16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Dani en Yvon wat zijn (komen jullie) sterk over zeg! Diep respect..

Dani geniet nog
    Even van jullie mannetje!..

Hele dikke knuffel!!!

2. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @dani: jeetje meis, wat heftig hè.. Ook ik vind dat je net als yvon super sterk overkomt.. Lief dat jullie het ons ook nog zo gunnen. Lijkt me toch lastig.. Balen dat je zo veel last hebt van naweeën, stuwing.. Kwaaltjes waar je nu echt niet op zit te wachten.

@Sammie: je hoeft bijna niks bij te betalen! alleen tijdens de bevalling betaal je de eigen bijdrage vwb kraam-uren. Komt geloof ik op 28 euro oid. Oh en admi kosten, 35 euro.
    Verzekering beschouwt het als een thuisbevalling ivm de vk die de bevalling doet! Dat is er juist zo fijn aan.
    Helaas vanwege het verrassingselement van mijn kleine cadeautje ;) niet aanvullend verzekerd op dit gebied, dus krijg geen kraampakket.

@Wen: hier ook als ik wat meer huishoudelijke dingen doe, veel buk of til gelijk last van stuitje, bekken en mn buik doet dan soms ook wel mee. Ook morgenochtend weer controle, maar denk toch echt dat het er allemaal bij hoort en niks bijzonders is!

3. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Zo, er is even weer wat bijgepraat. Moest gewoon 7 pagina's bijlezen.

@ Dani; idd respect meid!!

@ Kamertje: hier ook alleen nog maar muur geverfd.. hopelijk in de herfstvakantie een spurt maken.

@ groeiecho: hier ook niet standaard. Ik moet me wel elke keer wegen, bloeddruk, en controle hoe hoog de BM ligt. En de omtrek van de buik wordt gemeten. Ik vergeet altijd bij de VK waar ik ook al weer 'last; van had. haha! Ik floep er ook altijd standaard uit, dat het wel goed gaat..

@steken: nou, gisteren niet te filmen!! Aan de zijkant van mijn buik.. dan trekt het door naar mijn onderbuik/ vagina. Zijn dat nu ook banden dan? Ik heb het gevoel dat er zoveel spanning op staat... gisteren van narigheid paracetamol en kruik gepakt. Zat te huilen van de pijn.. Vorig jaar ook ontstoken botvlies gehad tussen mijn ribben en blijft gevoelig. Dus trekt dan ook door tot mijn ribben. Morgen ga ik toch ff de VK bellen, want vind het echt heel naar.. (Kan ik gelijk mooi om verklaring vragen dat ik minder lange dagen ga maken. Vandaag bv 'normale' werkdag van 10 uur!)

@ Demi: ben wel benieuwd naar je kweek! Hopelijk net zulk goed nieuws als je plek in je nek! ;)

Ik ga nokken, want ben onwijs moe!!

Dani en Yvon, het is al vaker gezegd, maar jullie zijn enorm sterk!!
    Knuffel!

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Dani: Lijkt me moeilijk dat jullie Casper vanavond al weg moeten brengen. Hopelijk kunnen jullie de komende dagen nog genoeg bij hem zijn.

Hier ook morgen controle bij de vk. Ben benieuwd.

5. tulip

tulip Niet meer actief

wen, leuk hoor!!

sammie, hier moest M. meteen met kruikjes in bed toen we uit het ziekenhuis kwamen vanwege temperatuur en ze is meteen op haar eigen kamertje gegaan hoor. De beeb straks ook.

@babykamer, hier lijkt het ineens wat nu de overgordijnen hangen. De rolgordijnen moeten nog wel. Vanmiddag een commode op mp gescoord (we hadden er eerst 1 die in een inbouwkast stond, maar hier in het nieuwe huis niet practisch) en vanavond meteen opgehaald. Ben net begonnen met schoonmaken, morgen maar afmaken, voelde dat ik na de rest van het poetsen vandaag even moest stoppen.

volgens mij is het morgen vk dag:D ik moet ook morgen.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dani en Yvonne,dikke knuffel van deze kant!

Hier even snel een bericht.
    Vandaag met mijn vader geweest voor onderzoek.
    Ze hebben hapjes genomen uit de keel en neusholte.
    Woensdag krijgt hij een longfoto en dan wachten op de uitslag.
    Emotioneel gaat het met mijn vader goed,hij hoort veel positieve verhalen van mensen om hem heen dus dat geeft hem hèèèl veel goede hoop..(en mij natuurlijk ook)

Verder wilde ik zoonlief net naar het knutselclubje brengen en in de auto zag ik al snel dat er een aanval aankwam.
    Meteen rechtsomkeert gemaakt en gelukkig was mijn schoonmoeder erbij.
    Eenmaal thuis hem op de bank gelegd en afgewacht te hebben begon hij ook met de ogen te draaien en te schokken!!
    Heb het gelukkig kunnen filmen voor de artsen.
    Morgen terug bellen en wordt het onderzoek weer ingang gezet.
    Dit is de ERGSTE week OOIT VOOR MIJ!!

