16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ lintje fijn dat je je er zo mee om kan gaan!

@ wen al snel onder de cadeaus, leuk! Ik duim voor je vrijdag!

@ dani met het slapen? Ik was voorheen een echte uitslaper, nu ben ik om 5 uur stipt klaar wakker.
    Dromen valt mee gelukkig.

@ all, gister heb ik het de familie verteld, ik had cupcakes gebakken en die leuk in gepakt, een paar met echo erop, een paar met baby accessoires en een paar baby's zelf. Ze staan in mijn album. Iedereen was blij! Na de vorige mk en in totaal twee jaar verder konden we het niet langer voor ons zelf houden. Het verdriet is ook gedeeld, dus wij vonden dat we de vreugde ook moesten delen. Na de goede echo.
    Oh ja ik heb twee nieuwe afspraken staan 28 juni een extra echo en 12 juli termijn echo.
    Wel fijn om de twee weken even kijken hoe het gaat :)

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Yvon Leukk!!

3. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @yvon wat een leuk idee en ga zo even fotos spieken)

@dromen hier normaal niet vaak dromen maar nu echt iedere nacht, heel erg realistisch en soms ook echt eng/angstig. bah. word punt 3.30u wakker en dan moeite met verder slapen. maar die dromen hoop ik dat het niet hele zwangerschap duurt dat vind ik echt minder leuk.

@hier nu op stage maar is niet veel te doen dus weet niet of ik uren ga blijven haha.

zal binnenkort nog eens fotos plaatsen van mijn buik

4. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    @ Lintje, weet niet of je het nog leest, fijn dat alles na omstandigheden goed gaat en je er geen last van hebt. Dat is natuurlijk een stuk fijner dan ook nog extreem last ervan te hebben! Zo goed om te lezen dat je er zo goed mee kan omgaan! Maar vergeet ook niet af en toe er gewoon om te huilen! Kan ook geen kwaad!

@ Dani hier ook heeeel erg gehad! Maar nu ik het me bedenk is het afgelopen week een stuk minder geweest dan ervoor. Jee de gekste dromen en de gekste mensen kwamen er in voor!
    Slapen gaat verder wel goed, VEEEL wakker om te plassen, moet er wel 5x als het niet meer is uit snachts. Maar daarna val ik weer als een blok in slaap.
    Voor jou dus 2 spannende dagen achter elkaar!
    Hoe gaat het nu met je vriend??

@ Emo buien, hoe gaat dat bij jullie? Hier tot nu toe 1x doorgezet in echte jankbui maar voor de rest wel 10x per dag dat ik bijna moet janken om niks. Savonds zit ik op de bank en zeg ik tegen VL ik moet huilen denk ik straks hahaha.

@ Pendelen, ik heb laten pendelen wat het word en er kwam meisje uit. Mn moeder zei het weekend ook al, het word een meisje! Er kwamen ineens allemaal roze bloemen in een plant die nog nooit een bloem heeft gegeven bij hun in huis. Heel toevallig!

@ Disney ik heb er zo extreem veel zin in! Nog 2 weekjes wachten! Schijnt overal bij te staan of je ergens zwanger in mag of niet. Dus geen risico's nemen! Om de hoek van het hotel zit een mega Carrefour dus dat word lekkere dingen shoppen :D

@ Wen denk wel dat je nog een echo krijgt! Hier zou de termijn echo zaterdag zijn maar omdat het niet echt goed te zien was over 3 weken weer.

Weten jullie of er een max aantal echo's staan mits alles gezond is/goed gaat natuurlijk of is dat gewoon per praktijk verschillend??

5. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hier ist normaal gezien volgens mij bij 8,12,ergens in de 30 weken.
    en dan extra de 20 weken echo + evt. nekplooimeting echo

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    meestal staat dat wel op de site van je verloskundige praktijd vermeld.

7. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @Evie10 idd 2 spannende dagen ja. met mijn vriend gaat het bij vlagen goed. soms is hij er echt blij mee en toekomstdenkend en heel af en toe komt er weer die angst en twijfel om de hoek kijken. maar went steeds beter dus ik gun hem de tijd.
    Geniet alvast vd voorvreugde van Disney en als je dara bent is echt super mooi! alvast veel; plezier
    @emobuien gelukkig nog niet zo heel veel last van volgens mij 1x deze week maar was vd woede ( :( )
    @pendelen dit doe ik zelf en mijn moeder, petekindje, nicht en broertje zeggen dat ik een meisje krijg en vriend, vader zeggen een jongen (zelf neig ik ook meer naar jongen qua gevoel maar zolang het gezond is makt het me niks uit.)

@echo's weet niet of er een max is. ik krijg nu om de 2 weken een echo en dit tot 12 weken daarna 1 met 16 weken, 20 weken en voor de rest nog niks besproken.
    Hoop woensdagavond een mooi echo te zien met nog steeds een kloppend hartje.

8. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Dani veel plezier bij de diploma uitreiking!

@Yvon, thnx! Wat leuk joh, ook wel een opluchting om het te kunnen vertellen. Lekker dat je kort op elkaar echo’s hebt.

Hoop het echt dat ik nog een echo krijg :), als ik het zo lees zal dat wel zo zijn.
    Bij ons is het ook inderdaad 12,20, 30 weken en dan inderdaad eventueel de nekplooimeting. De extra moet je bij ons zelf betalen, als jij zelf een extra echo zou willen.

Thnx voor de sterkte, moet zeggen dat ik me vandaag extra rot voel. Heb een druk weekend gehad, wel heel leuk en dan vul je dus de tijd op. Maar ben vandaag alleen thuis, ben wel met wat dingen bezig maarja als ik dan de tuin in kijk is het zo leeg. Voel me echt een beetje een zeur, maarja zullen echt wel de hormonen zijn ;)

9. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Op de site van de VK staat bij ons dit:

Gedurende de zwangerschap kom je 12 tot 14 keer op ons spreekuur. Je partner is natuurlijk ook van harte welkom. We hebben daarom ook speciaal avond en weekend spreekuren. Naarmate de zwangerschap vordert zul je frequenter komen. Aan het einde zelfs iedere week. Tijdens zo’n bezoek beantwoorden we je vragen, meten we je bloeddruk, beoordelen we de groei en de ligging van je kindje en zullen we naar het hartje luisteren.

Maar zal ze eens vragen over 3 weken! Wou het deze keer doen maar helemaal vergeten!!

10. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Hier trouwens nog de foto van de echo! Even het deel van het vruchtje eruit geknipt. Had zo graag een poppetje willen zien :)

Zie veeeeeel scherpere echo's voorbij komen en vind zooo jammer dat ze hier niet zo scherp zijn!!

Bijgevoegde bestanden:

11. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Commercieel-administratief medewerkster
    de mooiste stad (vind ik dan)
    Gisteren mijn vriend voor vaderdag het boek Vaderschap voor beginners cadeau gegeven :D. Staan veel nutttige dingen in en hij vondt het super leuk!

Mijn vader en moeder hebben we een kaart met een bolle buik gegeven met tekstballonnetje: Komen jullie een keertje naar me kijken. Ze vonden het helemaal geweldig, dat ze een keer mee mogen naar de pretecho :) Ben ik slecht als ik dat wel iets vindt om met mijn eigen ouders te doen, maar niet met schoon pa en ma? Vriendlief vindt zelf ook niet echt nodig dat zijn ouders mee gaan naar een pretecho, maar aan de ene kant heb ik het gevoel, dat ik hen dan te kort doe. Ze hebben zelf geen dochter alleen zoons, maar van de andere kant doe je nou eenmaal sommige dingen wel met je eigen moeder en niet zo gauw met je schoonmoeder. Ze zei gisteren ook; Als jullie het babytje laten dopen dan wil ik dat ze de doopjurk die ik nog heb aantrekt :$ Wat? :$ Mijn vriend zei gelukkig meteen: WIL IK? WIL IK? en ik zei meteen: nou ik heb mijn eigen doopjurk ook nog (weet ik overigens niet zeker!) en ik denk dat ik wil dat het babytje die aan doet :). Toen draaide ze wel bij en zei, dan wil ik wel een foto in die jurk, nog steeds een wil ik, maar wat ons betreft prima, maar niet bij een officiele fotograaf en anders op hun kosten. Fijn dat dat nu al begint. Ik wil en Ik zeg, bla bla bla...:$

Maken jullie dit ook mee? En wat vinden jullie hiervan?

12. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Had je voldoende gedronken? Misschien ligt het daaraan? Die van ons vindt ik ook niet super scherp hoor. Morgen heb ik een echo in het ziekenhuis, ben benieuwd of die een beter beeld geven?!

13. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    @ Zograag nee ik had niet voldoende gedronken. Dus over 3 weken weer omdat als ze dit vruchtje meette het inplaats van zaterdag 8+5 , 7+2 was. Dat zou wel heeeeeel apart zijn met mijn extreem regelmatige cyclus. Of moet zo lang gedaan hebben om in te nestelen. Maar hartje klopte dus allang blij!!

@ Spullen ik kan zo onwijs moeilijk nee zeggen, hier begonnen schoonouders al over de wieg maar mijn opa ook. Maar ik zei al tegen mn ouders, is het gek als ik bij beide kijk en dan de mooiste neem? Of zullen dan mensen zich teleurgesteld voelen, dat haat ik!
    Ik zou als ik jou was gewoon ff aanhouden dat je je eigen doopjurk nog hebt! Mocht je daar een keer zijn als de kleine geboren is zet je het op de bank met de jurk van haar aan en maak je een foto :D .

