16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Bannercheck ;)

2. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    @wnsdg Wens jou en je man en zijn familie heel veel sterkte.

@brabomama YAY ! weer gefeliciteerd met de goede echo !

@Borstvoeding we gaan idd naar een bijeenkomst en we gaan natuurlijk meer info opvragen.

@nesteldrang Gister zo maar ineens langs de verfboer gefietst, kwam thuis met kwasten en verf en ben de keuken gaan doen ... zomaar uit het niets ;) Dus keuken klaar ;) Volgende stap is toch echt de babykamer hahaha.

@Vandaag combinatietest dames Erg veel succes !!!!

3. Elke12345

Elke12345 Niet meer actief

@ Combinatietest; keurige echo gisteren, beebje was precies de goede lengte met 56mm en de nekplooi 1.3mm wat naar ik heb begrepen goed is. Hartje, beentjes, armpjes, hersentjes; alles zit erop en eraan en ziet er goed uit :) Hij/zij lag lekker te slapen en werd even bruut heen en weer geschud om de goede metingen te kunnen nemen, was wel erg leuk om te zien toen het spartelen begon! De echoscopiste was tevreden, dus dan zijn wij het ook!

@ Wnsdg; dat is wel even heftig zeg, zeker als je zo ver weg woont lijkt me. Fijn dat je man en zoon nog op tijd naar Nederland konden. Veel sterkte!

@ Prikkeldraad; Wat een ontzettend leuke blog zeg, daar mag je trots op zijn!

@ Merlijntje; Leuke aankondiging!

@ Sisow; Fijn ook goed nieuws voor jou! En natuurlijk blijf je lekker in deze groep mee kletsen!

@ Brabomamma; fijn dat je een mooie echo had! Apart dat ze meteen de combinatietest deden, maar ook wel fijn want dan hoef je daar niet nog een keer nervues voor te zijn. Neem aan dat de nekplooi er ook goed uitzag? Anders had je het wel gehoord. Laten we maar allebei wachten op zo'n brief dan!

@ Cicey; Leuk dat die nesteldrang al begint haha, weet je al welke kleur(en) je de babykamer wilt? Ik snap wel dat je graag borstvoeding wilt geven :).

@ Imp; Gefeliciteerd met de goede echo!

@ Echo's en combinatietesten vandaag; Heel veel succes en hopelijke genieten van goed spartelende kindjes!

@ Alle andere dames; Sorry als ik iemand vergeten ben, zelfs als ik het opschrijf schiet er nog wel eens iets langs. Voor nu vind ik het zo bijzonder dat alles zo goed gaat in deze groep, echt heel fijn!

4. Elke12345

Elke12345 Niet meer actief

Zie dat ik het woord "fijn" 4x heb gebruikt hahah, misschien toch maar eens op zoek naar wat synoniemen!

5. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Nou dames uitgerekende datum blijft staan. De vorige meting was kennelijk niet helemaal goed. Het kindje is nu 5x gemeten en elke x hetzelfde. Hartje klopte goed en regelmatig. Dus ik ben in mijn sas

6. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Gefeliciteerd Elke met de nekplooimeting en Zally met de echte uitgerekende datum!
    Ik doe even een 11-wekendansje. :D

7. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Gfeliciteerd elke met de goede metingen

zally gefelicoteerd me de datum eindelijk duidelijk

cicey haha begint vrog die nesteldrang

hier mega nerveus om 17 uur pas gyn

8. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Hier ook een goede echo gehad. Eerst lag de kleine op zn buik maar daarna draaide die goed en kon ze de meting goed doen. Nekplooi was 1.6 en onder de 3,5 is goed moest 7 buisjes bloed afgeven en was al zo duizelig. Bloeddruk was 103/52 dus erg laag
    Baby was 6,1 cm ben 1 dag vooruit gezet dus 15 maart uitgerekend
    Verder zaten er 3 bloedvaten in de navelstreng. Darmpjes mooi in de buik. Hartslag was 153 van de baby en lekker actief

Had nog gevraagd waarom nuchter maar dat is iets nieuws. Zo kunnen ze je glucose ook bepalen en dat had betrekking met de nekplooimeting..

Placenta ligt waarschijnlijk voor de 3e keer vooraan. Ben allang blij niet voor de uitgang maar omdat ik mijn 2 kids altijd super goed voelde vroeg ik me toch af hoe dat zou voelen als de placenta achter zou liggen

9. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Echofoto. Heb ook een filmpje mogen maken voor de kids

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23 KB
      Weergaven:
      1
  10. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Oh wauw Kim, wat een mooi plaatje! Gefeliciteerd, wat heerlijk dat alles goed is! Hoop wel voor je dat je bloeddruk weer wat stijgt!

11. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Wooow mooie echo super dat alles goed was , gfeliciteerd

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo Dames,

goede echo's gefeliciteerd!!!

Wij hebben gisteren de termijnecho gehad en ik mag vandaag mijn 11 weken dansje doen! Termijn blijft precies hetzelfde en ik blijf dus ook 26-3 houden als uitgerekende datum :).
    Het was wel moeilijk meten door de ligging van mijn baarmoeder en een heel beweeglijk kindje dus eerst uitwendig, toen inwendig en toen weer uitwendig maar alles ziet er vooralsnog goed uit, we hebben lang mogen kijken naar ons kleintje. Dochter was ook mee en die heeft lekker zitten spelen daar.

Bloeduitslagen waren ook ok, hoef niet te schrikken als dochter 5e ziekte want ik ben immuun.
    Verder druk, gisteren even een vriendin te hulp geschoten in de ochtend en de avond, daar tussenin bezoekjes aan beide opa's en oma's en schoonzus en aansluitend naar de verloskundige. Morgen ook druk met een bomvolle ochtend en een trouwerij dus ook komende dagen zal ik alleen meelezen.

We hebben van de week de laatste mensen uit onze omgeving persoonlijk op de hoogte gesteld, we zetten geen aankondiging op facebook, ik heb wel hele leuke van jullie voorbij zien komen hier!

Man heeft een avonddienst vandaag dus ik twijfel om vanmiddag lekker samen met dochter naar het strand te rijden en daar wat te eten maar eerst maar even kijken of ik daar energie voor heb straks.
    Verder ben ik nog steeds flink moe, gelukkig afgelopen 2 dagen wel wat minder misselijk.

13. pippeke

pippeke Niet meer actief

Fijn al die goede echos dames!!
    We hebben van onze hele groep maar 3 op de verdrietige lijst staan! Das een hele mooie score!!

Mooie echofotos ook!

Mn buikje begint goed zichtbaar te worden, leuk leuk. Morgen nekplooimeting. Dacht dat ik het spannend zou vinden maar maandag zo'n mooi kindje gezien! Zijn we toch wel blij mee!
    Net zorgverzekeringtoestand uitgezocht. Ik ben goed verzekerd! Geen eigen bijdrages. En heb me aangemeld voor de kraamzorg. Ben goed bezig geweest!

14. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Dank voor alle reacties, dat doet me goed.

Zo en nu eens reageren op wat jullie schreven.

@ Brabomama: duim met je mee dat je snel de brief zult ontvangen.
    @ Elke: Mooi nieuws dat alles op de echo er goed zag en hij of zij nu goed gekeurd is.
    @ Kim: super mooi plaatje van jullie kindje. Fijn dat alles goed gaat met de uk.
    @ Araul: gefeliciteerd dat alles goed is. Lekker dat jullie zolang naar jullie kleine mochten kijken.

@ Namen: voor een meisje hebben we al de namen al bedacht, want het zijn de namen die we al bedacht hebben tijdens de vorige zwangerschap en we vinden die nog steeds heel erg leuk. Dus dat is wel erg makkelijk als we een meisje gaan krijgen. Jongensnaam weten we nog niet, maar die zal er ook wel komen. Wij vinden het belangrijk dat de naam in het Nederlands, Engels en Spaans goed kan worden uitgesproken, anders vinden het we zo zielig voor ons kind dat de mensen de naam niet correct uitspreken. Zou zo jammer zijn als iedereen 'Gaap' zegt en je kind toch echt 'Jaap' heet.

@ Buikje: ja die is hier ook al aanwezig en duidelijk te zien. Hier is het heel normaal dat wildvreemden aan je vragen of je zwanger bent als ze een vermoeden hebben. Verbaast me dat ik momenteel nog geen vragen heb gehad.

@ Misselijkheid: was zo blij dat ik geen last van misselijkheid had zoals bij de zwangerschap van zoon. Maar helaas sinds een week is het opeens ’s ochtends raak en heb ik een abbonement op de wc-pot. Gelukkig alleen ’s ochtends binnen een uur na het opstaan, maar wat heb ik er een hekel aan. Hoop dat dit een zeer korte fase is.

