Nee dat hoeft niet omdat het iets eenmaligs was.. Mocht het wel weer komen en aanhouden dan gelijk bellen.. Loslaten: in mijn hoofd wil ik dat heel graag maar zodra in naar de toilet ga en mijn maandverband met bruinverlies zie dan kan ik het niet loslaten wat er gebeurt is..
Goed om te horen dat je je niet zorgen hoeft te maken, maar dat laat je niet zo 1-2-3 los, zeker niet als je er steeds aan herinnert wordt. Hopen dat je snel echt mag genieten van je zwangerschap zonder iedere keer teleurstellingen.
@Truelove: Dikke knuf, ik blijf duimen voor je.... @Wnsdg: Willen jullie ook het geslacht weten? Zoja wanneer weten jullie het? Vroeg me af hoe dat in Zuid-Amerika werkt haha @Anba: En????
Hier uiteindelijk de knoop doorgehakt en we willen het geslacht dit keer wel weten. We hopen volgende week op controle te gaan en een echo te krijgen en het geslacht te kunnen zien. Hier alleen niet zo'n goede structuur zoals in Nederland met afspraken maken, dus volgende week moeten we gewoon langs gaan en hopen dat het niet te druk is en anders lang wachten of een ander moment terugkomen. Hier is het heel normaal dat je het geslacht van te voren weet, het aan iedereen verteld en dan ook al de namen bekend maakt. En het liefste bemoeid iedereen zich ook bij de naamgeving en wordt er soms door familie druk uitgeoefend om een vernoeming eruit te slepen. Blijkbaar houden ze hier niet van verrassingen.
Truelove, oh truelove.. Wat een ellende! En hoe kom je er toch bij dat je zeurt? Meid, ik zou in blinde paniek zijn geweest als me dit zou overkomen. Ik vind het zo knap dat je toch nog vrij rustig afspraken kan maken, het geduld heb om te wachten op de vk die dan pas 's-middags komt, etc.. Je bent echt een voorbeeld. Ik zal een kaarsje voor je branden. Zet hem op meis. wnsdg, Waar woon je dat de druk zo groot is? En Merlijntje, Is dat jouw eigen kat? Wat een plaaaaaatje! Ik heb me vandaag ziek gemeld. Kreeg het vannacht zo benauwd en had een hele zere keel. Zuigen op een dropje hielp het beste. Vanmorgen werd het alleen maar erger en ben ik naar de apotheek gelopen (overkant van de straat). Ik vertel de dame dat ik zwanger ben en dat ik weet dat ik geen strepfhen / stremsels mag dus dat ik graag wilde horen wat ik dan wel zou mogen gebruiken. Geeft ze me trachitol mee. Kom ik thuis; google ik op trachitol en ja hoor; mag het helemaal niet! Ik vind dat zo slordig he! Was echt een beetje boos. Kreeg geen geld terug, want het is en blijft een medicijn. Pfff. Volgende keer ga ik wel gelijk achter het internet als er iets is. Ik zuig nu op keelpastilles en drink belachelijk veel thee met honing. Hoop dat dit de pijn iets verzacht. Hebben jullie nog tips? Ik weet echt niet meer hoe ik het verder kan oplossen. Zo kan ik in ieder geval niet voor de klas Oh,, en even iets anders: vanmiddag kreeg ik een briefje in de bus. Blijkbaar is er een fotograaf langs gelopen en heeft foto's genomen van (1 van) mijn kat(ten). Ze /Hij wil graag weten hoe hij heet en zal me daarna de foto mailen. Ik blijf het een beetje een gek idee vinden. Krijg er een beetje zo'n weirdo gevoel bij. Hoe zouden jullie reageren?
@truelove Meid, zoals de rest al zegt, je zeurt helemaal niet. Hier kun je juist je ei kwijt en we leven allemaal enorm met je mee. Ik vind het ook super knap dat je alles zo oppakt als je doet. Nog een hele dikke knuf voor jou!! @Kattenvrouwtje: haha jup! Dit is een van mijn 3 bengels. Hij heeft Mickey en is een ragdoll. Al hadden we hem beter draakje kunnen noemen want een draak is het haha. Wat betreft de fotograaf (ben ik zelf ook) inderdaad een beetje vreemd, al moet ik zeggen dat het al heel wat is dat hij een briefje achterlaat. De meeste doen dat niet eens. Ik zou als ik jou was sowieso duidelijk willen hebben waar hij de foto voor wil gebruiken, en dan beslissen wat je ermee wil doen .
