16-31 juli 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Merryl, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    dag dames,

bedankt allemaal
    en hier ook iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap!

hier niet echt veel kwaaltjes heb soms gevoelige borsten maar is soms ook weg en sinds gisteren merk ik dat ik misselijk wordals ik honger heb en dan als ik gegeten heb gaat het weer over maar daarna ben ik een beetje misselijk omdat ik het idee heb teveel gegeten te hebben (erg apart)...

ik werk nu 5 dgn. en wil dan 4 dgn. werken en dan 3 dgn. oppas

hoe gaan jullie het regelen ook met oppas ofzo?

2. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik werk nu 32 uur, maar vind dat nu eigenlijk al teveel. Dus na mijn verlof zal ik zeker naar 3x9 uur gaan, misschien al eerder. Twijfel al sinds ik na mijn verlof weer aan de slag ben gegaan, dus al sinds januari. Financieel is niet de overweging, maar werkinhoudelijk vrees ik achteruit te gaan en ik vind het wel goed voor Timo dat hij twee dagen op de crèche is.

Wij hebben het zo geregeld: mijn man en ik ieder een dag thuis, 2 dagen crèche en 1 dag om en om mijn moeder en schoonouders.

3. ayse1980

ayse1980 Actief lid

1 jun 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag mijn afspraak er ook bij krijg het niet voor elkaar 10 dec echo en voor het eerst naar de verloskundige

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Uitgerekende datum juli mama's

14.
    Bouwjaar-1e-j/m
    Bernou-1e-j/m
    15.
    Deb27-1e-j/m
    16.
    Manouk-1e-j/m
    Sam3-3e-j/m
    17.
    Woeza-1e-j/m
    Skt-2e-j/m
    18.
    1983Tineke-1e-j/m
    19.
    Intermoos-3de-j/m
    Marjoleinart- 1e-j/m
    Anna123-2e-j/m
    Corina83-2e-j/m
    20.
    Merryl-3de-verrassing
    Ayse1980- 3e-j/m
    Eb-2e-j/m
    21.
    Meis1987-1e-j/m
    Trudy76- 1e j/m
    22.
    Jony-3e-j/m
    23.
    Y84-1e-j/m
    24.
    25.
    26
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

Afspraken
    19-11 jony vk en echo
    21-11 Anna123 Gyn. 1e echo
    3-12 1983tineke Gyn. 1e echo
    6-12 trudy76 1e echo Gyn, corina83 intake vk
    7-12 Bernou vk
    10-12 Merryl 1e echo, ayse vk en echo

Zet jezelf erbij door dit bericht te quoten. Haal de eerste en laatste [ qoute ] weg. Of zet je naam in gekleurde letters in je post dan zal eeen ander het doen. [/QUOTE]

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ayse wij gaan gelijk op met alles hahaha.

6. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk niet in loondienst maar doe wel vrijwilligerswerk. Ik ga hier helemaal mee stoppen straks. Waarschijnlijk al wel halverwege de zwangerschap.

Vandaag goede dag gehad, af en toe even misselijk maar dat vind ik wel fijn! :D Vandaag wat minder bezig met alle doemscenario's, ik was maandag echt even flink in de stress. Maar morgen 5 weken klinkt al veel beter dan 4 weken en zoveel dagen haha... Het stelt ook gerust dat de dagen niet geheel voorbij kruipen en het bijna een week geleden is dat ik positief getest heb. Nog 19 nachtjes tot de echo haha...

Ik heb het eerder al een keer in een ander topic gevraagd maar nu begon ik toch te twijfelen. Er zijn hier volgens mij meer vrouwen met medische indicatie. Mag je dan niet naar VK? Die moet toch ook de nacontroles doen in de kraamtijd? Ik heb het gevraagd aan de ass. van de gynaecoloog maar die zij twijfelachtig dat zij dacht dat het of of was... Ik ben blij dat ik bij gyn. loop met mijn achtergrond maar VK lijkt me ook wel wat persoonlijker en zit hier echt om de hoek... Hoe zit dat bij de andere dames die ook naar gyn. gaan?

7. SAM3

SAM3 Lid

11 nov 2012
    60
    0
    0

Hahaha, je bent niet de enige hoor. :D Ik kon het vanmiddag ook niet laten om toch weer 2 testen bij het Kruitvat te halen. :) Vanmiddag maar meteen getest: heerlijk knal!! :)
    Heb nu dus nog een test liggen, maar ben nu wel overtuigd. Heb met mijzelf afgesproken niet meer te testen.

Morgen de verloskundige maar eens bellen. Hopelijk laten ze me niet al te lang wachten....

Qua werk, wil ik graag hetzelfde aantal uren blijven werken: 24 uur in 3 dagen. Nog wel even kijken hoe we dat allemaal gaan doen, aangezien ons oudste meisje vanaf april al naar de basisschool gaat. Pffff; is ze al 4. Wat gaat dat toch snel. Wordt nog wel een heel gepuzzel, met die verschillende schema's maar komt vast goed.

Heb wel heel veel zin, om de meiden te vertellen dat ze er een broetje of zusje bij krijgen. Vinden ze vast geweldig. Maar verstandiger om nog even te wachten; het zijn van die kletskousjes :).

Overigens erg leuk om op dit forum de berichtjes van iedereen te lezen!!

