16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    kraamzorg : goed dat jullie t zeggen ga zo meteen ff bellen !

vakantie : volgende week vrijdag 2,5 week naar zuid frankrijk !! ZIN IN!!! :D:D

2. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Commercieel-administratief medewerkster
    de mooiste stad (vind ik dan)
    Ja helemaal mee eens! Ik ben die stomme maatbeker echt meer dan zat! Plast totaal niet confortabel en je moet nog uitkijken dat je er niet naast plast ook. Ze belden laatst hoe het ging en toen heb ik aangegeven dat het echt niet fijn plast zo'n maatbeker en dat het wellicht een idee is om een soort po te geven met schenktuit. Je kent die plastic opzetjes voor op de wc wel, als het kindje nog te klein is om op de bril te zitten, maar dan iets wat je op de wc kunt leggen voor volwassenen en die je plas opvangt, maar dus wel met het comfort van de toilet. Wat een onderwerp :D De mevrouw hoorde me aan en zei, dat wordt denk ik te duur en zullen ze niet zo gauw doen. :$ hallo? Geen donors meer betekend ook het einde, hoeveel duurder zal zoiets zijn? Ik weet zeker dat ik bij een tweede kindje niet meer mee doe. Heel spijtig voor alle vrouwen die er baat bij hebben, maar ik baal nu al dat het nog 4 weken duurt.

Je schrijft; ik ben blij als ik ermee mag stoppen en ik heb hetzelfde gevoel. Vind het ook raar om nu op te bellen en te zeggen; sorry, maar ik maak het niet af. Maar waarom niet? Je bent ook weer niks verplicht toch? Die ketting heb ik nog hoor, mogen ze gerust terug hebben :p

Diep in mijn hart zou ik het liefste willen stoppen. Ik vang nu ook niet meer elk plasje op. Ik voel meestal wel of ik een grotere plas moet of niet en ik heb nu heel vaak, dat ik voor van die kleintjes moet gaan en dan heb ik geen zin in dat gedoe :cool:.

Ben ik nu zo slecht en/of egoïstisch dat ik dit niet wil doorstaan voor mijn medemens of mag je in Nederland toch ook wel een beetje comfort terug verwachten voor je diensten?

Dilemma!!!

3. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Wat heerlijk voor degenen die al bijna vakantie hebben. Hier duurt het nog 4 weken, mar dan mogen wij ook. We blijven in Nederland, want we zijn in het voorjaar al weggeweest. Hopelijk wordt het weer nog wat in augustus!

Fijne vakantie!

4. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Gisteren gekeken naar onze namen en de plaats die ze hebben in de favorieten lijst. Gelukkig komen ze allebei niet voor in de top 100 :D.

Mijn beste vriendin is ook zwanger en 10 weken verder dan wij. Wij hebben al twee jaar onze namen. Ik denk ook niet dat de namen haar smaak zijn. Vinden jullie het verstandig om een back-up naam te hebben? Mijn vriend zei gisteren, we geven hoe dan ook de namen die we uitgekozen hebben ook al hebben ze de zelfde, maar is dat dan niet raar? Van de ene kant ben ik het met hem eens, want dat zijn de namen die we mooi vinden, maar tja, het is zo dichtbij.

5. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Josjo, nee ik was niet langer bezig want er werden geen hevige weeen waargenomen op de ctg en was die dagen ervoor ookal steeds aan de ctg geweest en ook had heel veel voorweeen dus voelde wel iets maar minder heftig denk ik. Het ging zo snel dat ik niet eens meer weet wat ik voelde behalve de persweeen haha. Ik zit deels in een rolstoel, lange afstanden en binnenhuis kan ik lopen met rolator. Voel ook gewoon alles, alleen vanaf mijn borsten minder.

Dani, echt aan jezelf denkeb en dan alles maar even in mindere maten doen. Kraamzorg geen idee of je kan wisselen maar zou niet altijd naar alle slechte verhalen luisteren. Wij hebben een mindere ervaring met die vrouw maar niet met het bureau.

6. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Zograag, zou ook je namen aanhouden maar een back uo is mooi meegenomen. Ik was tegelijk met mijn schoonzus zwanger en wist haar naam voor een meisje maar wilde wel zeker zijn dat ze onze jongens naam niet zouden hebben en hebben het gewoon gezegd, zij kregen een meid en wij een jongen dus dat was geen probleem verder. Nu weet schoonfam ook al de naam voor een meisje en jongen weten we zelf nog niet haha

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    zograag hier 1 naam wel in de top 10 en de andere niet :) ach ja mijn meisje/jongen de naam is toch t mooist :p

8. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    @ zograag, ik vang ook niet alles meer op hoor, alleen smorgens en echt grote plassen. Die 3 druppels elke keer ben in zat haha.

