Wat is er weer veel gebeurd zeg; lichamelijk, storm, nieuwe geslachten bekend, moeilijke keuzes die gemaakt moeten worden. .. Gelukkig lijkt alles nog bij iedereen op zn pootjes terecht te komen! @ hier. Weinig nieuws. Vandaag denk ik eens voor het eerst n buikfoto te maken. Ik heber alleen geen van voordat ik zwanger was, dus moeilijk vergelijken. Oh ja, de eerste echte aankoop is gedaan: kinderkamer via mp Fijne dag nog iedereen!
Ik ben ook echt heel zenuwachtig voor de 20 wken echo! Ik ben heeeel erg nieuwsgierig wat het gaat worden hihi hoop dat alles goed is en soms ben ik daar wel een beetje onzeker over omdat ik een moeilijke tijd achter de rug heb met veel stress, slecht eten, einde relatie enz hoop niet dat dat invloed heeft gehad op de ontwikkeling van de kleine.. Mijn gevoel gaat toch steeds meer uit naar en jongentje haha op 1 of andere manier denk ik dat het een jongentje dus ben benieuwd of mijn gevoel klopt hihi maar uiteraard maakt het mij niet uit wat het is, als hij/zij maar gezond is
Joehoe de kleur op de muren zit erop bij de babykamer!! Helemaal blij mee omdat ik erg twijfelde wat nou echt leuk bij het kamertje paste
Jaatje: ik heb ook geen foto van voor de zwangerschap, maar ben vanaf een week of 12 iedere week een foto gaan maken, zodat ik achteraf de groei kan zien. Leanne: betekent dat dat je in je eentje het kindje gaat opvoeden? Poeh, wat een moeilijke tijd moet het geweest zijn, zeg! Over het slechte eten hoef je je iig niet druk te maken: het kindje krijgt altijd binnen wat hij/zij nodig heeft. Kan me wel voorstellen dat dat het exta spannend maakt. Nog 2 dagen geduld, toch? Truelove: foto!!! Hier: redelijk bijgekomen van de schrik, maar nog niet van het slaaptekort! Hoop dat ik binnenkort eindelijk ons kindje ga voelen!
Wat fijn Truelove! Welke kleur is het geworden? Misschien heb je het al eens verteld of late zien maar mijn geheugen is echt een zeef! ff ego: ik heb het zo benauwd! Echt al vanaf een week of 7/8 in de zwangerschap dat ik het minstens 2x op een dag echt benauwd heb met een piepende ademhaling. Ik heb astma maar was al een aantal jaren medicijn vrij maar nu kan ik gewoon niet zonder. Daardoor slaap ik ook slecht en ben ik dus doodmoe! Van de week toch maar even langs de huisarts om even te overleggen.
Foto kan ik helaas nog niet plaatsen dit omdat mijn man het kamertje nog even voor onszelf wilt houden haha En het is nog niet helemaal af Kan hem wel omschrijven: de muren zijn een hele mooie kleur blauw meubels zijn wit met bruin... En sterren Nu zoek ik nog een leuke lamp!? Vraagje aan jullie: kopen jullie lange mouw rompers?
Nee, ik niet. Omdat ik ze mega onhandig vind qua aantrekken bij newborns. Of het moet het overslagmodel zijn.....
Ik had bij mijn zoontje veel met lange mouw. Maar dat is echt niet handig als ze zo klein zijn en je er nog een shirtje met lange mouw overheen doet... Nu dus korte mouw of mouwloos en een enkele met lange mouw voor onder een jurkje/shirtje met korte mouw.
Truelove, Ik ga ook voor mouwloos. Lijkt me een stuk makkelijker. Leuk dat jullie al zo lekker bezig. Zijn met de kinderkamer. Zou zelf ook graag willen beginnen maar de kamer staat nog vol met spullen van m'n man en hij beloofd steeds om ze weg te doen, maar het komt er niet van. Ik begin er niet aan want het zijn spullen die hij al jaren verzamelde heeft en sommige dingen zijn honderden euro's waard. Zul je net zien dat ik iets kapot maak of belangrijks kwijt raak. Sax, Een meisje, gefeliciteerd! Hier gaat het prima. Beetj huilerig en mega honger. Probeer mezelf er niet aan toe te geven, maar moeilijk is het wel! Stond net op de Weegschaal en zag dat ik al 2 kg ben aangekomen.
