16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    angel welkom!
    lovelive houd hem bij dus die zal hem aanpassen ( die heeft dit topic geopend ) kun je even een PBtje sturen.

haha herkenbaar meiden.. iedereen weet dat ik niet zoeen makkelijke smaak heb dus krijg gelukkig geen 'rommel'of lelijke dingen.
    SM kwam hier bij jinte ook aan met t dooppakje van zolder.. heb haar toen meteen uit de droom geholpen en gezegt dat ons kind uberhoubt niet word gedoopt :D

2. Chikah

Chikah Lid

18 sep 2009
    74
    0
    0
    Midden Nederland
    Alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb later horen...sorry. Moet veel en vooral hard werken en ben 's avonds helemaal op. Heb inmiddels wel alles gelezen maar ga niet overal op reageren, dat is niet te doen. Nu lekker 2 daagjes vrij, morgen echo...spannend! Ik heb gelukkig een hele lieve schoonmoeder en aangezien mijn vriend enig kind is wil ik haar zo veel mogelijk bij alles betrekken en natuurlijk ook mijn eigen mams. Of ze ook bij de bevallig mogen zijn weet ik nog niet, daar moet ik nog eens goed over nadenken. Heb na de zwangerschap en bevalling van mijn zoontje geen problemen meer met ''kruiskijkers'' want mijn kruis heeft inmiddels een heel leger artsen, verpleegkundigen en artsen in opleiding bekeken :) dus tja eentje meer of minder maakt dan ook niet meer uit:D.Ik denk alleen dat ik het bijzondere moment alleen samen met mijn vriend wil meemaken, lijkt me heel intiem, en dat is toch anders als er familie bij is. Nou ja dat zal ik, mijzelf kennende, wel last minute beslissen. Spullen krijg ik ook genoeg aangeboden maar als ik iets niet mooi vind, of als iets niet past in ons huis dan zeg ik dat gewoon. De gratis dozen heb ik nog niet aangevraagd, dat doe ik pas als morgen de echo goed is. Ik heb inmiddels wel een hele berg positiekleding aangeschaft en dat is nodig ook. Je ziet mensen kijken en denken maar gelukkig vragen ze niets, het is alleen zo overduidelijk ha ha. Is wel komisch want ik doe gewoon alsof mijn neus bloed :). Dikke buik dus hier, ben blij dat het morgen geen geheim meer hoeft te zijn. Als morgen alles goed is gaan we het ook mijn zoontje vertellen, ben zooooo nieuwsgierig hoe hij reageert....Eerst morgen de echo maar....

Liefs Chikah

3. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Welkom Angel!!

Chikah heel erg veel succes morgen! Duim voor een goede eco!!

4. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @angel welkom

@iedereen.slaap.lekker en tot morgen

5. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Goedenavond meiden.

Sorry, door omstandigheden heb ik enkele dagen niet mee kunnen lezen en reageren. Heb vluchtig alles doorgelezen, maar weet niet alles precies meer.

@nieuwe zwangeren; welkom en gefeliciteerd!

@babykamer spullen; bij ons zijn nog weinig mensen op de hoogte van het blijde nieuws. Heb nog geen dingen gekregen. Mijn vader begon wel over de familiewieg waar ik vroeger ook in heb gelegen. Deze staat nu (als het goed is) bij mijn neef, die heeft hem gebruikt voor zijn dochtertjes. Daar ben ik wel benieuwd naar. Al is het alleen om hem in huis te hebben, omdat het een soort van traditie is.

@(Schoon)moeder; Ik heb zowel een goede relatie met mijn eigen moeder, als schoonmoeder. Ik verwacht daar geen problemen mee. Ik hoop dat VL elke afspraak met de verloskundige mee kan. Zoniet, dan wil ik graag 1 van hun twee vragen om mee te gaan. Of misschien wel een keer mijn zus.

Verder voel ik me goed. Heb de gehele dag wel een katerig/weeig gevoel in mijn maag, tegen misselijk aan. Mijn buik begint te groeien. Vooral s'avonds is hij behoorlijk opgezet. Verder heb ik enorm veel dorst. Roosvicee is mijn drankje op dit moment. ;)
    Morgen om 14.30 uur eerste afspraak bij verloskundige. Ik ben zo benieuwd! Heb expliciet gevraagd om een echo. Reactie was dat ik maar met de verloskundige moest overleggen over de mogelijkheden. Ze zegt dat er dan nog weinig te zien is, maar dat maakt me niet uit. Wil gewoon de bevestiging dat er een garnaaltje in mijn buik zit.

Nog een vraagje; gaan jullie ook buikbanden dragen? Als ik zo die website bekijk heb je hele leuke mogelijkheden.

Hoe gaat het verder met jullie klachten??

Fijne avond, meiden!

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hallo dames,

Chikah: Succes vandaag!

