Nieuwe meiden, welkom! Goede echo's, gefeliciteerd! Leuke reacties, super fijn! Aankondigingen die ik voorbij zag komen echt wel erg leuk! Sorry het lukt me even niet inhoudelijk en uitgebreid te reageren. Ben ook erg misselijk afgelopen week. Ben ook onwijs moe, lig alweer bijna een uur in bed. Ik lees wel een paar keer per dag mee met jullie. Woensdag weer een echo, verder een drukke week volgende week dus ik probeer even wat rust te pakken nu.
Late reactie maar: jippie!!! Ons smurfje doet t goed en is al erg druk!! Hartje klopte mooi en kindje danste/boxte heen en weer...ik ben verliefd!!! Ook cervixmeting gedaan ivm vroegtijdige weeen en verkorte cervix vorige zwangerschap maar deze waa keurig ruim 5 cm! Dus ik bensuperblij!!
Net hebben wij het hartje kunnen horen!! hebben zelf een doppler heerlijk weer!! Was wel even zoeken.. Maar uiteindelijk gevonden!
Oh prachtig Charmedknorrie! Gefeliciteerd! Arual: welterusten, droom maar fijn en rust uit zoveel je kunt. Wondertje: sterkte met de kinderen en met jezelf! Hou je taai. [edit:] Truelove, we typten vast tegelijkertijd. Jij ook gefeliciteerd met het hartje! Geniet er van!
Dag meiden. Wat een lange lijst en veel pagina's om te lezen zeg! Ik voel me een beetje een nakomertje hier, maar mag ik ook op de lijst? Jaatje, 31 jaar, 1e kindje, deze week 1e echo gehad en hartje zien kloppen ! 19 september laten wij de combinatietest doen, en dat wordt dan ook meteen de termijnecho. Voorlopig sta ik op 29 maart uitgerekend, maar kan dus nog iets veranderen de 19e. Over waar ik wil bevallen en type voeding heb ik nog niet heel hard nagedacht. VL wil niet weten of het een jongetje of meisje gaat worden, dus dat wordt ook voor ons een verrassing. Ik heb behoorlijk wat pagina's teruggelezen, dus ik heb het idee dat ik jullie toch al ietsiepietsie ken . Ik werk zelf full-time, dus ik zal niet dagelijks op dit forum te vinden zijn, maar ik doe mn best om savonds en in het weekend bij te lezen en mee te kletsen, OK?
leuk jaatje gefeliciteerd! En meteen alles in kleur! Heel goed! Meiden in ben thuis! Thuis! Ik heb in mn eigen bed geslapen! Heerlijk! En wat ben ik een emo geval door de hormonen zeg! Ik moest vannacht gewoon traantjes wegpinken, zo heerlijk vind ik het! Vakantie was leuk hoor..maar thuis! Oh!
Hallo dames! Ik ga weer even proberen op zoveel mogelijk dingen te reageren! @reacties van leidinggevenden: opvallend dat het zo verschillend is! Gelukkig zijn de meeste enthousiast. Bij mij op m'n werk hebben ook duidelijk al meerdere mensen het door, maar ik houd nog stijf m'n mond dicht tot ik de combinatietest achter de rug heb. @charmedknorrie: wat heerlijk dat jullie kleintje het goed doet, gefeliciteerd met de goede echo! @wondertje hoe gaat het nu met je? En met je kids? @truelove wat leuk dat jullie zelf het hartje hebben kunnen horen! @jaatje: gefeliciteerd en welkom bij de club, leuk dat je mee komt kletsen! Respect dat je zoveel terug hebt gelezen, ik zou er zelf niet aan moeten denken om dat te doen haha! En heel logisch dat je niet superveel reageert, zeker als je fulltime werkt! Iedereen moet zelf weten hoe vaak ze reageert, alleen als je echt NOOIT reageert word je op een gegeven moment van de lijst gehaald. @pippeke: welkom thuis! Wat heerlijk is dat hè, slapen in je eigen bed!! En dat emo-gebeuren herken ik wel, vanochtend biggelden werkelijk de tranen over m'n wangen bij het zien van onderstaand filmpje (dat overigens sowieso prachtig is, ook de moeite waard als je niet zwanger bent!) Ik kende het filmpje al, dus ik wist al hoe ontroerend het was, maar ik had nog nooit eerder de volle 8 minute zitten grienen haha! https://www.youtube.com/watch?v=e10dY07KBMk @hier: dochterlief is een beetje ziekjes (lichte verhoging, hangerig, veel huilen), dus ik 'ziek' een beetje met haar mee en we zitten nu lekker samen in pyjama op de bank. Heerlijk toch! Lekker, zo'n weekend waarin niets hoeft. Alleen morgenavond gaan we even borrelen bij de nieuwe buren, die erg nieuwsgierig zijn. Dat ik daar niets ga drinken ga ik maar verklaren door te zeggen dat we bezig zijn voor een tweede en dat ik daarom alvast gestopt ben met drinken. Over een week of 2 kunnen we hen sowieso het goede nieuws vertellen!!!! Oh ja, edit: vandaag kan ik alweer mijn 11-weken dansje doen, ik kan het bijna niet geloven!!!
