Ik voel mijn borsten ook veel minder. Denk dat dat rond deze tijd gewoon zo is. Ongemakken wisselen gedurende de zwangerschap heb ik gelezen, maar ik snap je bezorgdheid. Ik ben ook blij om woensdag weer bevestiging te hebben of alles goed is.
@Enibas: de verloskundige heeft mij laten weten dat je kwaaltjes van de een op de andere dag zelfs weg kunnen zijn. Ze nemen inderdaad af, dat merk ik ook, met name aan de gevoeligheid van mijn borsten. Maak je geen zorgen, het hoort er allemaal bij. Eergisteren heb ik een prachtige echo gehad, dus probeer te genieten. @Frommeltje: sorry, ik heb jouw post gemist. Maar wat fijn dat het weggebleven is! @Wen: ja, ik wil graag de Joolz Day, de denim versie met zwart frame en velgen! Het scheelt dat mijn moeder 'm zelf zat te testen in de winkel en deze erg mooi en praktisch vond. Maar ik vind kinderwagens sowieso duur, had ik op voorhand niet echt verwacht, hihi. @Kwebbelsnoes: wat een heerlijk gevoel dat je bijna niet meer misselijk bent! Ah, je zoontje (toch?) voelt misschien dat je zwanger bent? Weet niet of dat kan hoor, maar het lijkt me dat bepaalde 'spanningen' gevoeld worden hoe klein ze ook zijn. @Evie: ja, geweldig om te zien dat de 'vlekjesecho' echte minimensjes aan het worden zijn! Het verbaasde me ook echt hoe snel die ontwikkeling eigenlijk gaat, ook al heb ik een day-to-day app over de ontwikkeling . @Lydia: yes, daar gaan we zeker vanuit! Vriendinnetjes (die overigens geen kinderen hebben of zwanger zijn) zeggen dat ik me over die moeheid moet zetten, maar dat lukt mij echt niet. Ben ik dan zo'n sukkel? Nee toch? @kinderwagen/kamertje bestellen: ben even benieuwd wanneer jullie de grote aankopen gaan doen! Ik denk dat ik na de 13e week wel het een en ander wil bestellen, maar is misschien een beetje vroeg he? Heb al jeuk! Haha.
Aanpassingen graag pb'en. 16 t/m 31 Januari 2013 14. - Melanie1986 (2de kindje/thuis) 17. - Kwebbelsnoes (2e kindje/ziekenhuis/bv) - Tourmaline (2e kindje) - Nursy (2e kindje/thuis/bv) - Aaaa (1e kindje) - Lydia1986 (2e kindje) 18. - Abri (3e kindje/thuis/bv) - Lauren84 19. - Minieme84 (1e kindje) - Stefanie78 (2e kindje) - Lennyt (1e kindje) 20. - Manon77 (3e kindje/ziekenhuis/bv) - Pjpj (1e kindje/ziekenhuis/thuis/bv) 21. - Kaatje1984 (1e kindje/ziekenhuis/bv) - Evie10 (1e kindje) - Alyne - Mama40 (2e kindje/ziekenhuis/thuis) - Livelife (1e kindje) 22. - Wen86 (1e kindje/ziekenhuis/bv) 23. - Juupje (1e kindje) - Greatdane (1e kindje/kraamhotel/bv) - Laska (1e kindje) 24. - Ginie (3e kindje/ziekenhuis/bv) 25. - Sammie121 (2e kindje/ziekenhuis/kv) - Kimster87 (1e kindje) - Zograag (1e kindje) - Dalia03 (3e en 4e kindje) 26. - jackystory (1e kindje/ziekenhuis/thuis/bv) 27. - Chikah (2e en 3e kindje/ziekenhuis/bv) 29. - Yvon1893 - bloempje1988 - Annet03 30. - Dani86 (1e kindje/thuis) - Metz (3e kindje/thuis) 31. - Ctje1987 (1e kindje/ziekenhuis/bv) - Sjubidoe (1e kindje/ziekenhuis) - Roosje24 (1e kindje/ziekenhuis/bv) - Enibas (1e kindje/thuis/bv) Vlindertjes/sterretjes: Isabel Olivia, Hopelessinlove, Lovelymom, Sofie28, Elisse, Dreamer83, Lintje, Melanie76. Afsprakenlijst: - 2 juli: Termijnecho Enibas - 2 juli: Echo Nursy - 6 juli: 1e echo annet03 - 6 juli: Nekplooimeting combinatietest Stefanie - 6 juli: Intake VK + 1ste echo Roosje24 - 9 juli: Echo Chikah - 11 juli: Combinatietest Livelife - 11 juli: VK Livelife (1e keer hartje luisteren) - 12 juli: Echo Lydia1986 - 12 juli: Termijnecho Yvon1893 - 16 juli: Combinatietest Yvon1893 - 18 juli: Combinatietest Wen86 - 24 juli: VK + echo Ginie - 24 juli: VK Kwebbelsnoes - 1 augustus: geslachtsbepaling Livelife - 13 augustus: VK Lydia1986 @Yvon1893: jouw afspraken staan erbij! UPDATE: @Chikah: aangepast!
We moeten ook nog eerst even kijken wat handig is met in en uit vouwen. In de auto doen etc. Misschien is de Joolz dan alsnog handiger. Haha wel grappig, ik wil dan ook de denim. Hier ook sinds een paar dagen geen gevoelige borsten meer. Ben ik wel blij om. De kat vindt het altijd leuk om te komen knuffelen en dat deed echt pijn en hij begreep er niks van haha. Volgende week naar Prenatal Utrecht, aangezien ze hier een van de kamertjes niet hebben staan. Gaan toch mijn nichtje van 5 ophalen om te komen logeren.
Hier willen we graag de Mura 4. Ideale grote wielen voor boswandelingen. Hier wacht ik zaterdag de termijnecho van de vk af en dan gaan we een geslachtsbepaling afspr maken. Maar denk dat we pas na de 20 weken op kleur gaan kopen haha. Degene die de geslachtsb echo al hebben gemaakt, op hoeveel weken doen jullie die? Hier kan het vanaf 14 weken. Dat zou eind Juli al zijn!! Klachten zouden week 10 vlgns internet op zn ergst moeten zijn maar hier valt reuze mee. Wat weeig op mn maag en steekjes in mn buik maar hoort er allemaal bij! Niet in het extreme.
ooh doen ze in langeloo al met 14 weken, in oosterwolde pas met 17...hmmm dan ga ik er dus weer ernstig over na denken mijn afspraak te switchen haha Hier ook niet zoveel klachten meer gelukkig, maar ik had ook veel van de meds (utrogestan) die ik nam en dat ben ik nu aan het afbouwen. Hier gaan we pas na 20 weken grote aankopen doen maar wij hoeven niet zo veel, Elise krijgt een peuterkamer en de baby haar kamer. ik wil wel een duowagen anders kan ik niets als ik alleen ben en dat kleine monster van mij blijft echt niet lief op een plankje staan de hele dag. ik wil graag de mogenlijkheid om haar in de winkel in een zitje te doen als ze lekker dwars is (en dat zal met 2 jaar echt wel regematig zijn vermoed ik )
@Evie, ik krijg in het ziekenhuis een echo ivm hartafwijkingen. Dus ik laat hem nog niet zo snel doen. Ik krijg met 13 weken een combitest. Krijg nog een doorverwijzing voor het ziekenhuis, hoop dat het met 18 weken kan, dan weet ik gelijk het geslacht. Pretecho doe ik rond de 25/26 weken. Ja maar in week 10 zijn ze het ergst, maar als je 9 dagen en nog iets bent zit je in week 10. Ik was toen wel twee dagen in de avond erg misselijk. Heb zelfs de huisarts gebeld, maar kreeg niks. Daarna ging het gelukkig weer weg. De kinderwagen bestellen we over 4 weken ongeveer, gewoon omdat ik het leuk vind . Met het kamertje wachten we tot de Mamamazzel dagen in september bij Prenatal.
