Meis wat verschikkelijk!!! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Mijn grootste angst overkomt jou. Ik begrijp dat je gebroken bent van verdriet. Heel veel sterkte met jullie verlies. Ik hoop dat jullie snel weer zwanger mogen raken. Wat gaan ze nu doen? Krijg je medicijnen of moet het middels curetage? Nogmaals heel veel sterkte!!! Dikke knuffel!
ik heb gister de verloskundige gesproken, en ze vertelde mij dat ik nog een week moest wachten. en dat we daarna een afspraak gaan maken bij de gynacoloog. na deze vreeselijke nacht heb ik dus veel na gedacht, en heb vandaag een berichtje gestuurd. dat ik een curetage wil. zelf nog nooit mee gemaakt, maar 2 weken en 4 dagen met een leven loos lichaampje in je buik te hebben, en dan ook nog heel bewust naar een miskraam toe leven is bij mij ver te zoeken. dus hoe gek het ook mag klinken ik wil er nu graag van af en dan kan ik genieten van toch deze mooie 10 weken. en door te kunnen gaan met ons leven en als alles weer goed gaat, onze droom een kindje. mvg jacky story alle andere dames bedankt voor jullie medenleven
@ Jacky Story, Hè bah wat een naar nieuws zeg. Dat je toch wat hoop wilt houden herken ik goed, ik heb destijds zelfs een andere echo praktijk gebeld omdat ik vond dat het aan hun apparatuur lag..... Het afwachten naar een spontane miskraam is voor iedereen anders. Ik kon in die dagen het verdriet een beetje verwerken voor ik echt afscheid nemen moest. Maar ik snap jouw ook, dat je geen zin hebt om zo weken door te lopen. Heel veel sterkte komende tijd. Knuffel
@ Yvon dat zou ik denk ik ook doen! Vol ongeloof! Hoe gaat het verder hier met de dames? Voel jij met 10,5 week de kleine al? Ik dacht vanacht ook echt te voelen, zo druk! Maar opgezocht en zou toch wel heel vroeg zijn voor een eerste zwangerschap. Jij weet natuurlijk ook al precies wat het gevoel is! Zo even de stad in voor nieuwe kleren en plantjes. Ff de boel opvrolijken
@Jackystory; meid, heel veel sterkte de aankomende periode! @nursy; gaaf dat je de beeb al voelt! @echo's; fijn om te zien en te lezen! @buikbanden; ik heb er ook al drie liggen. Kijken of ik het wat vind, als mijn buik iets meer gegroeid is. @alle anderen waar ik op vergeet te reageren; sorry. @bevallen; hoe hebben jullie de keuze gemaakt of je in het ziekenhuis of thuis wilt bevallen? Wat zijn de beweegredenen? Gisterenmiddag onze tweede echo gehad. Het was allemaal prima in orde met ons kleine aapje. Is 2,7 centimeter groot, termijn klopte nog precies, uitgerekende datum blijft hetzelfde. Hij/zij was aan het trappelen en stuiteren en liet zich heel kort zien, daarna wilde het aapje niet meer 'mooi' tevoorschijn komen.. Dus, nu al dwars was onze conclusie. Maar hoe dan ook; het was weer fantastisch om te zien. Fijne dag allemaal. Ik ga weer aan het werk.. Liefs, S.