Welkom Jaatje! Gezellig dat je mee komt kletsen!! Hier ook iemand die niet altijd kan reageren, maar daar hebben we allemaal begrip voor hoor!! Leuk je 1e kindje!! En wat knap dat jullie het geslacht niet willen weten! Wij zijn veeeeeeeeeeeeeels te nieuwsgierig! Heeft iemand al namen vast staan? Wij zijn (eigenlijk vooral: ik ben) al wat aan het oriënteren en wat is het tocht moeilijk he! Nu bij de 2e NOG meer, omdat je ook wil dat het 'bij elkaar past'.
Namen: ik ben er al over uit 😜 man lief niet hahaahah... Die zegt daar hebben we nog tijd genoeg voor
@Namen: Hier al wel aan het nadenken over namen. Maar we gaan pas na de 20-weken echo echt praten over namen. Dat scheelt de helft... @Pippeke: Heerlijk weer in je eigen bed! Lekker zeg! @Brabomama: Beterschap voor je dochtertje! Welkom Jaatje! Gefeliciteerd met je zwangerschap! @Truelove: Leuk zeg dat je het hartje zelf gehoord hebt met de doppler. @Charmedknorrie: Gefeliciteerd met de goede echo! Wat vertel je er super leuk over! @Arual,prikkeldraad en wondertje: Niet fijn die misselijkheid! Heel veel succes! Hou je taai... @Hier: Gisteren drukke dag gehad (familiedag) waar ik best tegenop zag maar het ging goed. Misselijkheid valt hier gelukkig mee. Wel buikpijn. Mijn buik is erg opgeblazen (ook best dik nu). Rondje collega's gedaan met vertellen, maandag zijn de leerlingen aan de beurt. Over het algemeen reageert iedereen wel positief, wel vaak de vraag of het gepland/ de bedoeling was. Edit: Jeej 10 weken dansje!
Haai meiden, @goede echo's super!! @ mensen die zich beroerd voelen.. Hopelijk gaat het snel beter! Ik voel me ook weer erg rot. Het ging wat beter maar sinds een paar dagen heel erg moe. Ik lig al om 9 uur in bed slaap slecht en ben weer veel misselijk. Kan nog steeds niet normaal eten. Gelukkig gaat drinken wel goed. Ben ook nog geen gram aangekomen. Ik ben in het begin 4 kg afgevallen en dat gewicht is nu stabiel. @ leuke reacties. Wat leuk dat de meeste leuk reageerde. Op mijn werk werd ook leuk gereageerd, gelukkig. Mijn ticker loopt niet door, weet iemand hoe ik dit kan maken? Gister mijn elf weken dansje gedaan!! Ook even het hartje van onze uk gehoord met onze angel sound. Doe ik niet elke dag hoor en maar heel kort. Hier zijn nog mijn gegevens maar dan in kleur: Fleur24: 30 jaar, 3e kind, 21 Maart uitgerekend, 11 september combinatie test, week 16 start met proluton en week 18 met bmh metingen. Ik denk dat ik kunstvoeding ga geven.
@Fleur ik doe altijd de code opnieuw copy pasten en dan werkt het weer. @Goede echo's: YAY ! van harte gefeliciteerd ! @Moeheid: ik lijk met de dag sneller moe te worden.... Maar gelukkig kan ik rusten wanneer ik wil, dus komt goed uit @Namen: Wij hebben een lijstje met namen die wij erg leuk vinden. Dus eigenlijk zijn we daar al uit Nog even wachten wat er precies voor een tweeling in mijn buik groeit... zijn het twee jongens, twee meisjes of hebben we meteen een koningskoppel ? Maar we willen het wel weten, met een tweeling lijkt me dat wel zo handig. @Jaatje van harte gefeliciteerd met de zwangerschap en welkom !
