Jammer genoeg nog niet, ik had de hoop dat het dit keer na het eerste trimester klaar zou zijn, bij mijn zoontje had ik het tot een half jaar. Over een klein weekje gaan we op vakantie dus ik hoop dat dat me een oppepper geeft Kikoe: wat leuk! Melanie: eerste mijlpaal bereikt!
Hoi allemaal, Het is alweer een tijd geleden dat ik heb gereageerd op het forum, moet zeggen dat ik erg onzeker werd van sommige berichtjes, en de sterretjes. Ook omdat ik zelf helemaal geen klachten had/heb ging ik erg aan mijn zwangerschap twijfelen. Gelukkig heb ik afgelopen dinsdag het hartje gehoord, en vrijdag heb ik een prachtige echo gehad, en ben zelfs drie dagen vooruit gezet. Dat geeft toch moed! Zonder het te weten was ik ineens de 12 weken gepasseerd! Nu ben ik dus op 25 juli uitgerekend Heel veel sterkte voor de meiden met een sterretje, en ik hoop dat alle meiden die nog ziek en/ofonzeker zijn zich snel beter voelen.
Ik heb een vraagje. Vanaf wanneer kan je al een echo voor geslachtsbepaling doen? Ik lees vaak 14 weken is dat dan ook echt betrouwbaar? Of kan je liever een paar weekjes wachten?
Ik ga met 16 weken. Heb eigelijk geen idee vanaf waneer het kan. De mevrouw van de echo zij dat je met 16 weken het goed kan zien.
Ik ga met 15 weken en 2 dagen was geen probleem zeiden ze bij het echo centrum ze doe het daar overigens vanaf 15 weken
Welkom nieuwe meiden! Ik zag mooie echo voorbij komen en goed nieuws van afspraken bij de VK. Wat ontzettend fijn om te lezen!! Ik laat geslachtsbepaling doen met 14 weken en 4 dagen. Ik heb het gevraagd en gezegd dat ik niet perse met 14 weken wilde maar gevraagd wat zij adviseerden. En hij gaf deze datum, ook mijn buikvet was geen probleem... Dus ik ga lekker op tijd heen.
Dus vanaf 14 weken zou het redelijk goed te zien moeten zijn. Ik heb de termijnecho 17 jan dan ben ik 12 w 6 d. Veelste vroeg om dan al wat te zien dus. Volgende echo is pas 25 maart en dat duurt mij weer eens wat te lang. Ik woon in het buitenland en om een pretecho te laten maken zou ik naar de stad hiernaast moeten gaan en dat is 2 uur route... Pfff moeilijk weet nog niet wat ik doen moet. Wachten tot bijna 23 w of die 2 uur heen en 2 uur terug reizen.
Mooie duidelijke echo catootje! Ik ga denk ik bij 16 weken voor de geslachtsbepaling. Mijn vk waagde zich eraan om met 10w5d de uitspraak te doen dat ze het de meeste kans op een jongen gaf (mijn vriend stelde uiteraard weer de onmogelijke vraag of ze al wilde kijken) maar bij thuiskomst ging ik zoeken en op een beeld van 11 weken ziet het geslachtsdeel van meisjes en jongens er exact hetzelfde uit, beiden lijken dan een piemeltje te hebben. Dus ik heb er nog eens hard om gelachen en schat de kans zelf nog steeds 50/50 (ongeveer dan, er worden toch meer jongetjes geboren)! Beiden zijn uiteraard welkom maar ben echt nóg nieuwsgieriger dan bij de eerste
Kikoe welk land woon je? Dat is inderdaad lastig, 2 uur heen 2 uur terug. Maar nog zo lang wachten weet niet of ik dat zal kunnen hoor
Dag dames!! Wij zijn terug van een weekendje bij vrienden logeren. Onverwachts eigenlijk, maar heeft me wel deugd gedaan, even de sleur van thuis niet meer hebben Welkom nieuwtjes!! heb ook weer een paar mooie echo's zien passeren. Ik kan al moeilijk geloven dat we ondertussen al week 14 zijn ingegaan, eigenlijk gaat het toch allemaal super snel!
