16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Fijn hoor zo Graag.
    Heb wel alles gelezen, maar even geen puf. Merk echt dat het de laatste loodjes zijn op school! Kijk nu extra uit naar de zomervakantie. Lekker alles rustiger aandoen, ook goed voor de beeb.

Vanavond wel lekker paardrijden, eindelijk weer eens in de buitenbak denk ik.

2. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Ja weet ik, dank je wel! Gewoon even wennen.. Komt goed.. en weet van een vriendin van mij die er onverwacht alleen voor kwam te staan dat bv met bevallen.. alle stelletjes daarna op de kamer in het ziekenhuis. Dat zijn dingen die blijven lastig, maar ja.. daar kies ik nu min of meer ook voor, dus deal with it hè! ;)
    Heb zeker lieve familie en vrienden gelukkig.

Wat klachtjes betreft, hier ook weinig. alleen af en toe buikpijn, aan t eind vd dag een giga buik en opgeblazen gevoel en bij vlagen hormonen (huilen, niet te genieten.. gelukkig niet te vaak :)) of zware borsten. Was de afgelopen dagen enorm moe, maar vandaag gaat het wel weer aardig. Hoewel ik ook bijzonder weinig gedaan heb, haha!

Kan je er wel rust in vinden: de weinige klachtjes? Ook niet misselijk geweest?

Fijne avond!

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hoi!

demi goed dat je het alleen gaat doen!, ik ben allang blij dat je niet denkt van tja ongelukje laat maar weghalen maar dat je er gewoon voor gaat!

hier bij jinte 2 jaar over gedaan met MMM (clomid) en nu 2x in eerste ronde.. het is en blijft een wonder!

zograag yehhh goeie echo! :D

hier vandaag paar keer nog niet niet zwart voor mn ogen door t benauwde weer!...

4. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

demi, jeetje wat een verhaal en wat je zegt je bent geen meid van 16 meer dus je weet wat er kan gebeuren. knap dat je het alleen gaat doen. ik vond het ook altijd moeilijk als mensen vroegen wat ik heb ( een dwarslaesie) en daar ging in dan op in terwijl ik dat niet wilde nu na 6 jaar kan ik eindelijk zeggen dat het ze niks aangaat, natuurlijk op een aardige manier.

ik vind het jammer van de vader dat hij ervoor wegloopt maar het is even beter voor jou en de baby. hoop ergens dat het veranderd en dat jullie toch samen door 1 deur kunnen.

zograag, gelukkig was je echo goed! jammer van de slechte echo foto maar dat maakt niet uit jullie hebben een hartje gezien!

ik ben vandaag heel moe en heb ook 2uur geslapen vanmiddag. zoonlief sloopt ze echt op dit moment we zitten in een moeilijke fase van het dreumes zijn denk ik. verder heb ik het echt heet en ben ik veel duizelig en misselijk bah.

5. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Dag dames,

Het is al weer een poosje geleden dat ik heb gereageerd. Erg druk op het werk (nog twee weekjes werken en dan Goddank zomervakantie, bijkomen!)

@ Dani: wat een goede keus! Ben trots op je!
    @ Demi: ook op jou! Vind het zo'n knappe keuze om het niet weg te halen! Weet ook niet of ik het over mijn hart zou verkrijgen.
    @JackStory: jeetje... heb het met je te doen. Ik snap dat je er liever niet lang mee rondloopt. Sterkte!
    @Zograag: wat fijn dat je een goede echo had! Wat fijn! Geniet ervan!
    @rest: sorry, moest zoveel bijlezen, dit is blijven hangen. Ga zo slapen na dit berichtje. Ben onwijs moe (maar de rapporten zijn af!!)

Ik heb me dinsdag ziek gemeld ivm misselijkheid en spugen. Ik trok het niet meer, stond te draaien op mijn benen en vond het niet verantwoordelijk om in de auto te stappen.
    Ik heb emesafene, middel tegen de misselijkheid en braken. Het haalt net de scherpe randjes eraf, maar ik blijf misselijk :(. Ik hoop zo dat het rond week 12 afgelopen is.. maar ik ga uit van week 16, dan valt het altijd mee. (zit met smart te wachten dat het 10 uur is, dan mag ik weer een pilletje ;)) Ik slaap er wel beter door, en hoef 's nachts bij het opstaan niet te spugen :) @meiden, die niet veel kwaaltjes hebben, ben jaloers :p