@namen: hier echt geen idee! Dus als jullie nog suggesties hebben bij Mees.. let me know! Gisteren vrijgezellenfeest gehad. Heel gezellig maar ook heel vermoeiend! Zo mijn kleine mannetje ophalen en verder helemaal niks. Fijne dag allemaal
@Jaatje, welkom! @Hier, de twijfel slaat weer toe of alles wel goed gaat hier vanbinnen M'n borsten voelde ik soms wel iets maar zelfs dát is nu verdwenen. Heb geen aanleiding dat het mis zal gaan want heb geen kwamp ofzo, maar heb nu echt helemaal géén idee dat ik zwanger ben omdat ik me nul komma nul anders voel! Grrrrr nog 5 nachtjes tot de volgende echo! Fijne zondag allemaal....ik ga proberen positief te blijven....
@namen: wij hebben een paar hele leuke meisjesnamen in ons hoofd die we allemaal goed vinden passen bij de naam van onze dochter, maar over jongensnamen worden we het maar niet eens...gelukkig hebben we nog tijd genoeg! @imp: waarom krijg je zo vaak de vraag of het gepland is? Zijn jullie nog heel jong? (Ik ben ook even kwijt of je al meer kindjes hebt, sorry...) @Fleur: vervelend hè, dat slecht slapen. Hier gisteren ook weer eerst lang wakker gelegen en daarna weer onrustig gedroomd. Trouwens, je ticker staat nu gewoon op 11w+1d dus dat lijkt me kloppen aangezien je dezelfde uitgerekende datum hebt als ik! @nienes: Wat naar dat je zo twijfelt of alles goed is! Bij twijfel kun je altijd de vk bellen hè, ook op zondag. Heb ik vanochtend ook gedaan, ik word straks terug gebeld. Heb de laatste dagen best veel last van een zeurend gevoel in m'n onderbuik, voelt gewoon niet goed ook al verlies ik geen bloed. Wil gewoon ff overleggen/gerustgesteld worden. Kun jij ook gewoon doen, beter dat dan dat je je zit op te vreten!
@Jaatje: Welkom hier en iedereen is druk hoor dus we begrijpen best als je er niet elke dag bent! @pippeke: Heerlijk je eigen bedje weer! En hormonen heerlijk he @Brabomama hoe ging de visite bij de buren en hoe is het met je meisje? @Sax: Wij zijn al zo goed als uit de namen, de jongens naam staat nog steeds van de vorige keren en de meisjesnaam liepen we tegenaan al voor ik zwanger was en vonden we goed bij de andere twee passen @Imp: Thnx. Ik blijf het ook altijd weer zoiets bijzonders vinden een echo. Fijn dat het nieuws positief wordt ontvangen. @Moeheid: Hier ook erg sterk en geef dr maar zoveel mogelijk aan toe is de misselijkheid ook minder. @Nienes: knuf voor de onzekerheid. @Hier: gisteren drukke dag gehad de verjaardag van onze jongste gevierd en ondertussen het grote nieuws verteld! Iedereen helemaal verrast en blij voor ons en de jongste is ondertussen goed verwend. Vandaag lekker een dagje niks!
pfff ik zal ook blij zijn als het morgen is en we de kleine weer mogen zien hoor! 3 weken ertussen is veel te lang !! heb ook helemaal geen redenen om ongerust te zijn maar toch, je weet maar nooit. namen weten we al sinds we begonnen zijn met zwanger worden!
Ja, ik mag morgen eindelijk ook weer! Namen: We hadden het op vakantie over namen en we hebben nu al een jongens- en een meisjesnaam die we allebei mooi vinden. Weet nog niet of die het uiteindelijk gaan worden, maar ben blij dat we het daar al over eens zijn! Moe en misselijk: van de week bij vrienden geklust, dat was toch iets teveel. Vannacht van 22:00 tot 8:00 en toen nóg een uur geslapen, dus was vanmorgen wel uitgeslapen! Misselijkheid komt laat in de middag, dus daar heb ik nu geen last van. Net pannenkoeken gebakken voor de lunch, daar had ik plots zo'n zin in! Nu lekker rustig verder met het huishouden.