Ik heb de uitslag van de combi test! Alles was goed! heb m alleen telefonisch gekregen en geloof kans van 1 op 133400 ipv 1 op 600 wat volgens haar bij mijn leeftijd van 29 hoort, jeeee! maandag 13 weken, goede uitslagen.. nu echt maar gaan genieten en geloven dat het goed blijft gaan!
@Demi nog gebeld? Nou vandaag weer 4x moeten bellen naar de apotheek. Nee hadden nog geen medicijnen binnen. Ik weer dokter gebeld. Ja ik heb het echt via de fax verstuurd. Ik dus toch maar naar de praktijk (vervangende huisarts). Ja ik heb het echt net weer verstuurd. Dus ik zei, nou 5 min. geleden hadden ze nog niks. Kom ik bij de apotheek, nee geen fax. Gelukkig had ik nu het recept op papier. Apothekers assitente zei ook dat het al een paar dagen bij de dokter verkeerd gaat, lekker dan. Maaaar heb ze nu wel Zijn net op visite geweest bij een collega van mijn man die een drieling heeft, zo schattig. Drie meiden. Kan mijn man alvast wennen haha. Hoor via NUB en Chineze geslachtskalender een meid. Twee keer NUB jongen en pendel jongen. Maar mijn man denkt echt een jongen.
@Wen: jaaaa, zie de berichtjes boven jou! Alles was goed! Fijn dat je, je medicatie nu hebt! Jeetje, 3 lijkt me btw wel pittig hoor! Maar ook reuze schattig natuurlijk! Ik had zelf gevoel een meisje, volgens Chinese kalender en op 1 vriendin na iedereen in mn omgeving een jongen. En nu volgens echoscopiste dus ook!! Wacht de 20 wk echo nog even af, maar ga toch wel echt uit van een knul nu!
Hi meiden, wat een hoop om bij te lezen in 2 dagen en omdat ik zo dement als wat ben weet ik t meeste niet meer, oepsie... Ik las weer een meisje er bij, leuk! Oh en daarover, ik zei in Tiel maar het is in ochten, vlakbij kesteren (je weet wel, babypark). Di man doet geslachtsbepalingen, al 35 jaar en heeft t nog nooit mis gehad blijkbaar. Vanaf 15 weken en het kost maar 25 eurietjes! Dus voor wie interesse heeft kan ik de gegevens ff opzoeken en hier plaatsen..
Dat is Jan Koning die Josjo bedoelt. In Ochten idd (heb ik mijn halve leven gewoond). Wij wachten de 20-wekenecho af voor het geslacht. Jan Koning zit nl. de eerste 1,5 maand volgeboekt. Je moet echt op tijd een afspraak maken anders heb je pech.
Hee meiden. Wauw, weer enorm veel om bij te lezen. @Melanie; wauw, mooie echo's. En wat duidelijk al, zoals dat handje. @Demi; ook voor jou goed nieuws! En wat fijn dat de papa zo reageerde. Bied perspectief voor de toekomst. @Dani; nee, hier nog niks gekocht. Over peetoom/tante of voogd nog niet nagedacht. Vind het een eng idee om na te denken over wat er met ons kindje gebeurd als er iets met ons gebeurd. Wat betreft dopen. Zal waarschijnlij k bij ons niet plaatsvinden. @Greatdane; succes met je hond. Ook huisdieren kunnen enorm veel voor mensen betekenen. @Zograag; ook goed nieuws, dus! Mooi zo! En vooruitgezet! Wat je zegt; nu lekker genieten. @Wen; wauw, een drieling. Volgens mij staat dan helemaal je leven op je kop. Aankomende twee weken het hondje van mijn schoonmoeder als logee'tje bij ons. Wat is ze lief. We hebben vaak zat gesproken over huisdieren (hond), maar waren allebei van mening omdat we allebei 40 uur werken er te weinig aandacht is voor het beestje. Maar het misschien wel een optie als ik straks parttime ga werken.. Maar eens goed over nadenken.. Verder weinig plannen dit weekend. Ze voorspellen toch mooi weer? Dus hopelijk daar maar een beetje van genieten.. Fijne avond, meiden! Of slaap lekker.. Tot morgen. Lfs, S.
