@Arual Gefeliciteerd dat alles goed was !!! @Derde We gaan er vanuit dat ze twee eiig zijn, aangezien er twee embryos zijn terug geplaatst. @Kolven Ik wil de tweeling wel borstvoeding geven, maar heb besloten dit gewoon via de fles te doen. Dus veel kolven Zo kan mijn vriend ze ook de fles geven. En ik het eerlijk gezegd niet zie zitten om af te wisselen.
Ik ga ook borstvoeding geven, maar het is juist wel heel slim al snel een keer te kolven en dit dan in een flesje te geven. Bij ons was het afwisselen van borst en fles bij de twee kinderen helemaal geen probleem. Ik gaf wel veel vaker bv dan afgekolfde melk, maar ze hebben nooit last gehad met speenverwarring ofzo. Het zal vast wel voorkomen, maar ik vertrouw erop dat het geen kwaad kan, ook bij onze derde dus niet. Hier ging het juist mis toen ik moest werken, dat betekende drie voedingen kolven en nog 2 bv geven endat was na een paar dagen helaas gewoon klaar. Met kolven liep het heel erg terug. Je kan nooit voorspellen hoe het gaat lopen straks, laat je goed informeren door je kraamhulp en desnoods een deskundige straks, maar doe vooral waar je jezelf goed bij voelt! Mijn vriendin heeft een tweeling van een maand oud, ze zou ze allebei bv geven, uiteindelijk wilde eentje niet goed drinken aan de borst en die krijgt nu flesvoeding en de ander borstvoeding, zou zie je maar...
Hier ga ik combineren. Vorige keer ook gedaan en totaal geen last van verwarring gehad. Probeer zoveel mogelijk live te voeden maar ga ook weer af en toe kolven zodat vl ook de fles kan geven.
Ik zit er dus ook aan te denken om fulltime te kolven.. Maar twijfel nog Ben nog iets vergeten 19 nov vk
Ik raad fulltime kolven echt af. Voelde me net een melkkoe met dat ding en je bent ook nig 2x zo lang bezig. Eerst kolven en dan nog eens fles geven. Oudste had reflux dus spuugde bv uit en miest het dus in een fles geven met johannesbroodpitmeel. 5 weken fulltime gekolfd en werd met de week minder omdat het gewoon niet natuurlijk was. Is niet bij iedereen zo Heb toen gezegd nooit meer. 2e 9 maanden bv gegeven 95% life en af en toe kolven. Nachtvoedingen heb ik ook zelf gedaan. Anders stonden ze sochtends op springen Ten tweede het geven vAn bv is echt heel bijzonder dat is niet te vergelijken met een kolf aan je borst. Dus daarom nu op zoek naar een handkolf en gaat die wat ik nu heb weg. Twijfel tussen madela avent of nuby
De mijne dronken trouwens ook uit een flesje. De 2e had met 4 maanden alleen een fase dat hij niks meer accepteerde. Uiteindelijk pakte hij de nuby fles. Ik was 1 dagje weggegaan voor het eerst. (Hij was dus 4mnd) en sz had m zijn flesje gegeven. Man was die dag bij zijn familie.. Weken heeft het geduurd voordat hij weer wou drinken uit een fles. Had een difrax al die maanden en dat wou hij dus echt niet meer Maar 2 maanden later hadden wij onze bruiloft en ik ging niet bv geven overdag en alleen 1 x kolven voor het feest. Moest en zou m dus aan de fles krijgen 😂 uiteindelijk gelukt en sliep hij ook niet bij ons op de hotelkamer.
Zou zelf fulltime kolven ook afraden. Je bent indd dubbel bezig en ook ik voelde me echt een melkkoe. Maar vooral de tijd die erin gaat zitten zou ik niet kunnen opbrengen met nog 2 kinderen erbij. En indd kind aan je borst is prachtig! Maaaaarrr nog altijd beter kolven en geven dan kant en klare flesvoeding denk ik dan (daar bedoel ik niet mee dat je slecht bezig bent als je wél flesvoeding geeft hoor!) Hier doe ik dus gewoon af en toe kolven. Heb overigens in de kraamweek de kleine al een flesje laten proberen, ook meteen een speentje gegeven. Dus misschien dat het wel meespeelt in het aanwennen. Ik wil alleen de elektrische kolven van Medela. Moet daar nog naar op zoek. Was vorige keer tevreden over de swing. Heb die toen ook 2e hands gekocht en ga ik nu weer doen. Kosten vaak nog amper iets op mp en voor die keren dat ik het ga kolven.. Handkolf absoluut geen fan van, haal je toch minder mee uit vind ik. Plus zuigkracht kan je vaak niet instellen enz
even stiekem vanaf mn werk. Ik hoorde gisteren van mijn zus dat je als zwangere vrouw dagelijks 10mg of ug ofzo vitamine D moet nemen??? Ik heb daar niks over gehoord van mn verloskundige? De foliumzuur wist ik, maar dit is echt nieuw voor me, dit was vier jaar geleden nog niet zo. Nemen jullie het? Ik hoop niet dat ik nu te laat ben ermee.
