Ja bouwjaar hier inderdaad ook echo op 6,4 weken. Hopelijk kunnen we dan inderdaad mooi knipperlichtje bewonderen! En Fortuna, bij mij was het makkelijk aan de telefoon. De gynaecologen willen niet eerder in overleg voordat er een echo gemaakt is. Ik hoefde dus niet heel hard mijn best te doen om de echo te vervroegen... En daarnaast is mij maanden geleden aangegeven dat ik als ik zwanger zou raken bij 6 weken een echo zou krijgen. En hij stond nu gepland op 7,4 week. Ik vond het verschil ook wel heel groot...
Uitgerekende datum juli mama's 14. (2) Bouwjaar-1e-j/m Bernou-1e-j/m 15. (1) Deb27-1e-j/m 16. (2) Manouk-1e-verrassing Sam3-3e-j/m 17. (1) Skt-2e-j/m 18.(1) 1983Tineke-1e-j/m 19.(4) Intermoos-3de-j/m Marjoleinart- 1e-j/m Corina83-2e-j/m UmmAbderrahman - 1e j/m 20. (4) Merryl-3de-verrassing Ayse1980- 3e-j/m Eb-2e-j/m Fortuna - 1e - j/m 21. (2) Meis1987-1e-j/m Trudy76- 1e j/m 22. (2) Jony-3e-j/m Baby1984 - 1e j/m 23. (1) Y84-1e-j/m 24. 25. (1) Christen - 4e j/m 26 27. (1) Ceilo - 3e j/m 28. 29. 30. 31. Datum nog niet bekend? (2) Babsie - 3e j/m Ikkuh1985 - 1e j/m sterretjes Anna123 Woeza Sterkte lieve meiden TOTAAL:24 jongens: meisjes: verrassing:2 ================================================ Afspraken November 19-11 jony vk en echo 21-11 Anna123 Gyn. 1e echo 22-11 Bouwjaar Gyn. 1e echo 22-11 ikkuh 1ste echo 22-11 Deb27 1ste echo 22-11 Babsie echo December 3-12 1983tineke Gyn. 1e echo 4-12 Manouk 1e echo 4-12 Skt intake vk 5-12 Bouwjaar intake vk 5-12 Fortuna 1e echo 6-12 trudy76 1e echo Gyn; corina83 intake vk; SAM3 vk; intake vk + echo; intermoos vk echo? 7-12 Bernou vk; meis vk+echo. 10-12 Merryl 1e echo; ayse vk en echo; Ceilo 1e echo Wil je op de lijst of een wijziging zet dit in kleur in je bericht dan komt het goed. Mezelf even op de lijst met "afspraken" gezet.......
@fortuna Ik stond zelf ook nogal te kijken . Had het echt niet verwacht. Je gaat wel door omdat je geen kansen wilt laten lopen, maar ik ging helemaal uit van dat het IUI zou worden, wachten tot half december wanneer we ong aan de beurt zouden zijn. Ik snap wel dat je niet zo goed durft te bellen voor een vroegere echo. Wellicht ben je ook niet zo'n type emt een grote mond Aan de andere kant: brutalen hebben de halve wereld en niet geschoten is altijd mis. Ik vind die vroege echo ook wel dubbel. Als er niks te zien is is het dan mis of is het te vroeg. Maar je zou het kunnen aankaarten dat je eerder iets wil weten ivm dat vitamine D tekort, is op zich niet zo raar. Oja als ik geen echo mocht bij de gyn, had ik een afspraak bij een echoscopie praktijk gemaakt die het vanaf 7 weken doet, kostte dan wel 35 pleuro maar boeie. Ik moet eerder duidelijkheid hebben dan die 10-12 weken
@ Tineke, mazzel dan! Je hebt gelijk, dat verschil is idd erg groot. Het lijkt wel alsof elke dag nu 2x zo lang duurt @ Bouwjaar, ik ben een beetje van beide. Maar met 7+3 is het volgens hun vroeg, aangezien je meestal rond de 10/12 weken zit. En ik ken mezelf, ik ga dan lopen stressen als ik nog niets zie of hoor. Dus ik wil dan niet "lastig" zijn door te pushen. Ik denk wel dat ik de verloskundige/gyn toch eerder ga bellen. Wilde eerst rond 5 dec. doen, maar misschien dat zij dan eerder willen kijken of me gerust kunnen stellen. Weet trouwens nog steeds niet wat te doen, verloskundige of toch gyn. Neem aan dat je gewoon naar de verloskundige moet, ookal heb je ICSI gehad?
