Goede morgen dames!! Hoe gaat het hier?? Ik ben vandaan en morgen thuis van de opleiding. Oudste zoontje zit met een bronchitis... Hoest de ziel uit zijn lijf ocharme. Dokter heeft mij ook nu iets voorgeschreven om mijn sinussen vrij te krijgen omdat ik toch al een paar weken aan de sukkel ben. Had even vermeld dat ik de laatste tijd vaker door mijn rug/bil ga... Moet dan even heel stil blijven staan en dan gaat het wel weer. Nog iemand last van?? Heb wel al een lage rughernia dus wss komt het daarvan. Dokter wijt het aan het versoepelen van de gewrichten. Wel oppassen dat ik niet te zwaar hef want zo kan ik mijn hernia verslechteren. Ik ga het ook een beetje rustig aan doen vandaag... beetje lekker op de bank met zoonlief, en wat opruimen. Fijne dag iedereen!!
Goedemorgen! Hoe gaat het met iedereen? Hier eindelijk een redelijke nachtrust gehad, maar 2 keer eruit gemoeten om te plassen. Rug: ik heb wel het idee dat alles wat stijf word. als ik een nare houding aanneem met bukken of lang gezeten heb, dan heb ik even de tijd nodig om op te staan. Mijn man roept dan gelijk ' daar gaat opoe'! Voeding: ik ga borstvoeding geven. Bij mijn 2 oudste heb ik maar 6 weken borstvoeding gegeven omdat ik liever niet zo veel mee bezig wou zijn en ook af en toe vrije handen wilde hebben en mijn toen vriend het kon overnemen...persoonlijk had ik gewoon geen geduld Bij mijn jongste wou ik perse wat langer borstvoeding geven, maar helaas moest ik door haar reflux met 7 maanden stoppen. Bij de volgende wil ik het zo lang mogelijk volhouden. Borstvoeding is hoe je het draait of keert toch het aller beste voor je kind. Maar er zijn altijd omstandigheden waarbij het echt niet haalbaar is of er ontstaan zulke stresssituaties dat je beter gewoon flesvoeding moet geven. Thuisblijfmama: ik ben zowel thuisblijfmama en werk parttime. Betekent dat ik de hele dag thuis ben en 's avonds rond 18:30 ga ik bij mensen thuis knippen. Meestal ben ik voor 20:30 weer thuis, want ik wil ook tijd met mijn man hebben. Ik ben dus eigen baas en kan mijn eigen tijd(en) indelen en vind het heerlijk zo! Het verdient absoluut niet, maar heb wel een zakcentje. Jony, beterschap toegewenst! Hopelijk knapt je zoontje gauw op! Sprits, gefeliciteerd met je mooie echo. heb je foto? Een zoontje..stoer!
Goedemorgen, Hier vandaag naar de arbo-arts geweest. Die dacht dat ik zelfs nu met aangepaste werktijden nog te veel ga werken. Volgende week moet ik wat lichter werk gaan doen en dan kijken of dat goed gaat. Vandaag vrij van dienst van afgelopen zaterdag. Dus dochter naar de creche en ik lekker dagje voor mezelf. Ook wel eens lekker. Jony en Christen, wat vervelend van jullie rug. Vooral een hernia is niet niks. En dan idd dat alles slapper wordt helpt meestal niet mee.
Even over de voeding: Ik ben van plan om bv te gaan geven als het wil. Maar op mijn werk ben ik vaak alleen en heb ik geen tijd om te kolven. Misschien dat ik het kan gaan combineren tegen die tijd. Is nog even afwachten. Hier weer een lekkere luie dag. Hierna weer erg druk met werk dus mag ook nog wel ff! Fijne dag meiden!
@meisje, dan is misschien wel handig om een kolf die twee kanten tegelijk kan kolven. Ik heb die van difrax, is me goed bevallen. Je werkgever is verplicht om je tijd en ruimte die je kunt afsluiten te geven. Je hebt wettelijk recht op best veel tijd. En als je het na de bevalling op tijd aangeeft dat je dat van plan, hebben zij ook tijd om iets te regelen. Eerst kijken of het wel op gang wil komen, maar dat weet je snel genoeg.
