evie, ik heb ook in het ziekenhuis gelegen met mijn zoon voor 2 dagen omdat hij te licht was maar soms kun je en mag je als moeder er niet constant bij blijven. je weet niet wat er met de baby is en wie weet is het wel wat medisch. als het met de moeder goed is dan zien artsen en ziekenhuizen vaak geen reden om moeder te laten blijven en daarbij je houdt onnodig een bed bezet en dat kost geld. ik zou ook no matter what bij mijn kindje willen zijn maar soms kan dat niet. dani, ik vindt het apart dta je vriend die volwassen is zo kinderachtig gedraagt. hij heeft toch een eigen mening en wil en waar bemoeien die mensen zich mee als ik mijn familie met alles zou laten bemoeien dan zou ik niet eens bij mijn man zijn en geen kind. hou je het kindje ook als hij bij je weggaat? want het is misschien beter om zelf een keuze te maken en weg te gaan en voor jullie saampjes te kiezen laat hem maar voelen dat je boven hem staat en dat jij de keus maakt voor jezelf en julie kind. ik vindt het knap dat je het uithoudt in deze situatie. maar kies voor jezelf want hij zal dus altijd voor zichzelf en zijn familie kiezen dat laat hij nu toch wel zien. ik kan makkelijk praten natuurlijk. enibas, fijn dat je een mooie echo had. jackystory, ik snap je heel goed zou ook niet twee weken willen afwachten terwijl je nu verdriet hebt en het gewoon weg wil hebben. kom voor jezelf op het is jou lijf.
mijn echo was gelukkig helemaal goed en een mooi mini mensje gezien hij/zij lag lekker stil maar naar wat schudden ging het toch springen. we zijn nu 10weken en 1 dag dus later uitgerekend 28 januari. wie gaat erover de lijst? alles was verder goed en mooi voor het termijn. we hebben ook het hartje gehoord
@Sammie, ga zaterdag even shirtjes shoppen en dan kijken welke kleurtjes er leuk bij staan. Had ze inderdaad gezien. Livelife doet de lijst, mooie echo. @Nursy, mooie duidelijk echo, wat gaaf dat je al wat voelt. Wil ik ook haha. Ik wil ook graag snel weten of we een jongen of meisje krijgen. Voorheen riepen wij altijd oh zal wel een jongen worden. Tijdje meisjes gevoel gehad, maar nu toch wel weer jongen. Ik hoop hem met 18 weken ook te krijgen. @ hier merk dat ik vandaag teveel heb gedaan, had echt last van mijn banden. Wel lekker gegeten net. Walgde al 3 dagen van avond eten en was daarna misselijk. Moet echt gewoon voor half 6 eten. Donderdag afscheidsborrel (voor dit schooljaar). 6 uur afgelopen dus maar brood mee voor de terugweg. @Livelife en Dani haha ja. Was erg leuk vanmorgen. Had om half 8 de koekjes klaar gelegd, was de tweede op school. Moeten om 10 over 8 allemaal naar de teamkamer. Hoorde je er al een paar oh wat leuk, wat lief. Van wie zouden die zijn? Een collega keek al naar mij. Ik bak namelijk vaker. Zegt de directrice bij het praatje. Joh Wen heb je koekjes gebakken, zo leuk dat ze dat zo deed. Veel felicitaties gehad echt zo leuk!! Een collega heeft een nieuwe kruisband en die breng ik soms thuis. Had ze als dank een Nijntje romper lange mouwen en slofjes gekocht, zo onwijs leuk en lief! @Enibas, ik wil in het ZH bevallen. Slaap 2 hoog, wenteltrap dat mag al niet. Ben zelf een stresskip dus ben liever in het ZH. Mooie echo meid. @Evie denk dat ik toch daar zou blijven, maarja kan het me moeilijk indenken.
Hi ladies, @Dani: Evie en ZoGraag hebben het al goed verwoord en ik sluit me compleet bij hen aan. Je vriend is wat mij betreft te wispelturig en speelt met jouw gevoelens, geef hem deze ruimte niet (meer). Jij moet steeds de ene hindernis na de andere nemen, laat hem nu maar eens vechten. Zorg dat jij er stevig staat en wees niet ondergeschikt aan je vriend. En hoeveel ruggengraat heeft hij als zijn moeder en broertje zo op hem weten in te praten? Meid, jij bent velen malen sterker! @Echo: mooie echo's meiden! @Angelsound: net even geprobeerd! En ik hoorde 'm maar even en toen een tragere hartslag, dus dat ben ik zelf natuurlijk. Daarna heb ik 'm niet meer kunnen vinden. Vanavond maar weer, dan is vriendlief er ook weer! @Sammie: fijn dat je een goede echo had! @Wen: lief van je collega! En ook lief van jou trouwens! Ik ga even een powernap doen voordat vriendlief er weer is, anders komt er niks zinnigs meer uit mijn mond straks . Morgen doe ik de lijst!