Mijn nichtje woont in Frankrijk en toevallig zijn we tegelijk zwanger zij heeft ook met 16 weken een geslachtsecho !!
narcisje--> mooie echo hoor! geniet ervan! tineke--> wat super je 2de trimester spannend hoor nog even en dan weet je wat het word! jony--> was wel even schrikken maar gelukkig valt het nog wel mee. dus je kamertje is gekozen helemaal top! melanie--> leuk dat kamertje en de wieg zeg! mooi hoor je buikje zie je al echt meg--> wat fijn dat je infuus eruit is! en wat een mooie echo`s nu hopen dat je je snel weer een stuk beter zal voelen. trudy--> wat super dat je het artje hebt gehoord toch weer een geruststelling. desini--> welkom! hoop dat je je snel beter voelt en er echt van kan genieten. catootje--> mooie echo! ik vraag me eigenlijk af hoe het nu met bouwjaar is... of ze al wat meer weet ik hoop dat het uiteindelijk mee valt... we hebben ook nu een kinderwagen gekocht ik dacht dat we wel erg vroeg waren ook maar zo te zien hier is het gewoon normaal en ik begreep van een collega dat je alles in orde moet hebben met 7 maanden... dacht toen wel even ojee we moeten haasten haha met de levertijden is alles ook maar af te wachten en we hadden woensdag de combinatietest gedaan en zaterdag kregen we de uitslag van het bloedprikken alles zag er goed uit kans is bijna 1 op 3000 op down dus we hebben besloten om zowiezo verder geen vlokkentest en punctietest te doen.
Och ik ben nu TLC aan het kijken. one born every minute... Ik wil ook een ruggenprik!! ( hou niet van naalden maar nu ik dit zo zie wil ik ook een pijnloze ( bijna) bevalling ) Wat gek eigenlijk dat we in Nederland hier zo anders in zijn. In duitsland word je standaard in een kliniek opgenomen en mag je heerlijk wat dagen blijven. In Amerika standaard ruggenprik, tenzij je aangeeft deze niet te willen en sowieso bevallen in het ziekenhuis. Goh!
Als jij duidelijk aangeeft dat je echt een ruggeprik wil doen ze in Nederland ook niet meer zo heel moeilijk hoor, ze raken er meer en meer aan gewend dat ze die vraag krijgen. Ik heb een bevalling van 3 dagen achter de rug waarbij ik geen minuut slaap gehad heb, mijn ontsluiting kwam zelfs met zeer krachtige en snel komende weeen niet op gang, na 2 dagen stelden ze dus ook zelf voor naar het ziekenhuis te gaan in de hoop dat ik in de auto net die 3cm ontsluiting zou krijgen die nodig was voor de ruggeprik, voor ze het uitgesproken had schreeuwde ik al JA! En gelukkig deed de autorit zijn werk en kon ik hem dus ook meteen krijgen in het ziekenhuis, dat was echt een verademing! Ik heb dit keer dus ook laten weten dat ik niet van plan ben weer zo lang te wachten tot ik compleet uitgeput ben, na 3 dagen kon ik mijn ogen niet meer openhouden toen de kleine er was en dat vond ik vreselijk! Dit keer wil ik als het nodig is dus eerder een ruggeprik!
In belgie vragen ze zelf of je er eentje wilt of niet, heb bij de twee jongens een ruggenprik gehad en vond dat zalig! alleen het zetten wat minder, maar dat ligt aan mijzelf.
Jony, altijd heerlijk een weekendje weg. ikkuh wat goed zeg je bloed uitslag. ik hoop weer thuis te bevallen. we wonen dicht bij het ziekenhuis, en ik vond het wel zo fijn. mijn bevalling was ook een appeltje eitje. van begin tot het eind 6 1/2 uur.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met bouwjaar is...hopelijk goed nieuws. Vandaag termijnecho ..ik ben benieuwd. Net belde ze over couveuze nazorg..of zij dat moesten doen. Ze had fax van ziekenhuis. Dat zoontje 12e jan is geboren. Ik zei dat klopt. Maar vorig jaar. Haha toen zei ik..tot straks.. Zegt ze nee..want dan is dit telefoontje niet relevant. Ik zei maar k heb 4 uur afspraak..Haha. Ze snapt t niet meer denk ik Haha. Nou ja Haha. Als er echo zijn vandaag succes. Ook voor deze week Hier 2 feb geslachtsecho. Ben benieuwd Fijne dag allemaal En gefeliciteerd nieuwe dames..welkom