Hé dames, allen van harte met jullie zwangerschap! Ik schrijf graag mee, vind het leuk vergelijken en mee-leven! Volgens mn berekeningen is het voor 26-03-2015, wil graag op het lijstje wondertjenr3! Voel me verder prima, de gewone dingen: pijnlijke borsten, meer moe en trek in vettigheid. Spannend voor ons allen!
Wat vertellen jullie het al vroeg zeg! Dit valt me echt op... Ik wil liever zwijgen tot de 12de week... Stel,dat het in die tijd mis gaat, heb ik geen zin in drama. Of klinkt dit gek? Ik durf het nog echt niet te vertellen...
Ik woon in Wijchen. Dat ligt naast Nijmegen ende grens met brabant Ik moet echt nog niet denken aan bevallen... Heb een hel bevalling gehad en er moeten eerst goede gesprekken gevoerd gaan worden met de vk en de gyn voor ik er weer vertrouwen in krijg.
@bajou, wij hebben het de vorige keer ook na de 1e echo verteld. Ik wil niet dat het dan nog geheim is want als het misgaat heb ik de steun ook nodig..
Ja dat is idd ook waar, maar soms ervaar ik steun als betutteling, vandaar... Ben ook bang als veel mensen het weten (niemand in mn familie kan zn mond houden) dat er op facebook iets gezegd wordt en dat mijn collega's dat dan zien. Wat dus echt niet mag vooraleer ik een officiële melding gedaan heb.
Kim, wat een mooie echo! Fijn dat het oke was! Ik heb de verloskundige nog niet gebeld, vind het nog wat vroeg?! Ook hebben we het niemand nog verteld, ouders rond 8e week denk ik, en de rest pas rond de 12-14 weken. Vind het eigenlijk wel leuk om een geheimpje te hebben. Ik heb sinds 3 dagen behoorlijk buikpijn onderin... Ook met steken. Best vervelend, weet ook niet goed wat ik ervan moet vinden... Ook ben ik sinds gisteren met vlagen misselijk, blegh wat naar, ik ken dat namelijk niet van mijn vorige zwangerschappen. Zie er dan ook best tegenop om maandag weer te beginnen met werken na 3 weken vakantie!
Buikpijn hoort er ook wel bij, ze zeggen altijd zolang het niet extreem is en er is geen zwaar bloedverlies is... Geen zorgen maken. Er is wat aan de hand in dat wollige kamertje he
Wij gaan het vandaag vertellen tegen ons pap en mam. Ik ga nl een paar dagen naar de camping bij hun en mijn darmenbuik kan ik moeilijk verbergen met dit mooie weer, ben zo benieuwd naar hun reactie
Mooie echo Kim! En ik vind 'm best duidelijk hoor! @Elke12345: welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! En die onzekerheid die je voelt is inderdaad héél normaal! @Bajou: ook jij welkom en gefeliciteerd! Wordt dit jullie eerste kindje? Oh en wij maken ons nieuws ook niet zo snel wereldkundig hoor, al vind ik het soms lastig om m'n mond te houden. Gisteren was mijn moeder hier maar ik heb nog niks gezegd. Ik denk wel dat ik haar op de hoogte wil brengen na de eerste echo (dus bij iets meer dan 7 weken), mits we een mooi hartje hebben zien kloppen. Wij zijn na 3 miskramen op een rij gewoon héél voorzichtig geworden, maar zoals anderen hier zeggen is het inderdaad ook wel fijn om steun te krijgen wanneer je een miskraam hebt gehad. @Little Feet: die steken onderin je buik zijn heel normaal. Zolang je er geen bloedverlies bij hebt: geen zorgen maken! Die misselijkheid herken ik wel, al heb ik het vooral 's avonds tegen de tijd dat ik naar bed ga. Ik woon trouwens ook middenin Brabant, wat gezellig zoveel Brabanders hier! Hier is verder alles rustig, wel heb ik nu dus al 2 avonden op rij wat krampen in m'n onderrug gehad maar als ik dan ga liggen en slapen is het 's ochtends weer over. Eb geen druppel bloedverlies tot nu toe (behalve die innestelingsbloeding van een week of 2 geleden). Iedere dag is er één, na vandaag alweer over de helft van die gevreesde 5e week YESSS!!!
