Prachtige buiken! Derde, sterkte. Knuf. Heb je wel hulp of trek je aan de bel als het nodig is? Hier vanmorgen opgestaan met een zere dikke keel. Inmiddels voel ik me gewoon echt belabberd, blegh. Helaas vast geen uurtje langer slapen ondanks de wintertijd , ik ga dus vroeg m'n bedje in.
LaVitaBella we hebben tegelijk de 20-weken echo! Samen duimen dan maar Derde trek je op tijd aan de bel? Hopelijk voel je je snel wat beter! Sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer, ik lees wel heel trouw mee en ben blij om te horen dat het - over het algemeen - voorspoedig verloopt met jullie!
Hoi, bedankt voor de lieve reacties meiden. Ik denk dat het niet alleen de hormonen zijn helaas. Heb wel altijd last van winterdepressie, dus dat scheelt ook wel, maar zat al langer niet zo lekker in mn vel. Ik heb dus inmiddels wel hulp, maar ben iets te eigenwijs en nuchter om te geloven dat dan helpt. Maar het lucht in ieder geval op dat er iemand naar je luistert. Het komt vast wel weer goed, maar merk dat ik in veel dingen geen interesse meer heb, ook de kinderen kosten me bergen energie, dus ik laat mn man nu best veel met ze doen en in huis zodra hij thuis komt van werk, maar dat kan natuurlijk ook niet zo blijven! Maar t komt vast goed, ben gewoon gevoelig voor depressies, heb het helaas al eerder gehad. Op mn werk ook hoop gedoe, dus dat helpt niet mee. Maar genoeg over mij! Spannend de 20 weken echo's! succes ermee ik moet nog 10 nachtjes geduld hebben! Maar dat is ook niet zo lang meer. Lavita mooie buik al! Mag ik vragen waarom je naar Polen moest voor je honden? Nog even over tweedehands, ik verkoop zelf ook vaak dpullen op marktplaats. Terugkopen doe ik wat minder, maar de babykamer van mn dochtertje komt er bijv vandaan en ik koop er veel speelgoed, nu met name lego voor mn zoon van bijna zes. Verder nu ook fietsjes etc, vind het ook een sport het zo goedkoop en goed mogelijk te scoren En hier bi de eerste ook getrapt in de aerosleep dekjes, hihi! Heb het weinig gebruikt, maar voordeel was wel dat het matrasje er mooi schoon van bleef, omdat het heel makkelijk te wassen is! En ze spugen toch wel veel of doorgelekte luier, in ieder geval bij ons. Daarom is mijn tip koop een matrasje waarvan je de hoes kunt wassen! Het matras van het peuterbed van mijn zoon moeten we binnenkort echt weg gooien, hij heeft regelmatig een bloedneus gehad en toen hij net zindelijk was ook wat ongelukjes. Was een heel duur matras, maar niet wasbaar. In het begin gebruikten we waterdichte moltons, maar daar ging hij van zweten. Gevolg is dat we het dure matras nu weg kunnen gooien. Toch zonde... Welterusten meiden met en zonder buikje komt vanzelf en straks halen degene met nog weinig buik de andere wel weer in! Ik explodeerde altijd rond de 26 weken!
Hoi Derde, tuurlijk mag je dat vragen Ik fok Cane Corso's en ik had een dekreu op het oog in Polen, wilde hem graag in het echt zien voordat ik deze wil matchen met 1 van mijn teefjes Even 2800 km op en neer voor een dekreu......hoe gek kun je zijn haha!
Wauw, dat is een indrukwekkend ras, LaVita! Jullie staan vast stevig in je schoenen. Prachtige beesten! Derde: ik herken je verhaal. Ook meerdere depressies achter de rug en veel last van het najaar. Wellicht overbodig, maar beter te vaak gevraagd dan niet: wordt je vitamine D gecontroleerd? Ik slikte trouw mijn standaard dosis (in de winkel verkrijgbare pilletjes van 400 mg, wordt vooral voor ouderen aangeraden), maar zelfs daarmee bleef mijn vitamine D-gehalte te laag. Enfin: door een laag vitamine D-gehalte kun je ook neerslachtig worden. Hou je taai meid, heel dikke knuffel!
Vitamine D moet je inderdaad goed bijhouden wanneer je laat hebt van winterdepressie. Zo'n daglamp helpt ook goed. Tenminste bij mij. En naar buiten gaan -ik moet mezelf alleen zo forceren! Sterkte. Weet hoe het is. Fijn dat je man even bijspringt! Honden: Wooooo! Wat een grote beesten. Mooi hoor. Leuk dat je zo'n passie hebt!