@Demi wat fijn! Alleen ik snap er nu echt niks meer van, waarom zei die vrouw dan tegen mij dat hij er nog niet was, pas over 4 dagen. Zit ik voor niks langer te wachten. Ben echt een beetje verdrietig door al dat stomme gedoe met de huisarts en de bloeduitslag....pffff hormonen
Dag dames, Heb alles gelezen, maar weet alleen niet meer zo goed wat bij wie hoort @echofoto's: mooi zeg! Echt al een mensje!! En wat iemand zei, lijkt idd al echt op een meisje @combinatietesten: wat fijn dat het allemaal goed zit bij jullie. Wij hebben toen besloten om dat niet te doen. Maar als ik al die echo's zie, vind ik het wel jammer . Op naar de 20 weken (maar niet te snel, net vakantie ) @Wen: jemig, wat een gedoe bij de dokter he?! Pfff... Maar fijn dat je ze hebt! @Demi: respect hoor dat je toch alles doorstuurt naar je ex. Maar wel ontzettend fijn dat hij er toch wel blij mee is. Hopen dat ie het vasthoudt. @dopen: ben wel gelovig, alleen niet in het feit dat wij 'zondig' zijn. Daar kan ik niets mee, en daar staat wel het dopen voor (afwassing der zonden..) Dus nee. En peters en meters doen wij niet aan. Wij laten vastleggen naar wie ons kindje gaat mochten wij er niet meer zijn. @geslachtsbepaling: zijn er nog meer meiden die het NIET willen weten? Lees dat bijna iedereen het wil weten. Het lijkt mij zo'n leuke verrassing bij de geboorte. @hier: VAKANTIE!!! Eindelijk! Dinsdag en woensdag was ik echt opperdeop! Kon alleen maar spugen en huilen. Donderdag ging het weer redelijk, maar merkte echt aan mezelf dat ik onwijs veel stress had. En maakte me daarom weer druk om het kindje. Gelukkig aanstaande dinsdag naar de VK. En heerlijk niks doen. Daar kijk ik vooral naar uit. Eindelijk eventjes mijn tempo bepalen, niet gelijk 's ochtends 25 kids aan je kop te zeuren. Ff chill! (alleen een kat die aandacht wil ) Wij hebben ook nog niets gekocht. Alles is tot nu toe gekregen. Als manlief ook vakantie heeft, dan gaan we eens kijken wat we moeten halen. Hebben ook al veel spul van zus hier staan. Dan goed kijken wat we willen houden, en wat we graag nieuw willen. Dan gaan we ook bezig met het babykamertje. Merken jullie btw ook dat je buik harder wordt? Vooral onderin. Heel stevig. Bijzonder wel. Zie ondertussen dat het weer een heel verhaal is geworden! sorry Fijn weekend iedereen!! Liefs Ka
Zo weer een hoop te lezen allemaal... Blij dat er allemaal goeie combitesten zijn!! Wij later en geen een doen. Lekker voor degene die vakantie hebben, geniet ervan! Als het goed is komen er wat mooie dagen aan. Wij hebben van de week de kinderkamer en de kinderwagen besteld Straks even shoppen voor wat positiekleding. Fijn weekend allemaal!!
Demi, fijn goed nieuws! Ik vind het knap dat je kan wachten tot de 20 weken echo. Wen, wat een gedoe voor die medicijnen zeg. Hoop dat je snel je uitslag hebt. Enibas, hou wel rekening mee dat een eigen hondje toch meer werk is en zeker met een kind erbij. Als je een puppie neemt moet je echt tijd nemen om op te voeden en zindelijk te maken. Het is wel heel leuk zeker voor kinderen om een vriendje te hebben. Wij willen ooit een franse bulldog maar dan wanneer de kids wat ouder zijn. Hebben nu een chi die is erg klein en is bang voor mijn zoontje.
