16 t/m 31 Januari 2013 16. - Melanie1986 (2de kindje/thuis/) 17. - Kwebbelsnoes (2e kindje/ziekenhuis/bv) - Tourmaline (2e kindje) - Nursy (2e kindje/thuis/bv) 18. - Abri (3e kindje/thuis/bv) - Wouw83 (1e kindje) - Lauren84 - Melanie76 (2de kindje/thuis) 19. - Minieme84 (1e kindje) - Stefanie78 (2e kindje) - Lennyt (1e kindje) 20. - Livelife (1e kindje) - Manon77 (3e kindje/ziekenhuis/bv) - Pjpj (1e kindje/ziekenhuis/thuis/bv) - Lydia1986 (2e kindje) 21. - Kaatje1984 (1e kindje/ziekenhuis/bv ) - Evie10 (1e kindje) - Alyne - Lintje (3e kindje/thuis/bv) - Mama40 (2e kindje/ziekenhuis/thuis) 22. - Lovelymom (3e kindje/ziekenhuis/thuis/bv) 23. - Juupje (1e kindje) - Greatdane (1e kindje) - Laska (1e kindje) 24. - Sofie28 - Laska 25. - Sammie121 (2e kindje/ziekenhuis/kv) - Kimster87 (1ste kindje) - Zograag (1ste kindje) 26. - Dalia03 - jackystory (1ste kindje/ziekenhuis/thuis/bv) - Wen86 (1 kindje, ziekenhuis,bv) 27. 28. 29. - Yvon1893 - chikah (2e kindje/ziekenhuis) - bloempje1988 - Annet03 30. - Enibas (1e kindje/thuis/bv) - Dani86 31. - Ctje1987 (1e kindje/ziekenhuis/bv) - Sjubidoe (1e kindje/ziekenhuis) - Roosje24 (1e kindje/ziekenhuis/bv) Vlindertjes/sterretjes: - Isabel Olivia - Hopelessinlove - Elisse - Dreamer83 Afsprakenlijst: - 6 juni: 1ste echo + afspraak gyn Sammie121 - 6 juni: 1ste echo Livelife - 6 juni: 1ste echo Minieme84 - 6 juni: 2de echo Melanie1986 - 6 juni: Intake vk Greatdane - 7 juni: intake vk Stefanie78 - 11 juni: 1ste echo Kaatje1984 - 11 juni: afspraak vk Manon 77 - 11 juni: intake vk Minieme1984 - 11 juni: termijnecho + afsluitend gesprek gyn Nursy - 12 juni: Lovelymom - 12 juni: intake vk jackystory - 12 juni: eerste echo dalia03 - 14 juni: 1ste echo Tourmaline - 14 juni: Echo in het ziekenhuis Yvon1893 - 14 juni: Afspraak vk Enibas - 15 juni: Intake vk Nursy - 18 juni: Termijn echo Minieme1984 - 18 juni: 1ste echo Ctje1987 - 19 juni: afspraak vk Alyne - 19 juni: eerste echo chikah - 19 juni: 2de echo Zograag - 19 juni: 2e afspraak + 1e echo Lennyt - 19 juni: 1e echo Laska - 20 juni: intake vk Livelife + 2e echo - 20 juni: afspraak vk Juupje - 20 juni: 1ste echo Wen86 - 20 juni: intake Wen86 - 21 juni: intake vk Sjubidoe - 21 juni: intake vk Laska - 22 juni: 1ste echo Wen86 - 25 juni: intake vk Wen86 - 26 juni: 3e afspraak + hartje luisteren Lennyt - 28 juni: intake vk chikah - 2 juli: Termijnecho Enibas - 2 juli: Echo Nursy - 6 juli: 1ste echo annet03 Hey meiden, ik maak er even een eenvoudige lijst van. Graag wijzigingen en nieuwe afspraken even per PB naar mij sturen, dan pas ik het aan! @Lydia: je staat erbij op de 20ste!
