16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hoi Meiden!

Ik kom ook stiekem om de hoek kijken..

Vanmiddag getest (2 dagen na NOD) en een positieve test! We zijn nog een beetje onderste boven maar blij!!

Mag ik hier ook mee kletsen?

27/03: LoveShineALight, 25 jr, 1e kindje

2. pippeke

pippeke Niet meer actief

Oh zo cicey. Ja ze kunnen vast al iets zien! Al is het maar of het op de goede plek zit.. ik kon de utro via de fax bestellen. Werk zelf in een politheek. Lekker handig..
    Ik ben vanaf gister de utro af aan het bouwen. Had het ook qua medicatie die ik heb gehad eigenlijk niet nodig. Maar heb een erg dun bms en wilde dit voor de zekerheid. De arts ging erin mee! Ook met de 2 weken utro doorslikken. Maar nu word het tijd dat mn lijf het zelf gaat doen..

@buik: ik ging er zoiezo al vanuit dat het mn darmen waren. Heb het ook best vaak gelezen. Maar dan toch, als je het bij jezelf constateerd. Vind het nog erg wennen hoor... misschien krijg ik straks gewoon een dikke duik met een kindje erin! Zo lang naar dit moment toegeleeft, en nu het misschien zo mag zijn... heel eng!! Nog een week.... hoe overleef ik die week...?? Zeker nu ik elk moment mn bolletjes buikje voel haha!

3. Mysa

Mysa Lid

18 mei 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
    Is er nog plaats voor een nieuwe Maart Mama? :)

Ik heb afgelopen vrijdag positief getest! Ik ben 30, en het is ons eerste kindje :) Ben volgens eigen berekeningen 27 maart uitgerekend,

Wil er liever niet al te veel over uitwijden maar een half jaar geleden zijn wij ons kindje verloren na 21 weken zwangerschap, dus het is niet allemaal nieuw voor mij, maar we zijn al zo enorm dankbaar dat we weer zwanger zijn!

Hierdoor mag ik ook gelijk terecht bij de gyn en zal ik strenger op controles moeten (en mogen) ondanks dat de kans minimaal is dat de pech ons weer treft.
    Heb nog niet gebeld voor een afspraak, wil eerst even een weekje aan het idee wennen ofzo :)

Verder voel ik me prima, op vermoeidhed na.

Zou het gezellig vinden om hier mee te kletsen met meiden in dezelfde termijn.

4. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Nieuwe meiden welkom en gefeliciteerd !!!!
    @klaagmodus . Ik heb pijn vreselijke pijn . Heb een blaasontsteking denk ik morgen ha . Plassen plassen plassen vaak 3druppels dan branddn dat het doet . Heb der nog soort spierpijn aan men blaas bij bah bah bah . Ben rete misselijk en ontzettend moe . Men mannetje heeft 3kiezen moeten laten verwijderen wat ook gehecht is en mannen en pijn = kleine kindjes die doodgaan zoo klaagmodus uit .

@roze verlies en onzekerheid . Ik hoop dat alles gewoon goed is !!! Sommige vrouwen verliezen heel hun zwangerschap wat roze bloed .

@mvm testen die knalt he mooi !!!

Echo's komen dichterbij he voor bijna iedereen !!! Hier nog 9dagen :D

5. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    #265 wondertjenr3, 22 jul 2014
    Laatst bewerkt: 22 jul 2014
    &#9829; 16-31 Maart mama`s 2015 &#9829;

16-03: Anneke86, 28 jaar, 1e kindje
    17-03: Victoire, 37 jaar, 2e kindje, ZH
    17-03: Kaaskroketje, 23 jaar, 4e kindje, ZH, BV
    17-03: Kelly1609, 26 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    18-03: Pippeke, 31 jaar, 1e kindje
    18-03: Little feet, ?? jaar, 4e kindje
    18-03: Lizz1981, 32 jaar, 1e kindje, ZH
    19-03: Muisje89, 24 jaar, 1e kindje, ZH, FV
    19-03: Truelove, 27 jaar, 3e kindje, ZH
    19-03: Wondertjenr3, 25 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    20-03: SteffieD, 26 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    20-03: Sax, 29 jaar, 2e kindje, ZH
    20-03: Anna8, 28 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    20-03: Maris87, 27 jaar, 2e kindje, Thuis
    20-03: LaVitaBella, 33 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    21-03: Laura1986, 28 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    22-03: Mamavlinder, 34 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    23-03: Zally, 33 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    23-03: Bregt, 32 jaar, 2e kindje, ZH
    24-03: Imp, 30 jaar, 2e kindje, BV
    25-03:
    26-03: Charmedknorrie, 32 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    27-03: Cicey, 34 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    27-03: LoveShineALight, 25 jr, 1e kindje
    27-03: Mysa, 30 jaar, 1e kindje
    28-03: Speranza83, 30 jaar, 1e kindje, Zh, BV
    29-03:
    30-03:
    31-03:

