16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke12345

Elke12345 Niet meer actief

@ Lizz, volgens mij de eerste echo met een kloppend hartje, super zeg! Goed nieuws :).

@ Drieka Welkom en gefeliciteerd! Die angst komt me heel bekend voor, en tot op zekere hoogte is die ook wel gegrond natuurlijk. Ik zou je aanraden om geen berichten meer te lezen over miskramen, want die berichten zeggen niets over jouw lichaam en jouw baby. Ik wens je een goede en gezonde zwangerschap, probeer positief te blijven en te genieten!

@ charmedknorrie 10-12 weken is wel heel lang! Als je echt niet wilt wachten zijn er altijd privé ruimtes (gewoon bij mensen thuis zeg maar) waarbij je tegen een vergoeding - volgens mij rond de 25 euro - eerder een echo kunt krijgen.

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Elke12345 Dank je wel! Ik moet dat in principe ook niet lezen maar hoe vaak lees je niet iets anders en dan zie je in de banners staan hoe vaak er al een MA is geweest of een aantal vlindertjes? Daar ben ik dan erg van onder de indruk pfff.

Ik had steeds zoiets, als ik een positieve test in handen heb dan ben ik dolblij en kan het gewoon niet beter worden maar nu die positieve test er is heb ik onderhand alleen maar angst!
    Dan denk ik, och eerst die 12 weken eens door en dan is het een stuk zekerder en dan lees ik weer ergens een kindje dood in de buik met 17 weken of toch nog een miskraam na de 12de week en dan raak ik weer in de stress!

Ik weet dat iedereen en iedere zwangerschap anders is maar dan haal ik mezelf weer in het hoofd waarom mij zoiets niet zou gebeuren want ik ben niks beter dan andere mensen en als zij zo'n leed kunnen krijgen dan kan ik dat ook krijgen!

Zoals jullie kunnen lezen maak ik mezelf werkelijk helemaal gestoord!

Ik tel de dagen en weken tot de 1ste echo in elk geval hard af maar ruim 3 weken is nog heel erg lang, zeker aangezien ik 5 dagen in de week alleen thuis zit omdat mijn man dan werken is.

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Charmedknorrie, volgens mij hebben wij nog samen in Nodtopics gekletst lang geleden. Ik had toen wel een andere nickname (theLady)

Ik herken je nick, die vond ik altijd wel opvallen! :)

4. Elke12345

Ik weet precies hoe je je voelt Drieka, ik heb de verhalen zelf ook gelezen en maak me ook zeker zorgen. En je zult je de rest van je leven waarschijnlijk zorgen maken over je kind :). Dat is allemaal heel menselijk. Maar ik heb voor mezelf besloten dat het geen zin heeft om mezelf gek te maken, je kunt er toch niets aan doen.

5. Sterretje2013

21 jun 2014
    43
    0
    6
    Mag ik er ook bij?
    Sterretje2013: 32 jaar, 2e kindje, vbd 30/3, zh, fv
    eerste echo 21/8

6. Mysa

Mysa Lid

18 mei 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Drieka, lastig he? Ik heb het nu zelf meegemaakt, in januari ben ik bevallen bij 22 weken omdat het kindje was overleden..
    Nu is de kans heel klein dat het weer gebeurt, maar ik weet zeker dat ik deze zwangerschap extra gespannen ben.. Het ontneemt je onbezorgdheid..
    Werk je zelf niet waardoor de tijd misschien wat sneller gaat?

Ik heb 6 augustus eerste echo! Dan ben ik bijna 7 weken, hoop dat ze dan iets kunnen zien..
    En gisteren kreeg mijn moeder slecht nieuws uit het ziekenhuis (ze loopt al een tijdje met huidkanker etc) en we hebben het haar maar verteld om haar wat op te beuren, nou ze was zó blij, blij dat ik het verteld heb :)

Heb me ook aangemeld voor MvM trouwens!

7. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Net MvM geweest.
    Test knalt!!
    Die mevrouw schrok ervan dat ik zo'n knaller met 6 weken had.
    Ze zei dat een hoog hcg vaak ook een tweeling was.
    Pfff hoop t toch echt niet zeg:$

Bijgevoegde bestanden:

8. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    ik had maar een hele lichte test van MvM , maar HA geeft wel aan dat mijn HCG erg hoog is voor toen 4.3 week (HCG was 1163)

Hier nog een onzekere tinus... nee ik lees die verhalen over MK niet meer wel gedaan, maar dat was toen het bij mij ook was misgegaan.

Maar heb goede moed, voel me lekker, en ga er gewoon van genieten.

Aan de nieuwe weer van harte welkom ! Erg leuk dat de groep begint te groeien.

9. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @elke ik weet t dat t eerder kan maar krijg de rest van mijn zwangerschap waarschijnlijk nog genoeg echo's als ik t basseer op mijn vorige zwangerschappen. En ach ik ben niet zo onzeker moet ik zeggen. Ben vrij nuchter mijn lijf heeft t al twee keer gedaan en heb nog nooit een miskraam gehad, mocht her nu wel gebeuren dan helpt een vroegere echo daar ookniet bij.

@bajou theLady komt mij wel bekend voor! Helemaal exact weet ik t niet meer maar er gaat ergens wel n belletje rinkelen ik zag wel dat we bijna tegelijk geregistreerd hebben op zp en dat jouw oudste maar 2 mndjs ouder is dan mijn oudste (oh en dat ik niet de enige ben met zo bizar veel berichtjes ;) )

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Mysa nee ik werk zelf niet, ben sinds mijn 26ste afgekeurd verpleegkundige omdat ik 3 hernia's, 7 versleten rug- en nekwervels en fibromyalgie heb dus ik zit eigenlijk altijd thuis.

Ik verveel me niet snel maar de tijd gaat wel tergend langzaam als je bijna 4 weken ergens op moet wachten vol spanning haha.

Mijn man die zit maar baby-uitzet-lijstjes te maken en ik ben maar zenuwachtig en angstig haha.

Ik weet dat je altijd van het positieve moet uitgaan maar ben bang van die roze wolk in een zwart gat te vallen, we hebben best wel lang gedaan erover voordat we überhaupt zwanger waren en nu wil ik het niet kwijt!

Ik ben zondag ook plotseling gestopt met roken omdat ik erachter kwam zwanger te zijn dus tja, dat werkt ook niet echt mee dat mijn lichaam moet ontgiften haha.

11. Elke12345

Wow wondertjenr3 wat een knaller! Mijne was niet ZO donker bij 6 weken, hoewel dat wel een gekke test was omdat de teststreep een stuk donkerder was dan de controlestreep (zie hieronder). Misschien ben je al wat verder dan 6 weken? Of kan dat niet?

Bijgevoegde bestanden:

12. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Jij hebt ook een heel ander soort test volgens mij he?

Nou het kan eerder juist zijn dat ik zelfs korter dan 6 weken ben..
    13 juni laatste menstruatie
    28 juni eisprong gehad (100% zeker).
    Mijn hele cyclus duurt max 27 dagen, kortere lf, dus nod was 10 juli.

13. Elke12345

Ja mijne was van Predictor inderdaad... Een goede vriendin van me had met 6 weken zo'n knaller als jij maar die bleek toen toch 7 weken te zijn, vandaar dat ik het vroeg. Nou, ik ben heel benieuwd hoeveel er te zien zijn op jouw echo!

14. Innas

Innas Actief lid

24 jul 2014
    323
    145
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik sluit me ook graag aan. Afgelopen zondag eerste test gedaan, was positief! Vriend en ik zijn er superblij mee! Was nog redelijk onverwacht, want zijn er pas 2 maanden voor aan het gaan.
    Had al zo'n gevoel dat het raak was, want had al een week onverklaarbare stemmingswisselingen en huilbuien, afgelopen dinsdag 22/7 was pas mijn NOD, maar heb een beetje onregelmatige cyclus.

Ben 31 (nog 2 dagen...) en voor de eerste keer zwanger. Uitgerekende datum online is 31/3. Heb 19/8 eerste echo en 21/8 intake bij de de VK.

