16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Met mijn jongste ook 3 dagen terug gezet nou dat vond ik nog net te doen. Maar ik heb toen met 37.3 nog extra echo gehad voor vruchtwater. Heeft ze ook nog op verzoek gemeten en toen was volgens echo mijn baby 2985 gram en zou uitkomen op 3100 gram ongeveer. Nou ben bevallen met 38 weken en baby was 2800 gram dus afgevallen in mijn buik. Wat dus niet kan aangezien placenta en navelstreng goed werkte. Ik bedoel maar het zegt me weinig maar deze week terug gezet worden vind ik veel te veel zeker met een cyclus van 28 dagen

@cicey ik snap wel dat het kan zo vroeg positief testen maar ik vind een week veel te veel. Heb 1-7 eisprong gehad en echt geen lf van 21 dagen. Maar goed het zal wel. Ga wel in conclaaf met de vk hierover

2. Elke12345

Elke12345 Niet meer actief

Goedemorgen dames,
    @ Zally, Bajou & Nienes (en hopelijk niet iemand vergeten?) gefeliciteerd met de goede echo's!

@ Zally; Ik snap dat dat vervelend is als je een hele week terug wordt geplaatst... Bij mij was het helemaal mooi, door de IVF weet je precies wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden en toen wilde ze me ook een week terug zetten! Dat heb ik toch echt even niet door laten gaan, wel jammer dat je vaak echt bijdehand moet gaan doen en op je strepen moet gaan staan voordat ze iets van je aannemen...

@ Kraamzorg heb ik ook totaal nog niet over nagedacht, het voelt ook een beetje raar om dat te gaan regelen voordat de kritieke 12 weken voorbij zijn, of ben ik de enige die dat zo voelt? Ik zal het er vanavond wel even met de VK over hebben...

@ Intake VK; die heb ik vanavond voor het eerst, dus geen idee wat ik moet verwachten. Ze zei dat ze een uur vragen ging stellen, wat moet ze dan in hemelsnaam allemaal van me weten?? Iemand die me hier iets meer over kan vertellen?

@ Misselijk; gelukkig begint het een beetje af te vlakken hier en kan het leven weer op normale wijze doorgaan. Morgen alweer het 11-weken dansje doen!

@ Echo's; veel plezier en succes alle dames die vandaag weer mogen! Hopelijk einde van de dag allemaal goede berichtjes!

3. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Gefeliciteerd met de goede echo's!

Voor degenen die vandaag moeten: veel succes en plezier! (sorry ik weet de lijst niet uit mijn hoofd)

@Intake: Hier heeft ze vooral veel uitgelegd en medische vragen gesteld. Dus over mijn gezondheid, gezondheid van mijn man en de verdere familie. Verder standaard vragen over lengte, gewicht, beroep enz.

@Zally: Hoe is het nu met de misselijkheid? Ik las dat je ging vragen om meer medicijnen? Is dat gelukt?
    Raar dat je een week teruggezet wordt. Maar bij deze termijn is het echt millimeter werk dus de kans is natuurlijk aanwezig dat ze net een millimeter ernaast zaten.

@Prikkeldraad: wow een verhuizing, respect!

@Kraamzorg: moet hier voor 17 weken geloof ik, ik zal het zo nakijken. ;)

4. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Ja medicatie is omhoog gelukkig en moet zeggen vandaag pas 2x de pot geknuffeld. Dus hoop dat het beter gaat.

En elke ben bijdehand genoeg gelukkig

5. Ansji

Ansji Niet meer actief

@ Zally, Bajou & Nienes gefeliciteerd met de goede echo's!

@Zally, op dit termijn is een meetfoutje zo gemaakt, ik zou er idd voor zorgen dat je datum nog blijft staan. Dan kan het met de volgende termijn echo vast rechtgetrokken worden. Een paar dagen verschil kan natuurlijk, maar een week is wel veel! Ook hoop ik voor je dat de verhoging van de medicijnen werkt!

@Novastar, ook nooit van gehoord dat er geen kaartjes worden gestuurd! Dacht ook dat dat standaard was... Vind het juist leuk om straks weer een leuk kaartje uit te zoeken.

@Wondertje, veel beterschap!