8. ayse1980

ayse1980 Actief lid

1 jun 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja leuk, zag het eerst met nod toen met zwanger en nu dan ook uitgerekende datum en eerste bezoek aan verloskundige laat me weten of je uitgerekende datum ook klopt met je eerste echo ben benieuwd of ze nu ook even hard groeien als de datum hetzelfde blijft !!

9. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een week lang is het me gelukt om mijn testdrang te onderdrukken, maar vandaag toch weer testje gedaan. Die knalde enorm! Zo... gerustgesteld. :p Was ik even aan toe. Ik verwacht binnen paar dagen gebeld te worden door Mvm en dan moet je ook een test doen toch? Wilde niet waar zo iemand bij is erachter komen dat mijn test nog niet knalt...

Hoe voelen jullie je verder dames?

10. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    uhm...volgens mij gaat t hier niet zo volgens plan...net wat b loed bij afvegen..
    Ga jullie dus even niet vervelen met mijn onzekere gedoe .. gewoon niet leuk voor jullie!

Ik laat nog wel weten hoe t is afgelopen!
    Dikke kus!

11. jony

jony Actief lid

11 nov 2012
    434
    0
    0
    Ik ben momenteel werkloos met uitkering. Ik wou een opleiding beginnen in de zorgsector omdat ik een eigen creche wil gaan uitbaten. Volgende week vrijdag moet ik op gesprek gaan ivm de opleiding, daar eens gaan horen of het zin heeft om er nu aan te beginnen omdat ik mijn stages toch niet ga mogen doen. Ben eens benieuwd!! :)

Hoe zit het eigenlijk met opvang? Ik weet dat er in nederland veel thuisblijf mama's zijn, maar in belgië is dat jammer genoeg bijna niet haalbaar. Ik hoor zoveel dat je nu al moet gaan zoeken naar een leuke opvang voor later. Maar ik vind dat zo vroeg.

12. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    He gatsie Anna. Maandag heb je echo toch? Misschien anders even bellen met gyn? Het gebeurt ook bij heel veel zwangerschappen die goed gaan he? Kan innestelingsbloeding zijn. Maar ik kan me goed voorstellen dat je hier heel bang van wordt! Dikke knuffel voor jou. Ik ga duimen dat alles goed is!

Jony, de meeste in mijn omgeving (woon in Nederland) geven zich al vroeg op voor kinderopvang. Ligt er ook aan waar je hier woont. In de stad moet je je direct vaak opgeven zodra je het weet, in dorpen zijn de wachtlijsten vaak iets korter en komt het minder nauw... Nu is afgelopen jaren de opvang duurder geworden en zijn er steeds meer mensen die andere oplossingen vinden dus misschien zijn die wachtlijsten er sowieso niet meer... Mijn info is al wat gedateerd namelijk...

13. SAM3

SAM3 Lid

11 nov 2012
    60
    0
    0
    Hey wat vervelend zeg. Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Hopelijk zit het toch nog goed. En met zoiets verveel je ons echt niet hoor. Duim voor je.

14. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Anna wat schrikken. Ik ga duimen dat het goed blijft gaan en er een adertje geknapt is ofzo. Je mag het hier neerschrijven, we zijn er voor je.

Ayse ja ik laat het je weten. Wel grappig beide een derde, zelfde datum uitgerekend en zelfde datum echo. Ik mag pas om 16:50. Zo spannend.

Sam oh gelukkig ben niet de enige gekke tester. Pfffff gek zijn we. Net de allerlaatste test gedaan en die gaf 3+ aan. Geloof dat ik niet meer onzeker hoef te zijn.

Jony het is echt per regio hoe snel je je kindje moet opgeven. Voor heel veel mensen is het ook niet haalbaar om thuis te blijven. Nederland is en word steeds duurder helaas.

15. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Ohh Anna123 dat is schrikken! Hopelijk gaat alles toch nog volgens plan en is het niets ernstigs!

16. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    oh meiden dank jullie wel voor t duimen!!
    Ik ga ook hard hopen dat t alleen vandaag is..we zullen zien..

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @anna blegh ik zal voor je duimen!

Qua werk hier:
    Werk nu 36 en wil dan 4*8 gaan werken en 3 dagen opvang.
    Kerel zijn gisteren dat hij er nog niet zo over had nagedacht. Maar mijn gedachte was dat hij ook 4 dagen gaat werken. Gelukkig heeft ie nog even de tijd ;)

Oja gisteren nog amper bruinverlies gehad en vandaag tot nu toe nog niks, pfieuw

18. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Bouwjaar ook bruinverlies gehad? Schrikken zeg. Gelukkig is het nu weer weg. Altijd eng brrrrr.

19. SAM3

SAM3 Lid

11 nov 2012
    60
    0
    0
    Jaaaah; afspraak bij de verloskundige staat:
    donderdagochtend 6 december. Dan ben ik als het goed is ruim 8 weken....
    Hoef dus niet tot 10 a 12 weken te wachten. Erg fijn.

Anna123; inmiddels hopelijk geen bloedverlies meer...

20. Ceilo

Ceilo Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.847
    1
    0
    Hey meiden!!

Ik geloof dat ik me hier mag komen melden!!

Gisteren in een opwelling,maarzo getest en hij was positief!

toennet nog weer getest en dit was het resultaat!! :D

Bekijk bijlage 286971

Khoop dat t nu allemaal goed blijft gaan en ik in dit topic kan blijven hangen!!!

Deel Deze Pagina