16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Welkom nieuwe dames :)

Ik mag nog even plassen, geen idee eigenlijk wat mijn einddatum is, ik wacht het maar even af wanneer er geen kannen meer staan.

Prikkeldraad, rot zeg van je hond, heel veel sterkte, knuf!

Morgen weer even spieken naar ons kleintje, ben erg benieuwd!
    Dochter is gelukkig weer opgeknapt, geeft weer wat rust. Verder lekker druk bezig, ik wacht alleen nog tot mijn energie weer terugkomt.

2. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Brabomamama:
    Ik voeg mensen pas in de lijst toe als ze alle gegevens aanvullen en 'actief' mee willen schrijven.
    Heb nog niets gehoord na mijn bericht.
    Heb net de lijst weer 'schoon' .. er zijn te vaak mensen die in de lijst willen en vervolgens niets meer laten horen...

3. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Klinkt logisch inderdaad, had ik even niet bij stilgestaan! ;)

4. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    @Prikkeldraad: heftig zeg, met jullie hond. Wel goed dat jullie nu actie ondernemen. :) Sterkte!

@MvM: Hier nog 1.5 week. :) En stiekum, hoewel het me minder moeite kost dan de vorige keer, de weken wel een beetje aan het aftellen hoor. Het plassen op zich vind ik geen gedoe. Maar het gezeul met die kannen op donderdag. ;)

Voor de lijst:
    10 nov 20-weken echo

@Jaatje: gefeliciteerd met de goede combinatie-test!

@Geslacht...ik kan niet wachten tot we het weten...nog 3 weken wachten...Ik denk dat het een jongetje is.

Morgen komt de verloskundige weer langs. Ik vind het wel weer spannend hoor, vooral wat mijn bloeddruk gaat doen.

@Misselijkheid en verstopping: gaat hier gelukkig wel aardig. :)

@Werk: gesprek met teamleider ging helaas niet door. :( Andere teamleider kwam nog wel even langs om te vragen hoe het ging (in de wandelgangen). Ik heb toen ook wel gezegd dat ik het druk heb. Hij zei "relax!" Dus dat probeer ik dan ook maar te doen... ;) Maar daar wordt het werk helaas niet minder van he! ;)

5. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    zo iedere keer wil ik hier wat schrijven en steeds komt er iets tussen door, een klant die belt, iemand die aan de deur staat of bedank iik me dat ik toch echt eerst iets af moet maken ... En dan vervolgens niet meer weten dat ik hier iets wilde gaan typen ;)

Inmiddels mocht ik vrijdag de 14 weken dans doen ! YAY !

Aan de nieuwe van harte welkom !

@prikkeldraad bah vervelend van je hond, maar een goede beslissing. Beter het zekere voor het onzekere.

@MvM ik moet met 4 weken al beginnen en ben nu ook klaar.. heb het met liefde en plezier gedaan... Maar het vrij plassen is wel zo fijn ;)

@Jaatje gefeliciteerd met een goede uitslag van de combinatietest.

6. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel kort even, morgen eindelijk hartje voor het eerst luisteren!! Kan niet wachten en heb zo bevestiging nodig voor mezelf dat het wel goed gaat daarbinnen! Met 13 weken dacht ik echt de kleine al te voelen, een paar dagen achter elkaar, maar sindsdien helemaal niets en dat maakt me ongerust! :(
    Morgen meer en langer, dan reageer ik ook op jullie!

7. Merlijntje83

3 aug 2014
    62
    0
    0
    Den Bosch
    Welkom nieuwe mama's :)

@prikkeldraad: jeetje, wat een moeilijke situatie, maar wat goed dat jullie daar een beslissing over genomen hebben. Uiteindelijk is het belangrijkste wat voor jullie goed voelt, en wat de rest van de wereld daar dan van vind, jammer ;).

@MvM: ik ben er 2 weken eerder mee opgehouden. Was het gekokhals bij die potten spuug zat. Heb het zo lang mogelijk geprobeerd vol te houden maar de koek was op.

@anba: ik herken dat gevoel hoor! Ik zou zelf graag nog een meisje willen, voornamelijk omdat ik voor mijn gevoel geen idee heb wat ik met een jongetje moet ;). Maar uiteraard, is het wel een jongen dan weet ik ook wel dat het goed komt, en is hij net zo gewenst :). Het heeft zelfs de voorkeur van dochterlief, want die heeft bij haar papa al 2 zusjes, die wil nu een broertje om mee te kunnen voetballen haha.