Ik heb ook al gezegt tegen mn vriend dat ik mn schoonouders absoluut niet bij de bevalling wil hebben en mijn moeder wel heel graag. Niemand verder hoeft me in mn kruis te kijken hahahahaha. Ook met echo zou ik wel mn ouders meenemen maar hun niet. Moet er ook niet aan denken zoveel mensen bij de echo! Heb gewoon zoveel minder met ze, ook al zijn het onwijs lieve mensen. Ligt ook meer aan mij maar zo ben ik nou 1maal.

14. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Ja zo denk ik er dus ook over. Zijn hele lieve mensen, maar ik heb er buiten de gewone "verplichtingen" niet zo heel veel mee. Mijn schoonmoeder heeft ook een totaal andere smaak is veel meer van de gouden beeltjes en kante lapjes e.d. Zie al voor me, dat als ik met haar ga winkelen, dat we thuis komen met (als het een meisje wordt) kanten sokjes en lak schoentjes e.d. ben ik totaal niet van. Het moet wel meisjes achtig zijn, maar dan meer in de trend van tja hoe leg je dat uit? Ik hou van strak qua interieur en als we een dochter krijgen zal ze er echt meisjes-achtig uit komen te zien, maar niet met kanten sokjes met rouches e.d. (je kent het wel, die die porceleinen poppen allemaal dragen ;)). Ik vind het ook al heel moeilijk om dadelijk de kleine bij hun achter te laten, maar besef dat ik daar dan weer niet onderuit kan. Ik ben heel erg van de hygiëne en tja, dat laat bij hen vaak ook te wensen over. Schoonpa stopt ook zijn vieze vingers in ons neefje zijn mond toen hij een baby was, dat wil ik echt niet hoor!!! :$ Heb ik al tegen vriendlief gezegd, dat ik als ik dat zie, zeg dat ik dat niet wil. Bah, moet er niet aan denken, maar ze zijn super lief, daar is niks op aan te merken en bedoelen het allemaal heel erg goed. Ze mogen me ook heel graag en zien me ook echt als hun eigen dochter, maar ik kan ze niet altijd geven wat ze zouden willen. nl. naast mijn moeder mee met vanalles. Mijn ouders en vriendlief zijn ouders liggen elkaar totaal niet. Ze hebben geen ruzie, maar mijn ouders zijn blij dat het contact tot verjaardagen beperkt blijft. Vriendlief vroeg mij of zijn moeder als we gaan trouwen (ooit) mee mag om de jurk uit te zoeken omdat ze zelf geen dochter heeft. Wat doe je met zoiets? Mijn moeder wil ook de totale aandacht op dat moment en de smaak van mijn schoonmoeder is ook nog eens ZO totaal anders. Ik vind dit echt hele moeilijke situaties, maar ga steeds meer neigen om gewoon mijn eigen gevoel te volgen en als ik daar iemand mee kwets -> SORRY! BUT IT'S MY (our) LIFE! @Dillemma's

15. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Ja ook ons wordt veel aangeboden en ook ik heb moeite om iemand te kwetsen, maar ik hou mezelf maar de hele tijd voor ogen: Het is ons eerste kindje en we moeten blij worden van de spulletjes, die we in huis neerzetten voor de baby. Dat helpt hierbij wel. Tot nu toe zeg ik nog geen nee tegen spullen, maar de kersenhouten box die aangeboden werdt heb ik wel afgeslagen, want kersenhout past gewoonweg niet bij het notenhout wat wij in de woonkamer hebben. En ook al staat hij maar zo'n 2 jaar, dan ga ik echt niet 2 jaar tegen een box aan kijken die er niet bij past. Lekker ondankbaar zijn we hè :);)

16. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Wij kunnen het badje en de rest van de badspulletjes krijgen van schoonzus en zwager.
    Twijfel een beetje, wilde graag zilver. Deze spullen zijn appeltjes groen :D

Mijn schoonmoeder heeft net bij Kruidvat de Bambino box/campingbed gehaald. Ze wil toch een soort van box voor als ze gaat oppassen. Handige is dat je de bodem hoger kunt zetten.

17. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Hahaha zo herkenbaar allemaal!!

18. Angel1988

Angel1988 Actief lid

29 sep 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk ik wist niet dat er naast de NOD lijst nog andere lijsten waren!! Ik wil me graag aanmelden :)

Ben 28 januari uitgerekend, heb 12 juli de eerste echo. Zijn er nog meer gegevens nodig:(

Allemaal een goede zwangerschap gewenst!

Liefs

19. Angel1988

Angel1988 Actief lid

29 sep 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er trouwens iemand die de lijst bijhoud of moet ik mezelf er even opzetten?

20. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ja je komt om de 4 weken en op t laatst om de 2 en vanaf week 40 om de week.
    maar echo's zijn niet zo vaak ;)

Deel Deze Pagina