Hey meiden, Hier weer eens een berichtje van mij. Heb nog niet zoveel meegekletst. Voelde me de afgelopen dagen niet al te top! Veel misselijk geweest en ook al moeten spugen. Ook ben ik ontzettend moe en probeer overdag wat te slapen. Sinds gisteren begonnen met zetpillen (Emesafene) en vandaag en gisteren niet misselijk geweest! Echt een heerlijk gevoel. De zwangerschap staat dan ook wat meer op de voorgrond en niet zozeer de misselijkheid! Volgende week donderdag de 1e echo, ben zo benieuwd! @lovelymom: wat fijn dat je alweer zwanger bent! Gefeliciteerd en geniet ervan! Ik hoop voor je dat nu alles goed mag gaan! @chikah: nog een tweeling op de lijst! Wat fijn dat beide hartjes klopten. Succes met het laten bezinken en er daarna lekker van genieten! @zograag: is het misschien een idee om je schoonmoeder apart een keertje mee te laten gaan naar de verloskundige. Niet tegelijk met jouw moeder, maar een keertje samen met haar en vriendlief? Als je dan met je moeder gaat blijft het wel echt jullie moeder-dochter moment zonder je schoonmoeder erbij, maar maak je tegelijk je schoonmoeder ook erg blij! Je schoonmoeder zal net zoveel oma van je kindje zijn als jouw moeder, al voelt dat voor jou misschien een beetje anders, maar voor haar zal dat niet zo zijn. Mijn schoonmoeder heeft 2 zoons en die heeft het erg fijn gevonden om er wel bij te worden betrokken, het is voor schoonmoeders toch ook bijzonder om een kleinkind te krijgen! Zelf heb ik ook dingen apart gedaan met mijn moeder en daarnaast ook met mijn schoonmoeder en manlief samen. En tuurlijk zeg je nee alls je iets echt niet mooi vindt of niet wilt (heb ik ook gedaan met doopjurk), maar met een klein gebaar tijdens een van je vele controles maak je haar wel heel blij denk ik. Nou ja, een lang verhaal is het geworden. Hopelijk kom je er uit en jij moet je er natuurlijk goed bij voelen! @snelle bevalling: ben ook erg benieuwd hoe het dit keer zal gaan. Oudste zoon was er met 8 uur en jongste zoon met 3 uur! Hoe snel zal zo'n derde wel niet gaan? Maar heb me ook laten vertellen, dat dat soms weer draken van bevallingen kunnen zijn...... En hoe gaat het met de rest van de dames?
voor 9 weken en 3 dagen mag ik niet klagen ben erg benieuwd naar de echo ga er zelf van uit dat het er een is maar aan beide kanten van de familie zit een tweeling
Weer een 2 ling! Dubbel gefeliciteerd!!! Hoe is het met de andere echo's gegaan?? Hier voel ik me vandaag ook kiplekker! Op wat hoofdpijn na maar daar hebben we paracetamol voor! Lennyt spannend dat het dus ook best mogelijk is bij jullie een 2ling!
Dat klopt wat je zegt, maar het is dan gelijk ook alles of niks, ze wil dan naar alles mee. Naar de verloskundige gaan we sowieso alleen samen, alleen mijn ouders gaan mee naar 1 pretecho omdat mijn vader nog nooit een echo gezien heeft en natuurlijk neem ik mijn schoonmoeder echt wel een keer mee winkelen, maar niet elke keer en zeker ook niet voor kleertjes (andere smaak). Maar als ik flesjes ofzo ga halen en tutjes, dan zal ik haar echt wel een keer mee nemen, maar het gaat erom, dat ze alles zou willen meemaken. Laat maar, ik denk dat het te moeilijk is om dit op papier uit te leggen. Nogmaals ik mag mijn schoonmoeder graag, maar hoef haar niet overal bij. Mijn schoonzusje heeft er voor gekozen om beide moeders bij de bevalling te laten, nou daar moet ik zelfs bij mijn eigen moeder niet aan denken. Vind ik echt iets voor Vriendlief en mij samen, maar goed, zo heeft iedereen gelukkig zijn eigen mening. Ik vind het alleen een moeilijk dilemma. Mijn schoonzusje aan mijn vriend zijn kant heeft mijn schoonmoeder ook overal buitengehouden en de druk wordt nu dus op mij gelegd, ben een soort van laatste hoop We zullen zien hoe ik er over 7 maanden over denk en laten we eerst maar zorgen dat het allemaal goed blijft gaan.
