Hier gister bij de babydump online besteld, lekker lui hoef ik maandag alleen de deur open te doen Even de uitzetlijst van de kraamzorg compleet gemaakt en had maar voor 50 euro. Nu wacht ik dus echt tot alles klaar is voor de rommeltjes en extra kledingsetjes. Of ik al kerstinkopen heb gedaan??? Willl zooooo graag de lampies voor het raam in de vazen aandoen en de kerstboooooomm!!!! Hier wil ik vandaag ook 10000 dingen en commandeer ze netjes allemaal door naar vl, ik ben echt extreem lui vandaag!! Wel al laminaat gehaald vanmorgen vroeg voor hele boven verdieping met ondervloer en plinten. Dus straks maar even een kachel wit verven, laat ik me ook van mn goede kant zien, kan er bij zitten VL nu even naar de gamma, dus kon ik ff forumen haha
Goedemiddag dames! Jee, wat wordt er veel gekletst. Heb alles gelezen, maar zal niet op alles reageren. Dani balen van de spuit. Hopelijk krijgen ze akkoord om een voorraad aan te leggen en hoef je je daar niet meer zorgen over te maken. Bloeddruk Is bij mij ook een laag. Maar dat heb ik altijd al gehad. Schoppen Hier ook een flink actieve baby. Ik vind het heerlijk. Toen we vanochtend vroeg op bed lagen heeft vriendlief ook de baby gevoeld. Zeer bijzondere ervaring vond hij. Ook van de week mijn buik zien bewegen. Heel apart. Boek Is 1 van jullie bekend met het boek Duik in je weeen? Een boek over de bevalling en hoe het precies in elkaar steekt? Ik was aan het snuffelen bij bol.com en ik kwam het boek tegen en het leek me wel wat. Maar misschien heeft 1 van jullie ervaring ermee. Babykamer Donderdag heeft mijn vader twee muren grijs geschilderd. Mijn vader is schilder geweest, dus die heeft een iets stabielere hand dan ons. Is erg mooi geworden. Werd gisteren gebeld door BabyDump dat ze maandag 15 oktober de babykamer komen brengen. Kan niet wachten. Want als de plek van de meubels is besloten kan ik ook de muurstickers bestellen. Prenatal Vanmiddag naar de Prenatal geweest. Aankleedkussen, dekentjes, hoeslakentjes, molton hoeslakens, boxspiraal, boxbal, rompertjes, kleertjes en nog wat klein spul. In totaal 40 euro bespaard (we hebben alle kortingen bij elkaar opgeteld.. Vraagje ik zag op de uitzetlijst van Prenatal staan 2 dekens met 3 bovenlakens. Bedoel ze daarmee het dunne lakentje dat je tussen de baby en het dekentje doet? Zo'n slaapzak is dat verplicht, handig of niet nodig? En een matrasbeschermer? En nog even mijn allereerste buikfoto die ik op ZP plaats. Spannend. Veel mensen zeggen dat ik een bescheiden buikje heb voor mijn termijn. Wat vinden jullie? En op deze foto, die half uurtje geleden gemaakt is, heb ik nog mijn eigen broek aan. Ik kan enkele eigen broeken nog aan. Vind het nog niet heel erg vervelend, maar als ik een dag met veel zitten heb dan is een zwangerschapsbroek toch zeker wel fijner. Vanavond een rustig avondje op de bank. Fijne avond! Lfs, S.