Hallo allemaal, Pfff.. ik moet hier nog ff aan wennen hoor.. wat veel om bij te houden, haha! @Dani: Meid, neem ajb even wat afstand en denk om jezelf en de baby. Lijkt er inderdaad op dat zolang jij ruimte geeft je vriend dat aanvoelt en blijft gebruiken. Ik weet dat het makkelijk gezegd is.. Zonder in details te treden heb ook ik voor mezelf gekozen.. Hopelijk kan jij dat ook. Door afstand te nemen, geef je hem misschien ook tijd en ruimte om na te denken over wat hij nou echt wil en heb jij rust!! Iets wat nu gewoon ontzettend belangrijk is. Er gebeurt al genoeg en al die extra stress is echt niet wenselijk, voor jou en de kleine niet! @Buikje: het zijn natuurlijk mn darmen, maar pff.. zijn dagen dat ik t echt al bijna niet meer verborgen kan houden. Ook passen sommige broeken al niet meer. Heb normaal geen (zichtbare ) buik, dus heb ook al wat vreemde blikken gehad. vooral tijdens de sportles! @kinderwagen: zit te denken aan Joolz, maar jeetje wat een keuze..! Als de 12 weken voorbij zijn maar eens een dagje proefritten maken.. hihi @klachtjes: Soms buikpijn, wordt dikker, beetje gevoelige borsten, verstopping en nog altijd moe, moe, moe! @echo's: ziet er super mooi uit dames! Ik mag donderdag weer, jeee! Fijne avond allemaal!
Ik werk zelf als kinderverpleegkundige op een kinderafdeling van een kinderziekenhuis en maak het dus van heel dichtbij mee dat moeders er niet altijd bij kunnen of zelfs van ons bij mogen blijven. Ik snap jullie reacties dat je het je niet kan voorstellen dat je niet bij de kind 'wil' blijven, maar ik denk dat het anders ligt. Tuurlijk maak ik ook mee dat moeders wel erg makkelijk weg blijven, maar over het algemeen mankeert er wel echt wat aan het kindje dat ze er niet bij blijven. Bij ons in het ziekenhuis verblijven de moeders de eerste 6 dagen op de kraamafdeling om toch zo dicht mogelijk en op een verantwoorde manier dicht bij hun kind te kunnen blijven. Op de kinderafdeling doen wij niet de controles bij de kraamvrouwen en zijn niet voor hen verantwoordelijk als er iets gebeurd. Dus daarom dat zij op de kraamafdeling blijven. Na die 6 dagen kijken we of ten eerste of moeder het aankan te blijven, want die moeders zitten de hele dag NAAST het bed van het kind omdat het kind het vaak niet aankan veel uit het bed te gaan of teveel toeters en bellen hebben om vaak uit bed gehaald te worden. Als een moeder niet veel met het kind kan adviseren wij ook dat moeder tussen bepaalde tijden bij het kind is en verder thuis te rusten. Veel kinderen kunnen niet aan de borst drinken omdat ze te ziek zijn, dus moeten moeders sowiezo kolven om alles op gang te houden of brengen. Er is altijd de mogelijkheid bij ons om bij het kind op de kamer te slapen, dus als moeders echt willen mag het natuurlijk wel. Wat ik hiermee wil zeggen dames, oordeel niet te snel! Kijk, als moeder inderdaad zegt dat het zo wel handig is en dat ze zo even met zichzelf bezig kan zijn komt dat verkeerd over, maar het kan ook een mechanisme voor moeder zijn om om te kunnen gaan met de situatie en zich erg groot probeert te houden. Ook dit maak ik vaak mee..... Het is niet nix als je kind in het ziekenhuis ligt, maak het de ouders dus niet nog moeilijker door te oordelen.....