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zally, hier ben ik vorige zwangerschap een week vooruit gezet wat absoluut niet mogelijk was gezien ik ovulatietesten gebruikte, tempte en ik wist wanneer we gemeenschap hadden gehad.
    Het was bij mij dan wel juist vooruit en begrijp dat dat dan niet verontrustend klinkt maar het scheelde hier dus ook een week terwijl ik al vanuit een vroege eisprong (die had ik op dag 12 die cyclus) had berekend wat mijn uitgerekende datum zou zijn.
    Ik hoop ook dat de verhoging van je meds helpt!

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb 16-8 de 8 weken echo gehad, dacht toen 8w1 dag te zijn en zijn toen 2 dagen vooruit gezet naar 8w3d.

Heb gisteren een 2de echo gehad (zelf betaald bij een echocentrum omdat we nog eens wilde kijken), was toen 9w5d en zijn toen WEER vooruit gezet naar 10w1d.

Onze bevallingsdatum is dus niet meer 27 Maart maar 22 Maart geworden haha.

Nu hebben we 08-09 de 12 weken echo, dus nog geen 2 weken meer, is zo spannend allemaal en ben benieuwd of we dan weer vooruit gezet worden haha.

Ben zelf 17 Maart jarig en zou toch wat zijn als ik op mijn verjaardag de kleine ga krijgen haha. Leuk cadeautje wel!

8. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden, hier even een berichtje vanuit het prachtige, maar vandaag helaas erg natte Zwitserland!
    Vorige week in het Zwarte woud gezeten, hele week mooi en droog weer gehad gelukkig, maar helaas daar geen wifi. Ook wel weer eens lekker hoor ;) nu vier uur gratis internet waar we de hele week mee moeten doen, want bijkopen kost omgerekend 15 euro voor 1,5 uur! Alles is hier zo ontzettend duur, uurtje bowlen incl schoenenhuur 50 euro!! Excl drankjes dus. Gisten mooi weer en met de kabelbaan naar de sneeuw geweest! A 90 euro pp! Gelukkig zijn onze kinderen nog gratis, bijna alles is hier pas vanaf 6 jaar betalen, dat scheelt nog iets. We wisten dat alles hier duur was, maar als je er teveel bij na gaat denken word je gek. Gelukkig kunnen we het missen en volgend jaar blijven we toch lekker in nl.

Ik kan nu dus helaas niet alles teruglezen, wel even de lijst opgezocht en ik ben heel blij met alle hartjes en de kleine (maar helaas is ieder persoon teveel) lijst vlindertjes! Over precies een week heb ik dan ook eindelijk de termijnecho! Ben zo benieuwd! Mijn borsten zijn nog steeds wat gevoelig en ik ben met vlagen misselijk, dus het voelt goed, maar je weet maar nooit! Ik merk dat ik het nog steeds niet helemaal durf te geloven en durf te genieten, dus hoop dat de termijnecho daar verandering in brengt!

Ohja las zo snel wel iets over kraamzorg, dat moest ik van de vk direct nade termijnecho regelen en goed kijken bij de verzekering waar ik zit of ze een contract hebben ofzo.

Alle meiden die deze week weer echo hebben of voor het eerst veel succes! Tot volgende week!

9. Sizow

Sizow Lid

22 jul 2014
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Allereerst excuses dat ik zo 'afwezig' ben geweest afgelopen dagen! het lijkt wel of ik in een achtbaan zit.
    weer 40 uur werken, sociaal doen in de avonden, aandacht geven aan mannetje en gisteren dan eindelijk INTAKE gesprek gehad!

Ik heb alles bijgelezen en ik wil iedereen feliciteren met de goede echo's! dat maakt me blij!
    wat betreft Kraamzorg zei de verloskundige inderdaad ook dat ik het vanaf 12 weken wel moest regelen. Maar ik heb dus nog eventjes.
    Mijn vriend en ik hebben besloten dat we zeer waarschijnlijk de bloedtest en nekplooimeting laten doen. ik heb nog 1 week (dan heb ik eindelijk mijn eerste echo) om te beslissen.

Voor nu moet ik weer aan het werk want mijn volgende vergadering begint!

Succes iedereen met echo's vandaag!!

Liefs,

10. Quatane

Quatane Actief lid

13 feb 2014
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2150 Quatane, 26 aug 2014
    Laatst bewerkt: 26 aug 2014
  11. pippeke

pippeke Niet meer actief

nou eeehhh... Nee.
    Ik vind dat we hier al een erg gezellig clubje hebben.
    Het kan aan mij liggen maar dit voelt een beetje als wegkaperij...

