Silly, ik zit nu ook bij een praktijk met meerdere verloskundiges *zat ik met J. ook* En ik heb ze toen allemaal wel een keer gezien. donderdag krijg ik degene die bij zijn geboorte was dus dat is ook wel leuk Misschien dat ik J. dan ook meeneem. @merryl haha dat snapte ik dat het onbetaald verlof was, wij kunnen het helaas niet op 1 salaris doen, mn man verdiende minder dan wat ik deed. Hoeveel hij nu met zn nieuwe baan krijgt is nog even afwachten.
Hoi @Merryl.....Ja heb al een termijn echo gehad en toen was ik 10 weken en 2 dagen zwanger, deze heb ik toen gemaakt samen met de VK die verder weg zit en alleen is, alleen nu twijfel ik dus heeeeeel erg of ik niet beter die ene kan doen met meerdere verloskundiges en die dichterbij huis is... daarom ben ik ook nog niet bij een vk geweest en ja ik weet dat ik ook nog bloed moet prikken idd. @Corina...Ja dat is altijd leuk als je die vk hebt gehad die je eerder bij de bevalling hebt gehad....dan heb je toch een soort klik met die vk... Gaan jullie borstvoeding of fles voeding geven? Gr Silly Het is een moeilijke keuze die ene die alleen is is verder van huis en heb ik bij de jongste ook gehad en de andere is met meer en dichterbij, ik weet het echt niet meer???
Ja en ze weet mn angst nog heel goed van de vorige bevalling. Wij hebben weer gekozen voor flesvoeding. Werkte voor ons top, we konden precies zien wat hij binnenkreeg en bleek dat hij een hongerige baby was en dus zwaardere voeding moest hebben. De forte.. ondanks dat het cb zei dat we dat niet mochten doen. Maar na 2 uur had hij alweer honger, ik laat mn kind geen hongerlijden als het niet nodig is. Dus forte gedaan en hij sliep meteen goed door en we hadden een heel ander kind. Sindsdien neem ik het CB echt met een flinke schep zout haha.
Hoi allemaal! Ging even paar dagen maar minder dus hier niet geweest... voel nu weer wat energie terug stromen. Helpt ook dat die verschrikkelijke kou eindelijk minder is, kan niet wachten tot het lekker voorjaar is @Silly ik zou voor degene gaan die dichtbij is en met meerdere. Zou t zelf toch een beetje spannend vinden als het er maar 1 is, je weet nooit wat er gebeurt. @Sprits; veel succes & plezier vandaag met de echo! @voelen, hier voel ik nog vrij weinig. Bij mn zoontje begon het rond 18 weken mt kleine belletjes/klopjes in mn buik. Heb geen angelsound maar vrijdag weer t hartje luisteren bij verloskundige. @slapen, hier ook al weken minder. Ik heb officieel nog bedrust ivm ziekte dus kan het overdag lekker inhalen. Hoop in maart weer paar uurtjes te gaan werken. Vorige zwangerschap vloog het 2e trimester hier voorbij, terwijl de 1e en laatste oneindig leken. Hebben jullie dit ook? Hoop op snel mooi voorjaarsweer kan ik mn conditie weer beetje gaan opbouwen. Fijne dag allemaal!
@bv/fv, wij gaan weer flesvoeding geven. Bij 1e 2x borstontsteking gehad en ging allemaal zo moeizaam. Dit keer gaan we gelijk aan de Nutrilon. Bij mn zoontje ook Forte gegeven, Cb is bij ons erg verschillend. De artsen zijn wel ok maar de wijkverpleegkundige hebben de raarste adviezen. Gewoon zelf je gezonde verstand blijven gebruiken en je gevoel volgen is t beste
net weer terug van de huisarts. helaas is mijn blaasontsteking nog niet over. nu is het op kweek gezet en heb voor 5 dagen medicijnen. baal er wel van zeg. vrijdag lekker naar de verloskundige kan ik de kleine weer even zien. voelen doe ik denk ik nog niet. ik voel wel af en toe of er een lucht belletje knapt. maar geen idee of dat iets is. bij mijn zoontje voelde ik hem rond 19 a 20 weken. Corina. wij hebben nu ook voor fles voeding gekozen. bij mijn zoontje was de borst voeding een drama. dus dat wil ik gewoon niet meer. ook had hij koemelk allergie. dus hier ook gewoon fles voeding. wel meteen hypoallergeen dit in overleg met de verloskundige en huisarts. kijkt hier iemand naar Kleine baby's, grote zorg op sbs6???
