16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Fijn Dani dat het geen vruchtwater was/is! Dat is in ieder geval al positief. Ik hoop echt dat jullie kindje blijft zitten. Wanneer heb je dat gesprek met de arts?

Tulip, in de wij-jonge ouders ofzo staat op de eerste pagina een reclame ding van prenatal en daar staan aankleedkussenhoezen op en daar staat een donkerblauwe bij? Wel van badstof.

Hier weer een medische echo gehad. De uk is er net zo klaar mee als ik denk ik... lag eigenlijk goed voor de echo (hoofdligging, maar niet zo diep als eerder). bij het meten bewoog hij, ging zich draaien, dus hebben even naar de rest van lichaam gekeken, daarna terug naar hoofdje: Was heel diep gaan liggen. Daarom vaginaal gekeken: Lukte ook niet, hij was meteen weer omhoog gekropen toen dat vaginale ding erin kwam... dus gauw via de buik en toen toch een mooie meting kunnen meten.
    Daarna een fijn gesprek met de gynaecoloog gehad. mijn psychische gesteldheid besproken (gaat niet goed met me, last van angststoornis). Ze heeft me geadviseerd deze week eens na te denken wat ik wil: over twee weken terug naar de vk, of juist bij de gyn blijven. En welke controles/frequenties ik nodig heb om wat meer te kunnen ontspannen en wat minder angstig te zijn. Dat was heel fijn.
    Nu dus nadenken wat ik wil... heeft allebei voors- en tegens.

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ohnee en dan dit bericht erna.... pff meis.... :(
    ik hoop ZOZOZO dat jullie kindje nog even blijft zitten !!

xxxx

3. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    ooooh djies Dani.... ik lees nu pas je berichtje.... Ik ga heel hard voor je duimen.... hier gaat een kaarsje aan en niet meer uit tot we hopelijk positief nieuws van je horen... ik hoop het zo....
    Heel veel sterkte en kracht gewenst!!!!!!!

4. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Dani en vriend! Heel veel sterkte. Ik steek straks direct een kaarsje aan voor jullie en hoop dat jullie mannetje de kracht heeft om nog even te blijven zitten!!

5. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Dani, oh wat erg. Hoop zo dat de kleine blijft zitten en je water niet breekt. Heel veel sterkte en neem alle tijd om dit samen te verwerken. Als je ons nodig hebt we zijn er voor je.

Danielle, is het niet verstandiger om bij de gyn te bkjjven dan heb je bij elke controle een echo. Weet niet precies wat je angst maar is.

6. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @melanie, sterkte meid. Probeer moed te houden. Snap dat, dat lastig is. Heb al veel naaste gehad die kanker hadden. Waarvan ik gelukkig ook veel mensen ken die al jaren kankervrij zijn. Knuffel!

@Dani, jeetje schrik ervan. Hoopte dat nu alles goed zou gaan tot aan het eind. Ook jij heel veel sterkte en een dikke knuffel. Wat irri dat zij van een andere telling uitgaan! Ondertussen heb ik verder gelezen en zie nu gelukkig dat het geen vruchtwater was. Ja spanning doet een hoop. Ik ga weer heel hard voor jullie duimen!

@Sammie, zou inderdaad ook kunnen. Is zo lastig he als je nog een kleintje hebt en die soms tilt. Doe rustig aan meid.

@Danielle, inderdaad even kijken wat je zelf wilt en wat je prettig vindt. Ken je gevoel wat betreft angststoornis, is soms echt een hel. Bij mij begon het zo’n 6 jaar geleden. Na een half jaar toch medicijnen genomen, ging echt niet meer. Nu 1,5 van de medicijnen af. Sinds de medicijnen tot aan nu gaat het gelukkig goed. Lange auto ritten en vliegen zijn nog een ramp. Daarom deze zomervakantie in NL gebleven. Neem normaal Oxazepam, mocht ik nu niet. Zelfs toen had ik er last van. Heel veel sterkte meid.

@Hier, sinds gister 8 uur niet lekker. Gister avond weer enorme maagzuur. Vanmorgen misselijk. Hoopte dat het wegtrok. Maar misselijk gebleven, soms erge vlagen. Toch straks maar naar yoga.
    Morgen weer 3D echo, omdat de kleine vorige keer zich niet goed liet zien.
    Net bij prenatal buikband geruild. Was te klein, terwijl er stond neem de maat van je bovenkleding.

7. tulip

tulip Niet meer actief

dani, jeetje wat ontzettend heftig allemaal. Ik weet gewoon even niet wat te zeggen...

danielle, tja lastig, aan de ene kant krijg je bij de gyn meer controles, aan de andere kant kun je het misschien wat meer loslaten als je bij de vk loopt.

Bedankt voor de tip van prenatal. Ik zag het idd net.

8. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Lieve dani, ik blijf hier heel hard duimen voor jullie!! Enorm veel sterkte en kracht.. Ik blijf hopen dat de kleine man nog zeker tot volgende week of langer blijft zitten waar hij zit!

9. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Dani heel erg veel sterkte! Hier gaat de kaars ook niet meer uit tot er goed nieuws is!!

Danielle, doen waar jij het meeste vertrouwen in hebt en je het beste bij voelt! Heerlijk om te horen dat die van mij niet als enige zo dwars is met echo's :D . Vraag me af hoe het is als die er uit is.