Weet niet of ik het hier al had gemeld maar bij mij is gister Mvm ook langs geweest! De streep stond er al terwijl de controle streep er nog niet eens was.. Hij knalt zelfs nog meer dan de controle streep mag dus gelijk beginnen
Hier weer even een update van mij. Ik had er nog even mee gewacht omdat ik nog niet wist hoe het zou lopen, maar ik heb echt een rotweek gehad. Ik heb in het verleden ooit trombose gehad en moest daarom toen stoppen met de pil, aangezien hormonen hier veel invloed op hebben. De verloskundige zei dat ik me hier het eerste trimester niet druk over hoefde te maken en in het tweede trimester doorgestuurd moet worden naar de gynaecoloog. Vorige week dinsdag heb ik dus een trombosebeen gekregen. Het duurde tot en met vrijdag voordat ik in het ziekenhuis terecht ben gekomen, omdat ik geen typische symptomen had. Maar dat had ik de vorige keer ook niet. Van daar uit ben ik naar huis gestuurd met een hoop spuiten en het advies om meteen de verloskundige te bellen, omdat ze niet weten of dit gevolgen had voor de baby. Omdat het ondertussen al 's avonds laat was, heeft ze contact opgenomen met de spoedgynaecoloog en hij vertelde dat de spuiten goed zijn en ik maandagochtend moest bellen voor een afspraak. Gisteren heb dus mijn eerste echo gehad en het ziet er voorlopig nog goed uit. Ik lig wel een week achter, dus ben nu pas vijf weken ipv zes. Volgende week dinsdag krijg ik de volgende echo. Omdat ik nu veel bloedverdunners heb, houden ze de zwangerschap goed in de gaten en als er een miskraam dreigt te komen, moet ik met spoed naar het ziekenhuis. Ik vind het echt doodeng. Als alles goed gaat moet ik tot twee weken na de bevalling spuiten in mijn buik zetten. Ik benieuwd hoe dit gaat lopen. Voor de lijst: 29 juli 2de echo bij de gynaecoloog nieuwe uitgerekende datum: 23 maart Nu zeker een ziekenhuisbevalling Omdat ik nu spuiten moet zetten en geen pillen meer krijg wisten mijn ouders en schoonouders meteen dat er iets niet klopten. We hebben toen we terug kwamen uit het ziekenhuis dus ook meteen verteld dat ik zwanger ben. Ik vind dit voor mezelf ook wel heel prettig, omdat ik ze beide veel zie en ze me in de gaten kunnen houden. @Cicey en LaVitaBella, ik woon ook in de buurt van Eindhoven. Ik ben nu naar het moeder en kind centrum in het MMC Veldhoven geweest. Zag er verder wel prima uit!
Hoi meiden!! Allemaal gefeliciteerd!! Hoop dat ik mij mag aansluiten. Ik heb afgelopen zondag een test gedaan en deze was positief!! Dat betekent voor ons dat we in verwachting zijn van ons 2e kindje. Ondanks dat ik het allemaal al een keer mee gemaakt heb blijft het spannend. Volgens eigen berekening ben ik nu 5 weken zwanger, 25 maart 2015 uitgerekend. Kan niet wachten op de eerste echo!
♥ 16-31 Maart mama`s 2015 ♥ 16-03: 16-03: Kim1988, 26 jaar, 3e kindje, ZH, BV 17-03: Victoire, 37 jaar, 2e kindje, ZH 17-03: Kaaskroketje, 23 jaar, 4e kindje, ZH, BV 17-03: Kelly1609, 26 jaar, 2e kindje, ZH, FV 17-03: Elke12345, ?? jaar, ?? kindje 18-03: Pippeke, 31 jaar, 1e kindje 18-03: Little feet, ?? jaar, 4e kindje 18-03: Lizz1981, 32 jaar, 1e kindje, ZH 19-03: Muisje89, 24 jaar, 1e kindje, ZH, FV 19-03: Truelove, 27 jaar, 3e kindje, ZH 19-03: Wondertjenr3, 26 jaar, 3e kindje, Thuis, BV 20-03: SteffieD, 26 jaar, 1e kindje, ZH, BV 20-03: Sax, 29 jaar, 2e kindje, ZH 20-03: Anna8, 28 jaar, 2e kindje, ZH, FV 20-03: Maris87, 27 jaar, 2e kindje, Thuis 20-03: LaVitaBella, 33 jaar, 2e kindje, Thuis, BV 21-03: Laura1986, 28 jaar, 2e kindje, Thuis, BV 22-03: Mamavlinder, 34 jaar, 2e kindje, ZH, BV 23-03: Zally, 33 jaar, 3e kindje, Thuis, BV 23-03: Bregt, 32 jaar, 2e kindje, ZH 23-03: Anneke86, 28 jaar, 1e kindje, ZH 24-03: Imp, 30 jaar, 2e kindje, BV 25-03: Kakoe, ?? jaar, 2e kindje 26-03: Charmedknorrie, 32 jaar, 3e kindje, Thuis, BV 26-03: Bajou, ?? jaar, 2e kindje 27-03: Cicey, 34 jaar, 1e kindje, ZH, BV 27-03: LoveShineALight, 25 jr, 1e kindje 27-03: Mysa, 30 jaar, 1e kindje 28-03: Speranza83, 30 jaar, 1e kindje, Zh, BV 29-03: 30-03: 31-03: 0 meisjes, 0 jongens, 3 verrassingen/geheim Afspraken 25-07: Cicey, 1e echo fert. kliniek 29-07: Pippeke, 1e echo fert. kliniek 29-07: Truelove, 1e echo (echopraktijk) 29-07: Victoire, 1e echo fert. kliniek 29-07: Anneke86: 2e echo gyn 30-07: Kaaskroketje, 1e echo + intake gyn 10:45 31-07: Kelly1609, 1e echo 31-07: Wondertjenr3, 1e echo 20:45 04-08: Kelly1609, intake 04-08: Mamavlinder, 1e echo 04-08: Elke12345, 1e echo 06-08: Laura1986, intake 07-08: Maris87, 1e echo 08-08: Truelove, 1e echo gyn 08-08: Lizz1981, 1e echo + intake 11-08: Muisje89, 1e echo + intake 11-08: Anna8, intake 12-08: LaVitaBella, 1e echo 19-08: Cicey, intake 20-08: Mamavlinder, intake 20-08: Charmedknorrie, intake 21-08: Wondertjenr3 2e echo + intake 20:00 Wil je ook op de lijst of heb je aanvullingen? Laat het mij ( wondertjenr3 ) even weten, zet het aub in een kleur in je bericht, dan zet ik je/het erop