Wen die hormonen aargh! Heb er nooit zo heel veel last van behalve dat ik er emotioneel kan zijn.. Ik zeg altijd sinds ik mama ben huil ik om de calve pindakaas reclame .. Sterkte meis, is helaas weinig aan te doen... Kaatje1984 wij willen het ws ook niet weten. Bij ons meisje wisten we het ook niet en het was heeeel leuk, de verrassing! Zeker omdat we op de echo dachten te zien dat het een jongetje was, aan het gezichtje hahaha. Nou, als je een baby van 1 jongenskleertjes aantrekt, zie je het 9 van de 10 keer nog niet haha dus laat staan op n echo... En die invasie daarna van roze, wauw, ik werd overstelpt met kaartjes, kadootjes, kleertjes, alles in roze, toen ik thuis kwam na zes dagen zkh hadden de buren een bord in de tuin gezet van een roze Nijntje, roze ballonnen en roze slingers, een ooievaar (ok die was wit) en binnen hingen roze slingers, had ml gedaan. Oh wat moest ik huilen van blijdschap, wat was dat gaaf! Dus ik snap je, je hoeft je er niet voor te schamen als je het als een van de weinigen niet wil weten omdat je dat leuk lijkt, het is namelijk ook leuk Haha heel verhaal... Verder, ik voel me over het algemeen niet zo zwanger. Begin wel een licht buikje te krijgen maar verder...? De vorige keer barstte het van de symptomen, die heus niet zo gezellig waren, maar toen wist ik het wel continu: ik ben zwanger! En nu... Ik pak de thuis doppler,er er maar regelmatig bij als ik dan dat hartje hoor ben ik weer gerustgesteld maar ik zou me wel graag wat meer zwanger willen voelen hoor... Kan niet wachten tot ik de kleine voel, was de vorige keer bij 16 weken t eerst en bij 18/19 weken wel dagelijks.. Zijn er meer met bijna geen zwanger gevoel? Maakt me echt onzeker
Kaatje, ik merk idd dat mijn buik harder word kan alleen nog niet zeggen dat het zwbuik is helaas. Jammer dat je nog steeds zo rot voelt. Hier is het ook elke dag weer anders. Willen jullie het niet weten? Lijkt me lastig met spulletjes kopen en uitzoeken van grote zus. Wuppie, leuk de kinderwagen geshopt en kamer maakt het al helemaal echt.
Sammie, volgens mij is Kaatje voor het eerst zwanger maar bedoel je mij misschien met grote zus? Weet je, ml wil het het liefst echt niet weten en ik twijfel. Als het een meisje blijkt te zijn hoef ik het eigenlijk niet te weten. Het kamertje richten we sowieso neutraal in en leuken we daarna op met kleurtjes. Als het een jongetje zou worden zou ik het weer wel leuk vinden. Aan de andere kant: nieuwe dekentjes, mc hoes, kleertjes, zijn zo gekocht... Ik weet het nog niet. We hadden een deal, soortvan laat het lot beslissen: als we gaan verhuizen dan mag ik het weten en als we hier blijven wonen dan blijft t een verrassing. Nu hadden we ons huis verkocht onder voorbehoud, hebben we twee dagen geleden gehoord dat ze de financiering niet rond krijgen! Echt balen! Maar goed, ik wist t nog steeds niet of ik het wel wilde weten dus die beslissing is voorlopig nog ff uitgesteld
Hoi meiden! Alles goed? Ik ben zo vrolijk dat we even een weekje zomerweer krijgen, heeerlijk! Woon redelijk dicht bij het strand.. en ook al er zullen er geen golven zijn en vind ik golfsurfen nu ook beetje eng.. Ik moet en zal dat water een keer in hoor, met of zonder surfplank! Haha! @Wen: Ja, ik vind het ook lullig.. In eerste instantie zei de assistentie dat het een week duurde!! Maar bij die centrale is het net met wie je wordt doorverbonden he, zijn meerdere praktijken. Toevallig had ik wel de assistente aan de lijn van waar wij ook geweest zijn. Ik vroeg eerst naar de echoscopiste en vertelde dat ik op thuisnummer haar man kreeg (heb haar nummer gekregen omdat ik misschien een keer een dagje ga meelopen achter de balie, ze zitten in dit soort