16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Melanie, ja ik probeer het nu,ook beter te verdelen. Merk nu onze prinses vanmiddag thuis is, ik er weer veel meer last van heb. Die kan geen 5 minuten hetzelfde doen en er is altijd iets waarmee ik moet helpen.;) volgende week, weekje herfstvakantie en dan gaat ze echt naar school. Ga dr onwijs missen, maar zal lichamelijk wel schelen denk.

2. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Demi, is de eerste keer ook dat ze kon vertellen hoe hij lag. Misschien voelde ze het niet?
    Ook de tweede keer was leuk. Maar in principe niet veel wijzer geworden.
    Heb de foto’s op http://www.kleintjekruisbeek.babysite.nl staan bij echo’s. Dit keer weer een been ervoor en een armpje. Andere foto was wel redelijk te zien. Op een gegeven moment was hij het zo zat. Ging met zijn hoofd achter de placenta liggen.
    Leuk he, steeds weer genieten van de spullen. Ik loop ook elke dag 2 a 3 keer de kamer in.
    Ik heb dat gevoel ook steeds sterker. Ben zo nieuwsgierig, zo verliefd, kan niet wachten totdat het 22 januari is. Haha lekker he zo’n drukke beeb. Hier soms ook hoor. Dan denk ik, schop maar even en dan blijft hij daarna aan de gang.

@Kaatje, lekker vooruitzicht he. Ben echt de dagen aan het aftellen. Vakantie is inderdaad weer even nodig. Even bijkomen, bijslapen, kids die weer even uit kunnen rusten. Is lichamelijk vooral voor mij belangrijk. Vandaag weer rugpijn. Nu even geen ademnood meer. Tijdje terug wel. Als ik teveel eet heb ik gelijk last van maagzuur, dus eet nu iets minder en dan later op de avond nog iets.

@Josjo, lijkt me wel. Veel denken en dus drukker maken zorgt toch onbewust soms ook voor stress en dus ook harde buiken.

@tulip, vervelend dat je onderdruk gezakt is. Hier precies andersom van 55, nu naar 60 merk echt het verschil. Dagje kapper is ook lekker :) Leuk is dat he, ik kon ook niet wachten totdat ik de echo kreeg.

@Lydia, wat vervelend dat dan ook niks helpt. Ook geen Nux Vomica van A.vogel? Dat helpt bij mij goed.

@Ginie, wat grappig las dat gister ook bij de verloskundige. Ik begon met ondergewicht, maar denk dat ik alsnog niet extreem veel ga aankomen. Lekker hoor van je verlof.

@Melanie, leuk geworden! Heb dat boxkleed aan collega’s gevraagd in het grijs :D Leuk he om het toch zelf te doen. Had ik met het ledikantje. Gaat nu zeker snel. Ik moet zelf contact opnemen met kraamzorg. Heb het dus al vanaf week 8 geloof ik op het bord staan (hebben zo’n glazen memobord waarop je kunt schrijven). Hier al 3x kuitkramp gehad. Zondag nog en voel de pijn nu nog. Wordt gelukkig wel elke dag minder.

@Wuppie, heb al een document met kaartjes die wij leuk vinden (had er een hoop opgezocht en ml heeft er een paar gewist). Ga in de herfstvakantie proefdrukjes aanvragen.

@Greatdane, ik zou het ook wel leuk vinden als mijn man mee zou willen (hoeft bij yoga maar 1x), maar die ziet het niet zitten. Hier pas in november intake.

@Saga wat lief dat je nog extra kadootjes kreeg, jammer genoeg is mijn man niet zo. Die heeft juist zoiets van we hebben al zoveel blabla. Hoorde van mijn yogajuf dat je ook speciale tafels hebt voor zwangere?

@Danielle, mooi dat alles goed is weer een hele geruststelling. Ja dat lijkt me ook even vreemd. Ben al blij dat ik over 4 weken weer een echo heb. Hoop dat ik er daarna ook nog een krijg, anders heb ik ongeveer 9-10 weken geen echo.

@Yvon, wat naar! Hopelijk gaan de medicijnen snel werken. Beterschap.

@Stefanie, wel mooi dat de arbo arts je goed heeft geholpen. Nog even aftellen en dan ben je lekker klaar.

@Juju, wist helemaal niet dat het ook kon zijn dat je navel na de zwangerschap zo bleef. Achja heb mijn navelpiercing er voor de eerste echo al uitgehaald en zou hem toch niet meer terug doen.

@Hier, weer teveel gedaan. Merk ik helaas pas als ik thuis kom. Dus weer rugpijn. Vanavond yoga. Morgen vrij. Nog 5 dagen werken en dan lekker herfstvakantie.
    Tot nu toe bijna elke donderdag niet uitgeslapen. In het weekend ook bijna niet. Biologische klok is in de war. Voor 8e al wakker.

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    wen heb je nog geen kraamzorg geregeld ?? zou ik toch maar wel ff heel snel gaan doen dan.. !?

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Kraamzorg moest hier in de 4e maand geregeld zijn anders kon het gebeuren dat je niet de standaard 42 uur krijgt maar maar 24 uur. (minimale). Ik zou het snel regelen Wen.