@ Stefanie ja ze zei dat we daar vanaf 14 weken voor de geslachtsbepaling konden, mocht ze niet goed kunnen kijken, als beeb bv niet goed ligt, mag je later terug komen, omdat je dan speciaal voor geslacht komt en ze dan ook echt wel meegeven wat het is. Langelo is vanaf Drachten binnendoor ook maar een krap half uurtje.
@aankopen, hier ook een nieuwe kamer voor ons mannetje. die gaan we kopen zodra onze slaapkamer en de zijne af is. we moeten flink wat verbouwen aan onze kamer dus dat duurt wel even. duowagen, die wil ik pas in okt kopen maar dat hangt af of er een levertijd aanzit of niet. we gaan volgende week even kijken naar de twee kinderwagens die we op het oog hebben en wie weet bestel ik hem wel hahah ken mezelf ietsjes langer dan vandaag. @geslachtsecho, die gaan we weer rond 17 weken doen. bij ons zoontje wisten we het met 15 weken bij de gyn al ik hoop nu ook weer eigenlijk maar wil graag die dvd hebben. hebben jullie ook een bepaald gevoel voor geslacht? wij hadden met ons zoontje echt het gevoel een jongen en nu echt eeen meisje haha pin me er neit aan vast maar zou zeer verrast zijn als het een jongen zou zijn maar wel heel blij natuurlijk. @kwaaltjes, ik heb zoiezo minder kwaaltjes dan de eerste zwangerschap maar eigenlijk voel ik me toch ontzettend zwanger ondanks het bloedverlies. mijn man wordt ook een beetje gek van mij haha.
Hier heeft nog niemand tegen mij gezegt het word een jongen, maar wel al 4 mensen het word een meisje! Zelf weet ik het echt niet. Ben voor de echo zo bang dat ze het verkeerd hebben als ik op 14 - 15 weken ga en dan bv al dingetjes in kleur koop en met 20 weken het ineens anders is. Dat zou ook zoiets voor mij zijn!
Hier gokken we op een jongetje, maar komt eigenlijk alleen doordat mijn zwangerschap nu zo anders verloopt als de 2 voorgaande. Kan misschien ook komen doordat de jongste nog borstvoeding krijgt en mijn hormoonhuishouding misschien anders is, maar kan natuurlijk ook omdat het ditmaal een jongetje is hihi. We zullen het zien. Geloof dat we het bij de 2e rond een week of 16 wisten en kregen het bevestigd met de 20 weken echo en pretecho erna met 25 weken, maar echt losgegaan op kleur ben ik niet. Haha, ok kamertje kreeg roze behang
Lifelive, je zegt t al hun hebben een eens kinderen Dan weten ze ook niet hoe het voelt. Je Kunt je daar echt niet zomaar ff overheen zetten. Echo voor t geslacht staat gepland. Wel pas bij 17 wk omdat ik daarvoor op vakantie ben.. Kamertje: jinte haar kamer word voor de baby als het een jongen word pas ik hem aan anders kleine aanpassingen. Maar jinte gaar meubels gaan mee naar dr nieuwe grotere kamer
Wat een leuk kamertje Lydia! Oh, zou het daar zelf echt wel even moeilijk mee hebben om die nu alweer aan te passen hihi. Gelukkig wil de oudste hier heel graag naar zolder (moet nog helemaal verbouwd worden) en wordt dit kleinste kamertje voor de baby. Heb het daar stiekem al wel moeilijk mee.. Slaapt ze 'net' 2 jaar. Maar ben een muts daarin hoor
Abri, mijn zwangerschap is nu ook heel anders dan bij de eerst aar was ik kostmisselijk en heb toen echt veel gespuugd maar nu niet 1x wel af en toe misselijk en weinig eetlust. Zou wel leuk zijn na 2 meiden een jongen erbij. Evie, tegenwoordig hebben ze het eigenlijk wel goed en anders zeggen ze niks en kan je terug komen. Ze kunnen nooit 100% geven ookal is het nog zo duidelijk haha. Ik heb een 9 maanden boek maar er nog geen letter in gezet wacht de echo even af dinsdag en schrijf het nu even ergens anders op.
