Ik hoop dat ik mezelf loop gek te maken maar mijn testen worden lichter, verder nog genoeg kwaaltjes maar toch effe het ziekenhuis gebeld en ze belen straks terug of ik vandaag voor een echo kan komen
*breekt in* @all: Goedemorgen, Allereerst hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Daarnaast wil ik je wat vragen. Misschien doe je het allang, maar zou jij je aub aan willen melden voor Moeders voor Moeders? Voor het geval je niet weet wat dit is: dit is een organisatie die de grondstof hcg levert aan een bedrijf wat medicijnen maakt voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen. Deze grondstof halen ze uit urine van vrouwen die tussen de 6 en 16 weken zwanger zijn. Op dit moment is het bedrijf door zijn noodvoorraad medicatie heen en wij kunnen de medicijnen nu niet meer krijgen. Dit medicijn is nodig om een eisprong op te wekken en heet Pregnyl. Zonder die medicijnen hebben wij, mensen met vruchtbaarheidsproblemen, een groot probleem. Ik hoop dan ook dat je hieraan mee zou willen werken. Dit kan dus al vanaf 6 weken, maar ookal ben je nu al verder, elke week telt tm de 16e week! Meer kan je lezen opwww.moedersvoormoeders.nl Alvast bedankt. Chantal ps. stef, wat spannend! denk aan je! *breekt weer uit*
hoi meiden, stefanie, welke testen heb je? ik hoop dat je voor een echo mag en dat je misschien wat meer zekerheid hebt. kwebbelsnoes, oei een angts voor spugen lijkt me lastig. ik ben er ook niet dol op haha maar heb me toen toch maar overgegeven aan het gevoel. juupje, leuk dat je naar de camping bent geweest. het is idd wel oppassen met kleine oortjes! ik heb het ook iedereen al verteld behalve mijn nichtjes, zou niet weten wat ik moet zeggen als het mis gaat, zie die gezichtjes al. wouw, dat je zolang kan wachten knap hoor. kaatje, jeetje wat heb jij lekker lang geslapen zeg gisteren. ben je een beetje bijgekomen? merk hier ook niet altijd even aardig bent en hoor dan alleen maar pffff van manlief hahaha. sofie, heb je vandaag de echo? dalia, ben je na die 10 weken nog lang misselijk geweest? zit tweelingen in jullie familie? wie weet zijn dit er ook weer twee! enibas, gefeliciteerd en je bent dus al een tijdje zwanger! fijn dat je ouders en schoonouders blij waren! ik ben echt heel moe maar het komt met vlagen, ben wel blij dat het nu weer wat afkoelt. ik slaap heel vast en wordt alleen wakker voor het plassen maar dat had ik normaal ook dus dat plassen niks nieuws. ik heb nog even een test gedaan en denk dat het niet donkerder kan worden!!! nog een week tot de echo!
Ik heb wondfo testen, dat is diezelfde al van 2V5 van de KV maar dan in dipstick dus 25 voor 13 euries Kan donderdag pas komen om 10:15 maar dat is in ieder geval eerder als volgende week dindsdag
@Stephanie: veel lichter? Misschien ligt het net aan de concentratie van je urine he? En heb je iets meer gedronken bijvoorbeeld. Ik hoop dat het niks betekend! @Sofie: hoe is het vandaag gegaan? @Kwebbelsnoes: oh bah meis. Ik hoop dat het snel wegtrekt bij je! @Enibas: wat leuk dat jullie het al verteld hebben! Ik kan me voorstellen dat je je enthousiasme wil delen! Heerlijk gevoel he?! @Juupje: veel plezier op de camping nog! @misselijk: Hier was ik vandaag voor het eerst een beetje misselijk! Eindelijk! Hihi. Toch weer een extra bevestiging. @the boobs: ik kreeg de tip om met een sportbeha te slapen, ook omdat om zijn zij liggen (en dan voornamelijk weer draaien op de andere zij) gewoon erg gevoelig en niet zo combi ligt. Dus gisteren gehaald voor een tientje en het zit echt prettiger! Oh en gisteren nog naar de film geweest! Ik verklap niks, maar ik zou 'm gaan kijken! De minuten vliegen voorbij. Ik gooi de benen op de bank! Fijne avond meiden!
Hallo Dames, ik kom me ook aansluiten hier. Ik mag a.s. vrijdag voor de intake bij de verloskundige. Ik had op 13 mei ongesteld moeten worden maar op 14 mei had ik een klein beetje bloed. Dus ik dacht nou volgende maand maar weer. Maar het zette helemaal niet door na een dag was het weer helemaal weg. Dus ik op 18 mei een test gedaan en die was negatief. Helaas. Maar toch had ik het idee dat het raak was. Op mijn verjaardag 22 mei maar weer een test gedaan en ja hoor een heel licht streepje, ik dacht nog zie ik het wel goed. De zelfde avond maar een digitale van clearblue gehaald en ja hoor Zwanger!!!!!!!!!!!! Dus als het goed ik ben ik op 18 Jan 2013 uitgerekend. Ik heb eigenlijk weinig kwaaltjes heel af en toe misselijk en een beetje buikpijn en ben wel erg moe. verder ben ik 36 en heb een zoontje van 4 ( 21-dec-2007) ook doe ik deze keer weer mee aan moeders voor moeders.