Hier geen kolf in huis want ga fv geven . Is zoonlief ook groot mee geworden. Hier gaat het even niet zo lekker. Al Weken benauwd en nu nog erger. Nu blijkt dat ik een longontsteking te pakken heb. Nu antibiotica en nieuwe astma medicatie in de hoop dat de benauwdheid minder wordt.
Hier heb ik de medela symphony in huis p geweldige kolf. Alleen is mijn jongste een fles en beker weigeraar. Heb haar alleen de eerste 3mnd af en toe een flesje kunnen geven. Heb onlangs dus 7 liter bv weg kunnen gooien uit de vriezer vandaan. Ga dit keer weer veel live voeden maar ook elke dag een flesje zodat ze er goed aan went. Heb niet voor niets zo een dure kolf overgenomen.
Arual gefeliciteerd met de geode 20-wekenecho! Nog maar een paar meiden te gaan nu en dan hebben we 'm allemaal gehad!! @9 maandenbeurs: ga ik niet heen, ik zie het niet zitten om zo ver in m'n zwangerschap nog naar Amsterdam af te reizen om vervolgens ook nog te moeten zeulen met tassenvol spullen die je daar koopt/krijgt. Want reken maar niet dat ik m'n man mee krijg naar zoiets dus hij kan niet helpen zeulen haha! Bovendien ben ik net als sommige anderen hier ook een beetje bang dat ik vroeger beval dan m'n uitgerekende datum... @kolven: dit ga ik ook afwisselen met live borstvoeden. Ook ik ga, zeker in het begin, zoveel mogelijk de borst geven maar ik zal onze kleine ook al vanaf het begin laten wennen aan af en toe een flesje. Ik hoop wel dat het kolven wat beter zal gaan dan bij de eerste, want toen kwam er meestal best weinig uit als ik kolfde (ondanks dat ik een elektrische kolf heb, de Medela Swing heet ie geloof ik?) Ach, we zullen wel zien. Als het allemaal echt een drama wordt weet ik dat flesvoeding ook een prima alternatief is, ik maak me er niet echt druk om eigenlijk. @hier: ik heb weer lekker veel energie vandaag! En dat komt goed uit want er moet een hoop opgeruimd en uitgezocht worden op zolder. Over twee weken wordt het laminaat gelegd boven, dus er moet nog een heleboel rotzooi weg! Vanochtend alweer op en neer geweest naar de milieustraat met een hoop zooi,dat ruimt lekker op! (maak jullie geen zorgen, het waren geen zware dingen hoor, gewoon oud beddengoed en wat plintjes hihi!)
9 maanden beurs Als ik nog fit genoeg ben dan ga ik. Lijkt me echt hartstikke leuk om eens mee te maken. M'n moeder wil ook graag mee dus kunnen we gezellig samen gaan. 20 weken echo Ik heb hem vanmorgen gehad. 25 minuten! En alles was goed. Alles! En als verrassing kwam het geslacht. Een meisje! Ik heb 19 weken lang gedacht dat ik een jongetje zou krijgen maar dat veranderde vorige week. Ik droomde over een klein meisje en ja hoor.. Het wordt dus een meisje! ik mag op roze!
Gefeliciteerd kattenvrouwtje! Geweldig nieuws! Derde: volgens mij wordt vitamine D af en toe later in de zwangerschap aangeraden; je bent dus niet te laat. Prikken ze normaal gesproken ook bloed tijdens de zwangerschap? In het ziekenhuis houdens ze namelijk ook mijn vitamine D bij. Kolven en zo: poeh, wat hoor je toch veel verschillende dingen, he? Hier: vandaag gehoord dat we per 31 december ons huis moeten. Het wordt spannend om iets anders te vinden...