Truelove wat enorm vervelend! Sterkte. De pretecho was goed. Eerst zaten de benen er gekruist voor, maar later konden we het toch zien. We krijgen weer een jongen!! Ik zei het van tevoren al. Ik moet nog even aan het idee wennen en een stukje teleurstelling is er ook. Ik hoopte zo op een meisje! Maar dit is ook helemaal goed. Ben wel blij en zie er ook zeker een hoop positieve dingen in!
@cicey: neeeeh pfff duurt lang met Kiala! Kreeg deze avond een mailtje dat hij in het laatste sorteercentrum is, dus hoop morgennamiddag in mn ophaalpunt! Jij nog gezocht?! @truelove Wat vervelend telkens! Mag nu eens ophouden voor jullie... Hoe kan je zoiets nu loslaten, toch onmogelijk. @anba, na 2 jongens is het begrijpelijk... Maar zoals je zegt, klein beetje teleurgesteld maar er zijn ook zoveel leuke dingen aan he! Die jongens van jou gaan een hele leuke kindertijd tegemoet met zn 3! @kattenvrouwtje, bwah, ik zou hem contacteren, wie weet is het gewoon iets leuks. Je hebt niks te verliezen toch? @hier: morgen om 11u30 pretecho en hopen dat we tussen de beentjes kunnen kijken. Ben best zenuwachtig en slaap daarom nog niet! Verder zijn mn man en zoon beide aan een buikvirus, buh. Lastig voor zieke mensen zorgen als je zelf zo snel moe bent.
@anba: ik snap je gevoel helemaal hoor ik had dat ook een beetje maar ben er nu helemaal aan gewend! Gefeliciteerd met je derde jochie! @bajou: heel veel plezier vandaag met de echo!! Wat zijn jullie toch lief!! Dank jullie wel allemaal
@anba gefeliciteerd met nog een jongen ! @Bajou nee ik heb niet meer gezocht , ik durf niet meer hahaha.... Ben toch wel onzeker geworden na het niks vinden, maandag weer een echo hoop dat alles nog goed is..
Anba, Gefeliciteerd met je derde zoon op komst! Ik begrijp heel goed dat je even het gevoel van teleurstelling hebt gevoeld hoor. Is heel menselijk! @doppler Krijgen jullie hier niet heel veel stress van? De reden waarom ik hem niet aanschaf is, omdat je er zoveel negatieve berichten over vind. Ik zou ook heel de dag met dat ding op mijn buik willen lopen wanneer ik het hartje dan wel gevonden zou hebben en dan zou ik echt niet meer kunnen werken Merlijntje; Prachtige katten he, die ragdolls. En dat draakje in hem.. dat herken ik wel. haha. Gelukkig zijn onze katten vaker lief dan draakjes
Dank jullie wel. Vannacht werd ik wakker (wc) en lag daarna een tijd wakker te bedenken welke moeder-dochter dingen ik allemaal ga missen. Ben uiteindelijk in slaap gevallen en werd daardoor vanochtend een beetje in mineur wakker. Ik zal het verlies van mijn grote droom nog wel even een plekje moeten geven. Maar ik zie drie jongens ook echt helemaal zitten en ik hoop zó dat dit jongetje ook gezond gaat zijn! @doppler: tja, ik ben een nuchter type, dus durfde een doppler destijds wel aan. Wel heb ik altijd het hartje kunnen vinden, dus geen stress gehad. En na een paar minuutjes luisteren gaat hij hier gewoon weer uit. Dan weet ik het wel weer even. Heb nu tijdens deze zwangerschap drie keer geluisterd.
@doppler hier dus idd een stress kip, afgelopen weekend proberen te luisteren, maar niks nakkes nada.... Maandag gelukkig weer een echo Maar omg ben zo bang dat er iets is ... en ik weet dat dat niet zal zijn, maar toch
En dat is nu net de reden waarom ze een doppler afraden.. Maar misschien liggen ze bij jou gewoon ver naar achteren of je zoekt echt verkeerd.. zal vast alles goed zijn met je ukkies Hier luister ik eigenlijk nooit met dat ding, kan het wel altijd vinden eigenlijk maar ben ook niet meteen bang als ik het eens niet kan vinden want waarschijnlijk zit ik dan zelf gewoon verkeerd te zoeken haha.