@ waar bevallen ben ik ook nog niet uit. @ buikbanden, hier nog geen 1. Wat vinden jullie, stel je baby is geboren maar moet een paar nachten in het ziekenhuis blijven. Ik weet dat je als moeder er dan gewoon bij mag blijven toch?? Zou je in het ziekenhuis blijven en slapen of zou je naar huis gaan en om de paar uur heen gaan en de baby voeden? Ziekenhuis zit 5 min vandaan. De vraag omdat ik vol ongeloof ben over mn net bevallen buurmeisje die thuis is en baby in het ziekenhuis. Heb geen contact met ze maar hoorde dr toen ik buiten zat zeggen, ik zie het positief, wel makkelijk, zo heb ik nog wat tijd voor mezelf !!!! Of ben ik nou zo bijzonder dat ik 24/7 bij mn baby zou willen zijn als het geboren is. Nou heb ik nog geen bevalling meegemaakt en weet niet hoe het is hoor. Maar die gedachte heb ik nu
@ enibas schattig he als ze al zo willetje hebben!!! De mijne zat helemaaaaal verstopt in een hoekje met handjes voor het hoofdje en als ze inzoomde sprong die hahaha. Zo van wegwezen ik had me al verstopt!! Zo verliefd je gelijk kan zijn op z'on druifje in je buik!!
Ik denk dat ik eerst thuis probeer en als er ook maar iets tegenzit naar t ziekenhuis. Bij Jin moest ik met 9 cm nog naar t zh ds dat wil ik nIet weer Als beeb int ziekenhuis licht wil ik erbij blijven
Goedemorgen dames ik hbe hier even bij gelezen tot pagina 145 dus reageer ook op iedereen tot daar. dit omdat ik zo weer naar stage moet tot 18uur. Mijn nicht heeft die gehad met mijn opetekindje I LOVE IT ik ga zelf kijken voor een bugaboo is erg licht, makkelijk, klein opbergbaar fijn voor bos enz echt ideale wagen @jackystiry hee veel sterkte en kracht toegewenst en heel veel succes met het verwerken @demi welkom @nursy wat gaaf datje het beebje al voelt geniet ervan @melanie schrikken van je zoontje! en wat fijn dat je de 12 weken gepasseerd bent @wen hoe reageerde de collega's op de gemaakte koekjes? @hier gister 1e stagedagje gehad was erg lang, warm en vermoeiend maar heb het overleefd. ben dan gister ook om 22uur gaan slapen en net pas om 09.30 opgestaan! Buik begin je steeds meer te zien en vanavond om 19.45 de termijn echo ben erg benieuwd en vind het erg spannend Ook gister weer gesprek met VL gehad hij twijfelt nog steeds en denkt er zelfs aan de relatie te beeindigen dit mede doordat zijn broer en ouders op hem inpraten. dus gister hier weer een emo avondje gehad en ben zelfs op een punt weggegaan even afkoelen. dit is niet goed voor het beebje dus hoop vanavond op een mooie echo! Op de vermoeidheid na niet echt ergens last van wat me soms zorgen baart maar probeer positief te blijven! Ik lees straks verder (dus niet teveel kletsen ) en zal vanavond na de echo weer reageren en foto plaatsen fijne dag dames Groetjes
Hoi dames, Hoe gaat het met iedereen? Ik heb inmiddels alles weer bij gelezen, maar ik ben nu eerlijk gezegd alweer kwijt wie nou precies wat heeft gezegd.. Forgive me, ben nogal druk op t werk de laatste dagen pfff... @ jacky: lees dat je een missed abortion hebt Jeetje meid, wat ontzettend jammer en ik leef erg met je mee. Ik wil je heel veel sterkte toewensen met het verwerken hiervan voor de komende tijd. Denk goed aan jezelf en luister naar je lichaam en hart. Ik heb hetzelfde meegemaakt in februari en toen heb ik ook mijn hart gevolgd. Ik wilde het destijds ook niet 'levenloos' laten zitten en er mee rond blijven lopen. Sterkte meid! Als je een luisterend oor nodig hebt kun je me altijd pb-en. Knuffel.. Met mij gaat t best goed eigenlijk! Heb eigenlijk nergens echt last van. In het begin van de zwangerschap al helemaal niks en toen begon het na week 10 een klein beetje te komen. Nog steeds ben ik zo af en toe misselijkjes en vooral vermoeid. Voor de rest mag ik denk ik flink afkloppen, vooral als ik lees hoe sommige vrouwen hun