@melanie76: wat naar allemaal! Heel veel sterkte! @kaatje: wat fijn dat je medicatie krijgt! Hopelijk helpt het en wordt het zo draaglijk. Welke medicatie heb je gekregen? @werken: op dit moment werk ik 2 dagen en dat wil ik straks zo houden. Schoonouders passen bij mij thuis op en manlief is ook geregeld vrij. Dus heb het wat dat betreft erg getroffen. @ECHO: vanmiddag echo gehad! Uitwendig was er niets te zijn (dat was bij de 2 jongens ook zo, dus ik had me er al op ingesteld). Dus ze heeft een inwendige echo gedaan en er kwam gelijk een klein minimensje in beeld! Die heel druk aan het bewegen was. Het blijft zo mooi en verwonderlijk om te zien. Volgens de echo was ik vandaag precies 10 weken, 4 dagen verder dus. De datum is nu voor uitgezet naar 24 januari ipv 28 januari! Het leuke is dat mijn zus 13 jaar geleden ook op die datum was uitgerekend! Ook te horen gekregen dat ik weer in het ziekenhuis moet bevallen. Dit ivm overgewicht. Heb een BMI van 37 en bij een BMI van 35 en hoger moet je in het ziekenhuis bevallen. Dacht dat het landelijk is, maar weet het niet zeker. Dit in verband met meer kans op complicaties. Maar allebei de bevallingen gingen probleemloos. Bij de oudste was die regel er nog niet en bij nr. 2 dus wel. Dus moet er nu weer aan geloven, maar denk dat ik er uiteindelijk ook wel voor gekozen had, maar dat wordt me nu dus uit handen genomen. Maar wel een prettig idee om te weten!
hoi meiden, ik ben net terug van vakantie! we hebben het leuk gehad. ik verloor 3 weken geleden 1 dag bloed en maandag en dinsdag weer bloed. vandaag bij het afvegen bloed en buikpijn. ik ben bang dat het mis is maar wil er nog niet aan denken. heb geen ervaring meteen miskraam. weet niet goed of dit een voorteken kan zijn of dat het gewoon oud bloed is. morgen meteen de gyn bellen.
Oh Sammie wat schrikken! Hoop dat het Goed zit! Werk; ik werk 26,5 uur twee hele en twee halve dagen. 1,5 dag gaat ze mee naar ons kdv waar ik werk en 1 dag mijn moeder en 0,5 dag naar schoonmOeder
@Sammie, ga voor je duimen! Ben helemaal happy, dacht zelf gister 9 weken en 5 dagen te zijn, bleek al 10 weken en 2 dagen te zijn. Ben nu 22 januari uitgerekend. Uitwendig ging wel, was wat vaag. Toen inwendig. Hartje klopte goed. Zag armpjes bewegen. Bloeduitslagen waren goed. Voor de 16 weken krijg ik weer een echo en krijg 27 juli een doorverwijzing voor de 20 weken echo. Lekker veel echo's achter elkaar dus.
wen86, mooie echo heb je gehad! fijn dat je al wat verder blijkt te zijn en leuk zoveel echo's. ik heb de gyn gebeld en zei vertelde dat het gesprongen aders kunnen zijn door de warmte op vakantie. de buikpijn kan komen van de banden en groeien. we moeten gewoon dinsdag komen dus nog lang inspanning zitten pfff.
Bah sammie wat schrikken!! Stom dat ze je niet meteen ff laat komen,mijn vk zou dat iniedergeval wel doen. Maar ik zou daar ook opstaan,je loopt er al een paar weken mee en dan die onzekerheid. Sterkte en ik duim voor je!
Mooie echo's weer meiden!! Ik ben pas volgende week donderdag aande beurt,krijg dan ook meteen de nekplooimeting.
melanie, baal er ook van maar aan de andere kant probeer ik positief te blijven. heb ook wel zoiets als het mis is kan er toch niks aan gedaan worden. ga dit weekend gewoon heel veel bezig zijn en hopen op geen bloed.