Enibas: Bovenlaken is idd het lakentje wat je met de deken combineert, dus die komt over je kindje heen. Slaapzak heb je in het begin nog niet nodig, omdat ze nog niet kunnen draaien en dus wel onder de deken blijven liggen. Mijn zoontje kreeg rond 4 maanden voor het eerst een slaapzakje aan. Mooi buikje hoor!
enibas, mooi buikje! lekker dat je toch 40 euro hebt bespaard. wij hebben ook flink gekocht daar en heb alleen op de nuna zaaz kinderstoel al 40 euro bespaard. kwebbelsnoes zei het al het is het lakentje tussen de baby en de deken in. persoonlijk zou ik geen twee dekens kopen. ik heb ze echt heel weinig gebruikt en dan gebruikte ik nog de wiegdeken omdat de ledikant deken groot is en toch een soort prop word zodat de onderkant van het matras omhoog komt ( misschien deed ik iets verkeerd hoor) wij zijn ook met 3/4 maanden na de puckababy over gegaan op een slaapzak met lange mouw en de dekens alleen gebruikt als het echt koud was. slaapzak is vooral handig omdat ze op den duur niet meer stil liggen op 1 plek maar elk kind is anders natuurlijk. matras beschermer kan wel handig zijn zeker als ze doorlekken met poep en die krijg je niet meer uit je matras.
Ahh heerlijk altijd die shopverhalen en mooie buiken Hydrofielen: Ik ga er weer véél inslaan (en de vieze van zoonlief gaan dan wegm vervangen voor roze ) wat een ideale dingen. Slaapzak: Hier ook pas met een maand of 4, daarvoor een dekentje met een lakentje eronder. Makkelijker met verschonen 's nachts en ze blijven toch wel liggen. Matrasbeschermer: Iets met plastic mag in ieder geval niet, in de wieg gebruik ik moltons onder het matrashoesje, in het ledikant hebben we aerosleep. Overigens moest ik die aanschaffen voor het kdv omdat we ene buikslaper hadden, thuis heb ik dat nooit gebruikt want vond ik onnodig. Inmiddels hoeft hij op het kdv niet meer dus nu als matrasbeschermer in het ledikant.
Matras beschermer, hier 1 speciaal voor het ledikant van prenatal. De hydrofieldoeken van onze dochter gaan straks ook weg, en de beeb krijgt nieuwe. Enibas, mooi buikje idd. Niet super groot, maar dat komt vanzelf haha. Livelife, pas maar op met die hakken,idd Kaatje, lekker geklust al?? Hier heeft man de gaten in de babykamer gestopt en ik ga van de week verf halen. Nu lijkt er echt schot in te komen Ik eet ook veel fruit, maar ik pas er wel mee op. In mn 1e zwangerschap was ik er op een gegeven moment een soort van verslaafd aan en at wel 6 of 7 stuks op een dag, dat is echt veel te veel. Max 4 stuks, een mandarijntje telt voor een,half. Kwebbelsnoes, bijna allew wat barbie zegt klopt geen hout van haha. Straks even naar het prijzencircus en naar het bos.
En dan is het alweer zondagochtend! @Wen: wel lekker trouwens dat de herfstvakantie de periode tot je verlof nog breekt. Ben je dan een week of 2 weken vrij? Ik ben benieuwd hoe je de yoga woensdag ervaart, met je misselijkheid erbij is het inderdaad niet relaxed. Ik ga mijn aanmelding maar eens in orde maken . @Sammie: volgens mij heb ik er nu 18 in huis, dus ik kan los met de hydrofielen . Hihi. Ohja en van dat RedBull hoorde ik ja... Ze blijft verbazingwekkend! @Kwebbel: jaa, die natte broek! Fijn dat het weer wat beter gaat met je zoontje! En een mooi buik heb je! @Saga: liever lui dan moe toch! Heb je nog lekker bij de kachel gezeten (en geschilderd)? Maar wel leuk dat de vloer nu gehaald is, wanneer gaat het erin? @Enibas: ook lekker geshopt dus! Hier zo'n 130 euro bespaard, dus dat is mooi meegenomen. Mooi buik trouwens en wat een luxe dat je nog je eigen broeken aan kunt. Dat boek ken ik trouwens niet... @Slaapzakje: zijn er ook mama's die vanaf het begin hun baby in een slaapzakje doen? Ik lees bij Sammie, Juju en Kwebbel dat het dus pas vanaf 4 maanden handig is. Ik ben een leek wat dat betreft , dus ik volg graag het advies! Ik heb gisteren een slaapzakje van 60 cm gekocht, maar dan kan ik die zeker beter terugbrengen (zal dan ook wel te klein zijn met 4 maanden)? @Juju: hier allemaal blauwe, grijze en witte hydrofielen, staat zo leuk! Lekker los op roze jij! Haha. @Matrasgebeuren: ik ben het even kwijt meiden. Ik heb een matras gekocht, aerosleep topdek en aerosleep hoezen. Moet ik dan nog ergens een molton neerleggen?? @hier: gisteren de plinten gehaald, maar VL kon weer terug om bij te halen. Een rekenfoutje van mijn kant, hahaha. Ik ben normaliter heel secuur en precies, maar sinds mijn zwangerschap doe ik dat soort dingen bij benadering ofzo, hèhè, niet handig! Verder nog wat dingen bij de Prenatal gehaald, zoals de familyfix en diaper champ. Straks nog even wat schuiven met de meubeltjes en dan kan hopelijk ook het wandrek aan de muur! Ik wil het vandaag al redelijk 'af' hebben aangezien mijn opa's en oma's even langskomen, die zijn reuze benieuwd! Fijne zondag meiden!