Elke en Lavitabella succes met jullie 20 wekenecho's vandaag!! Ik duim dat alles goed is! Lavitabella wat een stoere honden zeg, heb even gegoogled want ik ben niet zo thuis in honden(-rassen)... Balen trouwens van die bekkenpijn die je hebt, maar ik vind dat je ook al een flink buikje hebt! Hartstikke mooi hoor!! @Arual, ik bedacht me ineens dat jij afgelopen woensdag ook de geslachtsbepaling hebt gehad toch? Weten jullie nu inderdaad wat jullie krijgen en ben je vergeten het te melden, of deel je het geslacht hier bewust niet? @derde: heftig zo'n depressief gevoel. Ik geloof dat ik het toch in een andere mate heb dan jij...sorry als ik het gebagatelliseerd heb met mijn opmerking 'die rothormonen ook', dat was niet m'n bedoeling! Goed dat je hulp hebt gezocht en erg fijn dat je man je wat kan ondersteunen nu. Maar het blijft kl*te! @hier: vanochtend ineens hele gemene stekende (banden?)pijn, echt zo erg dat ik helemaal dubbelklapte en daarna bij het fietsen nog steeds last had. Nu is het gelukkig weer weggetrokken en gelukkig voelde ik zonet de kleine meid ook weer schoppen, da's wel een geruststelling. Maar fijn is het niet!! Overigens verwacht ik vandaag en/of morgen of overmorgen weer een enorme babyboom hier in m'n omgeving. Ik ben nog steeds geen tante geworden (schoonzus ligt al dagen in het ziekenhuis met niet-vlottende ontsluiting ondanks inleiden ), een andere vriendin wordt vandaag ook ingeleid en een derde vriendin is nu bijna 42 weken zwanger dus dat kan nu ook niet lang meer duren! Ik zit dus nog steeds bovenop m'n telefoon...vind het zo spannend!!
Alles Goed met jullie meiden?? Hier gaat het wel.. Waarschijnlijk krijgen we toch de kleur van de kinderwagen dus dat is mooi!
Hallo allemaal! Na een goede 20-weken echo vanmiddag durven wij er na een hobbelige start toch echt in te geloven dat we binnenkort een kindje mogen verwelkomen. Als een echte volleyballer (hoopt mama) of voetballer (hoopt papa) is de kleine al behoorlijk aan het trappelen geslagen en het genieten begint nu echt. Het is misschien wat laat om erbij te komen maar lees al een tijdje stiekem mee en hoop hier een paar maandjes gezellig met jullie te kunnen kletsen. Fijne avond alvast
@dormouse: welkom @derde: heftig hoor, hopelijk heb je veel steun aan je man en voel je je snel wat beter. Ik probeer braaf mee te blijven lezen maar reageren op de telefoon reageren is niet heel handig. En achter de pc zit ik momenteel niet zo veel. @hier: De bandenpijn in mn liezen lijkt zo goed als over. Heb er in elk geval niet meer dagelijks last van. Vorige week nog wel weer wat dagen misselijk geweest maar ook dat lijkt nu weer weg. We zijn volop bezig in het kamertje. Ik ben begonnen aan de muurschildering en manlief gaat aan de slag met de deur en kozijnen. Voor de lijst: 30 okt de 20 weken echo en 13 november controle vk. Daarnaast gaan we op 3 nov naar de open avond van het ziekenhuis, aangezien ik daar sowieso moet bevallen ivm te hoog BMI. Hierbij nog een buikfoto van 16w6d van tijdens mijn eerste shoot. Weet even niet meer of ik die hier al gepost had *hallo vergiet*
Oh, wat een mooie buikfoto's weer! Welkom Dormouse! Spannend allemaal, hè? Fijn dat de 20 weken-echo goed was. Is het jullie eerste? Truelove: goed nieuws! Hoera! Brabomama: ik wilde iets tegen je zeggen, maar ik weet niet meer wat... Onhandig. :-/ Hier: afgelopen vrijdag is hond Noor teruggegaan naar de stichting. Verdrietig, maar absoluut het beste. Verder heeft manlief vandaag definitief besloten te stoppen met zijn masterstudie, aangezien het qua tijd en geld niet vol te houden is en de school weigerde zich flexibel op te stellen, terwijl ze wel zeiden dat te zullen doen. Voor mij een enorme opluchting, maar ik vind het zo zielig voor hem. Hij was dit jaar pas begonnen, 7 jaar na zijn afstuderen en zag het echt zitten. Mijn arme lief. Iets anders: hebben jullie Robbie Williams langs zien komen? Die achijnt momenteel live de bevalling van zijn vrouw op twitter te zetten, met filmpjes en alles erbij. Zou mijn man niet moeten doen! Edit: Brabomama: ben benieuwd naar de babyboom om je heen!!!
