16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

@spulletjes, wij hebben van schoonouders een bedrag gehad en mochten zelf kiezen waarvoor we het gebruikte. We hebben de kinderwagen en de box ervan gekocht en ze laten zien wat we wilden maar mochten het geheel zelf bepalen.

Enibas, wat leuk dat je vriendin ook zwanger is!

2. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Commercieel-administratief medewerkster
    de mooiste stad (vind ik dan)
    Iedereen heel erg bedankt voor jullie reacties. Vandaag met mijn moeder erover gesproken, maar die vondt dat ik het niet zo negatief moest zien. Dat het lief bedoeld was van haar en dat zij natuurlijk wel al twee kinderen groot gebracht heeft en ik nog niet, dat ik een heel ander leven nog had etc etc etc. Ben blij om te horen dat jullie wel achter me staan! Ik ga idd voor het advies van lief bedanken en ondertussen aankijken en het waarschijnlijk toch niet doen. Uiteraard snap ik dat het lief bedoeld is van haar, maar ik begrijp niet dat ze niet nadenkt van ik heb jou ook nooit de kans gegeven. Al had ze maar gezegd, Ik weet dat we jullie nooit op hebben laten passen, maar mocht je een oppas nodig hebben, dan wil ik dat wel graag doen. Dan was ik denk ik wel ontdooit, maar nu denk ik alleen maar... jij hebt lef.

Dank jullie wel voor jullie adviezen en steun!

3. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    @Evie10 Dat is ook moeilijk, ik begrijp je helemaal, maar je moet idd doen waar jij je gelukkig bij voelt. Spullen die je niet mooi of praktisch vindt, die gaan je irriteren en daar heb je helemaal niks aan. Wij krijgen ook veel aangeboden, maar hebben tot nu toe ook nog niks aangenomen omdat we het niet mooi vonden of gewoon nieuw wilden hebben. Zoals een badje, die wil ik nieuw en niet tweedehands, maar voor een box maakt het me dan weer niet uit of het tweedehands is. Doen waar jij je goed bij voelt.

4. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Enibas: inderdaad leuk dat je vriendin ook zwanger is!

Joehoe! Vandaag 12 weken! :)

Fijne dag allemaal! Hier is een nieuwe werkweek begonnen...

5. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ all, jeetje wat wordt er veel gekletst. Ik heb jullie een beetje verwaarloosd! Zal voortaan eens wat meer reageren :)

@ angelsound, ik heb deze geen, en ga deze ook geen aanschaffen ik ben veel te bang dat als ik m niet kan horen ik in de stress schiet.

@ geslachtsbepaling , ik las elders op het forum hier dat er in Lommel een praktijk zit die met 13 weken een geslachtsbepaling doet. Door mijn nieuwsgierigheid hing ik al aan de telefoon en heb ik direct een afspraak gemaakt... Nu twijfel ik of ik het wel wil weten :)
    Nou ja nog twee weken bedenktijd.

@ enibas. Wat leuk dat hun ook zwanger zijn!
    Hadden jullie het van elkaar verwacht?

@ zograag, als ze het al anders had geformuleerd dan kwam het al heel anders over. Laat het even bezinken. En als je gevoel zegt niet doen. Dan gewoon niet doen. Ik snap dat ze op zo'n manier de stoom uit je oren laat komen...

@ livelife, jippie weer een drempel bereikt 12 weken geniet er van!

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    haha yvon succes met bedenken :)

7. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ Lydia, dankje. Ik ben zo wispelturig, heb ik anders nooit. We hebben een kamertje en kinderwagen besteld en nu twijfel ik over de kleur :) nu het geslacht..... Komt helemaal goed hahahaha

8. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @zograag, lijkt me inderdaad lastig, snap jouw reactie heel goed. Ik zou denk ik dezelfde gedachte hebben.

@Livelife lekker he, ik ben morgen 12 weken :D.

Merk nu pas hoe erg de moeheid loskomt nu ik zomervakantie heb. heb zaterdag op zondag 12 uur geslapen.