@ thir: Ik weet dat het wettelijk wel geregeld is maar vind dat ik dit niet van mijn baas kan verlangen. We hebben ook geen pauzes. Werk op een tankstation. En daar is de drukte niet genoeg om met twee man te werken. Dan zou een collega dus bv 2x per dienst moeten komen om mij een half uurtje over te nemen. Ik denk niet dat dat hem word. Misschien dat ik thuis wel ga proberen te kolven en dan af en toe gewoon fles voeding mocht dit nodig zijn....
Jony wat vervelend dat je een hernia hebt zeg. Daar zul je wel behoorlijk last van hebben of krijgen. Beterschap voor je knul. Christen wat een herkenbaar gevoel van het stijf worden. Elke ochtend even lage rugpijn na het opstaan. Voel me ineens oud hahahah. Ik denk dat de keuze die een moeder maakt de beste keuze is voor een kind of dit nu bv of fv is. Lekker dat je het zo hebt kunnen doen met je werk. Thir wat voor werk doe je. Wel fijn dat je in elk geval minder kunt gaan werken. Meis je hebt inderdaad kolf recht maar wel erg lastig op een tankstation. Vlak voor en na je werk misschien doen.
Meisje, dat is inderdaad wel lastig. Ik werk als echolaborant, en nee niet de zwangerenecho's. Ik heb er meer verstand van zodra ze uit de buik zijn. Kan wel zien of het een jongen of meisje is, maar afwijkingen zijn wij niet in getraind. Daar waag ik me dus ook zeker niet aan. Ik ga eens even mijn dochter uit de creche halen.
Meiden met rugpijn hier ook helaas! Vooral na een lange dag en dan voel ik het als ik in bed lig. @jony oei hernia , denk dat je het straks met een joekel van een buik lastiger gaat krijgen. Hoop dat het allemaal zal meevallen meid. @ Ego Ik ben vandaag weer bij mijn gyn geweest voor een kleine inie mini snelle turbo echo en kindje was zo eigenwijs dus jullie raden het al, beentjes stevig tegen elkaar. Nks te zien. Wou graag toch wel confirmatie hebben. Maar goed volgende x beter . 15-2 gyn echo. Zou iemand dit erbij kunnen zetten. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jong jullie zijn. Ikzelf ben 26 jaar.
Jony, wat balen zeg een hernia. Hier ook last van mijn rug. Komt waarschijnlijk van de blaasontsteking. Vanavond 18:30 weer naar de verloskundige. Mijn zoontje gaat dan mee, ben benieuwd hoe jij het vind. En even kijken hoe het met de kleine gaat. Vandaag een lekkere luie dag voor mij.
Thir dat heb je als eens verteld, maar ben ik vergeten. Lijkt me een apart maar leuk beroep trouwens. Je kunt dingen zien waar andere niks van snappen, maar zult ook veel dingen zien die niet goed zijn. Toch leuk dat je zo af en toe even kunt spieken. Melanie veel plezier bij de vk. Geniet van je rustige dagje. Hebben wij ook vandaag. Kikoe vast een knul die het niet durft te laten zien hahaha. Spannend dus de volgende keer. Moeders was er vandaag weer even. De band met mijn moeder is niet zo goed al denkt ze zelf van wel. Ze kan zo gemeen doen bah. Voel me er echt rot door.
@ Merryl ja we zien het de 15de wel (hoop ik tenminste). Wat betreft je moeder gewoon niks van aantrekken. Moeders die weten meestal altijd alles het beste en wij moeten maar luisteren volgens hen, ze vergeten weleens dat we volwassen zijn en zelf ook kinderen hebben.Mijn moeder is een schat van een vrouw heel lief en zorgzaam en ik kan der ook wel mijn beste vriendin noemen. Maar hoe dan ook kunnen we weleens botsen.Is normaal denk ik dan.
Spannend. Is dat de 20 weken echo meteen? Mijn moeder respecteert mijn keuzes niet. Ik heb vanaf het begin gezegd dat we het geslacht geheim houden. Laatst zei ze al dat ik het de oudste dan maar wel moest vertellen want dan hoorde ze het wel van haar. Toen was ik al boos. Vandaag weer. Ik laat de echo's zien. Kon je al zien wat het wordt? Ja! En wat is het? Uhhh mam dat vertellen we niet heb ik van te voren al gezegd. Jeetje wat kinderachtig. Zegt ze tegen de oudste dat ze maar goed moet opletten de volgende keer dan kan ze aan oma vertellen wat het is. Vanbinnen was ik echt heel erg boos op haar. Ze heeft nooit mijn keuzes gerespecteerd. Zo bel ik pas als de kleine geboren is. Daar is ze het niet mee eens. Ja jammer dan. Zei ook bewust steeds hij/zij verkeerd vandaag. Fijn dat je zo een goede band hebt met je moeder. Uiteraard ben je het wel eens niet met elkaar eens. Ik hoop ook een goede band met mijn kindjes te krijgen.