Melanie: hypoallergeen is inderdaad wel verstandig als je andere kindje een allergie heeft. Ik kijk het niet op sbs6, zit dan meer te huilen dan te kijken... mag het ook niet kijken van mn man haha
Corina spannend wie weet kun je iets minder gaan werken als dat mogelijk is. De meeste mensen om ons heen denken dat ik een uitkering krijg en vind dat vaak vervelend als dat gedacht wordt. Melanie wat vervelend dat je nog niet af bent van je blaasontsteking. Meg fijn dat het weer wat beter gaat. Hopelijk gaat snel de zon flink schijnen en voel je je snel beter. Wij gaan flesvoeding geven. Ben blij te lezen dat er toch wel veel zijn. Fanatstisch ook hoor al bv lukt en je het wilt geven, maar ben het veroordelen als je flesvoeding geeft altijd zo zat vandaar dat het ook niet op de lijst staat. Iedereen kiest wat het beste is.
Merryl: Ik werk nu 4 dagen, merk wel dat het steeds zwaarder wordt. Ook met de wisseldiensten van mn man. Die is nu net wakker van zn nachtdienst.. Hij helpt waar hij kan maar vind het ook weer sneu om hem in de paar vrije uurtjes die hij heeft het huishouden te laten doen. Wel gaat hij dan een eind lopen met de hond, zodat ik savonds een kleiner rondje met hem kan doen ivm J. die dan op bed ligt. Dat is inderdaad vervelend als de rest dat om je heen denkt. zo denken ze bij mij ook dat ik een auto van de zaak rijd haha toch echt zelf betaald. Dan zeggen ze vaak 'ah joh krasje erop en hij kan naar de lease maatschappij' waarop ik dan weer zeg 'ja mijn eigen portomonnee dus..' Stond laatst namelijk te balen om een kras, waarschijnlijk met een stuur van een fiets gebeurd, zo'n fijne DIEPE kras.... Ik heb iig geen vooroordelen over bv of fv, iedereen moet het zelf weten maar wordt af en toe moe als ik sommige berichtjes lees waarin staat dat je een slechte moeder bent als je fv geeft en dat je kindje niet goed zou groeien of geen weerstand zou opbouwen.. Sorry maar mn eigenwijze peuter van 2 is al vanaf dag 1 boven de +2 lijn, nu nog steeds.. Heerlijk vrolijk ventje wat door vele voor 4 jarig wordt aangezien 'oh wat praat hij slecht, met 4 kunnen ze toch goed praten?' Is ook bijna nooit ziek dus weerstand zit ook wel goed haha
Ik heb ook geen vooroordelen over bv of fv. Ik ga wel weer bv proberen. Mijn jongste heeft ook koemelkallergie en heeft iets langer dan een jaar bv gehad. Heb zelf dus op een koemelkvrijdieet moeten gaan om haar gezonde bv te kunnen geven. Nu krijgt ze nutrilon pepti en rijstemelk. Ze reageert daar gelukkig goed op. Merryl, ik heb bij mijn oudste een half jaar thuis gemoederd. Ik had bewust er voor gekozen en ook bewust ervoor gekozen om weer te gaan werken toen zij 1 werd. Ik miste de sociale contacten met "volwassenen". Ik ben zelf best ingetogen en werd een beetje eenzaam thuis. Melanie, wat ontzettend balen dat je blaasontsteking nog steeds niet voorbij is. Ik had op mijn trouwdag blaasontsteking en was 3 maanden zwanger. Was geen pretje, kon niet alleen naar de wc met mijn hoepeljurk
He meiden! Ik heb ff snel snel bijglezen. Kom vanavond wel weer ff reageren. Net terug van mn werk en ben MOE! hahaha Xx meis
Ik probeer weer borstvoeding te geven. Bij mijn dochter ging het 3 maanden goed, toen ik weer aan het werk ging liep het een stuk minder. Heb toen nog 2 maanden aangeklooid. Heb wel besloten dat ik dat laatste niet meer ga doen. Als het goed loopt, is het prima, maar niet meer ten koste van alles. Ik wilde het vooral proberen omdat mijn man astma heeft en ik vroeger allergisch was, maar vervolgens hoest mijn dochter al vanaf september...