@bekendmaking: wij hebben het nu ook facebook gezet, aangezien de 10 weken echo erg goed was. Rare onduidelijke foto, dus de laat ik ook niet zien. Kan er zelf amper nog iets van maken ;). Heel veel leuke reacties. Aanstaande vrijdag ga ik het de kids in de klas vertellen. Kan ik eindelijk uitleggen waarom ik 's ochtends niet te genieten ben, en weinig doe en vaak de klas uitloop. (doe ik normaal nooit ivm onrust in de klas)
    @frustraties: iedereen die om mij heen zegt: 'Je moet genieten van je zwangerschap, nou die kwaaltjes horen er nu eenmaal bij'. Ik wil die mensen wel aanvliegen. Weet niet of zij het leuk vinden om minimaal 4x per dag over je nek te gaan. Het genieten wordt zo rap minder! Soms vind ik het niet leuk om zwanger te zijn, en dan voel ik me zo megaschuldig, want ik vind het bijzonder dat er een wonder in mijn groeit. (hormonen? ;)) Momenteel trek ik de lucht van MvM bijzonder slecht. Alleen de geur doet me al weer overgeven en kokhalzen. Dwing mezelf te plassen daarvoor, maar men... wat een opgave!!

Slaap lekker voor iedereen!
    Ik hoop snel weer te kijken!

Liefs Ka

6. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    @Sammie, misschien rare vraag. Zit je in een rolstoel zit, vanwege de dwarslaesie? Of heb ik fat verkeerd?

Lfs,
    S.

7. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Meiden even ego, maar ik had net op de wc na grote boodschap wat roze verlies.. Nog niet eerder in de zwangerschap gehad.
    Ook beetje zeurderige buikpijn die ik nog niet eerder heb gehad..
    Gelukkig heb ik morgenochtend ook een echo, maar heb er helemaal geen goed gevoel over... :(

8. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    @Sammie: ik ben opgegroeid in het mooie Dronten! En jij?

@Kaatje: ik heb dezelfde medicijnen als jij. Heb je ook de zetpil variant? Fijn dat het de scherpe kant er een beetje af haalt! Ik snap je frustraties volkomen. Bij mij was dat precies zo. Het is zo makkelijk om te zeggen dat het erbij hoort. Maar of je alleen een beetje misselijk bent bij het opstaan zonder te spugen of geregeld moet spugen op 1 dag is een groot verschil. Dat eerste hoort er inderdaad bij en neem je voor lief, maar als het veel erger bent is het echt een kwestie van de dagen doorkomen en hopen dat het snel over is! Tuurlijk waardeer je het dat je zwanger bent, alleen wordt dat helaas op de achtergrond geschoven door de misselijkheid. Alsof je daar zelf niet genoeg van baalt!
    Meid, ik hoop voor je dat het snel over is!!!

@ZoGraag: wat fijn dat de echo goed ging en jullie zo'n mooi beweeglijk kindje konden bekijken! Wat een opluchting.

@Demi: heftig verhaal zeg! Sterk van je dat je samen met je kindje een nieuwe weg in slaat!
    Lees net je berichtje van je roze verlies. Hopelijk is het niets (misschien van de grote boodschap?) en krijg je morgen een mooie echo! Wel fijn dat die al gepland staat, hoef je ook niet zo lang in onzekerheid te zitten.

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    @demi,wat vervelend dat bloedverlies.
    Maar gelukkig heeft het niet altijd iets te zeggen en kan er een adertje gesprongen zijn ofzo.
    Gelukkig morgen een echo,succes!!

@hier:
    Heb sinds gisteren de angelsound binnen.
    Ik heb het hartje al een paar Keer mogen horen en mennnnnn wat een heerlijk geluid is dat!!
    Morgen krijg ik weer een echo in het zh om 14:15.
    Ik mag meteen 5buisjes bloed daar laten en krijg de nekplooimeting.
    Ben zo benieuwd hoe ukki gegroeid is.

@misselijk:
    Ik geloof dat ik wederom in mijn handen mag klappen dat mijn zwangerschap alweer zo vloeiend gaat.
    Heb werkelijk bijna nergens last van.
    Oké,heb 3wk last van mijn (.)(.) gehad zo erg dat ik s'nachts wakker werd.
    En heel af en toe misselijk dat ik alleen hoef te kokhalzen maar heb nog niet overgegeven of echt mijn bed in moeten duiken!
    Vriendin van mij is nu ook +- 8wk zwanger en ligt bijna de hele dag in bed en moet steeds spugen.
    Ik kan het me bijna niet voorstellen (gelukkig maar)

Dus voor alle "misselijke" dame's: (haha klinkt zo leuk)
    Ik zal NOOIT meer klagen als ik even misselijk ben!!
    *Amen*

Slaap lekker!!!

10. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Ginie: Thanks, ik ga proberen te slapen.. net ook twee keer flinke steek in mn buik.. Bah, wat naar dit.. Inderdaad fijn dat ik morgenochtend al een echo heb..

11. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    @ Demi, wat een verhaal! Maar zo te lezen ben je sterk en kan je het aan met iedereen om je heen!!
    Dat bloedverlies zou een adertje kunnen zijn. Ik vind hier soms doodeng om wat harder te persen, ben ik al bang dat het misgaat. Was het alleen toen je naar de wc moest en erna gestopt?

@ Angelsound, ik gebruik hem nog niet, ik was bij de pretecho het weekend en ze wou niet het hartje laten horen op deze leeftijd, omdat je dan geluidsgolven heenstuurt voor weerkaatsing en dan een klein beetje warmte kan geven bij het hartje/kindje. De risico's waren nog niet bekend maar raade het zeker af. Dus ik heb hem weer in de kast gelegt en wacht wel tot na 12 weken. Hoe graag ik hem nu ook even zou willen gebruiken!

Wat is het weer warm vandaag he! Ik ga zo snel met de honden het bos in, anders is het te warm vanmiddag!

Nog 2 nachtjes slapen en heb ik weer een echo! Joepie!

12. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    @demi, ik hoop dat je een goede echo hebt!!! Hoelaat moet je??!

13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Demi: Ik denk ook een adertje. Hopelijk kom je straks een mooie echo showen!!!

Dani: Goed gedaan! Hopelijk denkt je vriend er goed over na.

Hier: Jippie!! 12 weken vandaag!!

14. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

demi, ik denk ook een ader. ik verloor gisteren ook weer echt heel oud bloed en denk dat het bij mij door de warmte komt.

hier, vandaag met vlagen misselijk maar het is gelukkig te doen. voel ook wel goed behalve dat ik het ontzettend heet heb.

15. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Commercieel-administratief medewerkster
    de mooiste stad (vind ik dan)
    @Demi,

Ik lees je berichtje net, wat een ongerustheid! Het kan gewoon bloedverlies zijn hoor en dat er niks aan de hand is, maar die zeurderige buikpijn wat je zegt, daar maak ik me wel ongerust over. Kunnen natuurlijk je darmen zijn (laten we het hopen). Ik hoop dat je inmiddels weet wat er aan de hand is en of alles nog goed is.

Laat je het ons zo snel mogelijk weten?

Ik hoop dat alles in orde is!

Dikke knuffel!

16. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Kaatje; ik herken je niet kunnen genieten verhaal wel hoor. Bij mijn dochter werden bij de 20 weken echo wat afwijkingen gezien. Nou dan is je roze wolk ver te zoeken en die heb ik ook niet weer gevonden tot na de bevalling. Achteraf was alles ok gelukkig. Ik hoop dat de rust van de zomervakantie je een hoop goed gaat doen

Demi; ik hoop dat je echo goed was, mijn Vk zegt telkens steken horen er bij maar geen krampen.

Kwebbelsnoes gefeliciteerd met 12 weken!!

morgenochtend heb ik de nekplooimeting en krijg ook meteen de uitslag van de bloedtesten. Ik begin het nu toch wel spannend te vinden. ik hoop gewoon dat alles goed is!

17. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Lieve meiden,
    super bedankt voor het meeleven!
    Het heeft geholpen want alles was perfect! Kleintje was heel goed gegroeid en loop weer precies op termijn! Hartje gehoord en gezien en was enorm druk aan het doen. Had ook hele fijne verloskundigde deze keer die t zelf enorm leuk vond en maar bleef kijken en foto's maken, haha! Helaas doet mn mail op mn telefoon het niet en heb ik geen scanner, dus ga straks via deze website op mn mobiel proberen een foto van de foto's te posten. Maar is dan wel erg onscherp als t al lukt!
    Inderdaad wat bloedverlies door een waarschijnlijk gesprongen adertje van het naar de wc gaan. Ik heb echt nooit iets van bloedverlies gehad, ook niet rond de innesteling en altijd al veel last van buikpijn. Het was ook echt wel roze rood en niet bruin. Vandaar dat ik enorm schrok. Maar het bleef bij eenmalig wat op het papiertje, gelukkig!

Nog meer echo's vandaag??
    verder alles goed met iedereen?

Nogmaals thanks en een hele fijne dag allemaal! :)

18. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @stefanie: oh wat spannend! Heel veel succes alvast morgen!

19. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Commercieel-administratief medewerkster
    de mooiste stad (vind ik dan)
    Wat fijn Demi!!!!! Echt super!!!!!

Lucht op hè. :D

20. lydia1986

lydia1986 VIP lid