Melanie76; jeetje wat erg veel veel sterkte met het verwerken van het verlies Kwebbelsnoes; hypnobirthing klinkt mij ook wel wat. Hier ook een draak van een eerste bevalling maar dat was omdat ik ingeleid werd en daarna alles zo'n beetje mis ging. Moet ook maar eens rond kijken maar ben wel benieuwd naar jou ervaringen zograag; wat verveld dat jullie allebei baanonzekerheden hebben. Ik weet wel dat het UWV wel allemaal regelingen heeft voor zwangere vrouwen dus dat je verlof altijd wel geregeld is. Evie; wat balen dat het nu zo moeilijk gaat, je kiest hier toch ook niet voor. Ik hoop dat ze snel goed vervangend werk voor je hebben en dit zichzelf oplost Zomerrr; ik heb myomen rond mijn baarmoeder (vleesbomen) en daar had ik mijn vorige zwangerschap ook last van, ik had er 3 in mijn baarmoeder dus mijn gyn wil me eigenlijk niet laten gaan maar ik ben stiekem al naar de VK gegaan want daar wil ik veel liever zijn De gyn zei nu dat als alles over 7 weken goed is ik naar de VK mag, haha il heb hem maar niet verteld dat ik daar al geweest bent Wen86 hoe was de echo, ze waren er nu ruim op tijd neem ik aan. Kaatje wat fijn dat je meds krijgt voor misselijkheid Werk; ik werk nu 3 keer 9 uur en 2 uur thuis dus ik ben op ma en di vrij, mijn man is vast op wo en do vrij (maar werk om het weekend) en op vrijdag hebben we een gastouders in het dorp. We werken allebei ongeveer 28-30 uur en hebben de rest (onbetaald) ouderschapsverlof. Ginie wat fijn dat de inwendige echo goed was, mijn BMI is ook 36 dus ik moet ook in het ziekenhuis bevallen, al wilde ik dat zelf ook. mag wel gewoon poliklinisch met mijn VK Sammie blij dat je een leuke vakantie hebt gehad maar vreselijk wat een onzekerheid, wat balen dat je helemaal tot dinsdag moet wachten Hier gisteren naar de gyn, nou dat was effe bloeddruk meten (55/100 ik snap nu dat ik zo moe en koud ben) en heel snel kijken of er een hartje klopte. Ben blij dat ik dinsdag ook bij de VK ben geweest want dit was een domper. ik had gehoopt nu klaar te zijn bij de gyn maar omdat hij myomen zag wilde hijme nog onder controle houden maar dat zou pas over 7 weken zijn Nou ik blijf alli illigali lekker bij mijn VK. Verder vandaag weer aan het werk dus weer genoeg tijd om mijn social life hier bij te houden Ik zal zo effe mijn echo scannen van dinsdag en hier neer zetten als het me lukt met dat volautomatische ding hier
Aah Sammie wat naar!! Kan je niet vragen voor een echo omdat het je heel erg onzeker maakt?? Wat weer een mooie echo's komen er voorbij! @ Doppler ik heb hem via marktplaats, wel een nieuwe. Hoe gaat het verder met alle dames? We zijn bijna allemaal over een KWART van onze zwangerschap heen!! 10 weken van de 40! Nog 30 te gaan Ik zou zooooo graag elke dag even in mn buik willen kijken haha
Hier straks een pretecho! Kon niet langer wachten hihi erg he!! Daar hebben we belastinggeld voor gekregen
@ Melanie Sterkte @ Sammie Positief blijven, inderdaad jammer dat je niet gelijk mag komen, hopelijk dinsdag mooi nieuws! @ Alle goede echo's Toppie!!!! Hier: Heb even niets van me laten horen, sorry. Ben afgelopen maandag naar het ziekenhuis geweest. Ik kreeg eerst een echo uiteraard om de twins te bekijken maar ook om te kijken of het oh zo belangrijke vliesje er zat. In de eerste instantie zei ze hem te zien, later wist ze het niet zeker meer en toen ze de gegevens in ging voeren bleek ze nog nooit een tweeling ingevoerd te hebben, en ook het termijn berekenen ging erg moeizaam....vreemd. Gaf me dus echt een klote gevoel, want wat moet je daar dan van denken. Vooralsnog gingen ze