Hoi hoi, Ff snel, echo was ok. Gyn dacht een piemeltje te zien Afwachten of dat de volgende echo nog zo is. Liefs
Hey dames bedankt voor de reacties het zullen dan vast mee darmen geweest zijn weer wat nieuws had wil last sinds van darmen maar niet op die manier Haha. Ik ga ook fv geven bv lijkt mee niet zo prettig en aangezien ik soms geen geduld heb wil ik het dan graag uit handen geven en wil ook gewoon graag daar me man die mogelijkheid heeft om eten te geven en daarmee een band ook te krijgen. Hier werk ik nu 5 dgn. En ga 4 dgn. Werken dus we hebben oppas voor 2,5 dag. ik ga straks nog even goed verder lezen ga nu eten
@Sprits, wat fijn dat de echo goed was! Spannend of het een jongetje is, wanneer heb je je volgende echo? Tineke jouw meisje is wel heel uniek in ons clubje! Ben benieuwd of er snel meer meisjes volgen
Sprits ook een knul jeetje wat veel. Straks zijn het ineens weet een hoop meiden achter elkaar. Tineke staat nu wel heel alleen op de lijst. Fijn dat het allemaal goed was. Corina, jammer dat mensen zo denken. En ook wel erg gemakkelijk. Oh is een lease auto dus dat krasje maakt niet uit. Zo ga je al niet met andermans spullen om lijkt me. Mensen denken te snel iets zonder te weten wat de waarheid is. Bv/fv ik gruwel van de naam kunstvoeding. Vind ik zo negatief klinken. Heb het bij beide geprobeerd, maar bij de eerste te zwak om vol te houden en bij de tweede dacht ik nee dit is niet mijn ding. Nu twijfel ik nog wel eens hoor. Ik had na de eerste voeding bij de tweede ineens een guts bloedverlies waar ik heel erg van schrok. Na de eerste bevalling veel bloed verloren en ergens bang dat het weer gebeurt na het voeden. Stom ik weet het. Narcisje kan me voorstellen dat je wat miste en weer bent gaan werken. Wij hadden echt mazzel toen en zou nu niet anders meer willen. Ken ook moeders die 36 uur werken. Moet er niet aan denken maar ook hierin maakt iedereen haar eigen keuze. Kleine baby's grote zorgen staat aan hoor.
Hoi Ik ben ook kleine baby's grote zorgen kijken... volg het altijd hihi... Ik weet nog niet wat ik ga doen, fles of borst, heb bij de jongste wel borst gegeven en dat ging goed tot dat hij in het ziekenhuis kwam te liggen met spoed inverband met bactierele hersenvlies ontsteking, dus heel erg gevaarlijk.. dus ben er nog niet over uit, eerlijk gezegd en heb er ook nog wel even tijd voor om dat te bedenken.. ook zijn we er nog niet over uit of we het willen weten wat het wordt, ene kant wel en andere kant weer niet...ook dit laten we nog even open staan... @sprits....spannend...de jongens gaan hier wel duidelijk aan kop, leuk zeg...afwachten dan nog even... @Meis....slaap lekker... Gr Silly @Tineke...er volgen vast wel meer meisjes in dit topic hoor, en een meid is ook super leuk...
@ Sprits wow dat zijn dan wel een boel juli jongetjes, super leuk! Borstvoeding hmmm niet mijn ding nare ervaringen mee bij beide dochters. Hele erge ontstekingen aan mijn tepel dus kwam meer bloed uit dan melk. Hoop het nu bij deze wel te proberen maar ga het zowiewo combineren met flesvoeding. Zie mezelf niet elke nacht slaperig borstvoeding geven.Dus ik hoop overdag wat borstvoeding te geven en de nachten gewoon de fles ( hopen dat ie net als zijn zussen gauw de nachten doorslaapt, na 2 weken was het gelukt). Thuisblijfmoeder hier ook, mijn man heeft een eigen bedrijf. Ik heb jaren gewerkt maar nu is het wel ok, geniet graag van mijn kinderen en mijn vrije tijd.
Ik zou graag hebben dat mijn partner zo'n goede baan heeft dat we met zijn salaris alle vaste lasten kunnen voldoen. Helaas is dit voorlopig niet het geval en zal ik ook na de geboorte van ons wondertje 32 uur blijven werken (verdeeld over 5 dagen). Niet wat ik graag wil, maar daar hebben we geen keuze in op het moment. Ik kijk ook elke week Kleine baby's, Grote zorgen. Ik hoop zoiets echt nooit mee te hoeven maken. Wat een achtbaan!