Meiden ik zit met iets en wil graag jullie mening.. Ik heb mijn termijn echo al gehad op 9,4 weken.. Nu ben ik een beetje onrustig in mijn lijf omdat je tot de 12 weken toch meer kans hebt dat het niet goed gaat.. Ik bedoel in die weken erna word het minder die kans.. Nu ben ik onrustig dat ik zo vroeg die echo heb gehad en nu geen echo meer krijg.. Ik kom dus pas 24 sept weer terug daar en krijg dus geen echo meer.. Het maakt me onrustig.. Wat moet ik hier nu mee
Imp, ik ben ook nog geen 10 weken hoor. Mijn termijn is ook nog niet aangepast, precies over een week de termijnecho. Brabomama, begrijpelijk. Dames met goede echo's gefeliciteerd. En dame(s) die voor een echo mogen vandaag, succes!!! Lukt mij door de vermoeidheid ook even niet op alles te reageren. Ik lees wel steeds mee maar reageer niet elke keer. Iemand die vroeg over adapters maxi-cosi. Ik gebruikte ze voornamelijk om de maxi-cosi van de auto naar de voordeur te rijden, moet wel een stukje lopen naar de voordeur (en de hond die ik vaak bij me heb moet soms nog even snel een plas doen onderweg van de auto naar de deur). Daarnaast lag er in de eerste maand ook sneeuw dus dan liep ik steviger achter het onderstel van de wagen dan met de maxi-cosi aan mijn arm. Maar hij is bedoeld om te vervoeren in de auto, als we gingen winkelen/wandelen/lunchen etc dan namen we de wagenbak altijd mee. En in het begin gebruikten we de wagenbak als bedje als we ergens op bezoek gingen. Ze heeft er ruim 6 maanden in gelegen. Sinds een paar dagen ben ik veel misselijker dan dat ik in de afgelopen weken ben geweest, ben ook even iets minder actief dan normaal hier.
@ truelove. Kun he niet vragen om een extra echo? Wanneer zou je er weer eentje krijgen? Ga je nig naar een geslachtsecho? Ik heb nu een met 12,3 13,3 16 20 nog staan. Die van 13,3 heb ik zelf ingepland particulier bij lommel. Rest is zh nekplooimeting is verzet van 3-9 naar 4-9
@ Truelove, zo begrijpelijk, zeker als je hier al die echo's ziet. Als ik je een tip mag geven zou ik naar een echopraktijk gaan en gewoon die 25,00 of wat het ook kost betalen. Ongerust zijn en stress hebben is vervelend en ook niet goed voor jou en de baby. Ook kun je je verloskundige vragen of ze in ieder geval even naar het hartje wil luisteren. Gewoon vragen hoor, die onzekerheid is heel vervelend! @ Bajou & Imp, ik snap jullie gevoel, zeker als je iedere dag die banners ziet. Maar bedenk maar; als jullie straks die kleine in jullie armen hebben maakt het vast niets meer uit @ Brabomamma; leuke naam! @ Cicey; gaat heel gek zijn donderdag om die "deur achter je dicht te trekken" bij Geertgen, maar ook wel een heerlijk gevoel lijkt me! Eindelijk is je wens dan echt in vervulling gegaan! @ Hier; lijkt alsof ik de ergste misselijkheid gehad heb (gelukkig) en die piek van rond de 10 weken echt achter de rug is.. Morgen mag ik ook stoppen met de utrogestan en estradiol, dus hopelijk maakt dat we wat minder moe. @ Combinatietest; ben daar toch wel heel nerveus voor... Gelukkig is hij volgende week al, maar wat een spanning. Gaan jullie die test doen?
Oh ok, wij krijgen elke keer wel een echo. Ze kunnen dan toch evengoed de moeite doen om een echo te maken...