@ merryl de 20 weken echo is in maart pas. Jammer dat je moeder jouw keuzes niet respecteerd. Ik bedoel het is toch wel jouw zwangerschap en jouw kind dus jouw vrije keus om het geheim te houden.Ze zal vast wel bijtrekken en je met rust laten betreft het geslacht. X
Oh je mag daarvoor ook nog even spieken. Mazzelaar. Leuk om zo vaak te kijken Mijn moeder kennende houd ze pas op als ze het weet helaas. Niet alle moeders zijn leuk helaas. Ik hou mijn mond toch wel. Hahaha jammer voor haar.
merryl, wat jammer zeg van je moeder. En wat vervelend dat ze niet wilt luisteren. Mijn moeder is een schat. op het moment gaat het redelijk goed met haar maar er zijn ook wel momenten dat ze hoopt juli te halen. ze heeft COPD. met een long inhoud van 20%. maar we gaan er voor. ik heb ook al een jongens naam en meisjes naam. die weet zij nu ook. maar daar in tegen heb ik een zurende een schoonmoeder. ik zou het zo doen, ik zou dit doen, ik zou dat doen. eet je wel gezond. anders moet je maar extra vitamines nemen. is je blaasontsteking nog niet over. anders moet je de verloskundige bellen. dan kom ik er net van de dokter. of hij niet weet wat hij doet. je moet thijs ( mijn zoontje) maar extra aandacht geven. helemaal als de kleine er is. Of ik gek ben en niet voor me zelf kan denken. Ik ben 36. ik word helemaal gek van haar. ze bemoeit zicht met iedereen. ik was het nu zo zat dat ik bijna ontplofte, en haar gezegd heb bemoei je met je zelf ik ben geen debiel oepssssss het was er uit voor dat ik er erg in had. Ik hoop dat ze er nu mee op houd, in iedergeval vertel ik haar niets meer. Ik vind het heel vervelend wat ze is super lief voor Thijs en die is daar weg vaak.
@Merryl: geeft niks hoor, ik vergeet het ook vaak van anderen haha. Tja moeders: die van mij kan je ook het gevoel geven dat als je ergens iets anders over denkt dat jij het toch helemaal niet goed ziet. Ik trek me er niets van aan, maar denk dan wel weer ,ja hoor... Zullen we weer gaan ophangen? Ze zegt het niet, maar ken haar wel langer dan vandaag en dan hoef je dat niet met woorden te zeggen... Vind het soms wel lastig, ze kan heel attent zijn, (vooral naar buitenstaanders) maar soms onuitstaanbaar/bemoeierig. Alleen als ze ons ook goed kent, weet ze ook dat wij toch onze eigen keuzes maken en ons niet laten beinvloeden. Kan me ook voorstellen dat je pas belt wanneer de kleine er is. Is logisch toch?Lastig...
Jammer dat je moeder zo moeilijk doet merryl... ik heb daar gelukkig geen last van. Ze is er steeds voor me en respecteert de dingen die ik doe en wil. Ook al is ze er niet altijd mee eens, ze zegt hoe zij er over denkt en laat het dan gewoon Ik ben net ff klein beetje los gegaan in de wibra. Was hier op het forum tegen gekomen ivm aanbiedingen voor de kleine. En blijkt dat dat in BE ook zo is. Dus heb wat "neutrale" spulletjes mee altijd zo fijn als je maar iets kan kopen voor dat kleine frummeltje!! Voor de rest een goede dag vandaag, het snotteren begint precies te minderen, en heb wat in het huishouden kunnen doen, dus ik ben tevreden!! Fijne avond nog dames!
zijn er meiden die naar zwangerschapsgym of yoga gaan?? ik twijfel nog. ik heb het bij mijn eerste wel gedaan.
@melanie: ik heb het bij de jongens niet gedaan. en nu ook niet. Weet niet of het een groot verschil maakt maar de jongens waren toch ook redelijk snel ter wereld dus