Livelife: Een slaapzakje van 60 cm kan idd weleens te klein zijn met 4 maanden. Ze raden een slaapzakje ook af in het begin omdat de hoofd en armsgaten vaak ruim zijn en je kindje nog een klein hoofdje heeft en dus in het slaapzakje kan zakken.
Goedemorgen dames @hier vrijdagavond het grieken was erg gezellig maar voor mij te druk. We waren met 12 personen en merk dat ik er niet tegen kan al die druktw (normaal geen probleem) om 21.30uur viel ik om van de slaap maar toch tot 23uur gebleven. Gister een rustig dagje gehad. schoonmams was jarig dus smiddags daar heen en daar avond gegeten en om 21.30 naar huis gegaan. Vanmorgen met flinke misselijkheid opgestaan en we wilde evt stukje gaan wandelen ofzo maar dat zit er nu niet in bleg VL heeft gister een babyfoon gekocht :d de Alecto eco nog iets haha ga er zo maar eens naar kijken en ook heb ik van hem het boek 50 tinten grijs gekregen had ik deze week wat te doen haha echt lief. @Tulip veel wandel en shop-plezier is echt een heerlijk weertje :d @Enibas mooi buikje hoor @kwebbelsnoes hoe gaat het met jou en zl?? en jij ook al een prachtig buikje @spuit moet morgen na 14uur naar het zhj voor de spuit en ben vrijdag nog gebeld dat ze er max 3 op voorraad mogen hebben en America deze om de 2 weken stuurt dus ben eens benieuwd. Wel sinds de vorige spuit helemaal onder puistjes en bobbeltjes gekomen voornamelijk op de rug vind het echt vies maarja zal er wle bij horen. Morgen ook eens vragen of ik mag gaan zwemmen lijkt me zo heerlijk nu aangezien mijn buik behoorlijk zwaar begint te worden voor mijn gevoel. @de rest sorry dat ik niet heb gereageerd maar ben de namen bij de des betreffende dingen kwijt Fijne zondag iedereen!!