Familiewieg: Wij gebruiken weer de wieg die mijn schoonvader zelf gemaakt heeft voor de geboorte van mijn man. Heb toen ik zwanger was van Jelmer nieuwe stof gekocht en de wieg samen met mijn schoonmoeder opnieuw bekleed. Als het goed is staan er nog foto's van op mijn profiel.

Wij hebben over een week alweer de termijnecho, gaat snel!

Vanmiddag ga ik weer proberen te werken, voel me nog steeds niet fit, maar het zijn maar 4 uurtjes op de bso, dus dat moet wel gaan.

7. Juupje

Juupje Lid

24 mei 2012
    61
    0
    0
    Alkmaar
    @Chikah, veel succes vandaag!

@schoonmoeder, daar heb ik ook een goede relatie mee, en ik zit erover te denken om haar te vragen een keer mee te gaan naar de VK. Weet nog niet of dat ook met een echo afspraak gaat worden of een gewone controle.
    Bij de bevalling wil ik zo weinig mogelijk mensen aan mijn bed. Ik mocht zelf wel bij de bevalling van mijn neefje zijn (was de 3e van mijn broer en schoonzus) en dat vond ik wel een hele mooie ervaring en ben ik haar ook nog steeds dankbaar voor. Voordeel daarvan is weer dat ik nu wel weet hoe een bevalling ongeveer verloopt (afgezien natuurlijk van de pijn :D).

Indian Summer was helemaal super! Ik heb het tot 21.00 uur volgehouden, maar had beloofd om de rest rond 0.00 uur op te halen. Tussendoor nog wel op mn bed gelegen, maar ik was helemaal kapot zondag.
    Morgen afspraak en echo bij de VK.... ben heel benieuwd!!

8. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Hey meiden,

Hier 2 dagen geleden voor het eerst het hartje met de angelsound (doppler) gevonden en gehoord! Ik was toen 9 wkn en 2 dgn! Echt zo leuk! Heb het opgenomen, maar kan het niet plaatsen hier....
    Was vrijdag naar de verlos geweest, die zag de snelle bevalling die ik van mijn zoontje had gehad (6 uurtjes) en die zei dat deze dan helemaal snel geboren zou worden... haha, dat zal wel ja. Maar eerst nog maar "even" 30 weken doorbroeden.
    Heb niet veel klachten meer. Neemt echt duidelijk af de laatste week. Gelukkig heb ik het hartje gister nog gehoord, anders had ik gedacht dat het mis zou zijn. Devermoeidheid is er nog steeds, maar wel iets minder al en misselijkheid is helemaal weg. Wel moet ik op tijd eten. Heb nog wel door mijn lage bloeddruk dat ik snel duizelig ben als ik te snel op sta of omdraai en wegloop.
    O, en dat plassen is ook zo irritant zeg! En ik heb dat dus vooral 's nachts. Elke nacht stipt 3 uur moet ik plassen. En dan meestal 2 uur later weer. Pfff.....

Gister nog met mijn vriend erover gehad of we willen dat ons zoontje thuis is als ik beval. Ik zei direct volmondig NEE! Ik weet dat ik bij mijn bevalling toen helemaal in trance was en ik me alleen op mezelf heb gericht. Ik kan dan echt niet een peuter van 3 om me heen hebben die ook aandacht wil. Gelukkig begreep mijn vriend dat, hij wilde namelijk dat ons zoontje beneden bleef tot de baby geboren was.....hij zei dat ik vooral moet doen wat ik dan wil. Ik moet het immers ook doen!
    Dus voor ons al helemaal geen ouders of schoonouders erbij hoor. En daarbij kwam mijn moeder boodschappen brengen toen ik aan het bevallen was de vorige keer en die vond het helemaal niet leuk om mij zo te zien, dus die zou niet eens willen. Hahaha

Echo: weet ff niet meer wie zo teleurgesteld was over de echobeelden, maar die was zeker via de buik? Vaginaal heb je wel mooie plaatjes met deze termijn.

Nou meiden, het begint al op te schieten! :)

9. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    goeiemorgen

Juupje een gewone controle is bloeddruk meten, hartje luisteren, buikvoelen en binnen 5 minuten ben je weer buiten.. ;)

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    nursy vanaf welk moment duurde het bij jou 6 uurtjes? x

11. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Commercieel-administratief medewerkster
    de mooiste stad (vind ik dan)
    Dadelijk echo bij de Gyneacologe om 13:30u. Ben nu wel geruster als de vorige twee keer, maar ook wel weer blij dat we weer voor een echo mogen gaan.

Ik laat jullie weten hoe het is gegaan!

