16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Uren kraamzorg, weet ik nog niet, daar hoeven wij ook nu nog niet te over na te denken maar dat komt hier met de intake. Ook kijken ze dan dmv het LIP of je nog recht heb op meer uren (ik kreeg vorige keer 20 uur extra ivm chronische ziekten, kreeg dus echt veel uren kraamzorg, voor mij hoeft dat deze keer niet). Nog erg ver weg :).

Truelove, ik zou je onzekerheid even aangeven, misschien komen ze zelf ergens mee en anders kun je altijd nog zelf een echo laten maken als je daar behoefte aan hebt. Bij mij hebben ze de vorige keer een termijnecho gemaakt met 9+2 maar vonden ze (in het ziekenhuis toen) toch echt wat te vroeg dus heb ik nog een termijnecho gehad rond 11 weken (en toen ben ik vooruit gezet naar 12).
    Ik zou je zorgen even aangeven in ieder geval.

Wondertje, bedankt voor de lijst!!!

2. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hahaha precies de reden wat jij zegt zou ik juist hebben als ik het zelf continue wijzigde voor de termijnecho.
    Dat ik dus zelf er niet meer wijs uit kwam :p

De oudste is op schoolkamp.
    Groep 3 t/m 8 gaat daar ieder jaar op kamp. Vrijdag komt ze terug.
    Heb lang getwijfeld of ik haar wel zou mee laten gaan want ze is nog zo klein... :(Maar vond het ook zielig als ze als enige niet mee ging.
    Dus daar stonden we vanmorgen dan, ze had er heel veel zin in.
    Stapt ze de bus in, begon ze me toch te huilen.:(
    En ik dus ook, heb even hard mee gehuild (thnx hormonen...).:(
    Oh wat vond ik het moeilijk zeg!!
    Gelukkig inmiddels al contact met de juf gehad en ze heeft het prima naar dr zin en huilen was al over toen ze de bocht om waren.:)
    Mis haar nu wel hoor. Maar gelukkig afgesproken met de juffen dat ze me op de hoogte houden, en anders halen we haar gewoon weer!

3. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    @Forum idd een goede afleiding ... alleen werk ik vanuit huis , en zit ik iets te vaak op het forum denk ik hahaha , maar ik ga eigenlijk heel internet af volgens mij, dan weer dit opzoeken en dan weer dat opzoeken .. dan weer eens kijken of ik leuke creatieve ideeën voorbij zie komen voor een tweeling geboorte kaartje etc ...

4. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Bajou: Heb het aangepast!

En graag gedaan hoor, vind de lijst bijhouden ook wel leuk om te doen hoor :)

5. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @wondertjnr3, ahhh i feel your pain!
    Kan me goed voorstellen dat het moeilijk loslaten is voor zo'n schooltrip. Hopelijk heeft ze het naar haar zin! En fijn dat de leerkrachten je op de hoogte houden.

@hier: ik las net iets over een baby verleggen van de maxi cosi naar het bedje en ik kon het me ineens weer zoooo goed visualiseren hoe het voelt om zo'n warm, zacht, welriekend lijfje in je handen te hebben... Even helemaal gesmolten!

6. Ansji

Ansji Niet meer actief

#2206 Ansji, 27 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2014
    @combinatietest, wij hebben een afspraak in het ziekenhuis voor de combinatietest op woensdag 10 september 8.45 uur Ik vind het ook heel erg spannend, maar wil het dit keer echt doen, al zie ik er best wel tegenop. Vooral omdat mijn leeftijd niet meewerkt. Ik heb daardoor toch al een verhoogde kans op een afwijking en dat vind ik doodeng!

@Veranderende datum, ze wilden mij ook al een paar dagen vooruit zetten! Maar dankzij de ICSI ben ik overeengekomen met de vk dat de in eerste instantie uitgerekende datum voorlopig blijft staan...

@Maxicosi, daar is het nodige wel al over gezegd, dus ik denk dat je daar nu wel uit bent. Ik heb er wel veel profijt van gehad toen onze dochter veel naar het ziekenhuis moest, dan is het erg handig dat je de maxicosi op de kinderwagen kan klikken, verder heb ook ik heeeeeel veel gebruik gemaakt van de wagenbak, ze lag daar altijd heerlijk in te slapen!

@Cicey, jij als creatieveling maakt zeker je eigen kaartje? Men verwacht dat ook van mij met mijn beroep (Grafisch vormgever/DTPer) maar ik vind het eerlijk gezegd heerlijk om lekker een kaartje uit te zoeken uit van die boeken van de drukker...:p

@Hier, vanmorgen een telefoontje van de gyn gehad dat mijn bloedwaardes (genomen voor de hellp) goed waren! Ik heb deze al moeten laten checken na de geboorte van mijn dochter, toen waren ze al wel goed, maar vond het toch fijn om te weten dat ze nog steeds goed zijn. Weer een zorg minder...

7. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    @Ansji ik inderdaad zelf aan de slag voor het geboorte kaartje en vriendlief heeft een drukkerij ;) goede aanvulling dus hahaha .. Maarja 1 nadeel... mensen verwachten dus van ons wel een super speciaal kaartje ;)

8. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Ik ga even shoppen, ben ik aan toe...Even wat anders.

Tot later!