@ Zielig: mn zoon mist me. Was aan het skypen met NL en zoon zag mij en werd heel blij en probeerde me een knuffel te geven wat natuurlijk niet lukte. Ook loopt hij de hele dag door wel te ‘mama mama’ te zeggen. Gelukkig heeft hij genoeg afleiding van mensen, speelgoed, Nederlands eten en andere dingen dat hij wel prima vindt. Maar voor mij wel even slikken toen ik het zag en hoorde. Gelukkig nog 8 dagen en dan hopen ze terug te zijn.

15. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @kelly: wat fijn dat de antibiotica aanslaat! Hopelijk kun je binnenkort weer meer genieten!

@wondertje: goed initiatief om de lijst eens wat ‘op te schonen’. Ben benieuwd wie er overblijven, maar het zal in elk geval een stuk overzichtelijker worden!

@cicey: supergoed dat je je gaat verdiepen in het geven van borstvoeding aan de tweeling! Het heeft zeker wel kans van slagen, ik heb een collega die haar tweeling ook maandenlang de borst heeft gegeven, ondanks dat ze bijna fulltime werkte! Zij heeft met kolven heel veel melk kunnen produceren, en thuis legde ze hen lekker aan de borst.
    Oh en let je wel op met verven nu je zwanger bent? Je moet oppassen dat je alleen verf gebruikt die veilig is voor zwangeren, en dat je goed ventileert! (de exacte regels weet ik niet, maar er wordt altijd voor gewaarschuwd!)

@Truelove: haha slim dat jullie de geslachtsbepaling hebben verplaatst. Ik ben benieuwd wanneer we hier jongens- of meidennieuws van je zullen lezen!

@kim1988: ook gefeliciteerd met de goede echo, en met de extra dag die je ‘kado’ hebt gekregen! Prachtige echofoto ook! Lijkt erg op de onze van gisteren, mooi dat je die kaakjes, ledematen en vingertjes al zo goed ziet hè?

@Merlijntje: superleuke aankondiging!! Heel origineel!

@4meidenmama: wat fijn dat je ook eindelijk de 1e echo hebt gehad en dat alles goed was! En wat leuk dat jij de kleine ook al voelt, ik ben jaloers!

@borstvoeding: ik twijfel er niet over dat ik het weer wil geven, ik hoop alleen dat het weer net zo makkelijk gaat als bij m’n dochter. Wat hebben we er toen allebei van genoten, als het weer zo gaat teken ik ervoor!!

@zally: hopelijk werkt het infuus weer goed, die pot heb je nu wel genoeg geknuffeld…sterkte ermee meid! Balen dat je de ziektewet in moet, maar misschien wel even goed zodat je wat extra rust krijgt. Misschien helpt dat ook tegen de misselijkheid.
    Geweldig dat je weer een goede echo hebt gehad, en ook dat je uitgerekende datum nu vast staat! Geeft wel een beetje rust hè?

@imp: super dat alles met jullie beebje ook weer goed was, leuk hè als ie naar je zwaait!

@wnsdg: hoe gaat het nu met de oma van je man? ‘Fijn’ om te horen dat je zoontje in elk geval genoeg afleiding heeft hier. Inderdaad wel sneu dat hij je zo mist, maar ook wel weer heel lief!

@bajou: hilarische banner heb je, ik lag helemaal in een deuk om de tekst! :D

@Elke: ook gefeliciteerd met weer een goede echo! Geweldig dat alles goed leek. Bij onze kleine was de nekplooi (geloof ik) 0,9 of 1,9 mm, ik weet het niet meer precies. Maar ons werd juist verteld dat alleen de dikte van de nekplooi in principe niets zei, het had alles te maken met de combinatie met de bloeduitslagen, leeftijd van de moeder etc. Dus we wachten maar gewoon af…
    En inderdaad geweldig dat het (op de drie ‘vlindermama’s na natuurlijk) met de zwangerschappen van de rest van de groep nu allemaal supergoed lijkt te gaan! Best bijzonder eigenlijk!! Oh en het woord ‘fijn’ gebruik ik geloof ik ook veel te vaak haha!

@kaaskroketje: succes bij de gyn (als het goed is zit je er nu), ik ga voor je duimen!

@arual83: fijn dat je ook een goede echo had en dat jouw termijn nu ook definitief vaststaat. En, nog naar het strand gegaan vanmiddag? Het is er wel superweer voor hè?