De echo was goed! Het hartje hebben we nu niet alleen gezien, maar ook horen kloppen! Over twee weken mogen we weer. Het beebje is nu 1,64 cm groot en we zijn volgens de gyneacoloog precies 8 weken.
Oh nog even terug komen op verhaal van net. Ik bedoel het zo slecht niet naar mijn schoonmoeder. Ik ben ook degene die haar belt om te zeggen dat de echo goed gegaan is of koffie gaat drinken als ik in de buurt ben, dus ik doe die dingen echt wel, maar meer voor haar dan voor mezelf en bij sommige dingen wil je eens voor de verandering in je leven eerst naar jezelf willen kijken i.p.v. altijd naar anderen. Pfff denk dat ik nu er maar eens mee moet stoppen, sorry dames! @frusty
@ZoGraag, vervelend dat je met die dilema's zit, terwijl je zo hoort te kunnen genieten nu!! Ik hoop dat je het voor jezelf een beetje los kan laten en je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt! Jij bent de gene die zwanger is!! Succes met je beslissingen! Ik ga morgen bellen voor de volgende echo voor over 3wkn!! Nu al zin in!!
@Nieuwe meiden, welkom @Enibas, ik heb nog geen buik, maar in de avond haal ik wel mijn riem uit mijn broek en doen mijn knoop open, dat wel. Veel plezier bij de VK morgen! Ik ga denk ik wel buikbanden dragen, vind ze wel leuk. @Lennyt en hoe was het? @Chikah, dat zal inderdaad even wennen zijn, wel heel spannend. @Lovelymom gefeliciteerd, maar beval je dan nog in januari? Niet dat je niet welkom bent natuurlijk he. Schoonmoeder, goede band mee. Moet zeggen dat ik alleen vrij fel ben en niet altijd alles pik en me hierdoor soms aan dingen erger. Ook bij mijn moeder. Schoonmoeder is niet consequent, is van de snoepjes en bergen speelgoed. Verwennen mag wel iets, maar je kunt het ook overdrijven. Gister weer opeens een mega bandenpijn steek zo, deed echt even zeer. Hier nog geen buik
nee beval dan eind februari moet alleen wel uitgaan van me laatste ongi en die had 16 mei moeten wezen maar toen teste ik posi en toen kreeg ik natuurlijk een vmk, maar moet volgens mij wel van die datum tellen
Goedenavond meiden. Wauw, weer een tweeling. Gefeliciteerd! Dubbel geluk! Vanmiddag onze eerste echo gehad. Alles is prima in orde. Hartje klopte. Vandaag 7wk6dg, uitgerekende datum 31 januari 2012. Op naar 2 juli, dan hebben we termijnecho. Ben blij dat we een echo konden doen. Ik ben er nu geruster op dat er iets in mij groeit, nu we het ook daadwerkelijk hebben gezien. Verder nog nieuwtjes hier? Fijne avond!
Ik snap je helemaal hoor. Had het met de eerste ook heel erg. Nu bij nummer 3 veel minder en weten we gewoon allebei waar we aan toe zijn. Hartstikke leuk toch om haar een keer mee te nemen winkelen voor algemene dingetjes en dat je haar op de hoogte houdt! Dat is toch al genoeg. Je moet doen waar jij je goed bij voelt en daar heeft zij het mee te doen. Ik wilde gewoon aangeven dat schoonmoeders het ook heel erg kunnen waarderen. Iedereen heeft zijn eigen mening inderdaad en doen waar jij je goed bij voelt! Je komt dit soort dingen altijd weer tegen. Ik weet nu al dat mijn schoonmoeder weer zal proberen of de doopjurk gedragen zal worden. Ze heeft hem inmiddels al helemaal aangepast (was veel te groot). Dus... En zal het ook moeilijk gaan vinden wie het kindje dan zal dragen, want weet dat schoonmoeders dat heel bijzonder zal vinden, maar we meoten gewoon doen waar wij achter staan, want het blijft ons moment en onze herinnering! Als jij en vriendlief het met elkaar eens zijn, dat is heel belangrijk! En nu inderdaad lekker gaan genieten en proberen er niet te veel over na te denken! En als je commentaar krijgt: jammer voor hun! Het is hoe jullie het willen doen en ieder doet het op zijn eigen manier!
