@Dreamer: same here! Zowel vroeg wakker worden als de haaruitval. Gelukkig heb ik een behoorlijke bos, dus er blijft nog wat zitten . @Enibas: gefeliciteerd met je zwangerschap! @Dalia: ik heb verschillende apps op mijn iphone, heerlijk om de ontwikkeling bij te houden! Ik vind het ook echt zo'n wonder! @Evie: mooie echo! @Ctje: wat leuk dat je trouwens gaat trouwen! Congrats! @Hopeless: hahaha, ik zie je al zitten in die zaal met radarogen En leuke sieraden heb je gemaakt! @Sofie: dat heb je mooi gemaakt! Heb je het nog een beetje met de spanning? Hoe laat heb je morgen je echo? @Stephanie: heb je nu alle drukte gehad? Tijd om bij te komen! @Kwebbelsnoes: jij hebt een actief feestje gehad! Wel lekker in de zon, maar balen dat je bent verbrand. En heb je zo'n last van de misselijkheid joh? Alleen in de ochtend of gedurende de hele dag? @Kaatje: heb je nu wel een beetje kunnen slapen met die hitte? Je bent er dit keer niet vroeg bij @de lijst: is het handig om alleen de meiden erop te hebben die ook daadwerkelijk meekletsen? Het is nu een behoorlijke (afspraken)lijst terwijl niet iedereen hier actief is. Of ben ik nu heel lelijk? Dan blijft het lekker overzichtelijk. Ik was gisteren beroerd geworden. Na mijn post hier ben ik nog even losgegaan in de tuin en daarna snotverkouden geworden: niezen, benauwd, bah! Ik was de hele tijd bang dat ik de beeb los zou niezen ofzo , het kwam uit mijn tenen! Hihi. Maar vanavond ga ik dus ook naar de film! Ben benieuwd!
@Ctje: waarschijnlijk is 6+1 te vroeg inderdaad, maar het kan mogelijk zijn. Bij mij doen ze het bewust met 7 weken, omdat het hartje dan echt aanwezig moet zijn. Je zou het zeker graag willen vertellen op je huwelijksdag? Of dat niet?
6+1 zou kunnen, maar met inwendige echo sneller dan uitwendige. Spannend allemaal zo voor jullie trouwen!! Dubbel geluk! Nu hopen dat je niet heeel veel extra aankomt voor je jurk @ Klachten, echt extreem veel slapen!!!!! Vorige week had ik nog doodmoe als ik wakker was, in bed niet kunnen slapen en extreem vroeg wakker. En nu echt een slaapkop. Voor de rest nog steeds zeer weinig, word ietsjes meer misselijk in vlagen en wat vaker krampjes maar nog niet irrie ofzo. We hebben ook niet echt extreme zieken hier of wel?? Hoe zou dat kunnen?? Goede tijd van het jaar??
Hi ladies... Nog niet gedaan...maar alle nieuwe toekomstige mama's: gefeliciteerd! Ook zo leuk en spannend om te lezen over de echo's die zijn geweest en nu ook dichtbij gaan komen. Spannend hoor, houdt me ook erg bezig moet ik zeggen. Zou het wel goed zijn, hoeveel ukkies zitten er in..etc... Elke keer als ik wat minder voel dan anders, krijg ik de grootste rampscenario's in gedachten....pfff onzekerheid! En tja.....haaruitval ook hier aanwezig. Ik merk ook dat ik vaker mijn haar moet wassen, omdat ik er anders soep van kan trekken..zo vet! Ook vroeg wakker, maar slaap dan ook zo vast 's nachts. Ook veel dromen...naja eerder nachtmerries De raarste verhalen en beelden komen voorbij. Sinds ik zwanger ben kan ik ze ook allemaal onthouden. Vooral de droom dat mijn geboortekanaal te klein is, is nog het meest indrukwekkends geweest Verder voel ik me prima. 's Morgens topfit...'s avonds om 22.00 al helemaal gebroken! Nog steeds niet misselijk, alleen moe en zere (.)(.) Fijne dag allemaal!
Livelife: Ik ben echt de hele dag door beroerd dus dat is echt heel vervelend. Dames die naar de bios zojn geweest, hoe was het? Wij hebben het gisteren aan onze ouders verteld, ze waren allemaal superblij. Mijn buikje is echt al zichtbaar dus kan het niet echt meer verbergen.