Zou gewoon zeggen als je bij je vriendin bent dat je al namen hebt al 2 jaar en dat dat ze ook worden. Jammer dan hihi

Vakantie. We gaan nog naar noorwegen maar weten niet wanneer. Hebben ook nog zo klus in huis van boven tot beneden. Dat gaat voor!!

Kraamzorg... Ik heb 3 grote honden 60cm tot 70 cm hihi onwijs lief voor iedereen en kindjes. Maar weet niet zo goed hoe dat moet met de kraamzorg... Moet iemand hebben die niet bang is iig haha en ze zijn me zo heilig dat ik ook niet wil dat ze ze uitlaat oid. Straks gebeurd er wat!! Maargoed daar is ze natuurlijk ook niet voor!!

9. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Hee meiden,

@namen; gisteren kwam ik een leuke meisjesnaam tegen. En vriendlief vond die ook mooi. Dus die staat erbij op het lijstje. Ik kijk niet naar een top 10 of 100. We kiezen een naam die wij mooi vinden. Maar goed, we hebben nog een lange tijd te gaan. Het kan zo weer wijzigen.

@kraamzorg; Gisteren de bevestiging gekregen. Voor een bureau gekozen die werd aangeraden door de verloskundige en door 2 vriendinnen die ook gebruik hebben gemaakt van dit bureau en er erg over te spreken waren.

Vraagje; ik heb nu wat meer last van witte afscheiding. Zijn er meer meiden die daar last van hebben? Hoort het erbij? Of ligt het misschien aan mij.

Lfs,
    S.

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    enibas hoort erbij ;) en word alleen maar meer !:(

11. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Bedankt, Lydia.. :(

12. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Wow ladies, ik dacht dat ik best fanatiek was hier, maar weer aardig wat leeswerk en nu de helft alweer kwijt, hahaha! Sorry!

@Vakantie: 2 september ga ik 10 dagen naar Ibiza, jippie! Duurt nog even maar ach.. als ik terugkom kan ik gelijk door naar de 20 weken echo! :) Die heb ik overigens nog niet gepland.. moet dat? gebeurd dus niet bij je eigen verloskundige?

@sporten: ik zumba dus nog wel. alleen ipv 2x per week nu standaard maar 1x en als t niet uitkomt skip ik. Want heb echt vanaf t begin steeds als ik 'geshaked' heb 's avonds heel veel last van mn buik! Verder golfsurf ik normaal gesproken best veel, maar dat vind ik nu een beetje eng. Vooral omdat ik nog niet zo goed ben en dus nog wel eens gelanceerd wordt van mn plank en in de wasmachine (golf waar je lang in blijft al rondjes draaiend onderwater) terecht kom! hihi! Board tegen mn hoofd gebeurd ook nog wel eens, en moet er niet aan denken dat die punt nu in mn buik terecht komt.

@kraamzorg. Is aangevraagd en gereserveerd. Ik twijfelde vooral over mn verloskundige. Bij de eerste afspraak had ik er eentje die ik echt niet aardig vond. Ze haaste door het gesprek, nam de dingen die op mn intakeformulier stonden helemaal niet door en vond haar eigenlijk gewoon onaardig! Tweede afspraak was bij een ander die ik wel heel fijn vond. Dus tja.. wat dan hè..

@klachtjes: Behalve mn onderug en af en toe buikpijn als ik teveel doe echt nergens last van. Vermoeidheid lijkt al minder te worden en misselijk nooit geweest. Buik begint wel echt aardig te groeien en verbergen wordt steeds moeilijker!

@placenta: Oh neee, die van mij ligt ook aan de voorkant en nu nog vrij laag zagen ze op de laatste echo.. Ik heb er helemaal niet bij stil gestaan dat, dat de komende echo's kan bemoeilijken. Het was nu allemaal wel prima te zien nog.

Fijne dag allemaal ladies! Ik denk dat ik beetje achteraan zit met 30 jan als uitgerekende datum en volgende week wo 12 weken. Diegene van 31 jan dan dus donderdag. Dus idd eind volgende week hebben we de 12 weken allemaal gehaald! Jeee!

13. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Oh en @afscheiding: Ik heb daar dus bijna geen last van..:( Heel soms ineens dat ik denk hey wat gebeurd er, maar dat is echt 1x in de 2 weken ofzo. Toen ik nog niet zo lang wist dat ik zwanger was twijfelde ik ook zo omdat ik juist kurkdroog was en ook al niet misselijk.. dus het verschilt denk ik wel per persoon??

14. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Oh ja 2:D @ Zograag: ik zou lekker bij jullie namen blijven hoor! Als jullie die al zo lang weten en ze niet eens in de top 100 staan zou het wel erg toevallig zijn toch? of heb je de namen wel eens aan ze verteld....?