Hallo allemaal, Ik krijg het even niet voor elkaar om alles bij te lezen hoor. Ik heb het even geprobeerd, maar ik loop ZO ver achter dat ik helemaal de kluts kwijt raak @ Hopelessinlove: Ach meid toch, wat vreselijk voor je!!! Heel veel sterkte!!! @ alle nieuwe meiden: Hartelijk welkom! @ Alle mooie echo's: Wat fijn zoveel mooie echo plaatjes!! Gefeliciteerd allemaal!! Hier gaat het wel goed. Het begint langzaam te zakken bij mij dat er een tweeling komt. Bij manlief duurt dat nog wat langer denk ik. Maar dat komt straks vast ook wel Maar ik blijf het nog jammer vinden dat je niet de relaxedheid hebt die je met 1 babietje hebt. Twee tegelijk is gewoon superdruk het eerste jaar. Maar mijn meiden zullen het wel GEWELDIG vinden. Hebben ze allebei een "eigen" babietje, hahaha. @ Klachten: ik voel me nog steeds best goed eigenlijk. Wel wat moe, maar niet overdreven. Weinig eetlust en als ik honger heb, heb ik alsnog nergens zin in. En regelmatig misselijk, maar nog niet gespuugd. Mijn broeken zitten allemaal nog prima. Wel vreemd, want bij de miskraam was mijn buik op 6 weken veel boller, moest ik echt mijn knoop open laten en toen was het er maar 1. En nu zitten er 2, en mijn buik is nog gewoon plat! @ Tweelingen: Mijn vader is er 1 van een tweeling en de moeder van mijn moeder ook (of eigenlijk van een drieling), maar dat zijn meteen de enigen in heel de (grote!) familie. De VK zei dat je niet met zekerheid kon zeggen op basis van de echo of ze 1 of 2 eiig zijn. De meiden zijn 2-eiig, en het zou me verbazen als deze kruimeltjes dat niet waren. Is wel balen, omdat het een tweeling is mag ik niet op controle bij de VK, maar moet ik naar het ziekenhuis, naar de gynaecoloog. Echt jammer! Gelukkig staat volgende week dinsdag de echo bij de VK nog wel, want die was al gepland .
Ik moet zeggen dat ik het juist super fijn vindt om bij de gyn te lopen. Je hebt toch meer controle door echo's enzo. Misschien is mijn ervaring niet helemaal eerlijk want mijn gyn is echt een schat en kijkt ook echt naar de moeder. Heb wel andere verhalen gehoort. Daila, lijkt me ook wel jammer om nooit 1 baby te voelen en te krijgen maar twee is natuurlijk wel een wonder. Lydia, welkom! Echo, moet zeggen datbwij weinig zagen vandaag een vruchtzak en een hartje en een dooier maar meer niet, dus een echo is ook pas leuk om te zien met 8 weken want dan zie je echt al een soort kindje. Maar snap natuurlijk dat we willen kijken, is heel logisch. Je ebnt zwanger maar het is nog zo ontastbaar. Hebben jullie ook moeite om je mond te houden? Hier weten zussen en schoonfam het al maar verder niemand en heb zo'n moeite om niks te zeggen. Vandaag waren mijn zus en nichtjes hier en mijn kleine jongen was wild op mijn buik, zegt mijn zus wel even rustig he met mama's buik en de jongste hoorde dat en zei meteen heeft ze een baby in der buik? Hahaha en dan maar met een staal gezicht zeggen nee hoe kom je erbij hahaa. Kleine meiden letten overal op.
thanx voor t lijstje ! Dalia, gaaf een tweeling (zou t zelf zoo druk vinden maar lijkt me wel heel gaaf.. vooral als ze wat ouder zijn ) sammie, hier weet iedereen het al, aan mn buik te zien kun je er ook niet meer omheen
@Sammie: vandaag heb ik het aan vriendinnetjes verteld (die het nog niet wisten), wilde eerst de bevestiging hebben met de echo. @Dalia: 'allebei een eigen babietje', wat een luxe voor die meiden van je!