Truelove wat een toestand is dat toch steeds. Leuk he zwanger zijn ?!?! Ik heb echt het gevoel dat alles goed zal komen, maar ja....wat heb jij daar aan?! He-le-maal niks! Meeleven is het enige wat we kunnen doen meis. Ik duim keihard voor je, zoals anderen dat ook voor mij doen. Hier nog geen uitslag van de NIPT. Zou tussen de 10 en 15 werkdagen zijn en zitten nu op dag 12. Hopelijk gauw een brief (das goed nieuws)
@Truelove allereerst weer een heeeeeeele dikke knuffel voor jou! Ik ben het helemaal met kattenvrouwtje eens: hoe kóm je erbij dat je zeurt? Ik vind je ook heel stoer en moedig (en rustig!) Zelf zou ik het echt niet trekken van de stress als ik in jouw situatie zat! Dus weg met die schuldgevoelens, ik ben gewoon blij voor je dat je hier je ei een beetje kwijt kunt en ik hoop dat onze knuffels en bemoedigende woorden een klein beetje helpen! @derde: jullie gaan dus ook flink aan de klus in huis binnenkort? Wij gaan dit najaar waarschijnlijk juist wèl een dakkapel laten zetten (samen met de buren, hij loopt dan door over twee huizen). En onze dochter moet natuurlijk nog een nieuw kamertje, en we willen ook nog laminaat laten leggen op de 1e en 2e verdieping...pfff ik word al moe als ik denk aan al dat gesleep! Snel beginnen dus maar... @merlijntje wat leuk dat jij ook weer een meisje krijgt! Wordt inderdaad een gezellig roze lijstje zo! @Wondertje: fijn dat je 20-wekenecho naar voren is verplaatst. Balen dat je je zo'n zorgen maakt! @jaatje: nog gefeliciteerd met je verjaardag! @wnsdg: ik hoop voor jullie dat het lukt om volgende week een echo te krijgen en dat jullie dan het geslacht van jullie kindje te horen krijgen! Ik vind het elke keer heel bijzonder om je verhalen te lezen, het gaat daar in Z-Amerika zooooooo anders dan hier, daar sta ik soms helemaal niet bij stil! Hier in Nederland is alles zó georganiseerd! (hoewel daar af en toe ook nadelen aan zitten...pffff regeltjes regeltjes regeltjes...zoals bijv. over dat niet boven mogen bevallen wanneer je boven een bepaalde BMI zit) @kattenvrouwtje wat stompzinnig dat je trachitol mee hebt gekregen! Ik heb dat hier inderdaad ook liggen (van voor m'n zwangerschap nog) en ik weet inderdaad ook dat dat niet mag als je zwanger bent. Heel kwalijk dat zelfs een apotheker dat verkeerd doet, daar zou ik echt over klagen! Verder veel beterschap voor je keeltje, iets anders dan keelpastilles en thee met veel honing zou ik ook niet kunnen bedenken inderdaad... @anba gefeliciteerd dat jullie weer een jongetje krijgen! Al kan ik me de lichte teleurstelling dat het wéér geen meisje is ook wel een beetje voorstellen. Ik denk dat het een kwestie is van wennen aan het idee. En ik ken zat meiden die drie zoons hebben en het uiteindelijk geweldig vinden! (die worden op handen gedragen thuis hihi!) @bajou: en, heb je al nieuws??? @Doppler: die hebben wij expres niet aangeschaft, inderdaad omdat wij er ook heel gestresst van zouden worden. Ik vertrouw er inmiddels bij deze termijn ook wel op dat het gewoon goed zit, en ik vind het genoeg om voorlopig slechts eens in de 4 weken bij de VK het hartje te horen. @nienes: wat spannend, hooguit nog maar een paar dagen wachten dus voor jullie! Kom je de dagen een beetje door of ben je op van de zenuwen? In elk geval blijven mijn duimen ook nog steeds heel hard draaien voor jullie! @hier: gisteren zijn ein-de-lijk voor de laatste keer de MvM-flessen opgehaald! Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben zeg! Het plassen in die kan begon met zó tegen te staan! Maar ik ben trots dat ik het tot het einde heb volgehouden en daarmee andere vrouwen heb geholpen! Verder gaat het hier z'n gangetje. Ik merk dat mijn vermoeidheid (in tegenstelling tot sommige andere meiden hier!) juist duidelijk minder wordt. Normaal gesproken lag ik de laatste maanden op dit tijdstip te slapen op m'n vrije dagen, maar nu zit ik nog lekker achter de laptop! En vanochtend heb ik enthousiast de ramen staan wassen, hoppa! Gaat allemaal best lekker dus!