periodes vaak krap met persoon dus vroegen of ik als soort invalkracht af en toe zou willen bijspringen. In de avonduren bij extra spreekuur, of zolang ik nog geen ander werk heb overdag). Assistente wist natuurlijk niet waar het om ging, maar heeft waars gedacht dat ik haar goed ken. Daarna vroeg ik de uitslag. Toen zij een week vertelde zei ik dat Christa (echoscopiste) 2 dgn had gezegd! Ze vertelde dat, dat waars christa's wens is, maar dat het per persoon verschilt hoe snel de uitslag er is. Toen is ze toch voor me naar rijwijk gaan bellen en kreeg ik uur later telefoontje van Christa die zelf de berekening gelijk is gaan doen. Kop op meid, hopelijk heb jij m maandag ook!! @Josjo en Kaatje: ik vind het stiekem heel stoer dat jullie willen wachten tot na de bevalling hoor! Heeft echt wel iets. Alleen ik ben gewoon te nieuwsgierig! Vind het onwijs knap dat jullie dat 9 maanden kunnen volhouden, haha! @Kaatje: Jeee eindelijk vakantie!! Balen dat je nog steeds zo beroerd bent zeg.. Hopelijk doet de rust ook goed! En je het gelijk mooi weer, lekker genieten! @Enibas: hihi, een hondje.. de hormonen kicken in of niet! Wel heeeel schattig, maar idd ook heel druk! Althans als je een puppy neemt. Bij een volwassen hond valt dat mee, hoewel hij of zij natuurlijk wel in weer en wind naar buiten wil en aandacht nodig heeft! Allemaal een heel fijn weekend!
Geslacht: Bij de eerste wisten we het niet. Vond de verrassing erg leuk. Nu vind ik het wel handig om te weten omdat we al zoveel jongensspullen hebben. Hond: Wij hebben een Franse bulldog van net 2 en dat is echt zo leuk. Zoonlief en hond groeien echt samen op en zijn onafscheidelijk.
Halle meiden, Ik wil mij hier ook even melden. Ik had me al eerder bij januari 2013 topic aangemeld, maar wegens nieuw huis, klussen en ook nog even verhuizen heb ik het erg druk gehad. We zitten nu sinds een week in het nieuwe huis. Moet nog wel het één en ander gebeuren, maar ben blij dat we over zijn en hoop nu dan ook wat rust te krijgen. En er dus ook meer van te gaan genieten. Even over mijzelf. Ik ben zwanger van ons 3e wondertje, heb al een zoon van bijna 5 en een dochter van net 3. Ons 3e wondertje is op 17 januari uitgerekend. Bij beide kids wisten we wat het ging worden. Ben er nu nog niet helemaal uit of we het dit keer willen weten. Zou toch ook wel een spannend zijn om het een verrassing te houden. Moet daar nog even over na denken. Verder ben ik dierenartsassistente en werk 3 dagen in de week, we hebben 2 katten. En als hobby maak ik marsepeinentaarten. Nou dat was het wel zo'n beetje. Ik ga mijn best doen om jullie bij te houden met kletsen. Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en dat jullie lekker aan het genieten zijn van jullie zwangerschap. Liefs, Patries
Houden jullie een lijst bij met uitgerekende data en afspraken etc? En waar kan ik deze vinden? Liefs, Patries
Patries: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! We zijn op dezelfde dag uitgerekend! Livelife houdt de lijst bij dus haar kun je een pb sturen met gegevens voor de lijst!
@Kaatje, lekker joh dat je nu ook vakantie hebt. Lekker bijkomen! @Josjo, ja je kunt er inderdaad weinig aan doen, maar het was ook een deel frustratie. Heb geloof ik 4 keer de huisarts gebeld en 9 keer de apotheek. En de echo praktijk zei dus gewoon doodleuk nee hoor dat kan echt niet 2 dagen en dan hoor je van Demi dat zei wel de uitslag heeft. Tuurlijk heb ik geen haast, maar alles zat gewoon even tegen. @Patries, welkom terug! Hier toch wel steeds meer een zichtbaar buikje, echt leuk. Had voorheen vaak xs/s en moest nu toch echt twee shirtjes in m kopen. Voor de rest lekker niet zoveel doen, gewoon genieten van de zon.