@Kaatje: fijn dat de pijn minder is geworden, en als je het weer niet vertrouwd, alsnog bellen. Ik hoop dat je lekker van je weekje vrij kunt genieten! @Aaaa: gefeliciteerd met je zwangerschap. Jeetje, wat moet jij gedacht hebben toen je weer thuis was. Weet je (vakantie)vriend het inmiddels? En hoe reageerde hij? En ik ben stiekem wel even benieuwd waar je reis allemaal naar toe is gegaan. Hier voel ik me een stuk beter gelukkig! Bij mij komt de misselijkheid trouwens in de loop van de dag steeds meer. Maar mijn testen waren ook in de avond duidelijker dan in de ochtend, dus dat verklaart het denk ik wel. Vanavond Nederland - Denemarken, wat gaat het worden? Fijne dag vandaag ladies!
Indd geen ideale situatie maar je gaat er zeker komen hoor En sterkte vind ik persoonlijk een beetje overdreven zeg liever : veel geluk en genietze !
Voetbal.. Ja we zullen zien ben benieuwd Hier heerlijk mogen slapen van ons meisje . Gister 22.00 naar bed en om 9.00 weer wakker
Goedemorgen allemaal!!!! Hoe is jullie conditie? Hier is het echt niet normaal!! Vanmorgen even met de hond naar de hema gelopen is denk ik net geen km enkele reis, waaide lekker met war spetters maar ik was kapot toen ik weer thuis kwam, zweten!! Gelukkig had ik lekkere bolletjes met vleeswaren gehaald dus plof lekker op de bank! @ combinatie test, hebben er over gedacht maar omdat de uitslag percentages zijn wil ik het niet. Dan maak ik mezelf gek en je hebt alsnog de kans dat het goed of 'slecht' is met de geboorte. 20 weken doen we wel, maar nu kregen we van de vk een lijst met mensen waar we het mochten doen... Haat zulke dingen, welke moet ik dan kiezen??? @ pretecho , laten jullie die voor de 20 weken doen om te zien wat het word? Ik wil het echt zo snel mogelijk weten haha. Kan niet wachten tot volgende week echo!!!
Hier een geslachtsbepaling met 16 weken ( afspraak moet ik nog wel maken, doe ik na de volgende echo )
Aaaa: wat spannend zeg. ben benieuwd welke keuze je gaat maken. Waar woont de papa van je beeb? Geslacht weten: De vorige keer wilden we het niet weten, nu willen we het wel graag weten maar we wachten wel de 20wekenecho af, we laten geen pretecho maken.
@ pretecho: ga denk ik weer een pakket nemen met echo rond de 16 weken voor gedocht, 26 weken voor 3D/4d en 32 weken voor een gezichts shot. Vond ik vorige keer erg mooi! Trouwens bij een echo bureau, vk heeft geen apparatuur voor echo's. @ Lydia: wow jullie dochtertje ging laat naar bed haha. Maar wel lekker uitgeslapen. Hier slaapkopjes: 18.00 - 7.00 en de oudste maakte het een paar jaar terug nog bonter 19.00 - 9.00. Soms zou ik weleens willen dat ze langer sliepen, maar doordeweeks hier er op tijd uit voor school dus houd liever het ritme er iets in hihi. @ Kaatje: pijn gelukkig wat minder, maar hebben ze inderdaad een buitenbaarmoederlijke zw niet willen uitsluiten met de pijn die je omschrijft? Is nog maar een paar dagen tot je echo, maar kan natuurlijk erg gevaarlijk zijn. En de pijn die je omschreef.. Jemig. Nou hopelijk blijft het weg nu. @ conditie: hier niet zoveel veranderd, maar ben gewoon futloos haha.
@ pretecho , ik las net op een site die echos maakt dat het daar vanaf 14 weken kan. Is dat wel reeel??