@ Livelife - dank je! Nee, we willen het eigenlijk pas na 12 weken vertellen.. maar omdat ik nog niet echt durf te genieten lijkt het me wel fijn om te weten of het hartje klopt, misschien dat ik dan ga genieten.. nu ben ik elke keer bang dat het fout gaat! stom he.. @Kwebbelsnoes - ik vond de film leuk!! Zeker omdat het voor ons allemaal erg herkenbaar was. Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was.. dus ik dacht heel de film: ik hoop dat het bij mij ook gauw raak is.. en de dag erna een positieve test!
goedemorgen!! hier slecht geslapen van de hitte en ben een paar keer wakker geworden van pijnlijke boobs.... enibas:gefeliciteerd!! dalia:naar de kerk?zijn jullie gelovig dan?? juwelen maken is mijn hobby en ik werk dan ook voor een winkel... heb ook een eigen blog... dreamer:hier had ik voor de zwangerschap haaruitval en nu heb ik een dikke bos haar... livelife:de spanning?wel,ik probeer ervan uit te gaan dat het een mk is geweest en dat de echo een na-controle zal zijn om te kijken of alles proper is.. morgen om 13u heb ik een afspraak. ooohhh verkouden,beterschap! hartje van vruchtje :begint op het einde van de 5de week te kloppen.
sofie, nemen je syptomen ook af? lijkt me wel moeilijk om hier te kletsen of heb je misschien nog een beetje hoop? ctje, heb een strakke jurk? ik ben met 12 weken getrouwd en mijn jurk zat ineens te los bij mijn buik hahaha. maar had wel een ander figuur al. ik snap dat je graag een kloppend hartje wil zien maar het hoeft niet te betekenen dat het dan allemaal goed gaat, dat hopen we natuurlijk wel allemaal. kwebbelsnoes, ojee ben je zo beroerd? moet je ook al spugen? hoop dat de 12 weken snel voorbij zijn. wouw, lekkere dromen heb jij zeg, stop daar mee!! haha. wanneer mag jij voor de echo? @haaruitval, bij de eerste meteen gehad maar nu alleen nog maar vet haar. ik had 3 maanden na de bevalling echt veel haar uitval dat was echt niet leuk meer. @tepel, zijn die bij jullie ook zo groot? hier is het echt niet sexy meer.
@Sammie121 - Ja, ik heb een strakke jurk, maar er is nu nog niks te zien, dus volgende week vast ook niet. Een kloppend hartje is inderdaad nog geen garantie dat het goed blijft gaan.. maar is wel een eerste kleine geruststelling.
@ film: Ik vond de film ook heel mooi! Maar heb ook een traantje moeten laten, was ook een beetje confronterend met mijn verleden en dan al die hormonen nu haha! Ik jank ineens bijna dagelijks terwijl ik dat normaal niet heb!! Gisteren ging mijn vriend heel raar op de bank liggen zodat ik amper plek had. En ja hoor ik begon weer te huilen! Gelukkig snapt mijn vriend dat ik het niet bewust doe en hij is dan ook heel lief voor me! @ haaruitval: nog niks van gemerkt! @ tepels: die zijn groot ja. Hoop ook niet dat mijn boobies nog veel groeien want heb al grote boobies.. @ trouwjurk: Ik ben ineens zo bang dat die dalijk niet meer past he. Heb gelukkig 1 week voor de bruiloft nog een passessie, en op dat moment gaat ze de jurk dan ook nog innemen onderom, en de sluiting veranderen naar een vetersluiting enz. Maar vraag me ineens af of ze ook stukken bij kunnen zetten in de jurk?! Wat betreft mijn gewicht merk ik nog niks, maar ik zie bij mezelf al wel een buikje hoor! @ kwaaltjes: ik ben nog niet misselijk of iets. Maar ik heb vooral als ik opsta 's ochtends even koppijn (ligt misschien ook aan het weer). En ik ben snel moe merk ik!
Sammie: Ik heb een soort van overgeefangst, raak dan helemaal in paniek. Probeer het dus steeds tegen te houden, maar word daar wel nog beroerder van. Gisteravond kon ik het niet meer tegenhouden en moest ik echt overgeven, echt verschrikkelijk.