@pippeke: goed bezig inderdaad, haha! Kraamzorg gaan wij meteen regelen zodra we (hopelijk) de brief met goed nieuws volgende week in de bus krijgen. Ik heb al een heel ‘to-do’ lijstje gemaakt met allemaal dingen die we dan meteen kunnen doen. Bovenaan het lijstje staat: familie en goede vrienden inlichten!!!!!!!!!!!!!!! J

@hier: ik moest vanochtend ook nuchter glucose prikken, maar dat was alleen omdat deze bij de eerste standaard controle iets verhoogd was (6,2 ipv de maximaal toegestane 6,1…) En waarschijnlijk kwam dat dtoen oordat ik net daarvoor toen een boterham had gegeten haha! Gisteren trouwens te horen gekregen dat m’n placenta achterin m’n baarmoeder ligt dus ik hoop de kleine ook snel te gaan voelen!
    Zonet wéér twee uur liggen slapen tussen de middag...aan de ene kant lekker maar ik voel me nu zó brak!! De rest van de dag maar lekker rustig aan doen...

16. pippeke

pippeke Niet meer actief

Brabomama ik heb ook zo'n lijstje maar staan alleen nog maar wat namen op die ik niet moet vergeten persoonlijk in te lichten voordat ik het op fb gooi.

Oh ja kraamzorg heb ik het volledige pakket omdat het toch vergoed word en omdat het de eerste is. Nou las ik ergens 10 dagen? Das een hoop toch? Ik ben benieuwd of ik ze niet al eerder opgesodemieterd wil hebben haha.

Wnsdg nog veel sterkte!! Was ik even vergeten tussen de berg berichten.

Hier vandaag het kwartje gevallen dat ik lage bloeddruk heb! Nog niet laten meten maar ik weet het zeker. Slap moe duizelig. Vandaag is het warm en het is nu nog meer. Vriendin is mn verloskundige en ik appte of ik Ferro zal halen. Dacht eerst aan laag ijzer. Maar ze keek meteen in de computer (handig!!) En mn hb was goed. Andere waardes ook. Dus zal lage bd zijn. Nou had ik dat vroeger ook dus zal nu ook wel. Zoute drop en bouillion inmiddels in huis!

Toedels!

17. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    *egopost*

Ik moet even iets kwijt, ik voel me zo schuldig...de laatste tijd (eigenlijk al weken, sinds ik zo vreselijk moe ben) snauw ik best vaak mijn dochtertje af, nu net ook weer. Ik ben alleen thuis met haar en ben zó moe dat ik besloot haar wat eerder dan normaal in bed te leggen. Puur eigenbelang natuurlijk. Ze wilde de trap niet op en begon halverwege de trap een hele scène te schoppen, waarop ik zo kwaad werd dat ik haar verder naar boven heb getild en daar meteen haar tanden ben gaan poetsen, wat ze natuurlijk al helemáál niet leuk vond.
    Nu ligt ze gelukkig alsnog tevreden in bed na een paar dikke knuffels. Maar ik vraag me soms af of ik haar niet beschadig met mijn uitbarstingen. Ik heb haar overigens nog nooit geslagen ofzo, gelukkig gaat het niet zo ver maar soms heb ik mezelf niet echt in de hand lijkt het wel...rot hormonen!!
    Herkent iemand dit??

18. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Oh Brabomama, wat naar voor jullie allebei. Heb nog geen kinderen, dus kan je alleen maar helpen met een dikke knuffel. Zorg even extra goed voor jezelf en doe vanavond rustig aan. Knuf!

19. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Sorry heel ego maar hou het even kort.
    Morgen gaan we een weekend weg dus heb even geen tijd om uitgebreid te reageren.

@Brabomama: Ach niet schuldig voelen! Hoe vaak ik dat niet heb... heel normaal. ;)

@Goede echo's: Jeeeeeej! :D

Sorry, vergeef me!! Heb amper iets terug gelezen, kom alleen ff de lijst bijwerken.:)

20. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    &#9829; 16-31 Maart mama`s 2015 &#9829;

15-03:
    &#9829;Kim1988, 26 jaar, 3e kindje, ZH, BV

17-03:
    &#9829;Wnsdg, 29 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    &#9829;Elke12345, 29 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    &#9829;Pippeke, 31 jaar, 1e kindje, ZH, BV

18-03:
    &#9829;Little feet, ?? jaar, 4e kindje

19-03:
    &#9829;Muisje89,24 jaar, 1e kindje, ZH, FV
    &#9829;Kaaskroketje, 23 jaar, 4e kindje, ZH, BV
    &#9829;Sax, 30 jaar, 2e kindje, ZH