Eerst klote nieuws van mijn vader,toen hier het slechte nieuws van Yvonne en Dani.
    Gisteren flinke ruzie gehad met ml,bijna een punt erachter gezet!!
    En vandaag weer met zoonlief....pfffff ik kan niet meer!!!!
    Maar we gaan gewoon door...dus sorry als ik niet reageer op bepaalde onderwerpen hier,maar mijn hoofd staat er soms niet na...sorry.

Morgen gelukkig weer naar de vk en laat zoonlief fijn thuis en mag hij mee...dat wilde hij sowieso graag.
    Volgende week 17-9 de pretecho..ik wil gewoon iets leuks doen om alle ellende even te vergeten!

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @dani, je komt inderdaad sterk over meis... Hopelijk laat je je tranen ook gaan, al die verschillende emoties horen er bij... Ik hoop dat het een mooi afscheid wordt, heel veel sterkte ook met iets voordragen, lijkt me heel moeilijk maar ook fijn om te kunnen doen... Knuffel!

Demi was het geloof ik hè, met bo. Heb hier nu een ab kuur voor de tweede keer. Moest maar 3-4 weken voor uitgerekende datum kweek streptokokken laten doen, maar aangezien mijn meisje vier weken te vroeg was, ga ik maar 6 weken van tevoren..

Over twee weken de 27 weken test van resus c. Weet iemand hoe of wat als dan blijkt dat uk positief is? En wat als er zelfs antistoffen wordt geconstateerd? Ik geloof dat bloedtransfusie van uk kan,maar verder lees ik er weinig over...?

Die anti lek hoes van de action had ik gehaald de dag dat mijn vliezen braken, heb m in de auto (moest op de achterbank liggen want uk was nog niet ingedaald), onder me gelegd :D. Ik had hem van de Hema, hebben ze hem in twee maten geloof ik. Die was wel 17,50 trouwens maar alles beter dan zweetmatje dat kraakt ;)

Kamertje: we zouden dit weekend eindelijk beginnen, stap 1 is nieuwe kasten op onze kamer namelijk. Komen er maandag kijkers. Grrr dan maar nog 1 weekje uitstellen... Ach, uk slaapt eerste drie maanden op onze kamer en dan heeft Anneynn haar nieuwe kamer pas nodig uiteindelijk :)

8. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

josjo, de gyn vertelde als je B/C had dat je dan spuiten kreeg ofzo en bij D konden ze alleen maar echo's maken en goed in de gaten houden tijdens de zwangerschap en bevalling. ik heb het niet helemaal niet onthouden omdat hij ook zei dat het voor latere zorg was en niet heel ernstig. kan er totaal naast zitten hoor :cool: dus als iemand het wel echt weet graag.

9. AHzondag

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    melanie even een dikke knuffel !!

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dankje:)

12. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    @dani: heel veel sterkte de komende dagen! Fijn dat jullie hem nog zo dichtbij konden hebben.

@melanie: sterkte met je zoontje en hopelijk worden ze wijzer van de onderzoeken! Hopelijk zijn de uitslagen van je vader ook gunstig en kunnen ze hem goed behandelen!

@groeiecho: ik krijg er ook één ivm te hoge BMI. Maar dat is volgens mij ook weer overal verschillend.
    Deze week ook uitgebreide glucosetest doen vanwege dezelfde reden...

Verder: afgelopen weekend met zn 2-tjes een paar dagen eruit geweest naar Arnhem! Erg genoten. Vrijdag waren we 6 jaar getrouwd! Veel gefietst in Arnhem en tijdens het fietsen flink last van mijn buik. Weet niet zo goed wat het is en dat maakt me een beetje ongerust. Heb het verder bijna niet. Maar even goed in de gaten houden.

Voor de lijst:
    26 oktober controle verloskundige
    23 november groeiecho ziekenhuis

13. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Melanie: wat balen meis.. :( Heel veel sterkte en dikke knuffel!!

@Josjo: Bo? Weet even niet wat je bedoelt, maar heb gardnerella infectie steeds, idd wel al 2 ab kuren gehad en nu dus wellicht nummer 3.. Inmiddels ook aardig last van een verkoudheid op mn longen, en ontsteking in mn mond.. Gaat lekker met al die klachtjes die eigenlijk niks met mn zwangerschap te maken hebben! :S

@Kaatje: oh zooo herkenbaar! ik vergeet ook steeds wat ik wilde vragen en zeg ook steeds alleen maar dat het zo goed gaat.
    Nou heb nu een lijstje in mn telefoon gezet en hopelijk denk ik er aan, hahaha!

14. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @hier gisteren gevallen op me werk behoorlijk beurs gevoel in me rug en dergelijke gelukkig niet op me buik gevallen wel last van me zij en me rug en gigantische hoofdpijn maar begin ook verkouden te worden
    kleine goed en duidelijk gevoelt gister en vandaag dus daar ben ik niet bang maar voel me alles behalve top :(

15. greatdane

greatdane Actief lid

17 mei 2012
    109
    0
    0
    free-lance fotografe
    brabant
    @ Yvon en Dani, een beetje laat, maar niet minder gemeend. Heel veel sterkte. Ik schrok enorm van jullie verhalen. Natuurlijk ook veel sterkte voor jullie partners.

Zo even een tijdje weggeweest. Gelukkig gaat met ons kleintje alles goed. Ik heb alleen in een korte tijd een nogal rot periode gehad.

Gelukkig gaat nu alles weer goed en kan ik weer lekker van ons kleintje genieten.
    Gisteren is ons kinderkamertje geleverd (terwijl dit eigenlijk op vrijdag stond). Erg vervelend want wij waren een uur rijden van huis af. Gelukkig een oma kunnen optrommelen om de spullen binnen te laten zetten. Vanavond even een boos mailtje sturen dat dit toch geen zaken doen is. maar goed, ondertussen zijn we al wel bob de bouwer aan het uithangen.

afgelopen weekend even uit gaan waaien op Vlieland. Super gezellig gehad.

Ik geloof dat ik het meeste zo wel weer even vertelt heb.

verder met de rest alles goed?
    Schieten bij jullie de kamertjes ook al op?

16. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Jeetje melanie wat zal je geschrokken zijn. Hoe gaat het nu??
    Krijgt hij medicijnen of krijg je die pas als je echt regelmatig aanvallen hebt.
    Zat trouwens gister in de auto, toen dacht ik nog, het is echt weer voor een epi aanval, die extreem felle zon, tussen alle bomen door te flikkeren. Van mn moeder geleerd wat voor dingen het triggeren en denk er dan altijd even bij na.

Hopelijk heeft hij nu niet al te veel last! Dikke knuffel voor jullie!

Dani hoe is het nu? Huis leeg en stil?

17. tulip

tulip Niet meer actief

Melanie, das schrikken van je zoontje. Ik heb bij onze dame een,keer een koortsstuip gezien..oogjes,helemaal weg, kind slap en schuimbekkend. Supereng idd.

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ja is inderdaad hèèèl eng.
    Ik was bij mijn schoonouders en omdat dit de 8ste x is weet ik me rustig te houden zodat ik zoonlief goed genoeg kan volgen en helpen.
    Maar nu liep schoonvader ook nog op en neer te lopen en onzin uit te kramen!:$
    De kermis kreeg de schuld,het vlees dat schoonmoeder had gemaakt kreeg de schuld...nou alles en iedereen kreeg de schuld maar hij snapt niet dat hij gewoon epilepsie heeft en dit op de raarste momenten kan optreden!:x
    Heb gelukkig 2 filmpjes gemaakt maar is inderdaad heel eng om dat nu terug te kijken...terwijl ik ondertussen wel weet wat gaat gebeuren.

Hij is ondertussen alweer de oude en meneer vroeg me vanmorgen wat hij eigenlijk geknutseld had op het clubje:$:D
    Nu zijn we ons klaar aan het maken voor naar de vk te gaan en vanmiddag gaat hij weer naar school.

Fijne dag dames!

19. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Melanie: Fijn dat je zoontje weer de oude is! Pfff, epilepsie is zo eng.. Lijkt me dat je daar nooit helemaal aan went.. Zeker niet als het je kindje is die een aanval heeft!

Hier was alles prima bij de vk. Merkte wel WEER dat ik me beetje liet afbluffen, zei weer automatisch dat alles goed ging en had gevoel dat er geen tijd was voor mn vragen.. stom, maar ja! Wel even gehad over dat ik m minder (duidelijk) voel bewegen al voel ik m wel elke dag, maar hij lijkt rustiger.
    Hij heeft een groeispurt gehad de afgelopen 4 weken en is nu van hoofd tot stuit 23 cm. Voor totaal lengte moet je geloof ik de helft optellen dus dan zou hij nu 34,5 cm zijn. Volgens haar groeit hij in verhouding sneller dan mn buik, heeft hij minder ruimte en kan t daarom zijn dat ik minder bewegingen voel omdat hij minder ruimte heeft. Hartje klopte weer prima. Zij vonden de buikomvang, gewicht vd kleine en mijn gewicht etc ook niet zorgwekkend. Even afwachten hoe t er met 28 weken weer voor staat! Dan ook weegschaal en vingerprik.

Toch wel weer helemaal happy :)

Fijne dag dames!

20. AHzondag

demi, gelukkig was goed bij de vk. het kan idd dat je buik gewoon minder ruimte heeft en dat hij vooral schuift ipv trapt en duwt. ben jij lang of de papa?

Deel Deze Pagina