Denk dat we volgende week mijn ouders gaan vertellen als ze terugkomen van vakantie, als alles goed gaat worden voor het eerst opa en oma! Schoonouders waarschijnlijk ook snel daarna (die zien we minder vaak), maar rest wil ik toch nog wel even mee wachten..

Vind het zo spannend! Verschillende vriendinnen hebben MK gehad en heb zelf weinig klachten (alleen veel plassen en oprispingen, en beetje moe, maar kan ook aan het weer liggen), waardoor ik ook weer ga twijfelen of alles wel goed is...

Leuk om mee te lezen hoe het met anderen gaat die in hetzelfde schuitje zitten! Ben erg slecht in wachten, zit de hele tijd internet af te struinen terwijl ik eigenlijk moet werken... :)

15. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Hoi meiden!

Hier een berichtje vanuit Frankrijk! Slecht internet hier dus ik kon weinig reageren!
    Voor alle nieuwe dames welkom en gefeliciteerd!
    Ook Wondertjenr3 nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik had trouwens 13 juni ook eerste dag van de menstruatie en volgens de ene website ben ik morgen 6 weken zwanger en volgens de andere sinds gisteren 7 weken zwanger. Echo zal het uitwijzen!
    Zondag vertrekken we weer naar huis en ik vind het niet heel erg! Kan ik gelijk gaan bellen voor een afspraak voor een eerste echo! Hopelijk snel terecht!
    Ik woon trouwens ook in Brabant. In Putte, is een dorpje net aan de grens met Belgie!

16. Sizow

Sizow Lid

22 jul 2014
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    hello!
    Even een berichtje van mij! Ik had vandaag naar een VK praktijk gebeld aangezien ik volgende week op vakantie ga dacht ik, toch maar even melden en gelijk afspraken gemaakt :D

DE VK zei dat ik volgens haar berekeningen vandaag 4 wkn en 5 dgn
    Ik heb op 25 aug eerste intake en dan op 2 september (dan zou ik 10 wkn en 3 dagen zijn) een termijnecho! OMY zo spannend!

Ik ben de hele tijd zo angstig dat ik ineens ongesteld word...

En hebben jullie ook steeds dikke honger? ik heb dat normaal nooit, maar nu wil ik steeds eten allemaal lekkere dingen! Net lekkere quinoa salade gemaakt, ik moet nog even wachten tot mn vriend thuis is maar ik weet niet of ik 't volhou om het te laten staan!

Weet 1 van jullie overigens of je zalmkaviaar mag eten? je weet wel die oranje eitjes van zalm...

Ik hoor graag!

Verder heb ik steeds meer last van mn borsten als je ze aanraakt en toch nog steeds moe, net maar weer powernapje gedaan!

Mn moeder belde net, zo moeilijk om niets te zeggen... AARGH! we gaan het op vakantie wel zeggen denk ik...

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat hongergevoel kan ik wel plaatsen, heb ik ook continu, zin in snoep maar ook gewoon lekker hartig eten. Ben voor mijn zwangerschap 15 kg afgevallen dus probeer er niet steeds aan toe te geven anders moet ik al die kilo's strakjes ook weer kwijt haha.
    Moe ben ik altijd aangezien ik het chronisch vermoeidheidssyndroom heb dankzij de fibromyalgie dus is lastig te zeggen of het daardoor komt of door de zwangerschap.

18. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Ik had 5juni men laatste menstruatie en normaal pas 14juli nod , maar 6juli al lihte positest .

hier ook enorm moe

19. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Mijn test knalde ook op 5wk 4dg.. Zelfs op 14dpo dikke knaller.. We zullen het zien haha

20. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België

Idd, heb jouw profiel bekeken, was samen met BlackEyedGirl, rimar, heitjekwarweitje, etcetc. Fijne tijden :)

Nu niet meer meegedaan aan de NODtopics, de tijd niet meer om het allemaal bij te houden. Ga later wel eens HCG strooien ;)

Deel Deze Pagina