Heb volgende week woensdag de combinatietest en ga kijken of zij kunnen zien of het een jongen of meisje is. Ben dan 13 weken en 1 dag. Ik hoop het, lijkt me gaaf om het nu al te weten.

9. AHzondag

yvon, waar twijfel je aan? je kan het ook weten en het verder tegen niemand zeggen natuurlijk of is het juist de verrassing die je leuk lijkt?
    ik wilde het echt weten bij mijn zoon en nu weer. wil gewoon weten of mijn gevoel juist is of dat ik er helemaal naast zit. het is ook wel makkelijker met kleertjes, aankleding kamer en spulletjes zoals boxkleden en speelgoed enzo.

hier, wel misselijk maar het valt me reuze mee als ik naar de eerste zwangerschap terug denk. ik had toen echt zoiets van waarom wilde ik dit hahaha.

10. AHzondag

kunnen ze het zo snel al zien dan? want hier doen ze het vanaf 15weken. dacht ook dat eerder niet te zien was.

11. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Hoi dames!

Wat een geklets alweer op de vroege morgen! ;)

@Enibas: wat leuk dat je vriendin ook zwanger is! En zo gelijk op.. dat wordt shoppen en gaat waarschijnlijk nergens anders meer over.. haha!
    @Livelife: Jeee, eerste stukje zit er op en nu in t 'veilige' gedeelte! :) Vinden jullie het ook zo kort lijken als je in trimesters denkt en beseft dat je er al bijna 1 van de 3 gehad hebt?? Of ligt dat misschien aan mij omdat het een kleine verrassing was..?!
    @Yvon: Hmm.. het komt me bekend voor! Ik twijfel ook echt over alles! Tot aan welke pizza ik wil eten aan toe. Maar waarom zou je het wel of niet willen weten?? Geslacht wil ik iig wel weten, dat weet ik gelukkig wel.

@Zograag: echt typisch een moeder reactie. Die van mij zou het zelfde zeggen. Altijd ook de andere kant bekijken. Is ook wel goed, natuurlijk.. Maar tja, soms zitten je gevoel en principes gewoon (terecht) in de weg. Lekker doen waar jij je goed bij voelt!

Ik heb vanavond een gesprek met de papa.. Die vond het na 3 weken radiostilte blijkbaar tijd om toch maar eens te informeren hoe t ermee gaat en zijn excuses te maken voor hoe dingen gegaan zijn (en waarschijnlijk zich stiekem nog steeds af te vragen of t kindje er nog altijd is.. Zucht). Ik zie er tegen op, maar ja.. Hij toont interesse, zegt sorry en is de papa.. dus het moet maar even. Ik hoop dat hij oprecht is en het niet een trucje is om voor de 12 weken nog een laatste keer te proberen mij op andere gedachten te brengen. Dan ben ik iig heel gauw vertrokken!

Fijne dag allemaal weer!

12. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Goedemorgen dames

@reacties dank jullie wel. moet zeggen dat het geholpen heeft dat ik mijn mond heb open gedaan tegen mijn vriend en op een directe "harde" manier. hij heeft met zijn ouders gepraat en ben ten allen tijden welkom bij hun. ze waren erg geschrokken maar vooral omdat vl altijd heeft gezegd kinderen te willen dus hun hadden zich er helemaal op ingesteld geen opa en oma mee rte worden.
    Nu is schoonpaps er toch wel aan gewend schoonmams heeft even tijd nodig maar ben wel afgelopen weekend daar geweest en helpen ook nadenken over dingen en geven vl ook tips enz.

Hier erg druk gehad maar wel bijgelezen.
    Door stage heeeeeel laag energieniveau
    Dus heb gepraat dat ik het niet trek, is me te warm en word soms als sloof gebruikt en zat afgelopen donderdag er emotioneel helemaal doorheen.
    Dus mag nu 3dagen in de week uurtje later beginnen. dan kan ikw at langer blijven liggen.
    Voor de rest groeit mijn buik goed, word steeds harder en soms steekjes onderin denk van de bm.