@ zograag, frustrerend is dat als andere dingen gaan bepalen hoe en wat! Dan zet je nogal gauw je kont tegen de krib en is niets meer goed. Ik herken je situatie niet, mijn schoonmoeder heeft meerdere hersenbloedingen gehad toen mijn vriend klein was. Ze kan zich niet goed uitdrukken en ze is lichamelijk achteruit aan het gaan. Ik zou willen dat ze zich er zo mee kon moeien en mee kon gaan. Maar ze is lief op haar eigen manier laat ze zien dat ze er voor ons is. Fijn dat je echo goed was! Probeer een beetje te genieten! @ chikah, gefeliciteerd! Snap dat je even aan het idee moet wennen! Leuk hoor! @ lovelymom, wauw wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! Ik duim voor een plakbeebje! Het zal het verdriet niet wegnemen maar maakt het wel draaglijker. @ ginie, wat fijn dat de medicijnen helpen zeg! @ enibas, mooie echo hoor! Geniet er van! @ lennyt, mooi plaatje hoor! Ik zie staan dat je 26 juni controle hebt van het hartje, mag ik vragen waarom dit is? @ hier , nog even en ik ben over mijn struikelblok van vorig jaar heen. Ik moet er veel aan denken. Ben verwend met leuke cadeautjes, maar durf nog niet helemaal blij te zijn.... Wel heb ik me aangemeld voor mvm, wij zaten ook in de mmm, op het laatste moment is het toch spontaan gelukt. Maar mocht ik de medicatie nodig hebben zou ik ook blij zijn geweest dat andere dit deden. Dan meer even over de stank heen zetten Vanmiddag komt ze langs.
Goedemorgen dames @echo's wat zitten er weer mooie echo's tussen dames @yvon ik doe ook al weken mee aan het MvM programma wilde ook andere helpen! @Zograag je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Snap dat het misschien heel makkelijk klinkt en je misschien het idee hebt ertussenin te staan maar doe wat jij wilt! @hier Vriendlief is gister zonder mij wat te zeggen naar zijn ouders gegaan en heeft het ze verteld. Zijn moeder was aan het vloeken en zijn vader had al een vermoedde en vond het erg dta hij dit nog mee moest maken. Dit is dus echt geen fijne reactie en mijn vriend is er helemaal van uit zijn doen. Ook de twijfel slaat weer toe bij hem..... Ik word er ook door ontmoedigd en beetje en wil zo graag van de zwangerschap genieten maar word me nu ontnomen voor mijn gevoel Na gister gepraat te hebben zijn we dus zijn op tijd naar bed gegaan. En net smst hij dat hij niet meer weet hoe of wat en erg bang is om door dit zijn ouders, collega's en vrienden te verliezen.....! Nu wilde hij eventueel morgen en vrijdag (heeft hij vrij) bij hem thuis gaan zitten t/m zondag om over alles na te denken....grrrr Kan echt wel janken en voel me zwaar.....******. Sorry dames moest het even kwijt! @echo vanavond hier de 2e echo en hoop dat het allemaal goed uitziet! Verder ben ik nu op stage tot half 5 en om 17.45 hebben we de echo dus ben benieuwd! Hoe gaat het verder met ALLE dames hier?
@lovelymom, wat geweldig! Spannend weer. Gefeliciteerd! Weet even niet meer wie het vroeg (moest 4 pagina's lezen ) maar mijn bevalling duurde 6 uurtjes vanaf dat ik regelmatige weeën kreeg. Vliezen waren 's morgens gebroken, maar geen weeën. Die kwamen pas 4 uur later en direct regelmatig. Kwam wel direct in een weeenstorm die 4 uur duurde...maar die heeft wel goed zijn werk gedaan Absoluut een goede bevalling geweest! Daarbij kwam nog dat ik vanaf week 20 steeds groeiecho's had gehad omdat ze vonden dat beeb wat klein was en werd geschat op 6 pond bij de bevalling....dat was dus schrikken toen er een dikke 8 ponder uit kwam De vk schrok ook, die had dit zeker niet verwacht haha
@ dani, jeetje wat een reactie zeg! Jammer dat je vriend dit heeft ondernomen zonder jouw vooraf op de hoogte te stellen. Ik snap dat hij de reactie aantrekt van zijn ouders. Persoonlijk lijkt het mij geen goed idee dat hij dagen daar heen gaat. Ik ben bang gezien de reactie van zijnouders dat ze hem misschien gaan brainwashen en dat hij een mening opgelegd gaat krijgen, ik weet niet of hij daar gevoelig voor is? Knuffeltje!
