@Evie: Ik hou er ook niet van om te bellen, maar als je het contact formulier invult word je over het algemeen binnen een dag teruggebeld door een dame uit jou regio. Die vraagt je hoe lang je al zwanger bent en plant een afspraak met je in. Pas bij die afspraak gaat ze je volgens mij van alles uitleggen en moet je nog even een test doen om te kijken of je genoeg HcG in je urine hebt. @Loveleymom: Je weet dat je bij een eventuele zwangerschap of miskraam geen tampons mag gebruiken ivm infecties?
@eten: het is uiteindelijk spinazie-lasagne geworden! Hahaha. @Abri: een druk weekend voor jou dus. Grote klussen of wat kleine klusjes? @Kaatje: heeeeeerlijk brownie! Vergeet de slagroom niet! Ik kom net tot het besef dat de jongensnaam die mijn vriend al jaren geleden genoemd heeft (en die met regelmaat blijft roepen), en ik die toen helemaal niks vond, dat ik die eigenlijk nu ineens heel erg leuk vind! Zijn dat ook de hormonen ofzo? Hihi.
@ Kaatje: brownies.. Jammie! En gefeli begrijp ik dus? @ livelife: lasagne, altijd lekker, geeft mij weer een ideetje voor van de week hihi. En de jongensnaam, kan best mede door hormonen komen hoor; die doen gekke dingen met je Gelukkig heb je nog even om erover na te denken en kan je nog heel lang kiezen voor wel of niet, heb zelf wel gemerkt dat het gevoel bij een naam kan groeien en meer bij je kindje gaat 'horen' naar mate de zwangerschap vordert. Wij nog 0,0 inspiratie trouwens. Klussen.. Tja, nog vrij veel te doen eerlijk gezegd. Vorig jaar vlak voor mee bevalling het huis gekocht en dan is er best wat te doen om het naar je zin te maken: zolder was helemaal kaal en ongeisoleerd dus daar zijn we nu mee bezig en met een 3e is dat ook wel noodzaak want 3 kamers op de 1e verdieping haha, verder wat schilderwerk van kozijnen etc. En net zelf een nieuw bed+kledingkast dus ook daar kan nog wat styling gebeuren Fijn weekend allemaal, kom denk morgen weer even kijken..
@Abri: naam veranderd? @All: zal mezelf even kort voorstellen voor ik het topic verder ga doorlezen. In feb 2011 een dochter gekregen, zwanger van de 1e IUI-D. Vorige maand weer de 1e IUI-D gehad en dat is helaas geeindigd in een vmk. Nu dus zwanger van de 2e IUI-D die 4 mei is geweest. Hopelijk met blijvend resultaat Mn dochter krijgt nog bv. Nu ga ik het topic rustig doorlezen
Heb alles gelezen, kletskousen Ik moet verplicht bij de gyn lopen ivm HELLP syndroom + dysmatuur bij mn dochter. Eerste echo staat gepland op 11 juni in de kliniek waar we zwanger zijn geraakt. Gyn heb ik nog niet gebeld. Moet nog even denken welke gyn ik wil haha. De aardige of de strenge maar erg secure die we bij mn vorige zwangerschap hadden. Namen hebben we al Jongensnaam is de jongensnaam die onze dochter gehad zou hebben als ze een jongen was geweest. En meisjesnaam weten we ook al heel lang, alleen de 2e naam nog niet. Kwaaltjes, ehh erg vroeg wakker! Vanmorgen al voor 6 uur. Heftig dromen. Zweet als een otter. Pukkeltjes in mn gezicht. Verlies slijm, dus elke keer angst dat het bloed is. En heel de dag door weeig op mn maag. Bij mn dochter was ik vanaf 3,5e week al kotsmisselijk, dus gok erop dat het nu een jongen is dan hahaha. Geslachtsecho gaan we weer met 16-17 weken doen, zijn beide veelste nieuwsgierig Mijn testen zijn nog niet half zo donker als de testen van jullie zo te zien. Maar bij mn dochter bleven ze ook erg licht. Zelfs MvM met 10 weken was licht. Dus het zegt idd niets over het verloop van de zwangerschap! Ik ga ook weer meedoen met MvM, maar weer pas rond de tijd dat we het aan de familie gaan vertellen. Ons kent ons hier en weet uit ervaring dat MvM niet zo voorzichtig is Nou dat was een beetje wat ik allemaal gelezen heb haha.
IUI-D = IUI met Donorzaad. Mijn man is helaas onvruchtbaar. In mn onderschrift staat een fimpje over ons verhaal. (in mn weblog staat het vervolgfilmpje)
@Dreamer: oh heftig zeg! Ik ga je verhaal bekijken. Met hoeveel weken is je dochtertje geboren? En maar goed ook dat je goed in de gaten wordt gehouden. En ik zou voor de strenge, maar secure gyn gaan. Hier ook elke ochtend zo vroeg wakker! Echt verschrikkelijk, uitslapen lukt niet. En ik was altijd al vroeg wakker, maar nu dus nog vroeger . @Abri: jij bent inderdaad nog wel even zoet zo te horen! En het is de Knorr Wereldgerechten lasagne, hoef je helemaal niet meer moeilijk te doen .