Nog 3weekjes en dan zien we onze kleine weer. en dan weten we waarschijnlijk ook wat het word :D
    Tijd gaat toch wel redelijk snel.

Ook hebben vrienden van ons veel spullen voor ons (wagen, box, bedje, badje, eetstoel enz) dus over tijdje maar eens gaan kijken of we het mooi vinden.

Gisteren met 2 vrienden weg geweest met de stoomtrein in simpelveld.
    Was erg leuk en gezellig en daarna nog wezen grieken.

Nu nog 5 weken stage echt aan het bad zelf en dan ga ik het rustiger krijgen (verheug me er beetje op)

Hoe was jullie weekend?

@demi heb je verhaal gelezen en heb respect voor je dat je het alleen gaat doen. dat laat zien dat je een sterke vrouw bent die weet wat ze wilt.
    @evie hoe gaat het bij/met jou?
    Als je spullen niet mooi vind moet je gewoon eerlijk zijn. ook al is het goed bedoeld iedereen heeft een andere smaak en daar moeten ze begrip voor opbrengen
    @zograag ik zou ook vriendelijk bedanken voor het oppassen maar ook erbij zeggen dat het moeite kost om je kind los te laten en ook evt eens vragen waarom jij nooit op je neefje heb mogen passen. geeft misschien duidelijkheid

@derest sorry heb niet alles onthouden

Groetjes

13. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    @ Dani miste je al hier! Maar gelukkig is alles goed gegaan! Wat fijn dat ze het nu toch ook inzien!! En onder je mooie buik kunnen ze natuurlijk niet uit :D

@ Demi Jeetje, succes met het gesprek! Je staat goed in je schoenen en hebt al je beslissingen al gemaakt dus ben benieuwd hoe hij erover denkt!

@ Zograag, dat is echt een moeder uitspraak haha. Dan ga je gelijk twijfelen ben ik echt zo erg? Zou het gewoon laten gaan en niks meer over zeggen. Mocht ze gaan aandringen zeg je gewoon, vind het beetje vreemd dat je daarmee komt, terwijl die van jou hier nooit mochten logeren...

@ Spullen tja, ze bood me ook een borstkolf aan wat al de hele familie had gebruikt zei ze erbij... Sorry ik heb totaal geen smetvrees maar zoiets zou ik toch echt nieuw willen :D :D
    Mensen zijn allemaal wel onwijs lief met spullen aanbieden en zou het ook doen als ik al kindjes had die al groter waren en spulletjes niet meer nodig had.

@ Geld krijgen ivp spullen is nog veeeeeel beter!! Stiekem ga ik daar ook op hopen :D

Hebben jullie ook zo koopdrift???

Heb hier sinds het weekend heeeeel sterk dat het een meisje word! Vraag me niet waarom! Wij doen de pretecho met 15 weken. 14 weken kan ook al maar toch iets meer zekerheid weekje later. Moet nog ff afspraken maken! Zal 1e week van Augustus worden.

14. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ twijfel ik wil het wel graag weten :)
    Maar wie mogen het nog meer weten? Gaan mensen net als bij mijn zus zo zeuren en kijken wat je koopt in de winkel... Dat gebeurde dus echt bij haar.
    Maar het grootste probleem, kan mijn vriend een geheimpje bewaren.. Dat is wel zo'n flapuit :)

@ Sammie ze schijnen nieuwe apparatuur te hebben.... En idd de foto's die ik van hun zag waren duidelijk zowel meisjes als jongetjes....

@ demi, je laat je in iedergeval van de goede kant zien. En kan zo nog altijd kijken hoe of wat. Respect dat je hem toch zijn verhaal laat doen!

@ dani, fijn dat ze er rekening mee houden en je wat later mag beginnen...

@evi Iek een borstkolf die al rondes mee is gegaan hoef ik ook niet te denken.