Kamer update: Niet de beste foto, maar de enige manier om het grootste gedeelte van de muur op de foto te krijgen (lang leve panorama shots). Muur is nu denk ik klaar. Wellicht dat ik helemaal links boven nog een vliegend vogeltje schilder, maar ben eigenlijk best wel tevreden zo
Hier nog niet begonnen aan het kamertje... Aangezien we het geslacht geheim houden voor iedereen is het moeilijk voor de oudste om dan van die kamer af te blijven. Dus wil het nog even uitstellen tot januari als het kan. Maar vind het wel moeilijk haha, wil er zo graag aan beginnen!
Haha lastig is dat he mijn man wilde het eerst ook geheim houden maar idd wij dachten van hoe doen we dat met de kinderen haha..
Ja is erg moeilijk... maar vl wilde het echt geheim houden. En als dochter het hoort dan verteld ze dat natuurlijk tegen iedereen. Tot nu toe gaat het heel goed. Alleen hoe gaan we haar van die kamer af houden hahaha
@Wondertje fijn dat jouw 20-wekenecho ook goed was! En lijkt me inderdaad lastig om het geslacht verborgen te houden voor je dochtertje, zij is al 5 toch? Dan tettert ze het natuurlijk meteen verder zodra ze het weet... @Prikkeldraad, spannend dus vrijdag, om definitief te horen te krijgen wat het wordt! (en natuurlijk, nog belangrijker, of het allemaal goed is). @wnsdg: fijn dat de storm is uitgeraasd, het kan in Z-Amerika inderdaad flink tekeer gaan! Vorig jaar tijdens onze huwelijksreis in Mexico hebben we daar ook een flinke tropische depressie meegemaakt (dat noemden ze nog niet eens een storm, moet je nagaan), en zelfs toen konden we urenlang niet naar buiten! @leanne wat heftig dat je relatie is verbroken...heb je wel genoeg hulp uit je omgeving, ook nu al tijdens je zwangerschap? En maak je inderdaad niet teveel zorgen over je kindje, die pakt echt wel wat ie nodig heeft! @kelly wat vervelend van die benauwdheid! Ik heb ook astma maar heb er sowieso weinig last van en zeker als ik zwanger ben heb ik het geluk dat de klachten juist afnemen! Ik zou er inderdaad even mee naar de huisarts gaan als je er zo'n last van hebt, want volgens mij mag je ook niet alle astma-medicijnen gebruiken tijdens je zwangerschap. @rompers: ik heb ze zowel zonder als met korte en lange mouw. Gezien het seizoen waarin onze kleintjes geboren worden zullen lange mouw-rompers misschien niet veel nodig zijn en soms is het inderdaad een geprop wanneer je er een shirtje overheen wil doen. @kattenvrouwtje, knuffel voor jou! Volgens mij is het trouwens helemaal niet zorgwekkend als je 2 kg. bent aangekomen wanneer je bijna op de helft van je zwangerschap zit hoor! Let wel op wat je eet maar verwen jezelf ook af en toe met wat lekkers hoor! @babykamertjes: wat leuk dat sommige van jullie er al zo druk mee bezig zijn, wij hebben het voordeel dat we geen meubeltjes hoeven te kopen want die kunnen we natuurlijk hergebruiken van onze dochter. Persoonlijk vind ik het spannender hoe het kamertje van onze oudste er straks uit gaat zien, daar moeten we namelijk nog wel alles voor aanschaffen! We zijn wel lekker bezig in huis, afgelopen weekend hebben we laminaat uitgezocht dat eind deze maand wordt gelegd op de 1e en 2e verdieping (alles op 1 dag, dus dat wordt de huiskamer volproppen met zooi!!) Ik ga in elk geval niet teveel tillen, dat lijkt me niet verantwoord maar gelukkig hebben we genoeg hulptroepen! Hier vanavond (rond 20:30 pas) de 20-wekenecho, ik merk dat ik er de hele tijd aan denk, ik zal blij zijn als het achter de rug is pfffff!
@Kelly: klinkt niet erg best, hoop dat het snel beter gaat of dat de huisarts een goed medicijn heeft. @Rompers: hier zonder, korte en lange mouw en alles eigenlijk gebruikt. Maar misschien ben ik geen goede richtlijn met mijn niet te vergelijken temperaturen als in Nederland. Voorkeur ligt wel bij kort korte mouw. @Kattenvrouwtje: dat is toch helemaal niets... je bent al bijna op de helft! @Merlijntje: leuke kamer @Babykamer: hier nog niet veel vorderingen gemaakt. We weten nog steeds niet wat te doen met zoon, nieuwe kamer of toch nog in de oude kamer, groter bed of toch nog in zijn ledikantje. Afhankelijk van deze beslissingen, weten we wat we met de babykamer gaan doen. Zal wel de laatste twee weken van het jaar zijn, want dan heeft man vakantie. @Brabomama: succes nog eventjes met wachten op je echo! Vandaag een nationale feestdag, dus lekker een dag vrij. Nou ja, vrij is ook een groot woord. Zoon gaat ook niet naar de opvang dus die loopt door het huis te stuiteren. Maar toch gezellig. Overal is het sinds vrijdagavond super rustig omdat het iedereen op familiebezoek is. Maar geniet er lekker van, want vanavond komt iedereen weer terug en is het gedaan met de rust.