@conditie: als ik de trap op loop al helemaal buiten adem....merk dus wel echt dat er wat gaande is @klachten: had een paar dagen dat ik in de ochtend echt misselijk was, maar is de laatste week helemaal niet meer. Wel met vlagen als ik niet eet wat misselijk, maar lijkt wel wat minder. Borsten doen nog steeds echt pijn aan de zijkanten en buikkie groeit lekker Wordt wel een beetje nerveus van dat de misselijkheid wat minder is geworden, gelukkig maandag weer een echo.... @pretecho: wil met 26 weken een 4d echo laten maken. He ik ook bij mijn zoontje gedaan en vond het zo leuk! Wij laten het bij de Papa doen in Amsterdam, die kijkt het kindje ook nog een keer na en maakt mooie beelden. Je krijgt alles op DVD en veel foto's en de gehele echo staat met geluid daarop. Leuk om terug te kijken. @vertellen: inmiddels hebben wij het iedereen al verteld. Heerlijk! Omdat wij ook niet zo lang geleden hebben verteld dat we gaan trouwen (2 dagen nadat ik ten huwelijk ben gevraagd testen we positief) is iedereen helemaal enthousiast dat we ook nog zwanger gaan trouwen Heel leuk dus.... Nieuwe meiden welkom! @Kaatje: zou het niet je blinde darm kunnen zijn? Sterkte.... @duizelig: zout en suiker kunnen beiden helpen hierbij. Zout als je een lage bloeddruk hebt en suiker voor een energieshot. Beste kun je druivensuiker nemen omdat dat het snelste wordt opgenomen....dus bijv. Een Dextro
Volgens mij wordt bij FBTO een geslachtsbepaling vergoed. (don't ask me why). M'n zusje had het in haar pakket. En het is een jongetje. Ik weet het nog niet. Voor mij komt de zwangerschap ook ongepland (tot zover je zoiets kunt plannen). Ff googlen op internet wat een fijne echopraktijk is. Hier in lwd kan het in het ziekenhuis of bij piepklein. En die laatste is veel huiselijker en heeft betere apparatuur. Doet ook geen vaginale echo's. Nog twee nachtjes tot de echo. Ik denk dat ik m'n dochter meeneem, kijken of er een kindje in mama's buik zit. Dan is het misschien ook wat tastbaarder dan als we het enkel vertellen. M'n zoon zou het waarschijnlijk een worst wezen
Goedemiddag dames Hier vandaag intake bij de Vk gehad en de 1e echo. Ik ben 6 weken en 3dagen zwanger en uitgerekend op 31-01-2013 (leuke datum) het is er 1 en ze hebben een bijschik kunnen maken. Ook informatie mee gekregen en een leuk koffertje met spulletjes (flesje producten enz) Vriend is blij en bond het leuk het kleintje te zin. Hebben zelfs al een meisjes en jongensnaam Wij laten geen nekplooimeying of zoiets doen. Willen wel graag weten wat het word. Heb op 20 juni de volgende echo en 3 weken daarna weer een echo. Gaan nu maar de voetbalclub van vriend om daar voetbal te kijken. Hoop op 2-1 voor nl. Zal morgen alles bijlezen en op iedereen reageren (nu op gsm) Fijne avond allemaal. Xxx
Abri, jInte gaat meestal rond 11.00 tot 13.00 slapen daarna nog rond 15.00 tot 16.00 en daarna rond 21.00 fles en daarna slapen
Wel een redelijk zelfde slaap schema dan Lydia, grappig met die maanden verschil. Hier alleen van 10-12 en 15.30-16.30 nog slapen @ dani: fijn de goede echo! En de blijdschap van je vriend is natuurlijk ook erg fijn na zijn eerdere twijfels.