@ cadeaus/geld ik krijg veel liever een cadeautje. Ik vind het veel leuker dat iemand speciaal op pad is geweest om wat leuks uit te zoeken. Nu moet ik ook wel zeggen dat de meeste onze smaak wel kennen. Ikzelf heb een hekel aan cadeaubonnen. Die verdwijnen hier in een la, en kom er pas weer achter als ze verlopen zijn :)

15. AHzondag

@dani, fijn dta je vriend nu echt heeft gekozen en dat iedereen nu aan het idee gaat wennen. gelukkig kan je wat later beginnen op stage. hoop dat je het volhoudt en anders maar wat later afmaken. zou wel even navragen mocht het je niet lukken of je dat de gehele stage moet opnieuw moet doen over de resterende weken. je weet nooit waar je last van krijgt he.

evie, geld krijgen is wel makkelijker hoor maar als ze je iets gegeven wat jezelf uitgezocht hebt is het eigenlijk hetzelfde. wij moeten met 15 weken weer naar de gyn en hoop eigenlijk dta hij het dan al kan zien, bij mijn zoontje kon het wel en anders gaan we een echo laten doen.

yvon, wij hebben het iedereen gewoon verteld, we waren zo blij en konden het echt niet voor ons houden. ook met de naam konden we dat niet we hebben het gewoon verteld en iedereen kon meteen wennen eraan.
    wat is die site van die echo?
    spulletjes krijgen is ook super leuk maar vindt grote aankopen zoals kinderwagen/ babykamer/badje enzo toch wel iets heel persoonlijks kwa smaak en keuze.

demi, succes et het gesprek en je laat jezelf echt van je beste kant zien en als hij dat niet doet kan je idd beter weggaan. hoop dat hij toch inziet dat het een mooi wonder is.

@tweedehandsspullen, wij hebben alles nieuw gekocht eigenlijk. een paar kleine dingen niet maar die weet ik niet eens meer of die heb ik zelf alweer verkocht.

16. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ Sammie , Echobaby - WELKOM
    Als je hier op de site zoekt naar echobaby dan vind je eigenlijk alleen maar positieve reacties.

17. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    wen dan is het de NUB die je ziet. vanaf 14 weken zie je het geslacht.
    als je een goede zij foto hebt met de ruggengraat kun je de nub misschien zien

18. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Hallo allemaal!!

Zozo weer een hoop geklets! Heb niet alles onthouden hoor!!

Morgen 12 wkn!! Jeeej dat voelt zo goed!!!
    Donderdag de volgende echo, kan echt niet wachten, ben zo benieuwd naar ons ukkie...

Wij krijgen(gelukkig) geen spullen aangeboden, wil toch graag alles nieuw hebben, we hebben al een kamer en wagen op t oog, dus even donderdag afwachten, als alles goed is gaan we alles bestellen :)

En ik zou toch ook liever geld hebben dan spullen, kunnen we lekker zelf wat uitzoeken:p

@hier: Nog steeds erg moe... en mn borsten doen ook nog steeds behoorlijk pijn, maar gelukkig niet misselijk of wat dan ook...

19. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hoop dat ze iets kan zien haha.
    Heb inderdaad ook koopziekte.
    Rompers zijn 3 halen, 2 betalen bij de Hema. Heb dus 3 overslag rompers gekocht.

Zo waarschijnlijk opweg naar de Prenatal. Mutsy past toch net niet in de auto, dus toch een Joolz.
    Kan hem nu voor 725,- krijgen met maxi cosi, wipper, luiertas.
    En dan toch de denim look.

Ik stuiter zowat door de woonkamer haha, kan hem ook gelijk meenemen!

20. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Voor de eerste keer niet doodop. Vanavond dan maar eindelijk aan de berg strijk beginnen die er ligt. Echt 3 weken niks gedaan @slecht!

Kon me er niet toe zetten.

@spullen hier nog niks gekocht en pas een paar dingetjes gekregen boekje, muziekbeestje en badjasje en sokjes. Zullen van het weekend eens gaan kijken of schoonouders mee kunnen voor de kinderwagen!

Deel Deze Pagina