Wow kattenvrouwtje, jaloers!!! Bij mij zit er al 9 kilo aan!!! En meer dan de helft daarvan op mn kont helaas, doordat ik ben gestopt met hardlopen. Maar goed ik was bij mn eerste 26 kilo aangekomen, bij de tweede 18 kilo en het is er ook allemaal weer afgegaan (duurde een jaar hoor en moet er flink voor sporten), maar ik weet dus dat het wel weer goed komt. Die twee kilo zijn je borsten en je baarmoeder plus baby, ik vind het zelfs weinig, . Lange mouw rompers, vind ze ook een drama, pas vanaf maat 68/74 zou ik ze kopen. Onder jurkje zonder mouw is het wel leuk, maar voor jongens vind ik het ondingen, omdat er altijd een shirt overheen moet. (Of een spencer, maar dat is niet mijn ding. Ik ga ook voor de mouwloze en voor de kleine maatjes overslagrompertjes, echt heerlijk! Ik moet nog even gaan kijken wat ik nog op de vliering heb liggen. Er zal ook wel een deel van weg gaan hoor. Vaak komen er na al die tijd ineens vlekjes naar boven die je bij het wegleggen nog niet zag. Ik heb nog kleertjes van beide, dus de helft mag sowieso weg . Morgen weten we misschien het geslacht! Eigenlijk vind ik dat nog veel te vroeg, van mij hoeft het nog steeds niet, maar mn man wil het dolgraag weten. Dus we vragen het wel, maar laat eerst alles maar goed zijn! Ben ik veel meer zenuwachtig om. We vertellen het helemaal niemand trouwens ook hier dus niet Brabomama, spannend nog heel eventjes!!! Merlijntje leuke muur zeg! Kelly sterkte, lijkt me lastig! Welkom leanne, ga je het nu in je eentje doen? Voor degene met goede echo's gefeli! Leuk om steeds meer geslachten te weten te komen, en roze blijft toch nog hoog staan! Mijn gevoel zei steeds ook een meisje, maar ik ben nu echt helemaal om en denk toch echt dat het een jongetje wordt!! Morgen dus speuren naar het piemeltje, ik vind het leuker om zelf te ontdekken dan dat de echoscopist het zegt. Maar het allerliefst wil ik dat het de beentjes bij elkaar houdt, krijg ik toch mn zin, hihi...vind de verassing zo leuk na de bevalling. Anderen met 20 wk echo succes en we horen het hier wel!
wnsdg, vanwege allerheiligen? Ben je de dag een beetje doorgekomen met een stuiterend mannetje? Leanne, welkom! Merlijntje, had al gereageerd op je foto maar ook hier, superleuk!!! Derde, spannend hoor of jij de teller bij roze hoog gaat houden of wat meer balans brengt! Hier vorige zwangerschap ook 18 kilo aangekomen en is er allemaal weer afgegaan. Inmiddels zit er ook denk ik al een kilo of 7/8 aan. Hier nog weinig gekocht hoor, 1 pakje , verder niks. Alhoewel vandaag een extra ledikantje van een vriendin gekocht dat ik ook als co-sleeper kan gebruiken of als half open ledikant voor onze dochter. Ik heb bij onze dochter juist heel veel lange mouwen rompers gebruikt, vond het gefrut met mouwen wel meevallen, even goed het armpje met romper en al vastpakken met aankleden. Ik heb gisteren een tas met heel veel kleertjes voor een jongen van een vriendin gekregen, superfijn! Krijg van 2 andere vriendinnen nog een tas met niet en nauwelijks gedragen kleertjes, superlief! Uiteraard ga ik zelf ook shoppen maar wat extra leuke kleertjes vind ik wel erg fijn! Ik heb ook voor mn gevoel niet zoveel nodig, baby slaapt bij ons, wieg/ledikant/wagen/autostoel/wipper hebben we al. Wel even leuke hydrofielen kopen bij hema, verder wat beddengoed, rompers en verder nog kleertjes en sokjes. Ik ben gelukkig wel aan het opknappen inmiddels, voelde me echt flink beroerd vorige week. Helaas nu dochter warm en snotterig dus die pikt er ook nog wat van mee. Verder vandaag genoten van de plensbuien, heb er geloof ik 4 op m'n hoofd gehad :/.