Hee lieve meiden! @Evie; wat je zegt. Ons aapje had handjes voor het gezichtje en ineens deed hij/zij ze naar beneden en weer omhoog voor het gezichtje. Zelfde geld voor de beentjes. Zo bizar om het te zien. Maar fantastisch dat het groeit in mijn buik. De zwangerschapsklachten worden sinds een paar dagen ook steeds minder. Ik had ze niet heel extreem, maar ze worden steeds minder. Ondertussen vertellen we het steeds meer (naaste) personen in onze omgeving. En straks bij 12 weken dan laat ik de wijdere shirts ook voorlopig in de kast liggen. Ik kan niet wachten tot ik aan de rest van de wereld kan laten zien dat ik zwanger ben..! @Dani; wat de andere meiden ook al hebben gezegd. Je bent geen bal die hij heen en weer kan stuiteren. Je bent zwanger, je gevoelens zijn al veel sterker nu. Hij moet ook rekening houden met jou. En misschien, heel misschien moet jij maar voor jezelf kiezen. Waarom zou je wachten op hem, totdat hij een keer weet wat hij wil (en wat hij zich laat aanpraten door zijn familie). Succes met de situatie, meid! @Weegschaaltje; ik had precies dezelfde gevoelens/gedachten als jij voor mijn tweede echo. Bij mij was ook nog eens het geval dat mijn klachten de 1 op andere dag waren verminderd/verdwenen. Je weet eigenlijk wel dat je je geen zorgen hoeft te maken. Je voelt je zwanger enzovoort. Maar je bent pas gerustgesteld als je de echo ziet. Succes de aankomende dagen met wachten... @Ziekenhuis; wat Sammie zegt. Als het kan en mogelijk is dan wil ik natuurlijk ook graag bij mijn kindje blijven. Maar als het niet nodig en geen levensbedreigende situatie is, heb je dat te accepteren denk ik. Hoe moeilijk het ook is. Maar zoals de buurvrouw van Evie reageert, vind ik wel raar. @Sammie; woon je in Flevoland?? Ik zie IJsselmeerziekenhuis staan? @Wen; leuke verrassing voor je collega's. En leuke reacties! @Zograag en Demi; nog een paar daagjes wachten tot de echo! Succes! @Bevallen; ik vroeg al eerder wat de beweegredenen zijn voor een bevalling in het ziekenhuis of thuis. Maar mag je dat zelf kiezen? Zitten daar geen voorwaarden aan? Fijne avond, meiden! Lfs, S.
Enibas, je mag zelf kiezen of je thuis of in het zkh wil bevallen. Alleen moet je de opname in het ziekenhuis zelf betalen. Weet niet hoeveel het kost....veel mensen vinden het ziekenhuis een veiliger gevoel voor het geval er iets gebeurd bij de bevalling. Ik wil gewoon in mijn eigen omgeving bevallen, heb dat de 1e keer ook gedaan en vond het erg fijn.
Enibas, je mag zelf kiezen of je thuis of in het zkh wil bevallen. Alleen moet je de opname in het ziekenhuis zelf betalen. Weet niet hoeveel het kost....veel mensen vinden het ziekenhuis een veiliger gevoel voor het geval er iets gebeurd bij de bevalling. Ik wil gewoon in mijn eigen omgeving bevallen, heb dat de 1e keer ook gedaan en vond het erg fijn. Dus ik wil thuis bevallen.
indd wat nursy zegt. een ziekenhuis bevalling met medische rede word vergoed en poliklinisch bevallen moet je zelf betalen.
Hmm, dat wist ik dus helemaal niet! Had eigenlijk verwacht dat ziekenhuis voor mij noodzakelijk zou zijn. Zes jaar terug bij de gyn voor iets anders kreeg ik bij t inwendig onderzoek te horen dat mijn bekkenbodemspier één grote harde bonk was. Ze had het nog nooit zo extreem meegemaakt en ik zou er gegarandeert problemen mee krijgen als ik ooit kinderen wilde krijgen. Heb toen een tijdje bekkenbodemfysio gehad om te leren ontspannen. Lukte echter niet, en uiteindelijk mee gestopt omdat de noodzaak er toen ook niet was. Toen ik dit aangaf bij de intake ging de verloskundigde er echter niet op in, behalve dat ze zei dat ik een Epino kon aanschaffen om een paar weken voor de bevalling mee te oefenen.. Donderdag als ik weer voor de echo ga toch nog maar eens vragen!! Ik woon op zich praktisch naast het ziekenhuis, dus wat dat betreft..
Hoi meiden, Allereerst een knuffel voor Jacky.... sterkte meid! Verder ben ik alles alweer kwijt... Zag wel mooie echo's voorbij komen! Mooi!!
