Ons kamertje is zojuist bezorgd!! 11 dozen!! jemig! heel de gang staat vol! Vriendlief sjouwt ze vanavond naar boven! En we hebben een twee persoonsbed te koop staan en een luchtafvoer droger (i.v.m. de baby) en nu belde er net een mevrouw uit het dorp (niet verwacht dat mensen uit het dorp zoiets willen hebben, dus daarom ook in Delft waar vriendlief werkt te koop gezet) dat ze morgenochtend naar het bed wil komen kijken! Spannend!
En een voorzichtige jippie, 24 weken! V Voelt wel heel wrang en dubbel dit zo te zeggen, maar ja.. ben er toch wel heel erg blij om..
Goeiemorgen..hier ook nog effe wakker worden al denkt mijn dreumes er anders over Saga volgens mij krijg je een groeiecho als je overgewicht hebt, heeft volgens mij te maken met risico op diabetes en als er verder aanleiding is
Klossen heb je niet alleen voor de bevalling nodig, maar zijn juist ook voor de kraamhulp zodat zij je op goede hoogte de controles kan uitoefenen (temperatuur etc) maar ook het bed kan verschonen. Kraampakket wordt ook aangeraden, ook als je Medisch bent en in het ziekenhuis MOET bevallen... weet niet precies waarom, maar ik regel hem gewoon hahaha Demi, wat voor studie doe je eigenlijk?? ik heb woensdag gesprek met de gyn over hoe nu verder en zie daar best wel tegen op... weet gewoon niet zo goed wat ik wil... wil wel bij de gyn blijven... maar welke controles wil ik dan? Welke krijg ik standaard? Zo heeft ze aangeboden dat ik elke week naar het hartje mag komen luisteren? maar wat hoort er sowieso bij... ga dat maar gewoon vragen denk ik. Saga, hier ook nog niets aangekomen, en de kleine (en mijn buik) groeit goed. (krijg woensdag laatste groei echo, met al die medische echo's hebben ze om de 2 weken de groei ook even gemeten). dus dat zegt gelukkig niets. De kleine eet wat hij/zij nodig heeft en dat gaat ten koste van jou.
Demi; klossen zijn ook voor de kraamzorg, omdat ze elke dag je daaronder controleren en je bed verschonen etc moet alles voor hunm op goede arbo hoogte staan. Soms doen ze moeilijk maar over het algemeen maakt een paar cm niets uit maar meer dan 10 wel. Klossen kan je gratis lenen bij je groene kruis winkel, net als een kraambed voor in de woonkamer (als je niet gelijksvloers woont en bijvoorbeeld een zware bevalling of keizersnee hebt gehad, in jou geval geen probleem). Kraampakket heb je gedeeltelijk nodig. Alcohol, kraamverband meer heb ik geloof ik niet gebruikt. Als je hem niet van je verzekering krijgt zou ik het los kopen. Ik heb nog losse netbroekjes gekocht bij onze groene kruis winkel qwant die kraamverbanden paste echt niet in mijn ondergoed, ook niet mijn positie ondergoed haha Als denkt weeen te hebben bel je je VK, die komt dan kijken en vaak bij een paar cm ga je naar het ziekenhuis/kraamhotel. hangt er ook wat van af hoe het gaat en wat je zelf wil
heb mijn controle van vandaag weggehaald mijn volgende controle bij de vk is 30 oktober Bij de controle was alles prima verder zag er weer goed uit ben er kei blij mee alleen even in week 43 van deze maand een nieuw bloedonderzoek ivm met de vorige keer een beetje c resus negatief
Bedankt voor de info dames! Ga ik dat toch maar even regelen! Ben van plan de eerste dagen in kraamhotel te blik en omdat ik 's nachts toch niet alleen mag zijn. Maar hele week (zoals moet) denk ik niet. Ben iemand dir altijd liever in haar eigen huis is, dus nou ja dan toch alles maar in huis halen! @lennyt: fijn dat alles goed is! @Danielle: ben eigenlijk integraal veiligheidskundige (als beleidsmedewerker oov gewerkt en later als coördinator taakstraffen bij de reclassering), uiteindelijk in de sales & marketing beland maar wil terug naar meer hulpverlening en daarom een thuisstudie coaching aan het doen. Erg leuk! Lastig wat je nou t beste kan doen. Ik zou gewoon gesprek met je gyn aangaan en zien wat daar uitkomt?! Hier even hele grote ergernis: ziggo ligt er voor de zoveelste keer uit met een storing: geen radio, tv, internet en telefoon.. Gek wordt ik er van!!!! Gelukkig tegenwoordig mobiel met internet, maar echt handig is het niet!