@schoonmoeder: Ik heb geen problemen met mijn schoonmoeder, maar ze is totaal anders dan ik en zo ook haar smaak. Vriendlief heeft gelukkig wel dezelfde smaak als ik en dat scheelt. Alleen hij wil graag voor zijn moeder dat die met mij alles kan meemaken wat ze zelf niet met een eigen dochter kan, maar daar heb ik moeite mee, want hij vergeet dat ik al een moeder heb, die ook maar 1 dochter heeft, waarmee ze dit soort dingen kan delen en meemaken en dan moet ik haar dat laten delen met mijn schoonmoeder?! Misschien bij de tweede als die er ooit mag komen, maar bij de eerste wil ik graag mijn moeder de eer geven. Net als een trouwjurk uitzoeken, dat vind ik ook een dochter/ moeder aangelegenheid. Ik vraag toch ook mijn schoonvader niet om me weg te geven i.p.v. mijn vader of aan elke kant een, want schoonvader heeft geen dochter om weg te geven. Tja, dat is jammer, maar dat is nu eenmaal zo. Zoals jullie lezen zit ik er echt mee, want ik blijf er maar over mekkeren, maar ik ben bang dat ik dadelijk toch toe ga geven en mijn eigen wens voorbij ga en mijn eigen moeder dan weer voor het hoofd stoot. Die riep jaren geleden al, van; als je schoondochter zwanger is, is dat iets fantastisch, maar als jij zwanger bent, dan zal dat voor mij weer heel anders zijn, dat is iets speciaals. Gaan we lekker samen winkelen en zo. Moet ik dan nu gaan zeggen, sorry, maar dat samen zit er niet in, want vriendlief wil, dat we schoonmoeders ook mee nemen (lees 2 totaal verschillende mensen mijn moeder en schoonmoeder). Ik ga er trouwens over ophouden. Waar ik moeite mee heb is dat anderen voor jou bepalen, dat ze met je mee gaan winkelen of spullen uitzoeken of dat je iets niet nieuw moet kopen. Mijn schoonmoeder vraagt niet of ze samen met mij zal gaan winkelen, die zegt gewoon, dan gaan we samen kleren kopen en dat moet je niet nieuw kopen hoor etc. Ik heb een hekel aan het woordje moet en sowieso aan dingen op dwingende toon. Ik moet niks, ik mag en als het zo moet gaat er helemaal niemand mee! Liever zou ik horen; Ik zou het leuk vinden om een keer kleertjes met je te gaan kopen voor de baby of zou je dat wel nieuw kopen? Klinkt zo anders en dan krijg je er van zelf wel zin in. Ik heb nu echt geen zin om kleertjes of andere dingen te kopen met wie dan ook, de zin wordt van je afgenomen! Zijn dit nu de hormonen?

Pfff nogmaals ik ga maar stoppen ben behoorlijk gefrustreerd!

12. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    alles goed met de dames hier
    vanaaf eerste echo best wel spannend allemaal

13. Chikah

Chikah Lid

18 sep 2009
    74
    0
    0
    Midden Nederland
    Lieve allemaal,

Net een echo gehad...en de hartjes kloppen, jawel, een tweeling! Ben nu het nieuws aan het laten bezinken. Maandag om 10.30 weer een echo.

Liefs Chikah

14. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Commercieel-administratief medewerkster
    de mooiste stad (vind ik dan)
    Wat leuk weer een tweeling! Ik geloof dat Dalia ook een tweeling ging krijgen. Wat goed dat allebei de hartjes kloppen! Wat vind je ervan dat je een tweeling krijgt? Was idd vast wel even schrikken?

Proficiat!

15. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    heey meiden hoe gaat et hier ??
    heb in het begin mee gekletst maar kreeg al gauw een vmk

maar vandaag naar 3 dagen overtijd geweest te zijn had ik een positieve test in handen!!
    in de vage testen topic staat mijn knal test !!!

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chikah: wauw, een tweeling! spannend zeg!

Lovelymom: Wat fijn dat je nu alweer zwanger bent! Gefeliciteerd!

17. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @Chikah een tweeling wowwie! laat het nieuws bezinken en dalia kan je helpen en dingen vertellen. die is zwanger van 1 tweeling en heeft 1 tweeling

@nursy fijn dat je al het hartje hoorde met de doppler! dat is echt super!

@ de rest van de dames hoe gaat het?
    @Levelymom gefeliciteerd en nu duimen dat het goed gaat! wanneer ben je uitgerekend?

@hier flinke rugpijn en bandenpijn voor de rest valt het wel mee (misselijkheid is weg, wel veel plassen en vooral veel en naar dromen)

Verheug me op morgenavond dan hebben we de 2e echo :D ben benieuwd dan haha
    zal zo even foto uploaden van laatste echo en mijn buik die flink aan het groeien is. lijk wel 14 weken zwanger ofzo

@schoonmoeder die weet hier nog steeds niks vriend wil wachtten tot na de 12 weken vanwege de zekerheid.

18. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
  19. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0