zwangerschap hangend boven de toiletpot doorbrengen! Ik heb aanstaande donderdag de termijnecho bij mn verloskundige. Is voor het eerst dat ik naar de VK mag, heb daarvoor namelijk altijd alles in het ziekenhuis gehad. Ben weer reuze benieuwd! En om eerlijk te zijn, nu het weer dichterbij komt ben ik ook weer super bezorgd uiteraard.. Kan er niets aan doen maar de onrust komt vanzelf, vurig hopend dat alles nog goed is, dat alles nog gezond leeft etc... Denk dat dat met elke echo ook wel zal blijven die spanning.. @ kinderwagen: ik vind de Joolz Day Earth echt prachtig. Hij is wel prijzig maar je krijgt er op dit moment bij Babydump onder andere een maxicosi gratis bij. Da's toch een leuk extraatje wat je toch nodig gaat hebben.. Maar ik vind m zo gaaf en denk ook dat die het gaat worden! @ buikje: mwah, weet nou niet echt of ik al begin te groeien.. Ik heb namelijk altijd wel een darmenbuikje van mezelf gehad. Zodra ik veel eet krijg ik een bolletje en op een gegeven moment ook zonder dat ik veel gegeten had haha Heb het idee dat ie nu wel iets meer opgezet is maar kan ook tussen de oren zitten Ik lees dat sommige dames ook al wat voelen! Dat zou ik leuk vinden zeg, heerlijk gevoel lijkt me dat! Maar ik voel nog noppes Liefs
Hey Meis, Klinkt niet gek hoor. Ik begrijp het helemaal. Ik zou zelf ook die keuze maken en niet twee weken afwachten. Ik weet niet wie het schreef over verkeerde echo apparatuur, maar ik zou denk ik ook een second opinion willen hebben hoor. Of bij de gynaecoloog nog even laten controleren voordat je het daadwerkelijk laat weghalen. Ik hoop dat je iemand in je omgeving hebt, waarmee je er goed over kan praten. Dat helpt bij het verwerken en schrik niet als je over een tijdje merkt, dat het meer met je gedaan heeft als dat je had verwacht. Die tranen dan gewoon laten gaan, dat is het beste en dat mag! Ik hoop dat het geluk snel weer bij jullie op de stoep mag staan. Heel veel sterkte en heel veel dikke knuffels voor jullie allebei!
Ik zou mijn vriend naar het ziekenhuis sturen met een flesje en lekker gaan liggen zonnen NEE NATUURLIJK NIET! 24/7 NATUURLIJK!!! Lekkere moedergevoelens als je jezelf nu al belangrijker vindt dan je eigen kindje. Mijn mond stond open toen ik je berichtje las. Ik heb vroeger zelf heel veel als baby-tje in het ziekenhuis gelegen en zelfs mijn 2 jaar oudere broertje was niet bij me weg te slaan. Hij zat soms uren achter het glas naar mij en mijn moeder te kijken. Hij mocht er namelijk niet bij. Een kind van 2 zo geduldig, zo lief. Mhmmm misschien is hij daarom nog steeds zo beschermend, ha ha ha.
Hier zou ik ook echt voor geen goud bij ons pasgeboren baby'tje vandaan gaan hoor. Is sowieso niet te doen met borstvoeding in het begin (tja kolven, maar baby is de beste kolf ), kan je om de 1,5 uur naar het zh zo'n beetje aangezien de meeste kindjes de eerste tijd om de 2 tot 3 uur drinken en inclusief verschonen ben je toch wel minimaal een minuut of 20 bezig. @ weegschaaltje: spannend donderdag. Komt vast goed meis, maar herken de zenuwen wel hoor.. Succes met de komende dagen doorkomen en op naar een mooie echo! @ kinderwagen: hier een mutsaerts nog van de 1e, ideale wagen en voor ons ook erg lekker dat hij vrij hoog is. Buggaboo en vele anderen hadden voor ons een vrij lage bak en vonden we echt niet fijn met proberen. Gekozen voor een wagen die dus in verhouding iets hoger is. Zou goed kijken wat je met de wagen wilt etc. Wij houden bijv wel van door het bos en op het strand wandelen en daarom voor wat grotere banden gekozen bijv. Is allemaal erg persoonlijk. Overigens krijg me vrijwel altijd een gratis maxicosi bij aankoop van een wandelwagen. Mooi makkelijk, maar kan je bijv ook vaak wel omzetten in een korting. Hier ga ik er weer snel vandoor.. Jongste ligt te rommelen in bed.