melanie, leuk dat je erbij komt en wat een verrassing op je verjaardag! gelukkig heb je nog niet veel kwaaltjes. stefanie, je moet wel even in de spanning zitten maar je kan in elk geval eerder komen. heb je nog een test gedaan? livelife, sportbah zit idd wel lekker, die had ik aan na de bevalling voor de stuwing. ik heb nog meegroei bh's liggen super lelijk maar had ze echt nodig voor keer. kan me niet voorstellen dat je blij was om misselijk te zijn hahaha. jawel hoor maar straks horen we je nog wel klagen hier, ik heb echt nu al last van mijn hormonen. manlief wordt alweer een beetje gek maar hij daagt mij ook uit en gooit ook steeds olie op her vuur en dan heb ik het wel door dat ik weer lekker bezig ben. ik kan mijn hondje ook niet meer luchten of zien pff word gewoon helemaal kriegel van haar. had ik de vorige keer ook en dat is best zielig.
Dag dames. Melanie, gefeliciteerd!! Spannend Stadsbus. Hopelijk heeft het niks te betekenen. Vannacht weer heel slecht geslapen! Wat een buikpijn! Vanmorgen van 5 tot 7 op de wc gehangen.. Op een gegeven moment werd ik,misselijk en kom net op tijd het prullenbakje redden...geen bloed of iets dergelijks te bekennen, maar zit,me niet lekker... Nog 2 weken voor echo... Heb ook echt een dikke buik... en ontzettend moe. Ben in slaap gevallen na het eten..
Hallo, ik meld me hier ook! Ik had op 22 mei mijn NOD en op 23 mei werd ik wakker en op de één of andere manier wist ik het: ik ben zwanger. Gelijk een clearblue test gekocht en inderdaad zwanger! Zo onwerkelijk! Vandaag de verloskundige gebeld. Het was heel raar om te zeggen: "ik ben zwanger". Verder, ik ben 29 januari uitgerekend (voor alsnog) en ik heb 6 juli de eerste echo..... Ik ben 29 jaar.... En ik klets de komende maanden gezellig met jullie mee als alles goed blijft gaan!
Ha meiden, Alle nieuwe meiden, GEFELICITEERD! Heerlijk een lang weekend weg geweest! Het had van mij overigens best iets minder warm mogen zijn hoor, voel me niet prettig in die warmte, heb het al heet genoeg van mijzelf op het moment. Ik heb inmiddels alles bij gelezen maar ben vrees ik de helft al weer vergeten. Wat ik nog wel weet: 8 juni komt MvM. Knuffelen met Vriendlief...nuh even geen behoefte aan en bovendien veel te warm. Moet veel plassen, ook 's nachts. Totaal geen eetlust maar nog steeds helemaal wild van verse jus, dus ben de hele dag sinaasappeltjes aan het uitpersen en in plaats dat ik het dan rustig opdrink en er mijn tijd voor neem, drink ik het (gulzig/hebberig) in teug op en begin ik weer opnieuw... had mijn pers ook mee op vakantie ha ha. Ik ga moeilijk naar het toilet (niet voor het plassen dan) en helaas ook in etappes, dus een keer of 3 per dag en dan nog heb ik het gevoel dat ik moet, erg irritant, want heb echt last van mijn darmen. Misselijk ben ik (nog) niet gelukkig. Mijn boobs zijn enorm, moet echt op zoek naar andere BH's, helaas moeilijk met mijn maat..heb standaard al F dus wordt weer een uitdaging een beetje een fatsoenlijke BH te vinden, iemand tips? Verder is mijn buik al best dik, zal ook wel met mijn darmen te maken hebben, maar ik kan mijn broeken nu al niet meer dicht...het schijnt zo te zijn dat je bij een 2e zwangerschap eerder een buikje krijgt, maar of dat er mee te maken heeft?!?...Gelukkig ook nog rokjes en leggings tot mijn beschikking maar mijn spijkerbroeken, die ik toch het liefst draag, zullen voorlopig werkeloos in de kast blijven liggen. Hoe is dat bij jullie? Ik denk ook serieus dat ik het niet lang verborgen kan houden zo. Nu lekker nog een week vakantie, was al gepland maar komt echt super goed uit nu, aangezien ik best moe ben. Tot zo ver mijn (lange...sorry) verhaal. Ben er weer en kan nu ook weer up to date reageren. Als laatste hoop ik dat jij, Sophie, goed nieuws hebt gekregen. Sterkte! Doei doei!
Hallo allemaal, ik kom me ook aansluiten hier. Ik ben - voor zover ik zelf weet- 6-6 wk en heb donderdag as me eerste echo. Echt super spannend, want de laatste keer dat ik op zo'n schermpje mocht turen kreeg ik helaas te horen dat het niet meer gegroeid was en er ook geen hartactie meer te zien was. Uiteindelijk bij 11 weken een mk gekregen. Dat was in feb.van dit jaar. Hierdoor ben ik erg onzeker geworden en denk ik nu bij elke verandering in mijn lichaam dat het misschien weer fout gaat. Hoop donderdag dan ook op een mooie echo. Ik ben 38 jaar en heb twee prachtige kinderen van 11 en 10 jaar!