@Kwebbelsnoes, mooie buik, netjes! @Kerst, hier waarschijnlijk geen kerstboom, want op de plek waar hij altijd staat komt de box en die wil ik al wel hebben staan rond Kerst, kan de kat ook alvast wennen. @Enibas, ik denk dat ze dat denk ik bedoelen met lakentjes en deken. Leuk hoor dat het 15 oktober komt. Wachten duurt dan altijd te lang. Ik vind het ook inderdaad een bescheiden buikje, maar wel netjes hoor. @Livelife, ben dan 1 weekje vrij. Haha, naja beter teveel plinten dan te weinig. Terugbrengen kan altijd. @Hier, bloeddruk is denk ik nu een stuk hoger pffff. Wij willen misschien met schoonfamilie (zwagers, schoonzussen met kids en schoonouders) naar een bungalowpark rond Sinterklaas. Naja wij gister zitten kijken. Ik heel duidelijk geweest. Ik wil niet 2 uur in de auto zitten, vind ik voor een weekend te ver en zeker als ik vrijdag uit mijn werk kom. Kunnen natuurlijk ook op zaterdag gaan maar dan is er al een deel van je dag weg en dan zijn we zondag weer laat terug of we moeten vroeg weg. Wij gekeken naar data. Willen de week voor Sint of die week ervoor eigenlijk wel gaan. Maarja ik gekeken in mijn agenda. Op de 1e vrijdag komt niet goed uit. Heb ma, di hele lange dagen en dan ben ik nog zo moe van het weekend weg. Trek ik echt niet. 2e vrijdag heb ik dus die week rapportavonden gehad, drukke, lange week. Dan heb je waarschijnlijk za,zo niks aan mij. Vind ik zonde. Week van Sint gaan we niet (vieren ze het waarschijnlijk met andere opas en omas) en de week erop zou ik niet weten hoe ik me voel. Gister dus duidelijk geweest naar schoonmoeder, 2 uur rijden is te lang en daarvoor is geen optie. Belt ze net ja we kunnen ook naar Twente .. Dus ik een beetje knorrig, nee wil ik niet is 2 uur rijden (als het niet nog langer is). Zitten dan ook weer met was, boodschappen etc. Normaal trek ik dat wel, maar ben nu zo snel moe en dat ik soms echt misselijk ervan wordt, pijn in stuitje, maagzuur. Ik weet nu al dat wordt stress. ML hing op. Dus ik was een beetje knorrig, dat ze toch belde terwijl ik gister duidelijk was. Nee zeg kregen wij weer een beetje gekibbel. Ik me onwijs druk maken (gevoel dat ik me moest verdedigen en het is natuurlijk mijn schult. Ik heb schoonmoeder enthousiast gemaakt, dat had ik dan niet moeten doen en nu houd ik de boot af etc etc.) tot misselijk, boos en verdrietig aan toe. Dus ik zeg heb hier geen zin in, trek dit nu niet. Ja maar ik wil het uitpraten . Ja maar je ziet nu toch dat ik over mijn toeren ben!! Ik wil best weg, maar 1 niet ver weg en 2 weet ik niet hoe ik me na Sint voel. Al met al ik weet het niet. Nu dus even verhaal van me afschrijven en ben nu al een stuk rustiger, maar voor mijn gevoel is mijn hele dag verpest. Sorry voor mijn gemopper, moest het even kwijt.
Hahaha de kachel staat nog half geschuurd boven Straks gezellig naar mn ouders en eten en dan wouden ze nog even naar de prenatal en baby dump. Dus kan ik gelijk de blije doos halen. Kan ik dan nog even verder shoppen hihi. Word vast niet goedkoper dan met deze aanbiedingen. Iedereen hele fijne zondag!!
@slaapzakje, hier ook gewoon 60cm gehad vanaf 4 maanden maar hij was er binnen 3 weken uit en heb toen geloof ik 70 gekocht maar kan ook 90cm zijn geweest. wat ik deed met de hals en armsgaten was gewoon een stikseltje erin zetten zodat het was kleiner was. wij hadden een erg smalle baby dus moest dat wel doen. maar een slaapzakje is volgens mij niks gevaarlijker dan een puckababy die heeft ook een ruime hals opening.
Hier pas met 11 maand een slapzak, Elise bleef altijd heerlijk op haar plekje liggen. Pas toen ze ging kruipen was de slaapzak nodig. Dus ik zou nog effe niets kopen, elk kind is anders en je weet zelf ook nog niet wat je handig vindt. Hier een ziekenboeg. ML is ook ziek en Elise werd alleen maar zieker, dus gisteren naar de huisartsenpost een een kuurtje gekergen, je merkt nu al dat het beter gaat. Maar mama, die zelf ook nog niet beter was, is nu redelijk gesloopt.