@misselijkheid: Het lijkt wat minder te worden, maar of dat komt omdat mn medicatie eindelijk aanslaat of omdat het gewoon sowieso minder wordt weet ik niet. Als ik moet werken dan neem ik liever niet de gok zonder medicatie, dus wellicht dit weekend maar eens uitproberen hoe het zonder gaat :)

@hier: Gisteren eindelijk voor het eerst gelukt om met de dopler zelf het hartje van ons kindje te horen :D. Nu ik hem of haar nog niet heel erg kan voelen (op wat kleine plopjes na) vind ik het wel fijn om heel af en toe zo toch contact te zoeken :). Verder ben ik al aan het stuiterballen voor over een week, dan eindelijk de echo om te kijken of we een jongen of meisje gaan krijgen. Dochterlief wil heel graag de aankondiging doen, maar omdat ze dan bij haar papa is, en pas 2 weken later weer bij mij, gaan we dit weekend alvast fotos maken. Zo kan ze alsnog de aankondiging doen :).

Ik begin ook steeds meer bandenpijn in mn lies te krijgen. Het begon met steken maar lijkt nu steeds langer aan te houden >.<. Maar even kijken wat dat gaat doen en anders de verloskundige maar even bellen voor advies :s.

8. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik vandaag veel last van mijn buik :(
    Denk zelf dat ik het groeien van mijn baarmoeder heel goed voel op het moment.. Bandenpijn is bij mij normaal meer aan de zijkanten.. Nu is het echt mijn onderbuik..
    Baby is wel actief en hartje klopt netjes dus daar maak ik mij niet zo druk om :)

Word nu wel eens tijd dat er meer blauw in de lijst komt hoor haha

9. nienes

nienes Lid

31 jul 2014
    56
    0
    0
    So hehe even de laatste pagina's gelezen die er alweer bij geschreven waren.
    Welkom nieuwe dames!
    Wat vreselijk van de hond. Wel de juiste beslissing denk ik. Je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurd.

Ik ben gister naar de vk geweest. Bloeddruk super 115/75 ondanks dat ik me vreselijk zorgen maak om de NIPT uitslag. Het is vandaag een week geleden dat er bloed is afgenomen dus komen steeds dichterbij het uitslag moment.
    Verder was alles ok. Hartje was niet te vinden dus echo gemaakt. Ukkie was lekker aan het bewegen en hartje &#9825; klopte weer mooi

10. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Jaaaaaaa ik heb eindelijk weer tijd voor mezelf achter de computer zonder schuldgevoel vanwege aflopende deadlines, haha.

Ik ben de namen even vergeten van wie de onderwerpen waren waar ik over gelezen had, maar:

@ hond wegdoen
    Wat een dappere beslissing. Echt. Ik kan merken aan de manier waarover je over je hond schrijft dat je er echt alles aan gedaan hebt en het liever anders had geregeld. Daarom zal het des te moeilijker zijn om afscheid van hem te nemen, maar lieverd... Je doet hier zo goed aan! Zoals je al schrijft: het is een lieverd, maar hij is onvoorspelbaar in z'n gedrag. Toont paniek wanneer hij schrikt. Wanneer jouw baby er is zou hij ook kunnen schrikken of te waaks kunnen worden: dan ben je ook nergens meer.
    Nu heb je tenminste de tijd om een goed plekje voor hem te vinden.
    Het komt echt wel goed. Je hebt je best gedaan, maar jij kan hem in jouw situatie niet bieden waar hij behoefte aan heeft.
    Echt: ik ben trots op je.

@verstopping
    Au! Zo herkenbaar!
    Hebben jullie ook dat het dan opeens komt?
    En -smerig- verliezen jullie ook weleens bloed tijdens de boodschap?

@MvM
    Ik moet nog even, maar wordt het echt zat.
    Als ik moet poepen vang ik m'n plas niet op en ik vind het dan zo'n bevrijding om niet in zo'n maatbeker te plassen.
    Volgens mij moet ik nog 2 weken. Dan ben ik 16 weken.

@
    Meisje-jongen
    Wat weten sommige van jullie dit al snel!
    Hoe weten jullie dit? Mijn echo... Hoe heet zo'n kundige?
    Zegt dat het gokken is en dat ze daar niet aan wil beginnen. :(

Vandaag heb ik het aan mijn leidinggevende verteld en ze reageerde heel positief! Zo fijn.
    En ik ben vandaag naar het kinderdagverblijf gegaan voor een intake.
    Na m'n bevalling/verlof wil ik wel weer gaan werken en gezien mijn Fam 80 km verder woont ben ik er echt op aangewezen.
    Ik voelde meteen dat het goed was dus ik ga m'n kindje daar in schrijven.
    Volgende week dinsdag weer naar de verloskundige.
    Spannend!

