16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Zograag: de eerste tekenen van een goede zwangerschap dus zover! Jeej!! Ik mag precies over een week! Spannend!!

Wil ik naar buiten toe, om even een frisse neus te halen (en mijn gedachten afleiden van dat nare weeiige gevoel) regent het hier flink! Zo eerst weer ff iets naar binnen werken, ff douchen en hopelijk is het dan droog.
    Morgen werken en daar zie ik best tegenop. Sta voor de klas, en je staat als juf altijd 'aan!'. Heb niet even een moment dat ik voor mezelf kan pakken (ja, naar de wc gaan, maar dat kan ik ook niet al te vaak doen en ook niet te lang, dan staat de boel op de kop ;))
    Maar misschien is het ook wel goed, afleiding. We zullen zien.

Liefs!

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hey meiden

abri wat fijn dat je een mooie echo hebt, maar uh weet ze zeker dat het er 1 is? een kloppende navelstreng met 7 weken kende ik niet ;)

Zograag, je ene paar dagen kan met deze tremijn veel uitmaken en het hartje gaat ergens in week 6 zichtbaar kloppend dus nog alle kansen

nanon, wat balen dat je zo lang moet wachten zeg, ach als je het echt niet meer houd kan je alitjd en pretecho doen, kost vaak zo'n 30 euries maar als je dat zekerheid geeft zou ik het doen. maar ik hoop dat je eerder kan

kaatje heftig hoor voor de klas, je kan idd niet effe rustig aan doen, daar hebben kids geen boodschap aan :) succes

hier veel misselijk maar met vlagen, gisterochtend niets gegegeten, gistermiddag heel erg honger en bij de mac gegeten en de rest van de dag were niets...vanmorgen ook misselijk en tussen de middag 4 broodjes gehad. pffff. Mijn bloedruk is ook weer heel erg gezakt nu 60/100, gyn helemaal blij maar ik wat minder ben erg duizelig en moe en koud. Had ik bij mijn dochter ook, daar met 12 weken op het laagst met 55/95 terwijl ik normaal gewoon 80/120 heb

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat een lage bloeddruk inderdaad zeg Stefanie! Paar dropjes proberen? ;) En dat misselijke gevoel, zo irritant.. Helpt het niet om kleinere beetjes te eten? Zelf eet ik normaal altijd alleen ontbijt (1/2 boterhammen) en dan pas 's avonds bij het avondeten en dat gaat nu dus echt niet. Kan me voorstellen dat grotere maaltijden en verder weinig misschien ook niet zo lekker bij jou valt..

@ Kaatje: Succes morgen! En het weer is inderdaad helemaal niets: bah! Regent (miezert) hier al de hele dag..

@ echo: Ik had zelf ook nog nooit gehoord van een kloppende hartslag bij 7 weken eerlijk gezegd ;) En begon stiekem thuis nog wel te twijfelen, maar inwendig was er echt niet heel veel meer van te maken. Ja, een iets vage schim.. Had fotootje gepost bij onderzoeken en echo's maar nog geen opmerkingen gehad dat anderen er 2 zien hihi. Hier nogmaals even bijgevoegd ;)

Bijgevoegde bestanden:

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Tja, ik zie er ook geen 2 maar wel een mooie echo hoor, daar kan onze gyn nog wat van leren maar die hebben ook een bagger apparaat ;)

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Haha was bij een echocentrum hier in de buurt en heb zelf gelukkig geen ervaring bij de gyn ;) Was zelf ook echt verbaasd dat het 'kloppende' dus van de navelstreng kwam, wist niet dat dat kon met deze termijn, maar zo leer ik nog eens wat. En mocht er nou toch nog ergens een 2e ukkie verstopt zitten komen we daar vast later wel achter haha: weglopen zal ie niet ;)

6. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Mooie echo!!!!

Hebben jullie al eens aan een doppler / angelsound gedacht om zelf hartje te kunnen luisteren?

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ja ik heb hem nog van mijn dochter, heb hem via mp gekocht maar ik kon het hartje pas vinden met 14 weken. maar heb echt af en toe genietend naar haar geluisterd (en soms ook midden in de nacht omdat ik me ineens wer zorgen maakte) Ik ben een ongelofelijke stresskip maar heb hem uiteindelijk niet extreem vaak gebruikt maar ben wel blij dat ik hem heb

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Heb er nog eentje liggen van de vorige 2 zwangerschappen. Vind het zelf heerlijk om even te luisteren af en toe als ik me wat zorgen maakte. Sommige mensen raken er meer van in de stress, omdat ze bijv. het hartje niet kunnen vinden, maar voor mij was het een uitkomst :) Bij de 2e kon ik zelf met een week of 10 het hartje al horen (was nog voor mijn 1e echo toen en zo blij dat toen te horen!). Staan ook op de pc geluidsfragmentjes van de hartjes van beide dames, heel leuk!

9. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Leuk!!! Ik zag al een paar verschillende op marktplaats. Denk dat ik er ook 1 ga kopen. Lijkt me zo bijzonder!!

10. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

abri, mooie echo! lijkt me nu wel spannend of het er twee zijn of 1 hahaha.

zograag, jammer dat je niet het gewenste resultaat had op de echo maar het is ook mooi te zien dat er wel iets is.

evie, wij hebben ook een angelsound en heb er echt veel baat bij gehad. op de momenten dat ik er even doorheen zat door de misselijkheid en spugen dan ging ik luisteren en dan had ik weer van ja daar doe ik het voor. wij hoorde het hartje zo rond 11/12 weken geloof ik.

wat misselijkheid betref heb ik vandaag maatregelen gestroffen, geen idee of het gaat helpen maar baat het niet schaat het niet denk ik maar. heb van die polsbandjes gekocht seaband en pillen van vsm. hoop het snel binnen te krijgen.
    ik ben de hele ochtend heel misselijk geweest bah. voel nu na een paar slokken cola weer lekker.

woensdag de echo zo spannend.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ sammie: Anders aan de bel trekken bij de huisarts hoor. Heb zelf bij mijn 1e vanalles geprobeerd, maar mocht niet baten. Heb een kleine 10 weken spugend en liggend in bed doorgebracht toen. Bij de 2e meteen aan de bel getrokken en medicatie gehad die het net een beetje draaglijk maakte. Neig daar nu weer naar, maar kijk het nog even aan.

Cola is hier ook mijn redmiddel haha. Paar slokjes en dan gaat het weer.

Spannend dat je woensdag je echo hebt, hopelijk een heel mooi kleintje te zien :)

12. Wouw83

Wouw83 Lid

6 apr 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Wij hebben vandaag ook onze eerste echo gehad. Wat was ik zenuwachtig :) Maar al die onzekerheid was onnodig....want alles klopt en ook het hartje klopt!!! Wat gaaf om te zien joh! Alles was helemaal prima, bloeddruk 119/78 en uitslag van het bloed en urine was dik in orde.

Ons kleintje is 13,1 mm en zit nu op 7w6d. Iets verder als ik zelf dacht. Ben 15-1-2013 uitgerekend.

Wat fijn dat de echo's van de andere dames ook in orde waren. Ik vond het ook wel even spannend toen ze op zoek ging naar een mogelijk 2e garnaaltje :D. Maar er zit er echt maar 1tje...

Succes met de misselijkheid voor degene die er last van hebben, het werken voor de klas etc etc...
    Ik ga ff verder genieten op die ontzettende grote roze wolk hier.

Ps leuk trouwens dat je iets hebt om thuis het hartje te kunnen horen...ga meteen googlen ;)

13. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Net hier iemand van moeders voor moeders gehad dus ga 10weken lang urine verzamelen voor andere stellen die geen kinderen kunnen krijgen.
    Die vrouw zei dat ik morgen bij de ga moest vragen naar een vk en of ik onder bevinding van een hun moet in verband met mijn continueer lustoorden dus dat ga ik dan maar doen.

Verder zin in melk en vis

Blij dat ik morgen vrij ben van stage en kan rusten. Ben erg moe.

14. Wouw83

Wouw83 Lid

6 apr 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een foto van onze eerste echo....(valt weinig uit te halen, maar toch leuk :) )

Bijgevoegde bestanden:

15. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hey ladies!

@Abri en Wouw: wauwie! Mooie echo's meiden! Die wil ik woensdag ook! :D

@ZoGraag: balen dat je nog niet zag wat je graag wilde zien. Dat worden nog 2 lange weken wachten. Maar denk maar zo: dat wachten worden beloond!

@Nieuwe meiden: gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

@Abri: een kloppende navelstreng? Weer wat geleerd vandaag!

@Kaatje: succes morgen! Leuk dat je juf bent! Voor welke klas sta je?

@Nanon: balen dat je nog zo lang moet wachten... Maar wat Stephanie zegt kan ook, zelf naar een echobureau gaan.

@Wen: als mijn man een echo-apparaat had dan had hij er maar voor gezorgd dat hij er wat mee kon :p

@Evie: verrassend he dat het met de zware kwaaltjes nog meevalt in dit topic? Voor mij een geruststellende gedachte, ik blijf maar vergelijken, vermoeiend! Wanneer heb je trouwens weer een echo?

@Dani: nu op naar die 100%!

@Stephanie: koud! Ik bevries zo wat, brrr! En dropjes helpen inderdaad tegen een lage bloeddruk. Ik hoop dat je niet al te vaak duizelig bent!

@Sammie: ik hoop dat het helpt tegen je misselijkheid! Hoe laat heb jij trouwens de echo woensdag? Spannend he!

@Angelsound: die wil ik ook graag hebben! Toch een stukje controle dat ik dan zelf kan uitoefenen, en natuurlijk genieten van de hartslag!

@misselijk: blijft nagenoeg de hele dag hangen, het ene moment heftiger dan het andere moment.

@de lijst: moet ik die nog voorbij laten komen of laten we het zo?

@echo: woensdag! En ik heb net nog 3 verschillende testen gedaan, allemaal knallers! Ik kon het toch niet laten...

@tv: voeten op de bank, theetje erbij straks en dan de laatste aflevering van I love with Sterretje kijken :)

16. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Dat is wel balen ja als je terug wordt gezet in dagen/weken, lijkt mij ook een teleurstelling als dat bij mij zo zou zijn.
    Moet zeggen dat ik wel weet wanneer mijn eisprong was door het testen (en doortesten). Dus zal hooguit 1 of 2 dagen schelen (hoop ik!).

Mooi om te lezen van de echo's.

Ja maar het echo apparaat is van de praktijk ;) Beetje duur geintje om hem om te wisselen haha.
    Ga even eten maken, anders ben ik straks wel misselijk omdat ik te laat eet.

Mocht het niet meer gaan, dan zou ik echt medicijnen vragen voor de misselijkheid. Cola helpt bij mij ook goed. Gebruik ook druppeltjes van A. Vogel, helpen ook goed.

17. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ Kaatje1984 - Jaa heftig he, voor de klas. Ik sta zelf ook voor de klas op het voortgezet onderwijs. Wel erg leuk!! :)

@ echo's - wat een mooie plaatjes zie ik voorbij komen! Ik heb vandaag over 2 weken mijn eerste echo en ik vind het nu al super spannend!!

Mijn zusje werkt bij de Babydump en die neemt inderdaad zo'n doppler voor me mee om naar het hartje te luisteren, lijkt me mooi :)

18. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    @ live de 16e heb ik de 2e echo. Zat vandaag al praktijken te zoeken voor een echo hahaha maar beetje duur allemaal! Wil zoooo graag het hartje horen!
    Spannend voor jou woensdag!!!!

@ eten, hier ook optijd eten anders word ik zo weeig op mn maag. Ik heb zooooooo zin in mac donalds frietjes dus VL maar even gebeld dat dat het eten word haha. Morgen maar weer gezond!

@ kopen, hebben jullie al leuke spulletjes gekocht? Ik las net dat een voedingskussen heerlijk in bed lag. Dus even op marktplaats zoeken nu ik toch elke avond lekker vroeg lig met tv aan.
    En hier al wat rompertjes en slofjes. Kon het niet laten!

@ nieuwe dames, helemaal vergeten jullie welkom te heten en te feliciteren!! Dus bij deze!!!

@dani, hopen dat alles goed komt! Geef het voor je vriend ook een paar dagen rust. Vraag of hij mee wil naar de eerste echo om je bij te staan.

19. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    @ doppler ik zag net nieuwe staan voor 20 euro op marktplaats. Maar even bestellen. Ze konden morgen al verzenden! Spannend!!!

Dames die hem al hebben, vanaf wanneer gaan jullie weer kijken of er wat te horen is?

20. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Evie: ik heb hier ook een verslaving voor de Mac ontwikkeld :$:p De Mac komt regelmatig langs hier in dit topic... :)

@spulletjes: ik heb bij mijn vorige zwangerschap al dingetjes gehad en nu ook weer... Zelf nog heel weinig gekocht, durf het nog niet. Maar als ik woensdag een mooie echo heb, dan ga ik zaterdag met mijn moeder en zusje naar Babypark om even rond te snuffelen.

Deel Deze Pagina