@merlijntje: mooie buik!! Ben benieuwd naar het kamertje @dormouse: welkom en fijn dat de 20 weken echo goed was! @prikkeldraad: is idd moeilijk maar jullie weten dat het voor jullie de beste keus is.. Dikke knuffel! Ook jammer voor je man met zijn studie.. K heb zelf de 20 weken echo verplaatst.. Vond het wat aan de late kant.. Zou dan 22+4 zijn.. Mevrouw zei zelf ook is een beetje laat dus ben blij dat we hem al eerder hebben! Zelf ben ik de laatste dagen een beetje bang voor de 20wk echo.. Denk elke keer wat als het kindje toch down heeft of een andere afwijking.. Zullen ze down nu ook nog kunnen onderscheiden op de echo? Niet dat het dan minder welkom is totaal niet maar voorbereid zijn we dan wel Komt doordat ik een collega had die heel slecht nieuws kreeg met de 20 wk echo waardoor ik echt ben gaan beseffen dat het ook zo kan aflopen.. Ik weet moet mezelf niet gek maken... Kleine is echt super beweeglijk en voel hem heel erg vaak!! Morgen ga ikzelf weer naar de fysio.. Heb na mijn zwangerschappen nog steeds BI gehouden en ben bang dat het terug gaat komen..
Vandaag de 20 weken echo gehad en alles is goed met ons meisje, wat een opluchting weer! Een weekje vakantie deze week, wat heerlijk.....ik was er zooooo aan toe Morgen een dagje strand met z'n drietjes en dan ga ik woensdag en donderdag de kastjes van de peuterkamer van ons ventje schilderen. Ik hoop dat dit weekend zijn kamertje klaar is, zodat ik daarna me helemaal kan richten op de zwangerschap en in december echt kan relaxen
@Truelove, wat fijn dat jullie waarschijnlijk toch de gewenste kleur kinderwagen kunnen krijgen! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? @dormouse welkom hier en gefeliciteerd met de goede 20-wekenecho! Fijn dat je nu lekker kunt genieten! Wil je ons wat meer vertellen over de "hobbelige start" waar je het over had, of houd je dat liever voor jezelf? (Dat is natuurlijk je goed recht!) @merlijntje fijn dat de bandenpijn en misselijkheid weg lijken te zijn! En wat heb je een mooi buikje! De foto kwam me niet bekend voor dus volgens mij had je m nog niet eerder gepost @prikkeldraad: verdrietig van jullie hond die nu definitief weg is, het zal wel héél stil zijn in huis nu... Van Robbie Williams heb ik inderdaad iets meegekregen, zag net op FB een filmpje langs komen waarin hij als een dolle staat te zingen en dansen naast z'n vrouw die ligt te bevallen...OMG ik zou m echt een schop verkopen als ik haar was haha! @Truelove mooi dat je echo naar voren is verplaatst, bij ruim 22 weken is inderdaad wat laat! En die angst dat er iets mis is herken ik wel, heb ik ook wel een beetje. @Lavitabella: gefeliciteerd met de goede 20 wekenecho!! Hartstikke fijn dat jullie meisje is "goedgekeurd"! Hier weer babynieuws, vanmiddag is m'n schoonzus bevallen van een gezonde dochter. Helaas wel weer met een keizersnede maar alles is verder goed gegaan. Ik ben helemaal blij!!
Hierbij vast een foto van de muurschildering. De eerste 2 bomen staan er bijna op, nog 1 te gaan! En daarna het uiltje, de vogels en het vogelhuisje. En als laatste nog wat details in de bomen. In eerste instantie wou ik het super wit dekkend hebben, maar zo heeft het ook wel wat vind ik. Geeft meer structuur aan de bomen dus laat het denk ik zo
Wow Merlijntje, ik doe het je niet na! Superleuk. En de eerste 20-weken echo's al geweest, gelukkig allemaal goed! Ik moet nog bijna 3 weken wachten Hoop dat ik in de tussentijd mn buik echt ga zien groeien, en/of dat ik de kleine ga voelen, want nu kan ik niet zoveel als gewoon afwachten, en daar ben ik misschien wat te ongeduldig vor, haha. Maar ik heb geen reden om aan te nemen dat er iets niet in orde is hoor, dus dat blijf ik maar tegen mezelf zeggen als ik jullie mooie buikjes hier allemaal voorbij zie komen!