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @Lydia en wie nog meer erg last van maagzuur heeft: had ik deze tip maar gehoord tijdens m'n vorige zwschap: heb aan de ha omeprazol gevraagd. Heb vijf en vier dagen geleden zo'n ding genomen savonds oor het slapen en niks nada noppes, geen last! En als je weet dat mijn bm veeeel cm 's boven de normale plek zit, tegen m'n tieten aan haha, dan snap je dat ik veel last heb hihi. Omeprazol is een maagbeschermer die je mag tijdens de zwschap, erg prettig, zeker als verder niks helpt...

Geboortekaartjes, wie oh wie heeft de tip voor mij waar je mooie kan vind, heb al zoveel sites gehad :( ik word er niet goed van haha

6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Bij mijn vorige zwschap steeds de eerste dag van een nieuwe week hard geschop. Eind vd week juist heel rustig... Misschien was dat het?

7. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    sorry voor de mega late reactie dames in princiepe gaat hier alles wel weer goed gister even een lange douche genomen moet zeggen was wel goed voor de spieren voelt weer een stuk beter aan en ben best geschrokken inderdaad toen ik viel
    heb met slapen wel wat last van pijn net onder mijn ribbenkast maar weet niet waar dat vanaf komt in ieder geval niet van die val weet niet waar ik die pijn moet plaatsen eerlijk gezegd maar slaap er in ieder geval slecht van
    en dan ook nog eens strontverkouden maar dat komt allemaal goed

@dani en meiske een mooi afscheid gehad vandaag ? heb aan je gedacht vandaag

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Wij moeten nog beginnen hahaha:)

9. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
  10. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
  11. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
  12. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    en de laatste Foto0233.jpg

13. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Jawel in week 8 ofzo al :D, heb de intake pas in november, dan moet ik contact opnemen.

14. tulip

tulip Niet meer actief

zo hard gewerkt lennyt!!

Hier de klamboe en het rolgordijn opgehangen, het is nu echt ver af..

15. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    @lennyt: dat begint er al op te lijken, leuk hoor!!!
    Blij te lezen dat je je weer wat beter voelt!
    @maagzuurtip: zal het onthouden! Nu nog niet zoveel last, maar mocht het te erg worden, dan zal ik ook eens informeren bij de huisarts!
    @wen: wat opgeknapt van de yoga? Bekend probleem trouwens. Je komt er helaas te laat achter...
    @verbouwing: de zolder is bijna bijna klaar!We hadden vandaag gehoopt, maar is het helaas niet geworden. Een deurtje van de schotten moet nog af. Nu hopen we op morgen...! En dan is de zolder eindelijk klaar en dan gaan ze eind oktober beginnen met de badkamer. Zal blij zijn als het eind november is en alles klaar is!

16. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

antagel werkt ook goed tegen maagzuur en kun je kopen bij de apotheek.

17. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Goedenavond meiden!

Nesteldrang Net een behoorlijke aanval gehad. Heb behoorlijk wat opgeruimd, verplaatst en schoongemaakt. Voelt goed. Maar nu ik rustig op de bank zit, is de baby wel beweeglijker.

Babykamer Maandag worden de meubeltjes geleverd, dus dan gaan we ook op pad voor de gordijnen, behang en de verdere aankleding. Zin in! Nu op internet een beetje aan het surfen voor wat inspiratie.

Yvon Sterkte en beterschap, meid!

Fijne avond, meiden! Tot morgen!

Lfs,
    S.

18. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @yvon sterkte en beterschap.

@hier een zwaar, moeilijk dagje maar wel mooi.
    Hadden 3 liedjes
    Annie lennox met into the west
    Blof met zo mooi
    Jon and vangelis met ill.find my way home

Heb zelf iets voorgelezen.(3 pagina's) en iedereen vond het mooi.
    Wij mochten als laatste afscheid nemen en hebben zijn quilt mee naar huis genomen. Veel kaarten en bloemen gekregen en nu al een gedenk plaats voor hem gemaakt.

Heb veel last van bloeddruk en kan in 1x lijkwit wegtrekken dus even in de gaten.houden.

Durf casper zijn kamertje momenteel niet op dan komen alle emoties eruit.

Slaap al dagen slecht en eten is ook nog niet zo goed.
    Ben nu zelfs 8 kilo lichter dan voor de zwangerschap dus dat is echt veel.

We hebben veel steun aan elkaar en kijken vaak naar de fotos van casper.en naar alles wat er hebben.

Er nemen dit weekend voor ons om van elkaar te genieten en dit samen te verwerken. De laatste dagen vooral geleefd geworden.

Dank jullie wel voor alle lieve woorden enz.
    Binnenkort volgen.de.fotos.van casper.zijn gedenk plaatsje thuis.

Geniet van de zwangerschap allemaal.

Xxx d m en c

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dani dat klinkt prachtig. Wat kanp dat je gesproken hebt. Nu tijd om te verwerken en even rust te nemen samen.

--

OKay ik ben om, vandaag geschilderd in de babykamer to be en dit weekend waarschijnlijk de accentwand of volgende week ;)

20. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @dani gewoon die tijd nemen die je nodig hebt meis het lijkt me erg moeilijk om het allemaal te verwerken en wij zijn er voor je als je ons nodig hebt da weet je
    hele hele dikke knuffel van hieruit

Deel Deze Pagina