hier ben ik dus ook bang voor. hij wil 4 dagen bij hem thuis gaan zitten en zijn ouders wonen 1 straat verder. Mijn vriend trekt zich heel erg aan wat anderen (vooral broer en ouders) vinden Hij begreep achteraf wel waarom ik het niet leuk vond maar hij wilde niet dat ik diegene was die uitgescholden zou worden hij wilde me "beschermen" wat ik ook wel lief vind maar als wilde ik dot toch liever samen doen! @nursy dat is idd snel gegaan dan....hoop dat ik zo een bevalling krijg haha! en 8 pond sow.....pfffff
@ alle dames, bedankt voor jullie steun en lieve reacties/ inzichten!!! @Dani86, Het is heel normaal, dat hij gaat twijfelen na zo'n reactie van zijn ouders (abnormale reactie overigens!). Zaak is dat jullie er met zijn tweeën over gaan praten. Als ik me niet vergis had je eerder verteld, dat je vriend zijn vader veel last had van depressiviteit klopt dat? En dat dit erfelijk is, maar niet zo hoeft te zijn en ook met opvoeding te maken heeft? Wat ik lees uit wat je zegt is dat je vriend nog steeds met zijn navelstreng aan zijn ouders vast zit (sorry voor deze ietswat botte verwoording) Maar hij luisterd lijkt wel meer naar wat zij te zeggen hebben, dan wat jij te zeggen hebt. Spreek hierbij gedeeltelijk uit ervaring, was zelf ook zo eentje die de navelstreng maar moeilijk door kreeg. Tot ik mijn huidige vriend tegen kwam en mijn ouders bijna ervoor gezorgt hadden dat ik mijn relatie zou beëindigen. De broer van mijn vriend zei bij het ophalen van zijn spullen de wijze woorden, Je beseft toch wel, dat je bij elke relatie hier tegenaan zal blijven lopen? Je moet een keer voor je eigen geluk gaan kiezen. (Het was een half uur uit geweest en toen heb ik het weer goed gemaakt. We zijn naar mijn ouders gegaan en hebben met hen een gesprek gehad en gezegd, dat wij voor elkaar gaan en dat ze zich daar bij neer zullen moeten leggen. Het eerste jaar was moeilijk. Mijn vriend was een kei hierin. Hij zette zijn eigen gevoelens opzij en deed of er niks gebeurd was en sloot mijn ouders in zijn hart. Nu gaan we zelfs met ze op vakantie en is alles koek en ei. Ze hebben mijn vriend beter leren kennen en zijn blij dat we zwanger zijn. Je vriend zal er zelf eerst doorheen moeten en hij heeft jou daar hard bij nodig. Jij zult zijn ouders een nieuwe kans moeten geven, maar daarvoor moet je vriend eerst aan zijn ouders duidelijk maken, dat hij een keuze gemaakt heeft met jou en dat ze dat zullen moeten accepteren. Dat is moeilijk en waarschijnlijk iets, waar hij heel erg tegenop zal zien. Ik beneid je niet, want ik weet hoe zwaar de weg is. Maar als je doet wat je zelf voor ogen hebt, dan kan je geen fouten maken. Als jij de baby wilt houden zoals eerder besproken en je vriend kan zich niet losmaken, dan moet je misschien heel hard zijn en aangeven, dat je het zult behouden, maar als hij ervoor kiest om niet bij je te blijven, dat hij het dan ook niet zal zien opgroeien. Waarschijnlijk houdt hij zoveel van je, dat hij zich uiteindelijk toch weet los te maken, omdat jij er druk op hebt gezet die hij nodig heeft. Ik heb ook niet de wijsheid in pacht, dat hebben mijn "schoonmoeder" mailtjes wel bewezen, maar vecht voor wat je wil en help je vriend de juiste keuzes te maken, namelijk zijn eigen keuze! Succes meid! Ik wens je heel veel goeds! En een gelukkig leven toe.