@Livelife: jij ook al zo'n vroege vogel nu dus. Wat die hormonen al niet kunnen doen he! Mn dochter is met 37 weken geboren. Maar liep met 25 weken al dagelijks in het zh voor controles. Met de gyns is echt lastig. De andere gyn is veel makkelijker in de omgang, persoonlijker. Maar de strengere gyn meet wel het strengst. De kans is groot dat ons 2e kindje ook achter gaat lopen in groei, dus dan is secuur meten wel fijn. Maar fijn geholpen worden de hele zwangerschap door weegt ook wel zwaar. Ik schuif de keuze al maanden voor me uit en manlief maakt het niet makkelijker (ja kies jij maar, mannen ) Pff, hebben meer mensen angst om naar de wc te gaan? Ben zo bang om ineens bloed te zien. Schrik zit er goed in na de vmk.
@Dreamer: Wat heb je dat mooi verwoord en op beeld gezet! Het heeft me echt geraakt. En je hebt helemaal gelijk: het is jullie kindje geboren uit liefde.
@ Dreamer, ik ga je filmpje kijken! Ben nu op 30 sec en zit al te janken @ weekend, lekker in de tuin bezig voor de rest niks in de planning
@ Dreamer echt heel mooi gedaan! Wat is IUI? ik ben helemaal niet thuis in al die benamingen en waar het voor staat.
IUI houdt in dat ze de zaadjes in mijn baarmoeder spuiten. (met een eendenbek openen ze mn baarmoedermond, daar doen ze dan een 'rietje' doorheen en daar spuiten ze de zaadjes doorheen)
Oke, weer wat geleerd, dank je! Misschien hele gekke vraag, je hoeft ook niet te antwoorden hoor, maar vroeg me af, word dit kindje een vol broertje of zusje?
Is geen gekke vraag hoor! We zijn idd zwanger van dezelfde donor, dus onze dochter krijgt een vol broertje of zusje Is vanwege de HELLP ook het veiligst, dus gelukkig waren er nog zaadjes van 'onze' donor. Stel gerust vragen als jullie ze hebben. Onze situatie komt nou eenmaal niet zo vaak voor, dus kan me voorstellen dat dat vragen op roept. Pff ik word me toch een partij misselijk... (maar misschien waren die 6 negerzoenen toch iets teveel van het goede )
Hallo dames, Hier vandaag de echo gehad! Er is dus 1 vruchtje gezien en de eidooier (gelukkig geen tweeling, maar als het zo was was het natuurlijk ook heel erg welkom!) Hartje was nog niet te zien, maar ik ben ook pas 5 weken zwanger, dus nog te vroeg om een hartje te zien. Alles zag er goed uit verder, alleen van al het hormoon spuiten wel een cyste van 4 cm in mijn eierstok....maar die kan in de loop van de zwangerschap langzaam minder worden. Over 2 weken weer een echo om hartje te kijken en dan met 9 weken een termijnecho en mag ik naar de vk over. Klachten: voornamelijk erg aanwezige borsten Verder weinig klachten, alleen bij een lege maag misselijk. Verschrikkelijk moe, opgezette buik (lijk wel 4 mnd zwanger!) En honger!!!!!
Oh, ik zie op de lijst ook al iets staan over thuis/ziekenhuis bevallen en borstvoeding of kunstvoeding Ik weet alleen al dat ik in het ziekenhuis zou willen bevallen.. over de tweede kwestie ben ik nog niet uit.
Was ik toch nog even, kon nog niet slapen.. Het koud hebben is een van de kwaaltjes die ik bij de vorige 2 zwangerschappen ook had in het begin (grapten aldoor dat de baby aan mijn thermostaatje zat ) en lag dus te bibberen in bed. Nu elektrische deken erin en even wachten tot het wat opgewarmd is haha. @ Dreamer: Ja, naamsverandering hihi. Even wat minder bekend zo ivm mijn vorige nickname ZES negerzoenen, jij durft Zou ik ook misselijk van worden haha. Je gyn, tja lastig.. Maar de iets minder secure zal toch ook wel secuurder met jullie tweetjes omgaan als blijkt dat het niet helemaal loopt zoals zou moeten, dus misschien is een wat menselijker contact de komende maanden ook wel fijn. Helemaal als je weer zoveel bezoekjes af moet gaan leggen.. Maar snap dat het lastig is. Succes met je keuze! @ Nursy: fijn dat de echo er voor nu goed uitzag! Moet een fijn gevoel geven En nu ga ik kijken of mijn bed al opgewarmd is, slaap lekker allemaal. En niet te vroeg wakker worden hoor livelife en Dreamer: zes uur is wel erg vroeg