Chikah, ik hou nier zo van sinaasappelsap maar nu moet ik het drinken. en ook niet rustig maar het liefst in 1 keer en supper snel. Elisse en de andere dames gefeliciteerd!
Goedenavond meiden; @Stefanie; ik duim voor je, meid! @livelife; heerlijk gevoel. Een prachtig gevoel, zelfs. @melanie; welkom. Gefeliciteerd met je zwangerschap en nog met je verjaardag! @annet; welkom! En gefeliciteerd! @Elisse; ook welkom en gefeliciteerd! Hopelijk is het dit keer een plakbeebie. Fijn dat je al bij 7 weken een echo hebt. Heeft dat ook te maken met je mk? Het gevoel dat ik zwanger ben is er zeker. Het pruttelt en het doet in mijn buik, wat het eerder nooit deed. Maar toch kijk ik reikhalzend uit naar de eerste afspraak met de verloskundige. Hopelijk kan en wil ze dan ook een echo doen. Heb het gevoel dat ik dan toch de echte bevestiging krijg waar ik op dit moment naar op zoek ben. Mijn buik voelt al wat strakker aan en heb moeite om hem in te houden (wat ik toch blijkbaar veel deed). Ben bang dat er bij mij al snel te zien is dat ik zwanger ben.. Erg spannend allemaal. Fijne avond, allemaal!
chikah, herkenbaar van je buik hoor. hier ook al een verandering van buik maar dan vooral de vorm en in de avond echt opgezet. het is wel zo dat het sneller gaat bij de tweede omdat alles al een keer is uitgezet en uitgerekt haha. fijn dat je een leuk weekend hebt gehad. tsja kwa bh misschien een meegroei bh of een sportbh? elisse, welkom en spannend bijna je echo!
@Enibas - Herkenbaar! Ik heb ook veel gepruttel in mijn buik en kan mn buik moeilijk inhouden. Ik krijg ook al echt een bol buikje. Maar inderdaad, ook ik kan niet wachten tot 18 juni, dan heb ik de eerste echo. Wil zo graag weten of het hartje klopt. Het wachten gaat voor ons best snel: volgende week vrijdag trouwen, de dag erna op huwelijksreis en als we terugkomen hebben we maandag meteen de echo Fijne dag allemaal!
Nieuwe meiden....allemaal van harte!! Leuk hoor! Gisteren echt een rotdag gehad, voelde (en nog steeds wel eenbeetje) mega onzeker. Kon niks hebben, zelfs bij de kleinste aanraking van vriendlief zat ik al bijna tegen het plafond..Dacht mijn borsten ook minder te voelen en voel me eigenlijk gewoon goed zonder extreme zwklachten. Gisteren wilde ik zo graag gewoon kotsmisselijk zijn, me gewoon zwanger vielen....pfff wat een onzekerheid! Komt gewoon omdat die eerste echo steeds dichterbij komt en vindt dat zooo spannend! Wordt gek van mezelf, en van al dat gesurf op internet.... Vandaag een nieuwe dag en ga proberen het negatieve gevoel van me af te zetten...proberen hè En ga alleen dit leuke forum lezen en verder niets.. Oh ja...ander vraagje: hebben jullie een huisdier en zo ja komt die op de slaapkamer? Wij hebben een kat en ligt graag op het voeteneind 's nachts. Heb gelezen (ja ook al) dat we dit nu al moeten gaan afleren ivm een baby die wellicht op de slaapkamer is de eerste dagen/weken. Beter om nu al af te leren zodat de kat dit straks niet linkt aan de baby als nieuwkomer..Ben benieuwd naar jullie ideeën en visie hierop.
Goedemorgen Nieuwe meiden welkom!! Hier ook fan van sinaasappelsap, eten gaat sowieso wat moeizaam maar verse jus...heerlijk Verder veen yoghurt en sla enzo (terwijl ik normaal een echte snoeperd ben, ben ook best te zwaar ) Ik heb vanaf vrijdag 3 weken vakantie dus als de echo goed is kan ik het na mijn vakantie mooi vertellen dan ben ik 11 weken. Katten, onze katten hebben tot 9 maand gewoon bij ons geslapen en vanaf het moment daarna niet meer. geen centje pijn hoor. Als je het eerder wil doen kan dan ook wel 2 weken van te voren. Misschien dat het met honden anders is maar onze katten hebben nooit gek gereageerd op Elise. Ze merkte haar amper op zeg maar en wilde ook gewoon nog steeds op schoot al zat ik haar te voeden Morgen de echo, ik heb vanmorgen niet getest, loop mezelf gewoon gek te maken. de test was echt een fractie lichter. Mijn man zag het verschil niet eens tussen al mijn opgedroogde testen Bij mijn dochter hadden we een ook echo met 6+5 en toen klopte haar hartje als dus ik heb goede hoop!