goedemorgen dames Hoe gaat het vandaag met iedereen? ik ben helemaal bij gelezen. Hier vandaag weer een dagje stage maar ben echt zooooo moe! bah. Ook is onze keuze definitief @Livelife de lijst kan aangepast worden. het is mijn 1e kindje en zou graag thuis willen bevallen. @echo ik ga vandaag een afspraak maken en als ik hier die echo's zie dan ben ik echt reuze benieuwd @lydia wat een mooie meid heb je. hoe lang ben je nu zwanger? @nieuwe zwangere van harte gefeliciteerd @abri succes met de misselijkheid hoop dat het snel beter gaat @wen86 fijn dat je nu tussendoor wat meer kan eten in de klas. benieuwd hoe de kids gaan reageren als ze echt niet meer om je buik heen kunnen @dalia je meiden krijgen een luxe ieder een eigen baby. heb je het ze al verteld? en wat vinden ze ervan? snap dat je ergens tegen de drukte opziet maar zie het zo het is met een rede gebeurd! @klachten begin steeds misselijker te worden en heb af en toe van die steken in mijn buik 9zal wel bandenpijn zijn) voor de rest veel trek in melk (normaal vind ik dat dus echt walgelijk), heel erg moe (zeg maar uitgeput). Ook merk ik dat broeken soms niet meer dicht gaan (kan dat nu al??) , mijn gewicht is wel wat minder (ben in 2 jaar tijd 48 kilo afgevallen met behulp van een maagbandje en in april dit jaar een borstverkleining gehad door het veel hangend vel. Maar nu wel ergens een klein beetje de angst dat ik alles weer aankom. Moet ook volgende week alles gaan vragen omtrent het maagbandje en het kindje wat wel en niet kan enz). voor de rest ben ik wel benieuwd hoe het verder gaat lopen. Gister op stage ook wat moeten zeggen tegen stagebegeleider omdat ik lijkwit was en me echt even beroerd voelde. ze vatte het goed op, is blij voor me en steunt me en legt me ook vanalles uit. @iedereen alvast een fijne dag zal meelezen en proberen te reageren
aarrgghh, dus ik op een verkeerde knop, is alles weg! :x @metz: welkom en gefeliciteerd! @Dani: wat fijn dat jullie een definitieve keuze hebben kunnen maken!! @Abri: wat naar dat je zo misselijk bent! Bleh! @Enibas: dat rillerige ken ik! Dat is naar! @Lydia1986: welkom, en fijn een goede echo! Leuke foto ook!! @Livelife: wat super dat je het lijstje doet!! FIjn! @wen86: ik krijg volgend jaar 6/7, 31 kids.. Ik moet wel eten voordat ik wegga. Anders ga ik overgeven in de auto. Ik ben een half uur onderweg, of een uur fietsen. Maar dat durf ik niet meer aan nu ik zwanger ben. Teveel inspanning maakt me zooo misselijk! Heb al moeite met douchen! @echo: het is hier standaard sinds januari 2012 dat iedereen met 7/8 weken een echo krijgt... vind ik niet vervelend! @vertellen: onze familie weet het nog niet, maar wel veel vrienden, hihi! Wij willen het maandag vertellen als de echo goed is aan de familie. Die kijken namelijk al een jaar of 2 de baby zo ongeveer in mijn buik, dat we het wel zeker willen weten. Ik heb dus zin in maandag! Is pa ook weer uit het ziekenhuis, dus ook een mooi cadeautje! Vandaag pasfoto's maken voor de VK. En hopelijk vette vis halen. Wij eten bijna geen vis.. en schijnt toch wel heel goed te zijn. Is het een idee om die viscapsules te nemen? Doet één van jullie dat? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Iedereen een fijne dag! Groetjes Ka
goeiemorgen! Dani 7w4d (zie banner ) niet fijn dat je je niet lekker voeld hopelijk veranderd het snel en ga je je beter voelen.., hier gister ook naar mn werk gegaan (heel eigenwijs!) want voelde me al niet lekker en na 1,5 uur toch maar naar huis.. nu gaat het wel weer dus straks nog een poging wagen .. Werk op een kinderdagverblijf trouwens. wat doen jullie voor werk ?