Je hebt een oude lijst gebruikt Lenny, ik zal de juiste even zoeken en je wijzigingen erin verwerken. de volgende keer mag je gewoon de wijzigingen in het groen in een berichtje plaatsen. Fijn dat het allemaal goed was op controle!! Stefanie: volgens mij is het ook zo, dat wanneer je meer dan 100 kilo weegt (ik weet niet of dat bij iemand van ons het geval is) op moment van bevalling dat je dan ook een bed beneden moet hebben staan (kun je 2 x 13 weken gratis lenen). Dit omdat als je naar beneden moet en met de ambulance mee moet de ambulance mensen je niet tillen maar de brandweer je via boven uit je huis haalt (zoiets vertelde mijn vk). Demi Coaching lijkt me erg leuk in de hulpverlening!!! Wat een andere wending van je carierre!! Klossen ik heb de klossen al in huis, gaan volgend weekeind onder het bed denk ik... Ik kan deze ook 2x 13 weken gratis lenen. nu gaat het gewoon via de thuiszorgwinkel, maar nu vertelde de mevrouw meet afleveren dat ze ze in dec. weer komen halen omdat vanaf januari 2013 deze artikelen niet via thuiszorg/groenekruis etc meer gaan, maar via de ziektekostenverzekering... Mijn ziektekostenverzekering kon hier echter niets over vertellen ("bel half dec. maar terug") dus ik heb besloten deze klossen gewoon onder het bed te zetten en ze krijgen ze niet eerder terug dan dat ik andere klossen in huis (via de verzekering dan denk ik) of dat ik bevallen ben en ze niet meer nodig zijn. Zie ze er maar eens onderuit te krijgen!! :x
Uitgerekende datum: 15-01 Melanie1986 - Zwanger van 2e kindje: een MEISJE 16-01 Danielle86 - 25 jaar - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN 17-01 Kwebbelsnoes -Zwanger van 2e kindje: een MEISJE Lydia1986 - Zwanger van 2e kindje:een JONGEN Nursy - Zwanger van: een JONGEN 18-01 Josjo - Zwanger van 2e kindje:VERRASSING 19-01 Minieme84 - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN Stefanie78 - Zwanger van 2e kindje: een JONGEN Lennyt - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN Livelife - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN 20-01 Juupje - Zwanger van 1e kindje: een MEISJE Wuppie30 - Zwanger van 1e kindje: een MEISJE 21-01 Kaatje1984 - Zwanger van 1e kindje: een MEISJE Saga - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN 22-01 Wen86 - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN Abri - Zwanger van 3e kindje: een MEISJE Lennyt - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN 24-01 Ginie - Zwanger van 3e kindje: een MEISJE Chikah - Zwanger van een tweeling: Twee keer een JONGEN 26-01 Roosje24 - Zwanger van 1e kindje: een MEISJE 27-01 Zograag - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN JuJu81 - Zwanger van 2e kindje: een MEISJE 28-01 Sammie121 - Zwanger van 2e kindje: een JONGEN Demi1982 - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN 29-01 Tulip - 28 jaar - Zwanger van 2e kindje: GEHEIM 31-01 Enibas - Zwanger van 1e kindje: een MEISJE Greatdane - Zwanger van 1e kindje:VERRASSING 14 jongens, 10 meisjes, 3 verrassingen/geheim Bevallen: 02-10; Yvon: Déon* is geboren en overleden na 23 weken zwangerschap 04-10; Dani: Casper* is geboren en overleden na 23 weken zwangerschap Vlindertjes/sterretjes: Isabel Olivia, Hopelessinlove, Lovelymom, Sofie28, Elisse, Dreamer83, Lintje, Melanie76, Jackystory. Afsprakenlijst: 09-10: Kwebbelsnoes, controle vk 10-10: Danielle, medische echo 11-10: Wup, controle vk 15-10: Danielle, Pretecho 3d/4d 17-10: Danielle, medische echo 17-10: Tulip, Pretecho 22-10: Roosje, controle vk 24-10: livelife, Pretecho 3d/4d 29-10: Melanie, Pretecho 3d/4d 30-10: Enibas, Controle vk 30-10: Lennyt, Controle vk 03-12: Roosje, placenta lokalisatie -- Wijzigingen graag in het dik gedrukt in het groen in je bericht zetten, dan pas ik het aan!