Ik weet het niet, ik zou het je gyn even vragen. Op zich als alles goed gaat zou ik niet weten waarom je niet naar de vk kan. Ik verwacht (bij hartslag) ook dat ik de gyn niet meer zie na donderdag. Denk ook dat je vk wat laagdrempeliger is voor onzekerheids-vragen dus dan wel prettig als je er 1 hebt.
@Fortuna Welkom en gefeliciteerd! @manoukspoor Geen kwaaltjes zegt niks hoor. Dit is mijn derde zwangerschap en ik heb eigenlijk op af en toe wat pijn in mijn borsten en buik nergens last van. Goh ik vond het nieuws van vanmorgen zo fijn dat de moordenaar van Marianne Vaatstra gevonden is. Gek toch dat zo iemand gewoon mee doet met een DNA onderzoek Ben blij dat haar familie nu eindelijk rust kan krijgen. Ik zag mij al op de lijst staan bedankt! , vergat steeds er bij te vermelden. Ik ben nog geen jaar samen, we zijn wel verloofd en gaan na goedkeuring IND begin volgend jaar trouwen. Ik heb 2 kindjes uit een vorige relatie. Wat zijn er veel met een echo komende donderdag ik moet om 14 uur.
@VROEGE ECHO: Als je een vroege echo wilt en je geeft dat aan bij de VK is dat meestal geen probleem! Ik krijg met 7 +? weken een echo,ivm mijn zwangerschapsvoorgeschiedenis... t blijft wel spannend! 10 december mag ik!!
@bouwjaar1979 Uitgaande van mijn laatste menstruatie rond 22 juli. Ik wacht alleen graag de echo ff af
Zit trouwens net in een ander topic te vertellen, over hoe we het mijn ouders al hadden verteld. zal het hier ff neerzetten; Man en ik hebben het zaterdag verteld! We deden behandelingen, dus mijn ouders waren wel op de hoogte. Alleen mijn moeder dacht dat we volgende week pas zouden testen. Ze hadden niks door! We hadden een schaal met lekkers. We zeiden; Het is zelfgemaakt! Nouja, niet helemaal zelf gemaakt, maar het meeste wel! Schaal met beschuit met muisjes, ene helft roze, andere helft blauw. Ze begonnen allebei te huilen Mijn pa snapte het meteen en liet me niet meer los, mn moeder zat eerst te staren naar de schaal, en begon toen heeeel hard te huilen. Wat een schatten. De rest van de dag konden ze over niks anders kletsen Vorige keer hadden we een EHBO (eerste hulp bij oppassen) doosje gemaakt. Die hebben ze nog. Allemaal leuke spulletjes erin. En jullie? wanneer gaan jullie het vertellen en weet je al hoe?
Vk of gyn. Vk is zeker laagdrempeliger. Je kunt ze dag en nacht bellen voor alles. Ik heb een hele fijne vk, maar ken ze ook niet niet zo leuk zijn. Ik woon in Noord-Holland, getrouwd en al een hele tijd samen met mijn man. Echo is eerder. Mag op 1december. Dat is volgende week zaterdag al jeeeeeeeee.
@fortuna leuk hoor om te zo te vertellen Ik weet het echt nog niet hoe we het gaan vertellen, ik denk dat ik t pas ga vertellen als ik mezelf een beetje blij voel. Vriend wilde het eigenlijk pas met 12 weken vertellen, dat duurt me te lang dat zou dan pas 30 dec zijn.
Nou niet bij mij hoor. In de bevestigingsmail van de 1e afspraak staat: ".....De harttonen van het kind zijn over het algemeen nog niet hoorbaar. Na deze afspraak zal in overleg met u een afspraak voor een eerste echo worden gemaakt, deze is niet op de zelfde dag of tijdens uw eerste controle afspraak." Ben blij dat ik van de gyn wel ff mag langskomen
Ja ik begrijp eigenlijk niet vanwaar zoveel topics. Gewoon lekker hier plaatsen hoor. Ik moet zeggen dat ik ook alleen hier mee lees en schrijf