ik was heel eerlijk gezegd in de veronderstelling dat je ook foliumzuur maar tot week 10 hoefde te slikken, dus ik ben daarna gestopt. Toen ik mijn tweewekelijkse hb-prik momentje had zei de huisarts assistent echter dat er tegenwoordig wordt geadviseerd om dit de hele zwangerschap door te slikken, dus ik ben maar weer braaf begonnen. Ik heb van die davitamon pillen waar ook vitamine D en visolie in zit. Interessant om alles te lezen over borstvoeding, flesvoeding en kolven. Ik had er heel eerlijk gezegd nog helemaal niet zo over nagedacht..had gewoon bedacht dat als borstvoeding allemaal lukt dat ik puur daarvanuit ga de eerste periode. Maar het idee dat mijn man ook zou kunnen voeden als ik kolf vind ik ook wel een mooi idee. Hoor vaak dat mannen in het begin nogal 'buitenspel' staan, en dit is misschien wel een mooie manier om hem te kunnen betrekken. ik moet me toch eens wat beter gaan inlezen. Over inlezen gesproken, lezen jullie specifieke boeken/artikelen/websites/tijdschriften om je voor te bereiden? Ik heb voor de grap het boek 'bevallen en opstaan' uit mijn moeders kast geplukt, hét boek uit de jaren 80. staan nuttige, maar ook erg grappige en achterhaalde dingen in. bijv "rook niet meer dan 5 sigaretten per dag" Ik zou ook nog wel een goed boek willen lezen wat íets recenter is verschenen nog tips?
Kattenvrouwtje gefeliciteerd met de goede echo en jullie meisje! Roosjedoosje ik had het boek veilig bevallen en volgens mij was er dan ook eenzelfde over de zwangerschap van beatrijs smulders. Niet echt heel leuk, maar wel heel veel goede recente info staat erin! En leest lekker weg. Een grappig boekje (voor je man) is die van Kluun, help ik heb mn vrouw zwanger gemaakt. Moet het huis gaan versieren, onze oudste is morgen jarig! Zes jaar alweer, de tijd vliegt!
Derde, Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je oudste. Tijd vliegt inderdaad! Bv/fv Ik wil ook borstvoeding geven. Had me er helemaal niet op ingelezen. Dacht dat gewoon even te doen, haha. Zie nu dat daar nog wel een hoop info over te vinden valt. Dat live afwisselen met kolf vind echt een briljante vonst. Dat lijkt me geweldig! Vandaag 2 mooie meisjes rompertjes gekocht in de uitverkoop bij de hema. Was 3,50 kwijt. Haha. Geweldig die prijzen! Ik moest gewoon even iets hebben. Ook de wij ouders box (Etos) opgehaald. Paar leuke (wel oude!) tijdschriften, slabbetje, speentje, fv bakje en 2 blikjes 0.0 jillz &rose. Ik wacht nog op de blije doos. Hebben jullie die al! Welke dozen hebben jullie aangevraagd?
Gefeliciteerd, derde! Foliumzuur: slik ik ook al sinds week 14 niet meer! Ga me er zo even verder in verdiepen. [edit:] Dit zegt het Voedingscentrum. Na de tiende week van de zwangerschap is extra foliumzuur niet meer nodig. Het is dan 8 weken na de bevruchting, maar artsen en verloskundigen spreken van 10 weken. Zij tellen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Na die tiende week van de zwangerschap kunnen zwangere vrouwen gewoon volgens de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden voedingsmiddelen eten. Ook kunnen zij zonder risico foliumzuur-tabletten blijven slikken. Boeken: ik heb nog "zwangerschap voor dummies", die vermakelijk is, maar die ik niet per se zou aanraden. Mijn lief en ik hebben allebei hartelijk gelachen om zowel Kluuns "help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" als Claudia de Breijs "krijg nou tieten". Boxen: ik heb ook nog die van baby dump, geloof ik. De blije doos heb ik pas gelden gehaald. Volgens mij waren dat ze.
@ foliumzuur: ik ben ook gewoon na 10 weken gestopt. Ik ga ervan uit dat ik met gewone gezonde voeding genoeg vitamine, mineralen, etc. binnenkrijg. Dus ik slik ook geen extra vitamine D en ook geen visolie of iets dergelijks. Gewoon goed eten en 2x per week vis. @boeken: ook wij hebben Kluun in huis, die heeft vl al uit. Ik heb ook veilig bevallen, daar ben ik in begonnen. en is inderdaad inzichtelijk, maar wel zakelijk, of hoe moet ik het noemen? Je leest het niet echt voor de lol, maar omdat het wel nuttig kan zijn denk ik. En er is idd ook 'veilig zwanger', maar die heb ik niet. @boxen: alleen nog die van de babydump in huis. En het kraampakket via de zorgverzekering aangevraagd, maar daar zitten geloof ik echt alleen praktische dingen in, geen leuke knuffeltjes ofzo . Ik zal eens kijken of ik ook die van de Etos aan ga vragen.