Hallo meiden, hier weer even een snelle reactie: @ Melanie: Meid, wat balen zeg, hopelijk is bij de volgende echo alles goed!! Maar onzekerheid is is zoooo moeilijk he? Veel sterkte! @ Kaatje: Vervelend zeg dat je zo'n pijn hebt! @ Misselijke meiden: Lastig hoor, die misselijkheid. Hopelijk wordt het snel minder! @ Combinatietest: Dat gaan wij denk ik niet doen. Als de uitkomst niet goed is wat dan? Dat zou ik zo lastig vinden, dat ik het gewoon liever niet weet. @ Gewend zijn aan het idee dat het een tweeling is: Dat begint te komen. Maar deze weken zijn zo druk dat ik niet veel gelegenheid heb om er echt bij stil te staan. Ik ben nu in elk geval wel weer heel blij & dankbaar en over de schok heen @ Vertellen aan de kids: Ja, wij gaan dat toch wel over 2 weken doen (dan ben ik 9 weken). Ik vind het ook moeilijk hoor, want ik zou eigenlijk liever even wachten tot de 12 weken, tot je voorbij de gevarenzone bent. Maar aan de andere kant heb ik op 9 weken nog een echo en als dan alles er goed uit ziet is de kans op een miskraam toch nog maar klein. @ Slapen van de kids: De meiden zijn hier ook altijd om 7 uur wakker. Maar zijn gelukkig alweer zo groot dat ze heel lief samen in de woonkamer gaan spelen en ons nog een uurtje laten liggen @ Klachten: Weer (bruin) bloedverlies vandaag. Eng! Verder een beetje misselijk en moe, maar het valt tot nu toe nog erg mee. Groetjes, Dalia
Dankjewel allemaal. @lennyt, livelife; de papa had ik al meteen verteld dat ik overtijd was, ik dacht dat ik door al die stress van weer teruggaan naar NL gewoon wat later was. Na positieve test hem meteen gebeld en hij zei dat ik t zelf allemaal maar moest beslissen, maar dat hij hoopte dat ik t zou houden. Eerst vroeg hij of ik terug zou gaan naar hem en dan baby samen opvoeden, maar na lang nadenken, voelen en met 2 paragnosten gepraat, ben ik nu toch wel meer voor om te bevallen in Europa en niet terug te gaan naar land van de papa. We zijn ook niet verliefd op elkaar, maar meer maatjes.... @kwebbel; Ik wil mn situatie nog even verbergen voor mn ouders dus ik kan helaas niet t land noemen van de papa, aangezien enkele familieleden op deze site komen. @lydia; geniet ze!!! @lintje; een vaginale echo is niet zo goed? Hoezo is dat? Ik heb 2 vaginale echos gehad. Zou iemand mij op de lijst kunnen zetten, ajb? Met 17 jan.
Aaaa: geen probleem hoor, was gewoon nieuwsgierig Ik denk dat het wel een goede beslissing is om hier te bevallen. Hier is alles goed geregeld en krijg je ook kraamzorg enzo. Heb 2 avonden achter elkaar een feestje gehad en dan voel ik wel dat ik weinig kan hebben op het moment. Mijn hele lijf doet zeer en had vannacht steeds kramp in mn kuit van 2 avonden op hakken lopen. Vandaag hebben we verjaardag van mn schoonmoeder dus ook wel druk maar dan kan ik wel gewoon lekker gympies aan.
@Kaatje lekker hoor even een weekje vrij. Wij hadden vorige week een weekje vrij. Hebben de meivakantie in 2en. Maandag vrij, dinsdag stagiaire, woensdag Cito en voorstelling, donderdag studiedag en vrijdag gewoon. Lekker weekje opzich en daarna nog 3 weken. @Dani, ben benieuwd of januari of februari! @Hier, laatste 3 dagen veel moe en dus lekker eerder slapen. In de avond soms wat pijn (bandenpijn??) Als ik bij de verloskundige ben vraag ik ook gelijk wanneer ik mijn 20 weken echo mag plannen (doen zij niet). Hoop met 16 weken, ben zo nieuwsgierig. Wil rond de 26 weken denk ik mijn 3D/4D echo. Zwagers en schoonzusjes hebben vrijdag ons kaartje gehad. Muisje op de buitenkant en er stond bij een piep klein berichtje. Ik had aan de binnenkant gezet van een piep klein mensje tot over ongeveer 34 weken. Ze belden allebei diezelfde avond nog.
een vaginale echO is juist duidelijker dan een gewone.. Onder de 8 wk doen ze bijna altijd een inwendige eho