@hopelessinlove - wanneer ga je trouwen? Ik heb wel een beetje een opgezette buik door mn darmen, maar denk wel dat t allemaal nog past. Ik zou me niet teveel zorgen maken, zeker niet met een vetersluiting. Dat heb ik ook en is wat makkelijker als je toch al wat aangekomen bent.
Hier even een klein berichtje van mij, ik lees wel alles mee, maar we zijn onverwachts naar de camping gegaan met mn schoonouders dus kan niet overal op reageren (heb alleen telefoon hier, geen laptop). We hebben het eergisteren tegen mn schoonouders verteld, en mn schoonmoeder begon te huilen. Verder moeten we voorzichtig zijn wat we zeggen ivm dochtertje van vriendlief die mee is. Eerste huilbui om niets is ook achter de rug, boobies voel ik zo nu en dan. Verder gaat het prima, alleen die vermoeidheid is vermoeiend hihi.
@Dromen....tja ik wou dat ik er mee kon stoppen! Haha..overkomt me gewoon @tepels....ja verschrikkelijk! Zijn echt van die ontzettende noppen tegenwoordig..echt a-sexy @ouders vertellen...we hebben 4 juni de eerste echo en intake. We willen toch even wachten tot we die hebben gehad en dan gaan we vertellen. Zit de dagen al af te tellen
Goedemiddag allemaal! Of goedemorgen voor mij. Gisteren een BBQ gehad, en werd nogal laat (2:38! GAAAAAAAHAAAAAP) Ben dus net mijn bed uit. Maar ik moet vooral 's nachts zo ontzettend veel plassen... pfff. En dat ook echt veel. Weet dat MvM er blij mee is, maar vind het ff overdreven. Ik wil doorslapen!! Merk dat mijn humeur ook minder wordt de laatste dagen. Ben eerder aangebrand (geschreeuw en gejank buurtkinderen erger ik me kapot aan! Gaat ook zoooo hard!) en komt net allemaal wat minder lief mijn mond uit.. oeps! Dan loopt manlief weer met een blij hoofd door het huis te zingen: 'Nog maar 8 maanden!!' Schatje is het toch! @Tepels: ja, verschrikkelijk! Vind het echt niet mooi! Maar goed, het is wel een offer die ik wil brengen hoor! Denk dat ik het lelijker vind dat manlief. @trouwen: ik vind het zo leuk voor jullie! Wij zijn vorig jaar augustus getrouwd, kijk er nog met plezier op terug! @vandaag: niks! Hangen en de dag doorkomen! hihi! Ben ook niet al te vrolijk, dus is goed zo! Fijne dag meiden! Liefs Kaatje
@ hoofdpijn kan vocht te kort zijn. Had het eergister en even opgezocht, warmte in combi met zwangerschap. Dus paar enorme glazen roosvicee gehad en ff liggen en was al stuk beter!
heyyyy, pppffff weer een warm dagje achter de rug!!!! kan niet meer tegen de warmte ,dus ik zit nu veel binnen verder niet veel nieuws.... sammie:nee symptomen waren iets erger geworden na de bloeding en nu sinds een dag of 2 iets minder,maar nog wel aanwezig. een beetje hoop?nee,ik ga ervan uit dat ik een mk heb gehad... als dat blijkt ne de echo,ja dan meld ik me hier af... tepels:ja enorm ppppffffff juupje:veel plezier op de camping! kaatje:dat is pas uitslapen seg!!!!! is bij mij al heeeeeel lang geleden dat ik dat nog heb kunnen doen.