@Nursy dat wist ik dus niet, zoals ik al zei ik weet niet hoe dat gaat. Hoorde snachts de bevalling haha en smorgens ineens de ambu voor de deur. Zij ging in ambu en hij met baby in maxi cosi in eigen auto. Na 2 dagen kwam zij weer thuis en de baby is sinds gister thuis na een dag of 5/6. We hebben bijna geen contact met ze, na een conflictje. Mn vriend doet altijd aardig, zwaait altijd en zegt altijd hoi. Zelfs zn auto verzet en ging zeggen dat ze onze oprit konden gebruiken voor visite en vroeg hoe het ging met moeder en kind. Nou... Weet ik niet zei die en liep weg... Dan hoor je haar savonds lachen en brullen met dr vriendinnen en melden dat dit toch wel echt handig was... En tijd voor zichzelf had... Mn mond viel open! Trek nooit snel conclusies maar deze keer.... Wisten ook niet eens dat ze zwanger was. Vriend zag het paar weken geleden en vroeg ben je zwanger? Kreeg ze knalrood hoofd zei ja en liep snel weg... Je bent toch dol gelukkig als je een kindje krijgt!! Hahaha dat was even de buren frustratie
enibas, ik woon idd in flevoland en jij? ik ga weer in het ziekenhuis bevalen. ik heb een dwarslaesie en het was voor mijn geen optie voor thuis, zou ik ook niet willen omdat het ziekenhuis mij gewoon een veilig gevoel geeft. je moet idd een eigen bijdrage betalen maar geloof dat die meestal niet zo hoog zijn, ligt aan hoe je verzekerd bent. demi, ik zou het nog eens vragen en anders je ha om advies vragen. je mag zelf kiezen waar je bevalt. ik ben nu wel weer misselijk maar niet heel erg, steken in mijn liezen en pijn in de borsten week 10 was het ergst toch?
Ja ze zeggen van wel, alleen week 10 viel hier reuze mee. Hier doen sinds vanmorgen mn borsten weer heel erg zeer. Hier vanacht voor het EERST weer doorgeslapen zonder te hoeven plassen! Echt een wonder haha. Was een ziekenhuis bevalling niet rond de 150 euro? Ik had het een keer gevraagd hier op het forum, wist ook echt niet dat je alleen medisch "gratis" in het ziekenhuis mocht bevallen en dat het anders gewoon een kamer is met je eigen VK die net als thuis de bevalling zou doen. Ik ben er ook nog echt niet uit, hier zit het ziekenhuis echt om de hoek. Lijkt me toch ook wel fijn om gewoon alles thuis te doen. Maar aan de andere kant lijkt het mij ook super fijn om in het ziekenhuis te bevallen dat die direct kan ingrijpen.
goedemorgen dames hier gisteravond echo gehad en alles was goed. beebje zwaaide zelf naar ons echt zo schattig. ben definitief op 30 januari gezet qua bevallingsdatum. zal zo de echo uploaden. @VL: ik heb gister op stage ook goed nagedacht en toen ik thuis kwam van stage heb ik met vriendlief gepraat. Ik heb hem tot zondag gegeven om definitief een keuze te maken. Dit houd in dat als hij voor mij en het kindje kiest we gaan samen wonen en hij moet opkomen voor mij en zijn keuze tegenover zijn broer en ouders. En als hij ervoor kiest om weg te gaan hij niks meer te horen of te weten krijgt over de voortgang van de zwangerschap en het kindje en dat ik het makkelijk zonder hem red en mijn familie en vrienden wel achter mij en mijn keuze staan. Ook heb ik tegen hem gezegd dat hij weet hoe het is om alleen te leven en alles alleen te doen zonder partner aan zijn zijde. Maar hij weet nog niet hoe het leven met een partner en een kindje is en dat hem dat misschien toch gaat bevallen. ook heb ik hem aangeraden met een vriend van ons te praten die ook vader is en dit niet wilde en nu hartstikke blij is. Dus ben eens benieuwd. Voelde wel echt goed om dit te doen en weet ook heel zeker dat ik dit zonder hem aankan. Heb net alles terug gelezen en jullie adviezen waren precies hetzelfde dank jullie wel daarvoor! ben erg blij dat ik jullie heb!! @stage dit is erg vermoeiend en slaap dan ook makkelijk 11 / 12uur pfffff....hoop dat ik er snel aan wen. @bevallen ik wil graag thuis bevallen maar het kan zijn dat dit niet mogelijk is ivm lymfoedeem die ik heb. dus ik moet echt afwachtten. @iedereen hoe is het vandaag met iedereen? @vertellen wie hebben jullie het allemaal al verteld? @gewicht zijn jullie bijgekomen? afgevallen? ik ben nu iets afgevallen maar al week op hetzelfde gewicht. @buikfoto die upload ik zometeen ook even Echt hartstikke bedankt voor jullie hulp en luisterend oor en adviezen
Mijn buikfoto van vanmorgen: 2 echo foto's van gister Heb over 4 weken weer een afspraak bij de VK en ze gaat dan proberen hartje te laten luisteren en ook om het geslacht al te bepalen dus ben benieuwd.....spannend.
Goedzo Dani! Wat was zijn eerste reactie? Had ie verwacht dat je zo sterk in je schoenen zou staan?? Wat heb je al een geweldig mooie zwangere buik!!