15. Juupje

Juupje Lid

24 mei 2012
    61
    0
    0
    Alkmaar
    Hallo dames, hier weer even een teken van leven vanaf mijn kant. Net 'even' alles terug gelezen, teveel om overal op te reageren ;).

Gisteren heb ik vlokkentest gehad, en zit vandaag verplicht thuis rust te houden. Niet makkelijk aangezien ik altijd bezig ben hihi.
    Vooraf heb ik me vreselijk zenuwachtig gemaakt voor de vlokkentest, het idee dat ze met een naald in mijn buik zouden gaan vond ik doodeng.
    Eerst werd er een echo gedaan waar ik een heerlijk bewegend babietje kon zien... zo mooi! Hartje ook gehoord voor het eerst :). Op de echo was te zien dat de placenta onder lag, dus het werd een vaginale vlokkentest. Nou.... daar heb ik dus helemaal niets van gevoeld!! Nu 2 weken wachten op de uitslag, met daarbij of het een jongetje of een meisje is. Tot nu toe nog geen bloeding ofzo gehad, alleen een beetje wee gevoel in mijn buik.

Vanavond weer naar de VK, dus 2 dagen achter elkaar een echo :). Volgens de gynaecoloog daar was ik gisteren 12 weken en 2 dagen.

@Kinderwagens: We hebben gisteren gekeken voor een kinderwagen, en ik vond de kinderwagen van Maxi Cosy wel een praktische wagen. Ik wil een kinderwagen die ik met 1 hand kan besturen (ivm uitlaten van mijn niet al te kleine hond) en klein opvouwbaar is. Over 2 weken gaan we maar eens bij een andere winkel kijken of ze daar nog andere merken hebben.

@sex: Dat gaat hier nog net zo vaak als voor de zwangerschap, 4-5x in de week ofzo. Nergens last van gelukkig, ik merk zelfs dat ik meer zin heb nu ik zwanger ben :D.

@buik, die is sinds een week of 3-4 aan het groeien, ik heb al echt een buikje.

@vakantie, Volgende week vrijdag gaan we lekker 2 weken naar de camping in Limburg. Heerlijk bijkomen en niets doen :)

@vermoeidheid, dat is bij mij nu zo goed als voorbij gelukkig.

16. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Meiden zo wat wordt er hier een hoop afgekletst :D

Dani blij dat gisteren alles goed was en wel goed op jezelf passen.

Zograag; eigenlijk mag je gewoon overal in, kindje zit nog braaf achter het schaabot en kan geen kand op maar ik ben niet in de python gewoon maar wel in de vliegende hollander, joris en de draak en de vogelrok..o, ja de bob heb ik ook niet gedaan....(hier ook een efteling gek ;))

beurzen; de jonge gezinnenbeurs is wel het najaar volgens mij en dat komt eigenlijk op hetzelfde neer hoor alleen iets groter. ik ben naar beide geweest in mijn eerste zwangerschap en vond de jonge gezinnen leuker

Evie kraamzorg; je meld je nu aan en rond week 26 komen ze eens langs voor een intake. Wij hebben ook een grote hond en dat heb ik gewoon aangegeven. je honden uitlaten doen ze niet dus daar zal je zelf wat op moeten verzinnen

Juupje lekker rustig aan doen en heb ik wat gemist? Had je een inidactie of kies je ervoor wegens leeftijd? Lijkt me toch wel heel spannend

Hier nog steeds erg moe en geen zin in warm eten, veel staat me tegen en lijkt alleen erge te worden maar kan gelukkig wel gewoon de dingen eten waar ik wel zin in heb. ook begin ik nu al steeds meer last van mijn bekken te krijgen en loop ik dus al 3 weken bij een fysio

17. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    @Demi; ik ben vandaag 11 weken en uitgerekend op 31 januari. Jij bent vandaag ook 11 weken en op 30 januari uitgerekend?

Waar kan dit verschil inzitten?

18. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Ja dat had ik ook al gezien! vreemd hè! Ik heb vroeg in de zwangerschap ook nog ergens anders een echo gehad, en bij deze termijn kwam volgens hen ook 30 jan als uitgerekende datum, bij de verloskundige opnieuw.. Ik zou het niet weten?? :(

19. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Juupje: Wat fijn dat de vlokkentest zo goed is gegaan! Lijkt mij ook doodeng hoor.. Dus prettig dat je er dan niets van voelt en je zo goed gecontroleerd wordt met vandaag weer een echo!
    Lekker rustig aan doen ook al is het moeilijk.. ennuh, zou die sex toch even een dagje laten zitten ook.. hihi! ;)

20. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Net even doorgeteld op de kalender, en dan kom je bij 40 weken toch echt uit op wo 30 januari! :S Dus ik denk dat, dat ook voor jou geldt dan toch??!

Deel Deze Pagina