0 meisjes, 0 jongens, 3 verrassingen/geheim

Afspraken

25-07: Cicey, 1e echo fert. kliniek
    29-07: Pippeke, 1e echo fert. kliniek
    29-07: Truelove, 1e echo (echopraktijk)
    29-07: Victoire, 1e echo fert. kliniek
    30-07: Kaaskroketje, 1e echo + intake gyn 10:45
    31-07: Kelly1609, 1e echo
    31-07: Wondertjenr3, 1e echo 20:45
    04-08: Kelly1609, intake
    04-08: Mamavlinder, 1e echo
    07-08: Maris87, 1e echo
    08-08: Truelove, 1e echo gyn
    08-08: Lizz1981, 1e echo + intake
    11-08: Muisje89, 1e echo + intake
    11-08: Anna8, intake
    12-08: Anneke86, 1e echo
    12-08: LaVitaBella, 1e echo
    18-08: Anneke86, intake
    19-08: Cicey, intake
    20-08: Mamavlinder, intake
    21-08: Wondertjenr3 2e echo + intake 20:00

Wil je ook op de lijst of heb je aanvullingen? Laat het mij ( wondertjenr3 ) even weten, zet het aub in een kleur in je bericht, dan zet ik je/het erop :)

6. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Cicey: Spannend zeg, nog 3 nachtjes slapen en dan mag jij al spieken naar de kleine uk!
    Zit hier ook de dagen af te tellen.. nog 9 nachtjes ;) Ben zo benieuwd!

@LaVitaBella: Veel plezier met vertellen vandaag! Wij doen dat morgen tijdens mijn verjaardag.

Gefeliciteerd nieuwe mama's en welkom!
    @Mysa: Hopelijk wordt dit kleintje in maart gezond en wel geboren!! Vreselijk wat jullie hebben moeten meemaken.

@Kaaskroketje: Toch maar urine laten nakijken indd. Ik heb in vorige zwangerschappen ook blaasontstekingen gehad. Rook het eraan want de pijn voelde ik niet tijdens een zwangerschap.

Nog niets van MvM gehoord.. Nja we horen het vanzelf wel.
    Moet zeggen dat deze week lekker snel gaat, gelukkig!
    Scheelt ook wel dat vl vakantie heeft deze week, gaat daardoor ook sneller. Hoop dat het volgende week ook snel gaat!

7. anna8

anna8 Actief lid

2 jan 2013
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe zwangere! Lijst wordt langer en langer.. ;)

Ik heb 11/8 intake gepland staan, daarna echo inplannen. Wij willen trouwens niet weten wat het wordt, je kan me op paars zetten!

8. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @LoveShineALight en Mysa: welkom en gefeliciteerd allebei! Erg heftig wat jullie hebben moeten meemaken Mysa, hopelijk deze keer een goede afloop!

@kaaskroketje: wat naar dat je zoveel pijn hebt! :( Hopelijk kun je er gauw iets tegen krijgen.

@wondertjenr3: wat klinkt dat kort, nog 'maar' 9 dagen wachten...ik nog 13! Ik vind de tijd juist héél langzaam gaan, kon me gisteren op m'n werk ook helemaal niet concentreren...

@rommelende buik: ik heb er ook last van. Gisteravond toen ik (uitgeput) in bed lag kreeg ik daarnaast ook ineens flinke krampen in m'n onderrug en ik was meteen helemaal bezorgd want zo begon m'n vorige miskraam ook, bij ongeveer dezelfde termijn. Gelukkig heb ik me toch al snel weer kunnen ontspannen (want: het komt heel veel voor vroeg in de zwangerschap) en heb uiteindelijk heerlijk geslapen. Wel onrustig gedroomd (dat het toch weer mis ging :() maar die dromen horen er juist bij, ik droom altijd heel levendig als ik zwanger ben. Krampen zijn nu gelukkig weer weg, ik hoop maar dat het nu rustig blijft!

@vertellen dat ik zwanger ben: ik heb het tot nu toe alleen aan een goede vriendin verteld, die ook weet van mijn 3 miskramen. Ik sprak haar op de dag dat ik had getest en ze vroeg zó door over of m'n cyclus alweer goed op gang was na m'n laatste miskraam, dat ik het maar gewoon heb gezegd. Wel hebben mijn man en ik besloten het verder voorlopig nog aan helemaal niemand te vertellen, we willen eerst de 1e echo afwachten!

9. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Hallo

Ik ben 16 maart uitgerekend maar kan nog wat later wijzigen. Gister eerste echo gehad in het zh en we hebben het hartje zien kloppen. Waarschijnlijk net 6 weken. 12 aug krijg ik de 2e echo bij de Gyn.
    Ik ben hartpatiënt ondanks dat ik niks meer mankeer toch altijd onder controle geweest bij de Gyn
    Wij hebben al 2 jongens van bijna 5 en 2,5 jaar.
    Afgelopen woensdag positief getest en clear blue gaf 5+ aan dus dat was even een verassing. Vorige 2 rondes was het niet gelukt en deze maand zouden we overslaan ivm vakantie maar het is wat anders gelopen haha. Hartstikke leuk natuurlijk. Heb nog niet veel kwalen. Wat gevoelige borsten en af en toe vlagen van misselijk

kim1988 26 jaar zwanger ronde 3, 3e kindje zh bevalling en van plan bv. te geven voor de 3e keer

10. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Welkom !
    @rommelende buik , ik ook enorm veel mast van

@vertellen , mijn ouders en men schoonma weten et de rest kan wachten tot een week of 12 .

Vanavond naar de dokter hoop dat ie iets kan geven

11. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Gefeliciteerd allemaal trouwens haha.

Ik heb nog een foto van de echo van gister. Hij/zij was 3mm maar wel een mooi kloppend hartje gezien. We hebben het gefilmd dus heb een foto van het filmpje. Misschien daarom wat vaag

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,3 KB
      Weergaven:
      4
  12. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Oooh wat mooi !!!!
    Jaloers ik wil ook ik wil ook haha nog 8dagen te gaan

13. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Wat mooi Kim!! Gefeliciteerd!!

ik kan ook echt niet wachten tot volgende week donderdag. Het rommelen is vandaag gelukkig weer wat minder.

Bij ons weten onze ouders, mijn zwager + schoonzusje en 2 goede vrienden het. De rest vertellen we het na de echo volgende week. Dan krijgt ons zoontje een shirt aan die ik gemaakt heb. Een foto daarvan zal ook op fb komen zodat de hele familie het gelijk weet ;)

14. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @mysa wat erg met 21 weken. Ben je nu extra onzeker?
    Laten we er maar vanuit gaan dat jullie kindje gezond geboren word net als alle andere baby's

Ik heb echt geluk dat ik nu al een echo heb gehad was heel bang dat er geen hartje zou kloppen want zouden het gister aan m'n ouders en oma vertellen dan wil je op z'n minst een kloppend hartje gezien hebben
    En gister met een iets geruster hart al verteld. Ik heb een film gemaakt met de testen en dat we het de jongens vertellen en dan gister de echo. Dus is een heel leuk filmpje geworden.
    Reden dat we het vroeg vertellen is dat we zaterdag op vakantie gaan en 4 dagen bij schoonouders zijnen als ik dan geen wijntje drink valt dat meteen op. Ik hou nou eenmaal van een lekker wijntje. En wou het eerst tegen mijn ouders verteld hebben. Plus dat de oudste (bijna 5) het niet voor zich kan houden haha.

15. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Bij de oudste had ik met 8w de eerste echo en bij de 2e met 7 weken dus vandaar nu heel bang voor geen kloppend hartje.