@Truelove...Je zou aan je verloskundige uit kunnen leggen dat je best onzeker bent en vragen of je een extra echo mag...of zit je bij de gyn...sorry dat soort dingen weet ik niet van iedereen uit het hoofd. Mocht dit niet lukken dan zou je altijd nog zelf een echo kunnen laten maken. Bedenk wel...het heeft een reden dat je geen echo meer krijgt, het zag er de vorige keer prima uit en de kans is dan gewoon heel erg klein dat het alsnog mis gaat. Wij hebben een goede echo gehad met 8 weken en toen mocht ik het van de verloskundige van de daken schreeuwen omdat het er prima uitzag. Maar dat neemt misschien jou gevoel niet weg. @Combinatietest: Hier niet...het voegt mij nu niks toe behalve een boel stress. @Elke: Fijn dat je wat minder misselijk bent. @Adapters maxi cosi: Hier alleen gebruikt als we even snel een boodschap gingen doen. Maar dan moest het onderstel dus ook al uit de auto dus vond ik het een kleine moeite om de bak dan ook te pakken en de kleine even over te laden meestal.
Ja die vrouw Zei toen ook dat alles er super uitzag.. Ik heb ook een doppler thuis misschien moet ik dat eens proberen Kraamzorg is inmiddels geregeld!! Meiden die al kindjes hebben.. Hoeveel uur kraamZorg kiezen jullie voor?
Truelove ik krijg gewoon 49 uur kraamzorg ook mede door de pnd de vorige keer. Ik ga trouwens straks vk bellen voor een nieuwe echo vanwege dat gedoe met die datum. Zit me helemaal niet lekker.
Wij kunnen idd kiezen.. Bij de eerste hebben wij 49 uur gekozen.. Bij de tweede 24.. En nu weet ik het niet zo goed
@Kraamzorg geen idee hoeveel uur ... werd wel verteld dat het tien dagen zijn normaal gesproken, maar ivm tweeling kan verloskundige bepalen dat er 1 of 2 extra dagen bij komen.
♥ 16-31 Maart mama`s 2015 ♥ 16-03: ♥Kim1988, 26 jaar, 3e kindje, ZH, BV 17-03: ♥Wnsdg, 29 jaar, 2e kindje, ZH, BV ♥Elke12345, 29 jaar, 1e kindje, ZH, BV 18-03: ♥ Pippeke, 31 jaar, 1e kindje, ZH, BV Little feet, ?? jaar, 4e kindje ♥Lizz1981, 32 jaar, 1e kindje, ZH 19-03: ♥Muisje89,24 jaar, 1e kindje, ZH, FV Derde, 33 jaar, 3e kindje, BV ♥Kaaskroketje, 23 jaar, 4e kindje, ZH, BV ♥Kelly1609, 26 jaar, 2e kindje, ZH, FV 20-03: Sax, 30 jaar, 2e kindje, ZH ♥Anna8, 28 jaar, 2e kindje, ZH, FV Maris87, 27 jaar, 2e kindje, Thuis ♥LaVitaBella, 33 jaar, 2e kindje, Thuis, BV ♥Truelove, 27 jaar, 3e kindje, ZH ♥Wondertjenr3, 26 jaar, 3e kindje, Thuis, BV 21-03: ♥Laura1986, 28 jaar, 2e kindje, Thuis, BV ♥Brabomama, 34 jaar, 2e kindje, ZH, BV 23-03: ♥Zally, 33 jaar, 3e kindje, Thuis, BV ♥Bregt, 32 jaar, 2e kindje, ZH ♥Anneke86, 28 jaar, 1e kindje, ZH ♥Merlijntje83, 31 jaar, 2e kindje, Thuis, BV ♥Mariskaatje, 31 jaar, 1e kindje, ZH, BV 24-03: ♥Imp, 30 jaar, 2e kindje, BV ♥Novastar, 32 jaar, 1e kindje, GH, BV 25-03: Kakoe, 27 jaar, 2e kindje, ZH 4Meidenmama, 33 jaar, 5e kindje, ZH, FV 26-03: Charmedknorrie, 32 jaar, 3e kindje, Thuis, BV Drieka, ?? jaar, 1e kindje ♥Prikkeldraad, 34 jaar, 1e kindje, ZH, BV ♥Arual83, 31 jaar, 2e kindje, Thuis, BV 27-03: ♥♥Cicey, 34 jaar, 1e & 2e kindje (tweeling!), ZH, BV LoveShineALight, 25 jr, 1e kindje ♥Mysa, 30 jaar, 1e kindje Gigi86, ?? jaar, 1e kindje ♥Nienes, 33 jaar, 1e kindjeBV 28-03: ♥Speranza83, 30 jaar, 1e kindje, ZH, BV ♥Ansji, 36 jaar, 2e kindje, ZH, FV ♥Brrtdnny, 26 jaar, 1e kindje, ZH, BV 30-03: Sterretje2013, 32 jaar, 2e kindje, ZH, FV ♥Bajou, 28 jaar, 2e kindje, ZH, BV 31-03: Sizow, 27 jaar, 1e kindje ♥Lizanne84, 30 jaar, 2e kindje, ZH, BV 01-04: ♥Kim008, 26 jaar, 1e kindje ஐ Vlindermama's ஐ Heel veel sterkte... ★Victoire ★Innas ★SteffieD 0 meisjes, 0 jongens, 5 verrassingen/geheim Afspraken 27-08: Muisje89, termijnecho 28-08: Cicey, echo 29-08: Charmedknorrie, 1e echo 15:00 29-08: Anna8, termijnecho 29-08: Novastar, intake vk 01-09: Prikkeldraad, termijnecho 01-09: Merlijntje83, 2e echo 01-09: Pippeke, termijnecho 01-09: Brrtdnny, termijnecho 01-09: Cicey, controle gyn 01-09: Kelly1609, extra echo 02-09: Derde, 1e echo 02-09: Mysa, 2e echo 02-09: 4Meidenmama, 1e echo 02-09: Sizow, 1e echo 03-09: Brabomama, termijnecho 03-09: Arual83, termijnecho 03-09: Imp, termijnecho 03-09: Elke12345, combinatietest 04-09: Kaaskroketje, 2e echo + nekplooimeting 17:00 04-09: Lizz1981, combinatietest 04-09: Kim1988, nekplooimeting 05-09: Pippeke, combinatietest 08-09: LaVitaBella termijnecho 08-09: Wondertjenr3, combinatietest 09-09: Mariskaatje, termijnecho 09-09: Laura1986, termijnecho 11-09: Zally, controle vk 11-09: Kim1988, geslachtsbepaling 11-09: Nienes, termijnecho 15-09: Merlijntje83, controle vk 18-09: Wondertjenr3, controle vk 18-09: Bajou, combinatietest 20-09: LaVitaBella, geslachtsbepaling 24-09: Truelove, controle vk 26-09: Truelove, geslachtsbepaling 27-09: Kelly1609, geslachtsbepaling 27-09: Wondertjenr3, geslachtsbepaling 01-10: Arual83, controle vk 27-10: Kim1988, 20 wkn echo 01-11: Wondertjenr3, 20 wkn echo ♥ = kloppend hartje op echo! Wil je ook op de lijst of heb je aanvullingen? Laat het mij ( wondertjenr3 ) even weten, zet het aub in een kleur in je bericht, dan zet ik je/het erop Als het niet in kleur staat wordt er overheen gelezen!!!