Lekker geshopt bij de oostenrijkse hm. Je moet iets bij een regen dagje. En we zitten niet ver van zwitserland af dus hetzelfde weer haha!
    2 leuke setjes gekocht van 3 dus 6 kledingstukjes hihi. Alles maat 50 maar ik vond het er wel ruim uitzien. En manlief vond een mutsje met berenoortjes leuk. Dat word het eerste mutsje. Genoeg keus hier voor diegene die het geslacht niet willen weten!

12. pippeke

pippeke Niet meer actief

Zou de foto lukken?

Bijgevoegde bestanden:

13. pippeke

pippeke Niet meer actief

Oh, en manlief heeft ook het rechterpakje uitgekozen. Moet ik er even bij vermelden...

14. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Vet schattig die kleertjes!

15. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik wil best een besloten fb straks maar dan wel alleen met dit clubje ;)

Vandaag echo gehad. Uitgerekende datum blijft nog even staan maar kans is aanwezig dat ik toch 1 dag terug gezet wordt. De echo was op zich goed alleen maken ze zich een beetje zorgen om de ingang van de navelstreng bij het buikje. Deze is nog te breed. Dat mag nu nog maar met 12 weken niet meer... maandag 1/9 extra echo Bekijk bijlage 414117

16. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @pippeke, wat lief die pakjes! Ik heb nog veel liggen van mn zoon, maar is natuurlijk niet unisex. Ik wacht tot de geslachtsbepaling, daarna ga ik ook lekker shoppen :)

@kelly, leuk jouw echo! Komt vast wel goed met de navelstreng toch?

Ik heb ook een echo liggen maar foto's plaatsen met ipad wil niet lukken.

17. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Oh Pippeke, wat snoepig! <3
    @Kelly: wauw, wat is er al veel te zien, het is echt al een kindje! Zal duimen voor je, dat het volgede week beter is met de navelstreng.

Wij hebben van mijn moeder een Nijntje-knuffel gekregen, echt heel lief! Dat is het tweede baby-item dat we hebben (eerste is de omslagdoek van MvM). Pas na de 12 weken ga ik zelf shoppen, hoewel ik wel op een Maxi-Cosi heb gereageerd.

@Geboortekaartjes: ik weet ook niemand die ze niet heeft verstuurd. We zie ik vaker dat alleen de naaste familie een echt kaartje krijgt, en de rest een versie per mail.
    Een vriendin heeft van alledrie haar kinderen het kaartje op canvas laten drukken, en die op de babykamer gehangen. Vind ik een leuk idee.

@Facebookgroep: vind het een leuk idee, maar ook ik ben gehecht aan dit clubje!

@Echo: als ik het goed heb begrepen, heb ik 1 september niet zomaar een echo, maar een termijnecho. Ben zeer benieuwd! Of is daar niets speciaals aan? Ik moet iig ook bloed prikken.

Ben benieuwd hoe het met de andere echo's vandaag is!

18. bregt

bregt Actief lid

27 sep 2006
    399
    0
    16
    Vanmiddag de termijnecho gehad, en we hebben een kloppend hartje!! Bij mij is de uitgerekende datum ook nog een punt, ze kon het namelijk niet zo heel duidelijk zien, en dus niet goed opmeten. Ze stelde voor of een vaginale echo of wachten tot na de vakantie, dan maar wachten tot na de vakantie:) We hebben het knipperende lichtje gezien, en dat is voor nu het belangrijkste. 16 september 2e termijn echo!

@derde, jeetje ik wist dat Zwitserland duur was, maar zo.... Geniet van je vakantie!

Hopelijk de andere dames ook een goede echo gehad?

19. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    @ Elke hoe was je intake ?

@ Zally hoop dat het nu beter met je gaat en niet meer zo vaak de pot knuffelt... ;)

@ Drieka ja zeker een leuk cadeau als je zal bevallen op je verjaardag ... Mijn vriend is jarig op 19 maart en ik op 10 maart, dus ook wij hebben die kans ;)

@ Pippeke wat een leuke kleertjes !!

@ Kelly , mooie echo ! Zal wel goed komen met de navelstreng, wij gaan gewoon extra voor je duimen.

@ Bregt Gefeliciteerd met het kloppend hartje !!

@ Kaartjes ik ken ook niemand die geen kaartje stuurt of heeft gestuurd... vind dat maar vreemd hahaha

20. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @bregt, fijn! Inwendige echo is toch niet erg? Was bij mij ook zo..

Deel Deze Pagina