er vanuit dat er geen tussenvliesje zit en dat is zorgelijk. Nou dan kun je naar huis en mag je 2 weken wachten op de volgende echo. Gelukkig had ik mijn intake bij de vk laten staan om eventueel vragen te kunnen stellen n.a.v. het zh bezoek. Ik vertelde haar hoe of wat en zij besloot toch nog even samen met mij te kijken, want bij de eerste echo meende zij wel een vliesje te hebben gezien. We hebben goed gekeken en zij is er van overtuigd dat er een vliesje te zien is, weliswaar moeilijk te zien vanwege de ligging van de 2 maar dus niet onvindbaar. Mijn weekend begint dus met een heel erg opgelucht gevoel. Over nu 1,5 week weer een echo in het zh, ik ga er vanuit dat ze hem dan wel vinden aangezien er dan een uur ingepland staat voor een echo...nou als ze hem dan niet hebben gevonden.... Afgelopen dagen waren dus best klote, maar voel me nu stukken beter. Liefs Chikah
@Chikah, lijkt me inderdaad ook vervelend om in de onzekerheid te zitten. @Evie, veel plezier!! Echo was inderdaad erg mooi! Heb 18 juli mijn combinatietest, dus dan weer een echo. Ouders belde net, we krijgen van hun de kinderwagen, echt leuk. Ze wilde eerst op de echo wachten, voordat ze het vertelden. Baal een heel klein beetje. Ze gaan zondag voor 4 weken naar Frankrijk. Dan zijn ze 2 dagen thuis en dan gaan wij 2 weken naar Frankrijk. Als het aan mij zou liggen zou ik hem volgende week gaan uitzoeken, maarja wil ze wel mee hebben aangezien zij hem betalen. Van mijn schoonouders krijgen we genoeg geld om en de kamer, maxi cosi en de box te kopen. Als het een beetje meezit krijg ik de maxi cosi bij Babydump erbij.
Wat een mooie echo!!! Hier ook de echo gehad en zooooooo trots!! Armpjes en beentjes gezien en het sprong zelfs. Lagen allemaal in een deuk! Super leuke vrouw van de pretecho en termijn klopte precies!
Hey dames, Hier weer even een berichtje van mij: @ Sammie: wat balen zeg, die onzekerheid. En wat jammer dat ze je dan niet meteen even langs laten komen! Niks zo erg als onzekerheid @ Melanie76: Tsjonge, nog 2 weken wachten, dat is lang... Heel veel sterkte! Dat lijkt me echt onwijs zwaar, als het allemaal zo lang duurt! @ Echo's: wat een mooie echo's zijn er weer voorbijgekomen! Gefeliciteerd meiden! Wat is het toch heerlijk als het goed gaat! @ Chikah: Pff, vervelend hoor die onzekerheid! Fijn dat je nog bij de VK geweest ben en dat zij je wel een beetje gerust kon stellen! @ Zomerrrr: Wat heerlijk dat het er allemaal zo goed uitziet nu! Echt super voor je! @ alle anderen: sorry, er is weer zoveel gepost dat ik niet allemaal kan onthouden wie wat gepost heeft... Ik heb vandaag mijn termijnecho gehad. De meisjes zijn mee geweest, en mijn moeder ook (die was onverwacht 2 dagen eerder terug van vakantie, kwam mooi uit). Het was echt super. Allereerst hoefden we maar een kwartier te wachten dit keer . En je kon de kindjes supermooi zien! Ze nam echt de tijd, liet het zien aan de kids, en je kon bij het ene kindje echt zien dat hij aan het "zwaaien" was. ZOOOO schattig Ik hang er even 2 foto's onder. Je krijgt ze niet meer echt samen op de foto, omdat ze een beetje achter elkaar liggen. Ik ben 1 dagje terug gezet, nu uitgerekend op 25 januari! Ik ben zo blij & dankbaar dat het tot nu toe allemaal goed gaat! Fijn weekend allemaal, Dalia
Lieve dames, ik ben het kwijt!!!!!!!!!!!!!!!!!. verlies nu veel bloed en stolsols ( sorry). meteen de verloskundige gebeld.en afgesproken dat ik maandag bel en dan word er een afspraak voor een echo, om te kijken of alles weg is. ik ben zo op gelucht. ik wil iedereen een super goede zwangerschap wensen.