Over mvm...
    Ik doe niet mee. Bij de eerste zijn ze op bezoek geweest. Ik kon helaas niet mee doen ivm bloedtransfusie 10 jaar eerder
    Maar later ook artikelen gelezen over hoe er een overvloed is aan het hormoon en nu dus zelfs afslankpillen van gemaakt worden en dus niet alleen voor doeleinde waar ik dacht het voor te doen. Dat vond ik niet heel netjes.. Dat gezegd te hebben vind ik het heel goed dat er überhaupt een medicijn is voor vrouwen die het niet zo makkelijk hebben. Kan me de dankbaarheid dan ook goed voorstellen voor het medicijn

16. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    Het geen wat door MVM opgevangen wordt , worden geen afslankpillen van gemaakt. Er is juist geen overvloed aan dit hormoon. Ze hebben namelijk grote hoeveelheden urine nodig om een klein beetje hormoon uit te halen. Dit even alleen ter info ;)

17. Elke12345

Elke12345 Niet meer actief

Goedemiddag dames!
    Allereerst hartelijk gefeliciteerd voor alle zwangeren!
    Mag ik ook op de lijst? Inmiddels 6 weken zwanger middels IVF van ons eerste kindje, heel veel geluk gehad want het was meteen de eerste keer raak. Onze uitgerekende datum is 17 maart 2015, volgens de berekeningen, maar dit kan nog wijzigen bij de gynaecoloog. We hebben 4 augustus onze eerste echo en kunnen niet wachten! Ik vind het allemaal zo spannend. Twijfels, blijdschap, zorgen, het hoort er volgens mij allemaal bij.

18. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Welkom en gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangere dames!

Wat leuk die eerste echo Kim! Fijn dat er een kloppend hardje te zien was!

Gisterenavond is MvM hier langsgeweest en ben dus begonnen met opvangen!
    Vanochtend ook de VK gebeld en de intake is 6 augustus.

Ik ga van de week ook meteen het echo bureau bellen. Het is even de vraag of we de termijnecho het beste voor of na mijn vakantie kunnen doen...

Wij gaan het morgen aan mijn ouders en zus (en gezin) vertellen. Ik heb voor mijn dochter een shirtje gekocht met "Straks ben ik niet meer in mijn.." en dan een plaatje van een eendje. Ze is weg van eendjes en noemt ze 'Anka' (is Zweeds voor eend. Ze wordt 2-talig opgevoed aangezien mijn vriend Zweeds is). Dus ik denk dat mijn familie eerst denkt: "Straks ben ik niet meer in mijn anka?" En dat het kwartje later zal vallen ;)
    En over 2 weken gaan we op vakantie naar mijn schoonfamilie in Zweden dus dan zullen daar het goede nieuws vertellen! :)

Mijn moeder was net alleen even bij mij thuis om wat af te geven en moest toen even naar de wc. Ik was te laat om haar tegen te houden, dus ik ben bang dat ze de blauwe MvM flessen heeft gespot. Ze zei er in ieder geval niets over ;)

19. pippeke

pippeke Niet meer actief

Hey ja de mvm mevrouw heeft het me precies uitgelegd en in het hart gedrukt dat het absoluut niet gebruikt word voor afslankmiddelen! Dat is ooit n het nieuws geweest en het blijft ze achtervolgen. Maar is absoluut niet zo. Een tijdje geleden was het juist ook heel weinig leverbaar. De afslank bedrijven zijn er toen illegaal aan gekomen. Sinds dit jaar is pregnyl alleen maar leverbaar in het ziekenhuis waas je eigen arts zit en word de kans op fraude dus veel minder/bijna onmogelijk. Ik werk ook n een apotheek in het ziekenhuis en we mogen alleen recepten aannemen van fertiliteits artsen uit ons ziekenhuis.

Ook even ter aanvullende info.. ;)

20. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Welkom nieuwe zwangeren! GEzellig!!!

Hier vandaag de hele dag naar de dierentuin geweest met mijn schoonzus maar pffff ik moest af en toe op mijn tong bijten hoor. Lastig als mensen nog niks weten :-D

Ook contact met de vk gehad. 20 augustus intake. Spannend weer hoor!

Deel Deze Pagina