Kaatje moeten jullie een pasfoto hebben voor de VK ? wazig.. hier ook standaard rond de 8 weken een echo. maar omdat ze toch niet wisten hoelang ik zwanger was (hiervoor een mk gehad) heb ik zelf bepaald wanneer ik de echo wilde .. nu de 26e weer echo en dan 2 weken later weer 1 vind ik niet erg vette vis: hier bij Jinte nooit vis gehad, lust ik echt niet! en ook geen capsules genomen.. en heb een super gezond (en mooi) meisje.
kaatje, ik eet heel zelden vis dus 1a2x per jaar en heb bij mijn zoontje ook geen vis gegeten en geen pillen genomen. net als lydia een gezond kind. maar doen als je gevoel daarbij goed is. lijkt me lastig als je fam al twee jaar hoopt op een baby. lydia, eigenwijs is niet zo slim haha. hoop dat je vandaag wel de dag door komt. ik ben een thuisblijf moeder. gisteren was ik niet misselijk en vandaag weer wel bah. denk dat het net als bij mijn zoontje met het tijdstip van het slapen te maken heeft. na 23.00uur naar bed gaan is geen optie en eigenlijk zou ik er al om 21.00 in moeten liggen maar das natuurlijk niet leuk op vakantie.
@kaatje ik slik al viscapsules sinds ik het maagbandje heb en helpt heel goed. ik slik die omdat de huid soepel blijft en sneller terug trekt (ivm afvallen) maar zal zeker geen kwaad kunnen met een zwangerschap. daarbij is het goed voor de hersenen van het ongeboren kindje! @lydia ja zie het (sorry) haha! ik ben nog student maar heb al diverse diploma's. heb SPW4 afgerond onderwijsassisitent en lang bijbaan in KDV gehad en met autisten lange tijd gewerkt. Momenteel aan mijn laatste stage bezig in de opleiding recreatie. ben na deze alround inzetbaar op camping/hotel (receptie, administratie, entertainment, horeca, zwembad, ehbo, manager,bhv) en daarbij ook opleiding kapster/visagiste afgerond dus heb genoeg keuze uiteindelijk. Hier onverwacht dagje vrij (echt heerlijk) stagebegeleider was er niet en er was geen werk dus kon naar huis. dus heb hier wat opgeruimd/gepoetst en zit nu even op de bank. kreeg in 1x vlaag van misselijkheid over me heen. Ga zo kijken voor VK en afspraak voor 1e echo maken.
Lekker onverwachts een dagje vrij hier alleen van 13.30 tot 18.30 werken de buitenschoolseopvang . Zo indd zat keuze mbt opleidingen gaaf entertainment enz !
@lydia is idd hele leuke en uitgebreide opleiding. Zit ook boordevol ideeën dus nu bij het zwembad mag ik de 6 weken zomer vakantie organiseren. Dus werk in thema's met daarop aangepast leuke spellen. Heb ook al posters gemaakt, medailles, uitnodigingen enz. Dus dat komt dadelijk ook goed van pas met een kindje. haha
@Lydia: ja, pasfoto's moeten hier. Komt op je dossier, als je dan een andere VK hebt, dat ze wel het juiste dossier pakken. (lijkt mij een logische verklaring) @Sammie: ja is ook vervelend. Vooral bij de vader en stiefmoeder van mijn man. Zo gauw je binnenkwam werd er altijd hoopvol naar mijn buik gekeken. En zodra we zaten, vragen met kraaloogjes of we iets te vertellen hadden.. We konden nooit echt spontaan op bezoek, want dan werd er iets verwacht.. met als gevolg dat er bijna nooit meer naar toe gaan.. Had er gewoon geen zin meer in! @Dani: jeetje, dat zijn inderdaad heel wat keuzes die je kan maken! Super. @hier: toch ineens supermisselijk. Te lang zitten is dus niet goed, maar te lang staan ook niet. Nu helemaal duizelig, alleen van zitten. Wierd.. Gaat straks vast wel weer goed, ga er maar eens een wasje ingooien, doe ik nog wat nuttigs ook, haha! Liefs
Hier eens even wat fotos van voor en na maagbandje enna borstverkleining . Voor hier weeg ik 125 kilo: NA 48 kilo afgevallen te zijn (zonder borstverkleining): Met borstverkleining: