Het is niet niks wat je op dit moment moet doorgaan. Hopelijk helpt het pessarium en gelukkig mag je kleine dingentjes weer doen.

Melanie Het zit je niet mee. Ik zou zeker je zorgen aangeven. Jij kent je lichaam het beste en als je het niet vertrouwt dan hebben ze daar maar naar te luisteren. Het is vervelend, maar het gaat wel om de gezondheid van jou en de baby. Succes ermee.

Gisteren familiebarbecue gehad. Kleine neefje van een paar maand lag in een heerlijke wikkeldeken. Dus nicht kwam met de tip om de Snoozebaby Trendy Wrapping aan te schaffen. Ideaal ding, ook voor in de maxicosi en hij is beschikbaar in leuke kleuren/motieven.

Verder kwam ik een leuk boxkleed tegen, welke ik graag wil aanschaffen. Ik zit alleen te twijfelen over de kleur. Kiezen jullie alles in de kleur van het geslacht (roze/blauw) of gaan jullie juist voor de neutrale keuze (zoals grijs, beige enzovoort)

Afgelopen zaterdag de babykamer besteld. Deze komt al in week 41, dus al over twee weken. Donderdag gaat mijn vader de babykamer schilderen. Dus als de babykamer dan komt, dan kunnen de meubels er ook in. In week 40 komt de kinderwagen. Zo druppelt alles een beetje binnen.

Voor de mama's met kinderen; wat is jullie ervaring met de uitzetlijst? Moet je echt alles hebben wat er op staat? En wat zijn juist dingen die echt onzin zijn?

Fijne dag allemaal. Sorry, als ik iemand ben vergeten..

Liefs,
    S.

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Saga: Klinkt idd als BI. Herken het precies. 's nachts kan het helpen om met een (voedings)kussen tussen je benen te slapen.
    Ik volg zelf Cesartherapie ervoor. De klachten verdwijnen niet maar de oefeningen geven wel verlichting.

MamaMazzeldagen: Kreeg van de week het bericht dat ik de Blije doos mag ophalen dus ga zeker even heen. Hebben niet veel meer nodig, maar kunnen de laatste dingetjes wel mooi met korting halen.

5. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    net nog even in bed gaan liggen was toch erg vroeg vanmorgen en om 9uur kreeg ik inzinking en nu weer fris en fruitig.

@afscheiding heb nu een kuurtje (weet de naam niet) zijn witte tabletten, oplossen in water en innemen.
    Vind die afscheiding echt vies bah doe nu inlegkruisje in ivm gevoel

@Enibas ja probeer weer wat vertrouwen te krijgen want lees veel positieve reacties over het pessarium maar ik ben de 1e in NL die schijnbaar officieel met dat hormoon start dus daar is niks over te vinden maarja geduld hebben. Hoop dat mijn gevoel nog verandert en beter word.

hier weer op de bank liggen onder de deken (zelfs de verwarming aangezet :O heb het koud) en wat tv kijken en laptoppen en mijn beker yoghurt eten

XXX

@uitzet wij hebben veel gekregen en moeten voor mijn gevoel nog wat kleine dingen: babyfoon, campingbedje, kruiken (krijg 2 ijzeren), wat speelgoed met muziek erin, mobiel voor aan de box

Is een sterilisator en flessenwarmer handig om te hebben en word het gebruikt?

Beterschap voor de zieke onder ons.

Vraagje weet iemand hoe het zit als je uwv geld ontvangt (Wajong) en daarbij zwanger bent krijg je dan meer? verandert dat?

@boeken gister 4 boeken gekregen dus kan weer even vooruit ook tips gekregen ivm bakken, sieraden maken, schilderen/tekenen.

Hoe is het weer bij jullie? hier (Zuid Limburg, Landgraaf) waait het goed en regent het tussendoor vaker. ze hebben ook onweer verwacht voor vanmiddag :)()

6. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik heb hier koeka boxkleed besteld, turquoise / groen, 2 kanten kan je hem gebruiken en wil ook nog 1 met taupe / wit of grijs oid die bij de kamer inrichting kleuren past. Maar die met vrolijke kleurtjes moest gewoon :D

Hier druk aan het verven boven, babykamer is volgend weekend aan de beurt, half november komt onze kamer, maar als alles klaar is, konden we ook bellen als we het eerder geleverd wouden.
    Wil eerst de kamer hebben staan en dan ga ik verder met dingen kopen, want heb nu vanalles in tassen op zolder staan en heb geen flauw idee meer wat ik heb :D

Hier ook de blije doos bon, morgen maar eventjes heen, hij is hier elke werkdag tot 21.00 open dus dat scheelt :D
    Ben benieuwd wat erin zit!

Heb geprobeerd te slapen met voedingskussen maar werkt ook niet, ik word om de 10 min wakker om anders te liggen en overdag even slapen lukt ook niet.

Moeten jullie nog veel plassen snachts? Ik hou het eindelijk sinds vorige week de hele nacht op!

7. tulip

tulip Niet meer actief

Enibas, hier rood en groen als boxkleed. Wij wisten bij de eerste niet wat het werd.
    Uitzetlijst: nee sommige dingen zijn echt niet nodig of iig niet zoveel. Van andere dingen vond ik juist dat er veel te weinig op stond, bv kleertjes. Anders noem je gewoon wat je wil weten en,dan geven wij toch aan wat we nodig hebben, dan, maak je hier een lijstje wat,iedereen kan,invullen.

Dani, wat wil je voor voeding geven?? Voor flesvoeding heb je geen flessenwarmer nodig, gewoon met gekookt water aanmaken.
    Sterilisator heb ik wel, van prenatal, ideaal voor in de magnetron, heb hem superveel gebruikt.

8. tulip

tulip Niet meer actief

Lydia, werk ze!!

9. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

enibas, ik heb alles in de kleur van het geslacht en ook wel wat neutral. heb een blauw boxkleed met sterren, zwart/wit van tijgertje, blauwe van snoozebaby de delfsblauw serie dat zijn echte top boxkleden en een kidzimpulz boxkleed groen/geel maar die is handig zodra ze gaan staan dan schuift get niet weg. ik raad wel aan om een zacht matrasje eronder te leggen anders ligt de box best hard.
    wat de lijst betreft heb ik echt niet alles gekocht.
    navelbandje niet nodig, fanellen doeken niet nodig.
    zou wel veel hydrofieleluiers halen want die slijt je in het begin echt veel.
    leuk dat de babykamer en kinderwagen zo snel komen.
    die wrapper van snoozebaby heb ik ook alleen de licht blauwe.

saga, balen dat je zo'n pijn hebt en zou idd even de fysio bellen.

melanie, zou eerst aan jezelf denken en dan pas aan je werk. zou het gesprek even afwachten en goed aangeven wat je wel en niet wil en kan. succes ermee en hoe oud is je zoontje?

@mmmazzeldagen, ga er wel heen maar ga eerst even op internet kijken of ze alles hebben. verzendkosten zijn net zo hoog dan dat ik er zelf heen ga.

@afscheiding, heb ik ook last van maar met periodes.
    zo dagen wel en zo dagen niet.

dani, helaas krijg je met de wajong niet meer als zwanger bent of twee kinderen hebt. heb zelf wajong en er is niks veranderd voor ons. is het misschien verstandig dat je met iemand gaat praten of je lichaam? straks krijg je pd en dan ben je verder van huis.

sterilisator, ook veel gebruikt ook van prenatal. heel handig met spenen en flesjes enzo. ik kook het nu af en toe uit in een pan maar we hebben nu alleen nog maat fopspenen die voor gebruik uitgekookt moeten worden maar hij gaat zeker weer aan als de baby er is. ze zeggen ook dat het maar 1x hoeft maar ben daar zelfs niet zo'n fan 1x per week deed ik het toch wel.

flessenverwarmer nooit gemist. wij hadden een thermoskan mee naar boven en deden gekookt koud water in de fles wat dan wel afgekoelt was als het gebruikt moest worden. in het begin even zoeken naar de juiste verhoudingen maar dat heb je zo door met zoveel voedingen.

10. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @saga ik heb de blije doos al gehad en moet zeggen dat ik die en de felecitaz doos het leukste vond!

@tulip ik moet flesvoeding geven mag geen bv ivm borstverkleining. misschien dan toch maar eens kijken voor een sterilisator

@sammie ja vl zei ook al dat pd er in kon zitten doordat ik nu niet kan genieten enz. maar moet zeggen dat mijn schoonmams en mijn eigen mams zeggen dat ik sterk ben en een sterke krachtige persoonlijkheid heb en het mooi mee genomen is dat ik positief in het leven sta en met beide benen op de grond. dat de kans daardoor kleiner is maar zal zeker het aankaarten in het zh.

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    hi meiden! Er wordt hier lekker wat af gekletst :D

Dani, fijn dat het pessarium is geplaatst en thx voor je uitleg ;) nu weet ik wat je bedoelt.. goed dat de spuit ook meteen gezet kon worden! 32 weken is niet prettig maar wel een redelijk goede kans dat alles goed gaat. Al hoop ik voor je dat uk de 37 weken haalt hoor...

Melanie, wij hadden iemand in ons aug mamas groepje die dat ook steeds dacht, te vroeg bevallen en ze was de laatste... zul je net zien. Dus probeer rekening te houden met de maximale termijn want haar viel het echt tegen... en met je werk, ik weet dat er geen risico wordt genomen door uwv, maar van alles naar niets, er zit ook nog iets tussen qua werkzaamheden he? En vanaf nu thuiszitten lijkt niet erg maar op een gegeven moment wordt je echt niet blij van thuis zitten, dan duurt de zwangerschap erg lang... sterkte in elk geval met de harde buiken, naar kwaaltje....!

Wassen, ik zou zelf nooit meteen met gewoon wasmiddel wassen, al kan het na een paar maanden echt wel als je kindje nergens last van heeft. Maar heb het even gegoogled, heeft er mee te maken dat het huidje van je baby nog niet helemaal af is. Dus uitkijken met producten. Je gebruikt toch ook geen dove douchegel of je eigen bodylotion voor uk? Hier de link voor wie het interessant vindt... Waarom speciale babybadolie? - GezondheidsNet-

en verder, geen nieuws over ukje van mijn vriendinnetje. Vandaag zouden ze meer horen over behandelplan en plaatsing drain. Spannend hoor, wat een rottijd. Wat dat betreft besef ik me maar al te goed hoe goed we het hebben met een gezond meisje...

12. tulip

tulip Niet meer actief

Josjo, jeetje wat onzeker voor je vriendin..vreselijk hoor.

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    @sammie,zoonlief wordt in december 7jaar..het is een lekker pittig mannetje net als zijn vader..enuhhh moeder:D

Blijdoos: hier nog niks ontvangen,kijk er ook erg naar uit.
    Leuk allemaal die hebbe dingetjes:D
    Laat even weten wat erin zit voor diegene wat hem deze week al gaat halen:D

Josjo, ik werk in het kruidvat en zelfs mijn maneger weet geen aangepast werk. Hahaha dus kun je je voorstellen.
    Zij mocht ook geen zwaar werk doen toen met haar rug.
    En deed op arbeidstherapeutische basis maar zat meer achter koffie te drinken dan wat anders omdat ze vaak niet wist wat ze wel kon doen.
    Er zal zeker wel "iets" te doen zijn maar dat zijn dan meestal dingen waar je niet zo lang mee bezig bent..snap je....*zucht*:(
    Ben benieuwd wat ze voor gaan stellen dadelijk.
    Ik laat me iniedergeval niet gek maken!!!

Josjo,heel veel sterkte ook voor je vriendin...verschrikkelijk zeg!:(

14. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

josjo, in zwitsal zit ook parfum en dat word ook gebruikt voor de ukkies. ons zoontje had een enorme droge huid en wij waste hem ipv badje omdat dit beter was voor zijn huidje. ookal gebruik je badolie dan nog droogt het uit. hie rmochten we pas na 6 weken badolie gebruiken trouwens. ach iedereen moet echt doen waar ze zich prettig bij voelt en als jezelf al snel een reactie ergens op hebt dan zou ik geen risico nemen.
    jeetje wat erg voor je vriendin dat ze nog nisk weet. hoop maar dat het goed komt.

15. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Dani, die hormoonprikken, hoevaak moeten die eigenlijk?
    Elke dag/week/maand? Mag je ze zelf doen of moet je er elke keer voor naar het ziekenhuis?

16. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @saga ik krijg die hormoonprik elke week op vrijdag. en dit krijg ik tot ik 32 weken zwanger ben (mits er niks verandert of fout gaat tussendoor)
    Ik moet daarvoor iedere keer naar het ziekenhuis aangezien ik in NL de 1e ben die dit probeert en er maar 1 arts bevoegd is om dit medicijn aan te vragen in het Atrium. hij krijgt per week ook maar 1 spuit binnen vanuit Amerika. Heel ingewikkeld proces allemaal maarja.

dames ik word zo opgehaald door schoonvader omdat we vanavond daar eten en vl vanuit zijn werk komt. ik zal dus vanavond of anders morgen pas weer online zijn.

Wens iedereen een fijne avond toe en smakelijk eten alvast!

17. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Zo heb even bijgelezen , vind het echt knap dat sommige van jullie zoveel kunnen onthouden. Haha.

Dani, ik hoop dat het voldoende is die ring en spuiten en dat de kleine lekker blijft zitten, en mama wat minder zal gaan schoppen!;)

Melani, ben benieuwd wat ze voor gesteld hebben op je werk...

Ik werd vanmorgen wakker met buikpijn, en eigenlijk heel de dag beetje zeuren gevoel gehad in mijn buik, dus maar wat rustiger gedaan op mijn werk. Afgelopen 2 dan ook gewerkt dus zal vast weer teveel geweest zijn, straks weer fysio .

Best veel van jullie zijn volgens mij lerares, lijkt me als ik het zo bij julli lees toch best een pittige job zeg!! Volgens mij denken de meeste mensen dat het maar makkelijk is en je lekker veel vak hebt, nou valt duidelijk tegen dus!

18. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    sammie, ik gebruik ook geen zwitsal, om die reden en ik vind het ook niet lekker ruiken. Ik gebruik alles van lief, ruikt heerlijk en parfum is hypoallergeen ofzo. Mijn vk raadde ook zwitsal af.. gelukkig hier geen kindje met probleemhuidje....

jee wat een regen ineens!!! als je nu buiten bent... daar kan geen plu of regenpak tegenop zeg, storm! Uk en ik hebben een pyama dagje. Had laatst bij de 3 voor 10,- van de h&m een joggingbroekje voor thuis gehaald. Maat 80 en dus nog veeeel te groot maar oh wat moet dat lekker zitten hihi

19. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    melanie, ben HR manager en weet hoe lastig deze dingen kunnen zijn. In elk geval fijn dat jouw manager achter jou staat... en verzuimreductie, verschrikkelijke lui! Hebben we ooit mee samen gewerkt maar nu gelukkig niet meer..

Ben benieuwd wat ze voor je hebben bedacht.....

20. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Grrrrrr had gebelt en die mevrouw wat aan mij is aangewezen was al in gesprek, o ze terug kon bellen.
    hebben nog steeds niet gebelt:x
    het werk belde dus ook al om 14:00 om te vragen of ik al gebelt had:$
    terwijl ik gezegt had dat ik tussen 14:00-16:00 moest bellen:x
    dussss nog even afwachten..

dani, ook spannend dan dat jij de eerste bent in NL, hopenlijk gaat het helpen!

wuppie, wat doe jij voor een werk?
    lastig he als je dan buikpijn hebt.
    heb zelf ook al veel last gehad rond 16wk en als ik dan op het werk pufte of er iets van zei werd ik een beetje als "aansteller" bestempeld....en dat door mensen die geen kinderen hebben maar alleen honden!!:x
    dus op mijn werk geef ik vaak al niet aan hoe ik me voel omdat ik bang ben voor negatieve reacties:( en wil dus ook geen zeur zijn maar zo voel ik me wel.
    fijn dat jij wel je rust kunt nemen op je werk, heerlijk!

Deel Deze Pagina