Hier net Fysio geweest en heb een scheef bekken. Vraag me nu alleen af of dit onder de term BI valt. Heb oefeningen mee gekregen en volgende week terug. Mocht mn bekken niet rechter worden door het oprekken van mn spieren gaan ze het een beetje helpen. Moet gewoon goed op mn houding letten.

Op hoeveel weken zwangerschap hebben jullie een pretecho staan? Ik kan haast niet wachten om mn kleine weer te zien, maar wil liefste wachten tot 28-30 weken voor 3D, maar weet niet of me dat lukt. Ben bang het er anders wat "eng" uitziet. Dan heeft het zowiezo wat meer "vet" dan nu.

10. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    @dani en vriend, heel erg veel sterkte toegewenst!!!!!! Hopen snel goed nieuws te horen..

@hier, ben bij bedrijfsarts geweest(akelige vent:x) moet afspraken gaan maken met mijn leidinggevende over wat ik nu precies voor werk ga doen, moet mijn balans gaan vinden tussen lopen en zitten, heel lastig op mijn werk, en ga misschien 4 uur werken ipv 6, daar hoop ik wel op, maar ja we zullen t moeten afwachten, heb nu eerst even 2 dgn vrij en dan t weekend zouden we t bespreken.

11. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    26 /28 wk is volgens mij t mooiste beeld

12. tulip

tulip Niet meer actief

saga, met 26 weken hier, werd geadviseerd tussen de 25 en 30 weken, zodat je kindje nog niet te groot is, dan krijg je nog mooie plaatjes.

13. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wen, ik had ook medicatie, ruim voor de zwangerschap afgebouwd en ging allemaal goed... werd zwanger en door de hormonen kwam de angst meteen weer terug. wist al dat ik zwanger was door de angst nog voor ik de test had gedaan. heb wel hulp, maar valt allemaal niet mee.
    Weet niet of ik extra echo's krijg bij de gyn, zal wel vragen aan haar.
    ik ben heel bang dat ik mijn kindje verlies en denk daarom dat het voor mij fijn is als ik bij de gyn blijf omdat ik dan meteen naar ziekenhuis kan als er wat gebeurd.. dat voelt prettig.

Ik had de pretecho bij 28 weken, maar heb hem een week vervroegd naar 26+5. Omdat onze kleine met zijn hoofd heel vaak heel diep ligt en de kans dat hoe later we de echo doen hoe meer kans er is dat de echo niet goed gaat en hoe minder tijd we hebben om hem over te doen. En wil uiteindelijk wel mooi plaatje van gezichtje!

14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Dani: Heel veel sterkte. Ik bid voor jullie en ook hier gaat vanavond een kaarsje voor jullie aan.

15. AHzondag

Danielle, bij mijn gyn krijgen we altijd een echo en geloof dat in elk ziekenhuis zo is.

16. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hoe vaak op controle is normaal vanaf een week of 28? Zowel bij de gyn als bij de vk?

17. AHzondag

geloof om de 3weken dacht ik wij moeten nu om de 4 weken.
    krijgen altijd een echo en vanaf volgende keer dus met 27 weken standaard een groei echo.

18. tulip

tulip Niet meer actief

bij de vk om de 3 weken, vanaf 30 weken ofzo om de 2 weken dacht ik, ik weet het niet precies meer.

In het begin is het ook om de 4 of 5 weken dacht ik, maar ik ga al meteen vanaf begin om de 3 weken vanwege de eerdere mk doen ze dat bij ons standaard om je gerust te stellen.

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    @Dani je hebt pb.

Hier vanmiddag gebelt naar verzuimreductie en deze x probeerde ze me wel een beetje onderdruk te zetten.
    Maar door het slechte nieuws van mijn vader en de veel terug komende harde buiken stond ik toch even sterker in mijn schoenen en heb mijn zegje gedaan..was erg trots op mezelf!!!
    De meeste mensen om mij heen weten dat ik niet op mijn mondje ben gevallen maar met zo een dingen ben ik dan wat "softer".
    Ik moet 17oktober terug bellen naar haar en in de tussentijd gaat zij zorgen voor een afspraak bij de Bedrijf-arts.
    Ze begon erover dat de maneger had aangegeven wèl aangepast werk te hebben....Bullshit!
    Toen ze zelf met haar rugklachten zat werkte ze ook "zogenaamd" arbeidstherapeutisch door alleen achter koffie te zitten drinken met de assistent....heb ik ook gezegt!
    Werd er ook gewoon boos over en ben blij dat ik mijn zegje gedaan heb.
    Ik ga ook niet alleen naar de bedrijf-arts want heb al van vele gehoord dat die nog erger zijn...ik neem mijn man mee,die is er zo mee klaar!
    Vandaag ook weer erg veel last van pijnlijke harde buiken,ben blij dat ik op de bank zit!

Hier vandaag nog een leuk pakje gescoord...was meteen verliefd!!!
    http://i.imgur.com/NKXSF.jpg

20. tulip

tulip Niet meer actief

leuk pakje melanie...misschien idd wel slim om iemand mee te nemen. Heb je trouwens een schriftelijke verklaring van je vk??? Die kreeg ik wel bij de eerste toen in vanwege ernstige vermoeidheidklachten niet meer mocht werken. Dan heb je het zwart op wit nl.

Deel Deze Pagina