demi, het meeste is al uitgelegd geloof ik. in het kraampakket zitten ook matjes voor als het vruchtwater breekt dan word je bed niet nat want vruchtwater schijnt er nooit meer uit te gaan de lucht. alchol heb ik wel gebruikt voor het schoonmaken van de thermometer en vroeger werd het aangeraden om het naveltje ermee schoon te maken maar dat hoefde wij niet meer, wij moesten het alleen met water doen. ik zet mijn bed niet opklossen om een simpele reden ik kom er dan niet meer in en uit haha. kraamhotel geen idee van eigenlijk maar volgens mij net zoals als het ziekenhuis wanneer de vk het zegt mag je erheen. oja ik sta nooit op de weegschaal op de gyn. is tegenwoordig ook niet nodig vinden ze omdat de baby pakt wat het nodig heeft en dat staat niet zo ivm wat je aankomt maar dat is hier hoor. danielle, wij hebben elke nu nog 4 weken een echo en luisteren het hartje. hij kijkt naar het hoofdje en buikje of die netjes op groei lopen en vruchtwater word bekeken, bloeddruk word gemeten en een praatje gemaakt over vragen en hoe je voelt. hij voelt aan de buik waar de bm ligt. vanaf 27 weken krijgen we elke keer een groei echo en dan meten ze alles maar daar heb je dus al ervaring mee. zijn er ook dames die met 27 weken nog een keer bloed moeten prikken voor die rhesus negatief of positief?
Mijn gyn heeft nog nooit gevoeld waar en hoe hoog mijn bm ligt... Ik ga het maar gewoon navragen woensdag. Zal uitleggen dat ik i.v.m. angstsoornis in het ziekenhuis wil blijven bij de gyn en dan vragen welke controles ik dan standaard krijg en dan aangeven wat ik extra nog nodig denk te hebben (i.v.m. veel stress vanwege de angst en hoe we dat kunnen minderen tot acceptabel niveau). Ik heb voor mezelf denk wel op rijtje wat ik wil/nodig denk te hebben. Sammie, bedenk je goed dat de kraamhulp mag weigeren jou te verzorgen als je bed niet op klossen staat. In en uitstappen kun je doen dmv een krukje.
volgens mij moet je een kraampakket altijd in huis hebben.. hier krijg ik hem zowieso van mn zorgverzekeraar dus hij komt toch wel
danielle, ze weigeren niet je controles uit te voeren maar wel het bed te verschonen maar ik zelf vidn het niet zo nodig dat mijn bed in de kraamtijd elke dag verschoon word en heb niet eens zoveel beddengoed haha net zo goed dat ik mijn was niet laat doen door hun anders staat er elke dag een half wasje te draaien en dat vind ik zonde. ik ben niet stabiel genoeg om via een krukje in en uit bed te komen en de vorige keer deed ze de controles even op bed of op de bank.
nu al klossen onder je bed ..!? pff vond t rotdingen en vond het ook heeerlijk dat ze er weer onderuit mochten!
Fijn dat de controles wel gewoon door kunnen gaan dan!!! Dat wist ik niet! En bed verschonen hoeft mij ook niet iedere dag (tenzij ik zoveel bloed heb verloren en het bed echt vies is uiteraard). Lydia, ons bed is vanaf de grond 40 cm hoog... matras steekt daar nog een paar cm bovenuit... maar is extreem laag. en ik ben zelf 1.84 meter! Dus dan is het wel lekker om niet meer uit zo'n diepe zit omhoog te hoeven komen!
Ik haal de klossen wel in huis en laat het aan de KV over of ze eronder moeten. Ons bed is wel te laag maar de vorige keer was het geen probleem. Hier moest het bed wel echte elke dag verschoond worden dus was blij dat zij dat deed Ik had trouwens bij de action een matrashoes gekocht dat geen vocht door laat maar badstof had aan de bovenkant dus dat je niet wegzweet uit je bed. Die had ik er vanaf week 36 onder. Wa maar 10 euro ofzo en veel fijner dan die matjes danielle; ik weeg net meer dan 100 kg dus ik ken het verhaal ja. Ach ik ga toch poliklinisch bevallen maar ben ook "medium risk" vanwege mijn gewicht geloof ik. Bij Elise stond ik onder controle van de gyn en toen controleerde hij ook nooit mijn BM of gewicht. Altijd bloeddruk meten en effe echo en ik kon weer weg. Bij Vk wordt braaf bloedruk, hoogte BM en hartje geluisterd, wegen doen ze niet, en dan worden nog mijn vragen beantwoord en effe praten over hoe het gaat. dat laatse miste ik heel erg bij de gyn. Bevalling voorbespreken etc dat gebeurde niet echt. ik ben ook erg blij dat ik nu bij de Vk zit. Morgen weer heen en dan krijg ik ook d everwijzing voor de uitgebreide glucose test..
hee, dat is slim!! Wij hebben een duur (nieuw) matras dus ik zat me ook al af te vragen hoe ik dat ging doen, want die stomme plastic matjes leken me niet echt fijn.... (de kraamzorgconsulente zei: lijkt op vuilniszakken die plastic dingen) nou, dan wordt je erg nat van het zweet wakker omdat dat er niet doorheen kan... bleegh
Las iets over groeiech's maar dat is niet als je overgewicht hebt hoor, tenminste niet alleen daarom. Ik heb zelfs ondergewicht, maar de reden bij ons is dat mare dysmatuur geboren is.