En dame's hoe gaat het hier?? Hier gaat het iets minder. Zoonlief heeft alweer 3 epileptische aanvallen gehad in 1week waarvan 2 op 1dag. Ben blij als het 9juli is en we weer een afspraak hebben met de neuroloog. Verder ben ik MEGA verkouden en voel me daardoor lamlendig. Heb vandaag tot 13:30 in bed gelegen en geslapen,maar ga nu douchen en dan weer naar bed....ben bekaf! MAAR morgen de 12weken bereikt!!!! Joehoeeee ben zo blij!! Mijn Banner moet nog aangepast worden maar dat doe ik donderdag als ik weer de echo heb gehad+ nekplooimeting. Fijne avond allemaal!!
Abri ik vind het ook kei zonde! jinte heeft er dan ong 15/16 maanden gebruik van gemaakt en zit heel veel werk in .. maar die andere kamer is bijna 2 keer zo groot en vind dat leuker voor jinte met een speelhoekje enz.. veel te groot voor babybabykamer. dus stiekum maar hopen op een meisje
@ Melanie1976: Fijn dat je nu op "natuurlijke" manier het kindje verliest. WEl veel fijner dan een curettage moeten krijgen. Heel veel sterkte meid, want het is en blijft erg verdrietig! @ Melanie1986: 3 epileptische aanvallen in een week! So, dat is heftig! Veel sterkte bij de neuroloog!! @ Livelife: Wat een mooie echo zeg @ Werken: Ik werk nu 20 uur per, verdeeld over 3 dagen, grotendeels onder schooltijd. Als de babies er zijn wil ik graag 16 uur gaan werken, 2 hele dagen. Manlief neemt dan 1 dag per week ouderschapsverlof en mij ouders willen ook graag de kids 1 dag per week bij hen hebben (hebben ze met de meiden ook altijd gedaan). @ Klachten: Ik ben al 2 dagen niet misselijk geweest, hoera! Wel heel erg moe gisteren. Vandaag niet zo erg. Mijn borsten voel ik eigenlijk niet echt meer. Morgen gaan wij voor (een kleine) 3 weken op vakantie, dus ik ben hier voorlopig even niet. Ik wens jullie allemaal een fijne vakantie (als je al vakantie hebt) en hopelijk gaat alles goed met alle beebjes! Tot over een paar weken! Groetjes, Dalia
Goedenavond dames Hier al tijdje niet geweest sorry! Druk, leuk en vermoeiend weekend gehad: vrijdagavond naar de bios met vrienden, gister gaan lunchen bij vrienden, gaan shoppen, grieken en verjaardag gehad en vanmiddag gebbqt en nu EK finale aan het kijken. al paar dagen geen last vd misselijkheid, lage bloeddruk enz meer wel wat sneller moe en soms steekjes bij de BM. Dinsdag a.s 10 weken echo en dan word de definitieve datum vastgesteld. Morgen start de zmervakantie hier al en dan ga ik het zomerprogramma draaien op stage. 6 weken lang activiteiten uitvoeren in thema's bij het zwembad maandag t/m vrijdag van 10u t/m 18u dus ben benieuwd of ik dat ga volhouden en allemaal goed gaat. wil mijn stage graag afmaken. Ga proberen zometeen bij te lezen en anders zeker morgen. Hoe gaat het hier met iedereen? Groetjes
Melanie heftig hoor! .. En 12 weken juppiee! Dalia fijne vakantieee! Hier zo meisje wakker maken en werken! Xx