@Misselijkheid: Jippie! Begint minder te worden!! @Hartje horen: Super he! Wij hebben het hartje via de echo gehoord 21 aug. @Sax: Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! @Uitgerekende datum: Het valt me op dat sommige dames na een echo (niet de termijnecho bedoel ik dan) meteen hun uitgerekende datum wijzigen. Waarom doen jullie dat vroeg ik me af haha? Staat toch pas vast na de termijnecho? Niet verkeerd bedoeld hoor, vroeg het me gewoon af @Zally: Wat gek dat je een week terug bent gezet, daar zou ik indd ook iets van zeggen. Zou het iig niet fijn vinden om zo flink over tijd bijv. te lopen. Een paar dagen, prima, maar vind een week wel veel! @Fb-groep: Leuk! Maar wel met dit clubje.... @Pippeke: Leuk die kleertjes, vooral het rechtersetje vind ik schattig! @Kelly1609: Ik hoor vaker van die opening bij de buik/navelstreng. Schijnt normaal te zijn en hoort indd met 12 weken dicht te zijn. Heb het al heel vaak gelezen iig. Vind dat de vk je wel wat meer had mogen geruststellen!! @Bevaldatum: A.s. papa is 12 maart jarig, dus ben benieuwd haha. @Cicey: Ja een wiegje bij de kinderwagen heb je echt nodig! Maxi-cosi is alleen voor hele korte stukjes. Is niet goed om daar lang in te zitten. Wiegje/wagenbak hier zeker 5/6 maanden gebruikt. Verder vond ik voor een snelle boodschap de maxi-cosi op de kinderwagen wel handig. Vooral als ze sliepen... is zo zielig om ze dan eruit te halen en in de bak te leggen.. Tenzij het dus voor langere stukken is. @Kaartjes: Heb daar nog nooit van gehoord.. Het niet sturen bedoel ik dan. Lijkt me vrij standaard toch? Hier doen we het iig wel gewoon. @Truelove: Begrijp je zeker! Zou het gewoon eens vragen aan je vk! @Combinatietest: Wij hebben m de 8e. Eigenlijk niet zo nerveus voor... Hopelijk hoeft dat ook niet en is alles oke @Kraamzorg: Hier al geregeld. Heb mijn aanv. zorgverzekering per 1 sept ook gewijzigd (Bij cz van jongeren naar gezinnen). Dus moest dat ook meteen aanvragen. Ik kies gewoon voor het max aantal uur, krijg toch alles vergoed en lijkt me wel handig bij een 3e. Hier moet je het voor 16 weken aanvragen volgens mij. Vind het wel fijn om nu alles zo snel mogelijk geregeld te hebben. @Goede echo's: proficiat!! Iemand iets gehoord van Sax? @Muisje89: Veel plezier en succes! @Lijst: Hij is weer bijgewerkt! Staat je wijziging er niet bij? Aub in kleur aangeven in je bericht Dan kan ik het de volgende keer wijzigen, anders lees ik er overheen.
@ Wondertje; omdat ik zwanger ben middels IVF staat de datum vast. Alleen hadden ze de eerste keer de datum verkeerd berekend haha, dat is voor mij dus de reden . Ik snap dat het vervelend is voor jou, maar voor ons blijft hij nu zo staan! Fijn trouwens dat je minder misselijk bent, waarschijnlijk ben jij ook de piek inmiddels voorbij
Bedoel dat niet aanvallend hoor! Bedoel 1x ook niet maar sommige die veranderen ieder bezoek de datum haha Vind het overigens geen extra werk hoor, dus dat geeft niet Zolang het maar in kleur staat
Hoi hoi ik ben er nog !!! Alleen even heeeeel druk bezig in huis en met de kids , veel afspraken ter voorbereiding school , kennismakingsdagen etc ik lees mee probeer nog uitgebreid te reageren hoor Morgen 11weken !!!
Ik had bedacht...dat is sneu voor wondertje dat ze dan de datum weer aan moet passen bij de termijnecho...Maar ik begrijp dat dat niet zo is... Nee ik had inderdaad bedacht, straks verandert het toch weer. Ik heb trouwens mijn banner wel aangepast, zou eerst ook niet maar ik snapte er zelf niks meer van. @Cravings: aardappelkroketjes...met dank aan...uiteraard. Hier ineens heel misselijk. Ik maak me ook nogal druk vandaag en daar moet ik mee ophouden. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan geloof ik Ik vind het forum wel tof, beetje afleiding enzo. Blijf vooral posten dames!
@wondertjenr3, tegen mij zei de gyn: " dit is nu officieel je uitgerekende datum" Dus ik weet ook niet wat ze dan zeggen als bij een volgende controle blijkt dat beebje een week voor zit op de groei, haha. Volgende echo van 18/09 is trouwens de nekplooimeting/combinatietest die hier in België sowieso gedaan wordt. En bedankt voor al het werk dat je in de lijst steekt!