dani, fijn dta het ziekenhuis een voorraad mag hebben en hopelijk blijft het goed gaan met opsturen. oei je hebt even te veel van jezelf gevraagd geloof ik. nou lekker rusten vandaag en genieten van je boek haha. heb hem ook liggen maar staat op ipad en ml pikt dat ding altijd in dus heb nu maar een boek gekocht van daphne deckers allesis zo als het zou moeten zijn vind hem nu al leuk terwijl ik haar echt stom vind haha. wen, moeilijk hoor die dingen met familie en niet luisteren. wij wilde ook met sint of kerst weg maar ga het er maar niet op gokken met zoonlief kon ik weinig rond die weken door harde buiken en voorweeen. hoop dat jullie er alsnog uitkomen met zijn allen en denk dat je man wel bijdraait als je het hem straks rustig uitlegd. wij moeten ook nog met souders over kerst hebben wil het namelijkhier doen en niet bij hun. wil niet steeds te trap op hoeven lopen met mijn dikke buik voor zoonlief en wij wonen gelijkvloers dus dat is beter al begon ze van de week er al over het eten enzo daar. saga veel plezier en bedenk wel dat sommige prijzen flink kunnen verschillen per winkel. hier, een rustige baby al 3 dagen terwijl hij daarvoor zo druk was. voel hem wel gelukkig elke dag maar denk dat hij naar achteren trapt ofzo. ik heb allemaal dingen voor zl kamer besteld( ml weet het nog niet haha) en voor de babykamer ga ik sterren op de muur maken en zijn naam heb er zin in maar eerst moet zl kamer af.
@Wen moeilijk hoor. Snap jou standpunt heel goed en je kan natuurlijk ook niet een maandag vrij nemen op je werk? Laat het even bedaren en leg ml dan uit dat je dan ver in de zwangerschap bent, niet weet hoe je je voelt en het fijner vind om dichter bij huis te zijn voor het geval dat. en dat je schoonmams daar ook begrip voor zou kunnen hebben. Zoek zelf iets wat in de buurt is waar je wilt en boek voor volgend jaar iets in Twente. Veel succes alvast en dikke knuffel @stefanie verveld dat er de ziekenboeg is veel beterschap en doe rustig aan! @sammie ik ga denk ik morgen in het boek beginnen ben eens benieuwd haha Hier net wat gepoetst/opgeruimd (naja voornamelijk vl) en zometeen even stukje wandelen en dan terug de bank op met filmpje ofzo Ben me aan het bedenken wat ik met eten kan doen maar weet het niet echt iemand tips? Deze week al soep met broodjes gehad, frietjes, schnitzel, vis, pasta, kipfilet pffffff....... Fijne middag
Dani: Ik ben nu ook veel sneller moe als het druk om me heen is. Knap dat je het tot 23:00 hebt volgehouden. Wat lief van je vriend dat hij dat boek voor je heeft gekocht en de babyfoon! Wen: Je hebt groot gelijk dat je in december niet nog ver van huis wilt. Daar moeten ze maar begrip voor hebben hoor! Zoonlief is gelukkig weer aardig opgeknapt. De plekjes zijn nog niet helemaal weg maar hij eet weer goed en ook de ondeugende streken zijn weer terug. Vanmorgen was hij echt aan het uitdagen en expres dingen doen die niet mogen. Gelukkig is het mooi weer, dus zijn we lekker op de fiets naar de kinderboerderij geweest. En het was net voedertijd toen we er waren dus dat was extra leuk!
Kwebbelsnoes, fijn dat tie weer wat beter is. Wen, o lekker ja dat ze zoveel begrip hebben. Hier ook niet hoor. Schoinfamilie wil na de kerst een week weg. Heb gezegd dat ik dat met 37 wekwn niet meer zie zitten 3 uur van,huis. Snappen ze ook niet. Saga, veel plezier! Hier nog wat bij prijzencircus gescoord, rompers met lange mouwen en nog kleertjes. Hier vanaf 2 weken oud een slaapzak aan. De babydump heeft hele fijne kleine zakjes.