Hallo allemaal, Lekker genoten van jullie vrije dag? Hier lekker relaxed. Beetje schoongemaakt (moet ook gebeuren) en verder niet veel bijzonders. De kids hadden het ZOOOO druk in het zwembadje dat ze echt geen zin hadden om weg te gaan . Verder hier niet veel klachten. Mijn (.)(.) zijn erg gevoelig vandaag, maar verder merk ik weinig. Niet echt moe en ook niet misselijk. Maar bij de tweeling begon dat ook pas rond 6 weken en echt misselijk werd ik pas vanaf 10 weken. @ tepels: die van mij lijken nog niet echt veranderd. En hoewel mijn (.)(.) zeer doen, zijn ze nog niet groter ofzo. @ haaruitval: dat heb ik gelukkig nog niet. Ik heb geen dik haar, dus ik wil wat ik heb liever niet missen @ vertellen aan ouders: ik heb het mijn ouders de dag na het testen verteld. Ik zie ze elke week op maandag omdat ze dan de meisjes uit school opvangen en mijn moeder ziet toch meteen aan mijn BIG SMILE dat er wat aan de hand is, dus stilhouden was moeilijk . Ze zijn er echt superblij mee! Mijn schoonmoeder vertellen we het pas na de 1e echo, omdat mijn schoonvader begin dit jaar is overleden en we haar niet willen belasten met nog meer verdriet om een miskraam, als dat zou gebeuren. Dus we vertellen het liever als de kans op een miskraam niet groot meer is. @ dreamer: wat leuk zeg zo'n kalender waar dat dag per dag opstaat! Leuk he, om dat zo te volgen . En inderdaad, op naar goede echo's!! @ Ctje1987: Ja, ik kan me voorstellen dat je graag wat zekerheid wil voor de bruiloft. Maar aan de andere kant, op 6 weken kun je soms een hartje zien en soms niet, terwijl alles toch prima is met het kindje, dus als je dan geen hartje ziet maak je je misschien extra ongerust terwijl dat niet nodig is. Bij de tweeling had ik een echo op exact 6 weken omdat ik toen een bloeding had, en toen zagen ze in 1 vruchtzakje een kloppen hartje en in het andere niet, en werd me verteld dat ik waarschijlnijk bloedde omdat 1 kindje niet leefde en afgestoten werd. Volgende echo waren er 2 springlevende kleine mensjes! @ livelife: Vervelend dat je zo beroerd werd gisteren! Veel plezier bij de film vanavond! @ kwebbelsnoes: Balen dat je je echt heel de dag door beroerd voelt! Het hoort erbij, maar het is wel lastig en niet leuk! WAt leuk dat jullie ouders zo blij reageerden! @ sofie: wij zijn inderdaad gelovig. Veel succes / sterkte bij de echo morgen! @ hopelessinlove: Fijn dat je vriend zo lief reageert als je ineens moet huilen. Haha, die mannen hebben maar wat met ons te stellen he . Het is voor hen natuurlijk allemaal nog veel onwerkelijker dan voor ons. Ik vertel echt wel 10 keer per dag tegen mijn man "weet je, ik ben zwanger, echt waar". "Uhhh, ja, dat weet ik" zegt hij dan en dan moet hij om me lachen @ Juupje: veel plezier op de camping! Ahhh, wel lief dat je schoonmoeder begon te huilen @ Kaatje: Wow, jij hebt echt heeeeeerlijk uitgeslapen! Geniet er maar van nu het nog kan Fijne avond nog allemaal! Dalia
@Dalia03 - Daar heb je gelijk in.. dan ga ik me misschien nog meer zorgen maken terwijl dat helemaal niet nodig hoeft te zijn. Ik wacht even af wat de vk zegt.
Goedenavond meiden, bedankt voor alle leuke reacties/felicitaties. Heb vandaag digitale test gedaan en daaruit bleek 4-5 weken zwanger. Morgen direct maar even bellen met de verloskundigenpraktijk voor het maken van een afspraak. Het besef begint steeds meer te komen. Hoe ik eergisteren (voordat ik positief testte) minder 'luisterde' naar mijn lichaam, vallen nu juist veel dingen op. Het pruttelt in mijn onderbuik, af en toe een klein steekje en wat gevoeligere borsten. Dus mijn lichaam is aan het werk.. Nu hopen op een plakbeebie.. We hebben het vandaag ook mijn ouders en schoonouders verteld. We zijn zelf veel te enthousiast, dus konden het niet voor ons houden. Gewoon, recht voor z'n raap. Voor mijn ouders is het de eerste, dus er waren wat tranen mee gemoeid. Heel bijzonder. Moet nog even inkomen wat betreft het reageren op alle reacties in dit onderwerp, maar dat komt vanzelf.. Fijne avond.