Kattenvrouwtje, 28 jaar,1e kindje, ziekenhuis bevalling, 31 maart 2015.
    Di 7 okt : verloskundige

Bedankt voor het hartelijk welkom!

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kattenvrouwtje, hier ook last van verstopping en ook regelmatig dat het bloedt. Had dat vorige zwangerschap ook.

Truelove, vervelend dat je er zo'n last van hebt. Had zelf laatst ook een paar dagen last van mn onderbuik, een beetje hetzelfde als helemaal op het einde vorige zwangerschap. Hopelijk komt het door een groeispurtje en gaat het snel over.

Derde, snap dat dat je ongerust maakt al is het nog helemaal normaal met dit termijn!

Nienes, spannend hoor meid, dikke knuffel. Duimen blijven draaien voor jullie.

12. Anba

Anba Actief lid

11 jul 2014
    194
    0
    0
    Ik heb nu een paar keer gehad dat ik dacht de kleine heel even te voelen, maar heb mezelf gezegd dat dit nog veel te vroeg was, maar als ik jullie zo hoor...

Lijstje: bedankt voor het toevoegen, maar het is ons derde kindje.

13. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Gister die buikpijn en vandaag weer oud bloed..
    Word er knettergek van :(

14. nienes

nienes Lid

31 jul 2014
    56
    0
    0
    #3114 nienes, 1 okt 2014
    Laatst bewerkt: 1 okt 2014
    Truelove, ik snap absoluut dat je er knettergek van wordt maar sommige vrouwen hebben dit hun hele zwangerschap. Voel je de ukkepuk inmiddels al? Dat zou je waarschijnlijk wel wat meer gerust stellen. Sterkte meis.
    Wij zijn samen de zielepietjes van dit forum geloof ik. Soms neem ik ook expres even afstand hiervan omdat al die vrolijke berichten me dan even teveel worden, terwijl het natuurlijk hartstikke egoïstisch is, want ik gun iedereen een fantastische zwangerschap (maar mezelf ook).

15. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    @Truelove en nienes: Ik leef ontzettend met jullie mee! Heel veel sterkte beide.

16. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @Merlijntje: logisch dat je eerder met MvM bent gestopt als je zo misselijk bent! Hopelijk zet de vermindering van de misselijkheid nu door, dan kun je veel meer genieten! En wat leuk dat je zelf het hartje hebt kunnen horen!! Die bandenpijn is trouwens heel herkenbaar!!

@Nienes en Truelove: Ik leef ook erg met jullie mee!! Ik vind jullie trouwens helemáál geen zielepietjes maar juist hele sterke vrouwen! Ik hoop dat jullie allebei binnenkort ook meer kunnen gaan genieten.

@kattenvrouwtje, hier geen bloed bij m'n ontlasting gelukkig. Wat fijn dat je leidinggevende zo goed reageerde!

@anba: het kan heel goed jullie kindje zijn wat je voelt hoor!

@hier: Ik voel inmiddels volgens mij écht af en toe ons kindje, jeeeej!! M'n buik groeit ook ineens enorm vind ik (zie foto die ik net zelf heb gemaakt). Ben er echt trots op en daarom trek ik het liefst strakke truitjes aan!:D

Bijgevoegde bestanden:

17. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Oh haha hij zet de foto op z'n kant zie ik...
    Onderaan zie je dus links m'n buik en rechts m'n borsten hihi!

18. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    &#9829; 16-31 Maart mama`s 2015 &#9829;

15-03:
    Kim1988, 26 jaar, 3e kindje, ZH, BV

17-03:
    Wnsdg, 29 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    Elke12345, 29 jaar, 1e kindje, ZH, BV

18-03:
    Floortje1, 29 jaar, 1e kindje, ZH, FV

19-03:
    Kaaskroketje, 23 jaar, 4e kindje, ZH, BV
    Sax, 30 jaar, 2e kindje, ZH

20-03:
    LaVitaBella, 33 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    Truelove, 27 jaar, 3e kindje, ZH
    Wondertjenr3, 26 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    Kelly1609, 26 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    Derde, 33 jaar, 3e kindje, BV

21-03:
    Laura1986, 28 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    Brabomama, 34 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    Fleur24, 30 jaar, 3e kindje, FV
    Merlijntje83, 31 jaar, 2e kindje, Thuis, BV