Hey Meis, Ik ga nu iets zeggen en dat is niet verkeerd bedoeld en moelijker dan het klinkt, maar... Laat je vriend niet zo met je gevoelens spelen. Jij bent er ook! Het draait niet alleen om hem. Probeer je angst dat hij je alleen laat zitten los te laten, want als hij dat wil gebeurd dat toch wel. Als jij je daarom vastklampt is hij een winnaar. Laat hem merken, dat je een sterke vrouw bent en hem niet nodig hebt, dat je het leuk vindt als hij blijft, maar dat hij niet moet denken dat de wereld vergaat als hij je in de steek laat. Dat hij een boer is als hij dat zou doen, maar dat jouw leven en die van jullie kindje gewoon door zal gaan, met hem of zonder hem. Ik ben bang dat hij merkt dat je je te afhankelijk van hem opstelt en daardoor heeft hij de macht en niet jij. Zijn familie merkt dat ook en die proberen hun wil middels hem aan jou op te leggen, maar ze vergeten een ding... je hebt ons ook nog om raad te geven of als klankbord te hebben. Maak je eigen keuzes en volg je eigen weg, hoe moeilijk die soms ook lijkt. Aan het eind van de tunnel is er altijd weer licht. Gebaseerd op wat ik van je gelezen hebt, schrijf ik bovenstaande. Gebaseerd op wat ik gelezen heb, vindt ik hem een grote eikel, een baby die wel wil "spelen" maar de consequenties van dat "spelen" niet wil/ kan dragen. Ik beneid je niet. Ik hoop dat je eruit komt en dat je voor jezelf kiest indien nodig. Heel veel sterkte meis!
Ik dacht dat ik gek was haha maar jullie denken dus net zo. Vanmorgen ging ik om 10 uur weg en waren ze nog thuis. Mn moeder zei ook al, zo bouw je toch niks op met je pasgeboren kindje... Ben benieuwd wanneer het thuis komt en hoe het dan gaat! Dani je weet van jezelf dat je het wilt houden, hoop dat je aan jou familie wel steun hebt. Laat hem maar merken dat je het meent!! Als hij zo makkelijk denkt eraf te komen door weg te gaan... Zou ik een tas naar zn hoofd slingeren met spullen en de groeten roepen. Ben hier zelf kei en kei hard in geworden door ex vriendjes. Alleen tja... Zwanger heeft zoveel meer hormoontjes he. Hoop natuurlijk dat jullie er samen uitkomen! Volgens mij ben je een hele sterke vrouw!
@Evie Ik ook niet tot voor kort . Het vliesje is eigenlijk een soort tussenschot dat ervoor zorgt dat ze, ondanks het gezamenlijke buitenvlies, toch een eigen ''zakje'' hebben. Zo kunnen ze niet met elkaar verstrengeld raken en kunnen de navelstrengen niet met elkaar in de knoop raken. Wel belangrijk dus. Liefs Chikah
hier dagje gewerkt was wel lekker ( met de BSO kids naar pretfestival in eindhoven geweest ) . nu gelukkig weer thuis, af en toe heb ik echt t gevoel dat mn buik uit elkaar getrokken word.. ( net alsof ik in een bruggetje sta zegmaar met mn buik omhoog )