20-03:
    &#9829;Anna8, 28 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    &#9829;LaVitaBella, 33 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    &#9829;Truelove, 27 jaar, 3e kindje, ZH
    &#9829;Wondertjenr3, 26 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    &#9829;Kelly1609, 26 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    &#9829;Derde, 33 jaar, 3e kindje, BV

21-03:
    &#9829;Laura1986, 28 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    &#9829;Brabomama, 34 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    &#9829;Fleur24, 30 jaar, 3e kindje, FV
    &#9829;Merlijntje83, 31 jaar, 2e kindje, Thuis, BV

23-03:
    &#9829;Zally, 33 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    &#9829;Bregt, 32 jaar, 2e kindje, ZH
    &#9829;Anneke86, 28 jaar, 1e kindje, ZH
    &#9829;Mariskaatje, 31 jaar, 1e kindje, ZH, BV

24-03:
    &#9829;Mysa, 30 jaar, 1e kindje

25-03:
    Kakoe, 27 jaar, 2e kindje, ZH
    &#9829;4Meidenmama, 33 jaar, 5e kindje, ZH, FV

26-03:
    &#9829;Prikkeldraad, 34 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    &#9829;Arual83, 31 jaar, 2e kindje, Thuis, BV

27-03:
    &#9829;&#9829;Cicey, 34 jaar, 1e & 2e kindje (tweeling!), ZH, BV
    LoveShineALight, 25 jr, 1e kindje
    Gigi86, ?? jaar, 1e kindje
    &#9829;Nienes, 33 jaar, 1e kindje, ZH, BV

28-03:
    &#9829;Speranza83, 30 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    &#9829;Ansji, 36 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    &#9829;Charmedknorrie, 32 jaar, 3e kindje, Thuis, BV

29-03:
    &#9829;Jaatje, 31 jaar, 1e kindje
    &#9829;Imp, 30 jaar, 2e kindje, BV

30-03:
    Sterretje2013, 32 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    &#9829;Bajou, 28 jaar, 2e kindje, ZH, BV

31-03:
    &#9829;Lizanne84, 30 jaar, 2e kindje, ZH, BV

01-04:
    &#9829;Kim008, 26 jaar, 1e kindje

04-04:
    &#9829;Sizow, 27 jaar, 1e kindje

&#2960; Vlindermama's &#2960;
    Heel veel sterkte...
    &#9733;Victoire
    &#9733;Innas
    &#9733;SteffieD

0 meisjes, 0 jongens, 6 verrassingen/geheim

Afspraken

05-09: Pippeke, combinatietest
    05-09: Nienes, termijnecho

08-09: LaVitaBella termijnecho
    08-09: Merlijntje83, combinatietest
    08-09: Wondertjenr3, combinatietest
    09-09: Mariskaatje, termijnecho
    09-09: Laura1986, termijnecho
    11-09: Zally, controle vk
    11-09: Kim1988, geslachtsbepaling
    11-09: Nienes, controle + termijnecho
    11-09: Fleur24, combinatietest
    15-09: Merlijntje83, controle vk
    15-09: Nienes, nekplooimeting
    15-09: Cicey, combinatietest
    17-09: Prikkeldraad, nekplooimeting
    18-09: Wondertjenr3, controle vk
    18-09: Bajou, combinatietest
    18-09: Sizow, combinatietest
    19-09: Jaatje, termijnecho + combinatietest
    20-09: LaVitaBella, geslachtsbepaling
    22-09: Echo + controle gyn
    24-09: Truelove, controle vk
    26-09: Truelove, geslachtsbepaling
    27-09: Kelly1609, geslachtsbepaling
    27-09: Wondertjenr3, geslachtsbepaling
    29-09: Sizow, controle vk
    30-09: Charmedknorrie, controle vk
    01-10: Arual83, controle vk
    01-10: Imp, controle vk
    03-10: Brabomama, controle vk
    27-10: Kim1988, 20 wkn echo
    01-11: Wondertjenr3, 20 wkn echo
    03-11: Brabomama, 20 wkn echo

&#9829; = kloppend hartje op echo!

Wil je ook op de lijst of heb je aanvullingen? Laat het mij ( wondertjenr3 ) even weten, zet het aub in een kleur in je bericht, dan zet ik je/het erop :)
    Als het niet in kleur staat wordt er overheen gelezen!!!

Deel Deze Pagina