23-03:
    Zally, 33 jaar, 3e kindje, Thuis, BV

24-03:
    Mysa, 30 jaar, 1e kindje

25-03:
    4Meidenmama, 33 jaar, 5e kindje, ZH, FV

26-03:
    Prikkeldraad, 34 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    Arual83, 31 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    Nienes, 33 jaar, 1e kindje, ZH, BV

27-03:
    Cicey, 34 jaar, 1e & 2e kindje (tweeling!), ZH, BV

28-03:
    Charmedknorrie, 32 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    Jony, 32 jaar, 4e kindje, ZH

29-03:
    Jaatje, 31 jaar, 1e kindje
    Imp, 30 jaar, 2e kindje, BV

30-03:
    Bajou, 28 jaar, 2e kindje, ZH, BV

31-03:
    Anba, 31 jaar, 3e kindje, Thuis, FV
    Kattenvrouwtje, 28 jaar, 1e kindje, ZH

01-04:
    Kim008, 26 jaar, 1e kindje
    Sizow, 27 jaar, 1e kindje

&#2960; Vlindermama's &#2960;
    Heel veel sterkte...
    &#9733;Victoire
    &#9733;Innas
    &#9733;SteffieD

3 meisjes, 1 jongens, 3 verrassingen/geheim

Afspraken

01-10: Arual83, controle vk
    01-10: Imp, controle vk
    01-10: Derde, controle vk

02-10: Kaaskroketje, echo+ controle gyn
    02-10: Zally, geslachtsbepaling
    02-10: Anba, controle vk
    03-10: Brabomama, controle vk
    04-10: Brabomama, geslachtsbepaling
    06-10: Prikkeldraad, controle gyn
    07-10: Merlijntje83, geslachtsbepaling
    07-10: Kattenvrouwtje, controle vk
    08-10: Anba, geslachtsbepaling
    09-10: Zally, controle vk
    13-10: Cicey, echo + controle vk zkh
    15-10: Wondertjenr3, controle vk
    16-10: Nienes, controle vk
    16-10: Merlijntje83, controle vk
    16-10: Bajou, geslachtsbepaling
    21-10: Imp, geslachtsbepaling
    22-10: Truelove, controle vk
    22-10: Kelly1609, controle vk
    27-10: Kim1988, 20 wkn echo
    30-10: Kelly1609, gesprek gyn + groeiecho
    31-10: Kelly1609, 20 wkn echo
    01-11: Wondertjenr3, 20 wkn echo
    03-11: Brabomama, 20 wkn echo
    05-11: Mysa, 20 wkn echo
    06-11: Nienes, 20 wkn echo
    07-11: Cicey, 20 wkn echo
    10-11: Imp, 20 wkn echo
    12-11: Truelove, 20 wkn echo
    17-11: Anba, 20 wkn echo

Wil je ook op de lijst of heb je aanvullingen? Laat het mij ( wondertjenr3 ) even weten, zet het aub in een kleur in je bericht, dan zet ik je/het erop :)
    Als het niet in kleur staat wordt er overheen gelezen!!!

19. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Verstopping: hier ook nog steeds, word er gek van.. heb gelukkig geen bloed erbij...

@Brabomama: ik had ook gedacht dat ik deze week nog vol moest maken met MvM, maar schijnbaar niet...

@Voorkeur geslacht: kan me goed voorstellen als je dat hebt hoor. Hier had ik totaal geen voorkeur! Maar ben wel blij dat ik het nu weet hihi;)

@Merlijntje: herken jou gevoel ook.. Tijdens de zwangerschap van mn zoon had ik zoiets van oh nee geef me maar een meid, wat moet ik met een jongen...
    Maar ohh jongens zijn zoooo leuk!! Had dat nooit gedacht! :)
    Vervelend die bandenpijn, valt hier nog goed mee.. als ik maar niet te snel opsta oid.

@Truelove: ja indd, er mogen wel meer blauwe kleurtjes in de lijst gaan komen he! ;);)

@Kattenvrouwtje: fijn dat je leidinggevende positief reageerde!! Altijd fijn!

@Nienes: kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijke dagen nu zijn met dat wachten.. We blijven duimen op goed nieuws!!

@Buik: groeit hier enorm! Heb dat zelf niet zo in de gaten maar in 2 weken tijd een behoorlijk verschil!

20. nienes

nienes Lid

31 jul 2014
    56
    0
    0
    Wow Wondertje!! Wat een lekker buikie al. Bij mij nog steeds weinig te zien. Denk dat dat pas komt als ik weet dat alles ok is en ik eindelijk kan toegeven aan mijn zwangerschap.

Deel Deze Pagina