9. nienes

nienes Lid

31 jul 2014
    56
    0
    0
    @Combinatietest,:wij hebben de combinatietest op 5 sept (termijnecho + bloedprikken) en de tweede afspraak op 15 sept (nekplooimeting), dan dus ook de uitslag Op 11 sept hebben we een afspraak bij onze gyn voor controle We blijven ook in het ziekenhuis, dus zullen daar ook bevallen. De afspraken zullen om en om zijn bij de gyn en de vk.

@kraamzorg, die uren worden geïndiceerd door het kraambureau. Wij bepalen dus niet hoeveel uur je krijgt. Daarbij kan er tijdens de zorg ook nog opnieuw geïndiceerd worden omdat er bijv complicaties zijn. Bij bv krijg je standaard al meer uren als bij kv. Ben kraamverzorgster geweest, vandaar dat ik het weet :)

10. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden

Klopt indd maar je mag wel aangeven of je maar het min aantal uren wilt of max toch?
    Zal je wijzigingen aanvullen de volgende lijst-update. Thnx voor het kleurtje :)

11. Ansji

Ansji Niet meer actief

Precies! Daarom ga ik er nu lekker één helemaal zelf UITZOEKEN, hoeven ze ook niks te verwachten... Da's wel heel fijn dat je vriend zijn eigen drukkerij heeft, dat scheelt een hoop! Ik heb natuurlijk connecties, dus kan altijd goedkoop mijn kaartjes laten drukken op leuk papier, maar heb op de een of andere manier erg veel zin om straks lekker die boeken uit te spitten voor een leuk kaartje.

12. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    ik zit altijd in die boeken te neuzen hahaha Iedere keer weer als ik op de zaak kom. Maar we willen inderdaad zelf het kaartje samen stellen .. doen we ook altijd met kerst etc... Alleen nu wordt het toch wel wat lastig ;) Maarja zal wel goed komen, als het goed is nog genoeg tijd.

13. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ik heb het kaartje toen via kaartje2go.nl besteld haha.
    Hele leuke en mooie hebben ze daar!

14. nienes

nienes Lid

31 jul 2014
    56
    0
    0
    Klopt wondertjenr3! Maar neem aan dat iedereen wel voor de maximale uren gaat? Ik zit bij FBTO en daar zet ik rond de 5mnd de module "gezinsplanning" aan en dan krijg ik o.a. het kraampakket en de eigen bijdrage van de kraamzorguren vergoed tot een max van €200.

Tis mooi weer! Ik ga een stukje fietsen ;)

15. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Oooo wat gaan jullie toch super snel meiden!!! 1 dag niet geweest en dan al weer 10 pagina's bij te lezen!

Gisteravond laat een echo gehad en was zo blij en in de wolken dat ik geen puf meer had om hier update te geven, dus bij deze: YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS Wat zijn we blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! het hartje klopt!!!!!!! en uitgerekende datum wordt 19 maart!!! (dit was mijn termijnecho wondertje :) )

@onzeker ivm weinig echo's: ik heb dat nu na deze goede echo niet zo erg meer. Ze luisteren elke controle het hartje. Ik denk dat veel meiden hier echt enorm veel echo's hebben door hun zh-geschiedenis of iets dergelijks. Dat is echt bijzonder luxe hoor! Een termijnecho rond de 12 weken en een 20 weken echo en een liggingsecho rond de 36 weken (dacht ik) is gewoon standaard!

@kaartjes: niet meer sturen? O wij wel hoor!!! Veel te leuk om uit te zoeken!!

16. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Super Sax! Gefeliciteerd!

@Nienes: Nou blijkbaar zijn er dus echt heeeel veel mensen die niet het max. aantal uren willen wat ik zo hoor.

17. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Waarom zou je niet het maximaal aantal uur willen?

Ik hoop dat we dezelfde kunnen krijgen als bij de 2e. Was ook erg leuk met de oudste toendertijd

Hier ook gewoon kaartjes gestuurd. Heb ze zelfs bij de eerste heel creabea zelf gemaakt

Las iets over een schooltrip. Is dat met slapen dan al vanaf 7 jaar?
    Ik zou dat ook wel erg vroeg vinden. Stond de laatste x ook te janken toen ze naar toverland gibgen. Voor het eerst met zo'n grote bus 100 km ver weg en pas 4 jaar.

Idd een luxe hoor zoveel echos ik kan ze zo trg vinden in de echo boekjes maar om de 3/4 weken was toch gemiddeld
    Heb bij de eerste 2 extra echos gedaan. Een geslacht met 16 en 2e met 26w een 3d
    Bij de 2e 16w geslacht en daarna niks meer. Had bij 20 weken al even 3d mogen kijken met de echoscopiste erg leuk was dat.

18. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Ik ben niet heel actief hier, maar wil laten weten dat ik net bij de verloskundige het hartje heb gehoord via een dopler! Zo bijzonder! We hebben namelijk nog geen echo gehad, dus nu gaan we heel anders de echo in, het zit vast goed! Zo blij!!

19. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Zo hee. Ik heb twee dagen niet gekeken en er zijn zes pagina's volgekletst. Gezellig!

20. Quatane

Quatane Actief lid

13 feb 2014
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ontroerend eh, die eerste keer het hartje horen :) ik kreeg toen spontaan traantjes in mijn ogen. Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina